Γιώργος Μούζος, 19/3/2024 - 08:49 facebook twitter linkedin Αυξήθηκαν τα τροχαία ατυχήματα το 2023 Γιώργος Μούζος, 19/3/2024 facebook twitter linkedin Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή, για 3η συνεχόμενη χρονιά τα τροχαία ατυχήματα αυξήθηκαν στη χώρα μας, στοιχείο που προβληματίζει έντονα τις αρμόδιες αρχές, αλλά και τον ασφαλιστικό κλάδο. Το παρήγορο στην υπόθεση είναι βέβαια πως μειωμένος ήταν ο αριθμός των νεκρών που έφτασε κοντά στα επίπεδα του 2020 όταν και ίσχυαν μέτρα για τον περιορισμό της κυκλοφορίας. Ένα μεγάλο ερώτημα που θέτουμε είναι τι προτίθεται η πολιτεία να κάνει για αυτή τη μάστιγα, αλλά και πώς ο ασφαλιστικός κλάδος μπορεί να βοηθήσει να μειωθούν τα τροχαία, αλλά και να εκπαιδευτούν κατάλληλα οι νέοι οδηγοί. 11.201 τροχαία ατυχήματα το 2023 Σύμφωνα με τα στοιχεία που ήρθαν στη δημοσιότητα, ο συνολικός αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων έφτασε τα 11.201. Νούμερο που διατηρείται από το 2017 και μετά, με εξαίρεση το πανδημικό 2020. Πρόκειται για μία περίοδο 7 ετών κατά την οποία -όπως δείχνουν τουλάχιστον οι αριθμοί- δεν φαίνεται να έχει γίνει κάποια αξιόλογη πρόοδος ως προς την οδική ασφάλεια. Αναλυτικότερα, την περίοδο Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου 2023, σε όλη τη χώρα καταγράφηκαν 11.201 τροχαία ατυχήματα, αριθμός αυξημένος κατά +6,8% σε σχέση με το 2022 όταν είχαν καταγραφεί 10.487. Οι νεκροί έφτασαν τους 621, -5% λιγότεροι σε σχέση με την περασμένη χρονιά (654). Οι βαριά τραυματίες ήταν 657 (από 664 το 2022, -1,1% λιγότεροι) και οι ελαφρά τραυματίες 12.644 (από 11.961, άνοδος +5,7%). Επισημαίνεται ότι, οι κύριες αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων, καθώς και οι παράγοντες που επιτείνουν τις συνέπειές τους είναι: Η υπερβολική ταχύτητα Η απόσπαση της προσοχής του οδηγού Η παραβίαση της προτεραιότητας Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ Η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα Η οδήγηση χωρίς χρήση κράνους και προστατευτικής ζώνης Σε ότι αφορά τα κράνη, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας παραθέτουμε τα παρακάτω: 4 στους 10 αναβάτες μοτοσυκλετών δεν φορούν κράνος 2 στους 10 αναβάτες φορούν κράνος ακατάλληλο και επικίνδυνο! 2 στους 10 αναβάτες φορούν κράνος που δεν είναι καλά δεμένο, άρα πολύ επικίνδυνο! 7 στους 10 επιβάτες δεν φορούν κράνος! Τα 8 από τα 10 ατυχήματα με μοτοσυκλέτα στην χώρα μας, με αναβάτες και επιβάτες που δεν φορούν κράνος, καταλήγουν σε σοβαρό τραυματισμό του αναβάτη ή σε θάνατο αναβάτη και επιβάτη. Στα περισσότερα από το 40% των ατυχημάτων με μοτοσυκλέτα, οι παθόντες αναβάτες και επιβάτες δεν θα είχαν αποτέλεσμα των θάνατο ή την μόνιμη ολική ανικανότητα εάν φορούσαν κράνος! Το λάθος κράνος σκοτώνει Πέρα από την οδήγηση χωρίς κράνος, αρνητικές προεκτάσεις έχει και η οδήγηση με κράνος που δεν πληροί τις προδιαγραφές ασφαλείας ECE, DOT ή SNELL. Πέρα από τις προδιαγραφές ασφαλείας, καλό είναι ένας αναβάτης να μην φοράει ένα πολύ παλιό κράνος. Αν και δεν υπάρχει ημερομηνία λήξης , τα κράνη αναγράφουν την ημερομηνία παραγωγής. Ένας γενικός κανόνας είναι αλλαγή κάθε 5-7 χρόνια ανάλογα τις συνθήκες και τη χρήση που κάνουμε ή άμεσα μετά από πτώση. Η έκθεση στον ήλιο και την υγρασία είναι μερικοί από τους παράγοντες που επηρεάζουν τη σύσταση των υλικών μακροχρόνια. Φροντίστε να είναι στο σωστό μέγεθος Μια άλλη βασική αρχή, είναι πως το κράνος θα πρέπει να είναι στο σωστό μέγεθος και να ταιριάζει στο κεφάλι του αναβάτη και να το κουμπώνει σωστά. Αν δεν ισχύει καμία από τις δυο παραμέτρους, τότε είναι σαν μην φοράει ο αναβάτης κράνος. Όσο και αν θέλουμε να αισθανόμαστε άνετα, ένα μεγαλύτερο νούμερο κράνους δεν παρέχει αρκετή προστασία γιατί θα μετακινηθεί από τη θέση του σε περίπτωση σύγκρουσης. Εκτός από τον τομέα της ασφάλειας, γίνεται κουραστικό σε μεγαλύτερες ταχύτητες, αφού μετακινείται συνεχώς από την αντίσταση του αέρα. Τέλος, εξίσου σημαντικό είναι να κουμπώνουμε σωστά το κράνος. Υπάρχουν δύο είδη κουμπώματος. Τα αγωνιστικού τύπου με κρίκους και αυτά που ασφαλίζουν με κλιπ. Όποιο και αν διαθέτει το κράνος μας, δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε να το κλείσουμε γιατί σε περίπτωση ατυχήματος όσο σφιχτό και αν νομίζουμε ότι είναι, το κράνος μπορεί να φύγει από το κεφάλι μας, με δυσάρεστες συνέπειες. Ο ασφαλιστικός κλάδος μπορεί να βοηθήσει! Είναι παραπάνω από αντιληπτό πως σε ότι αφορά την οδική ασφάλεια οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν πολλές και πρέπει να είναι έντονες. Πέρα από την εκπαίδευση σε θέματα οδικής συμπεριφοράς, οι ασφαλιστικές εταιρείες σε συνεργασία με μεγάλα ιδρύματα και φορείς γύρω από τους δικυκλιστές θα πρέπει να δημιουργήσουν καμπάνιες σε ότι αφορά τα κράνη. Καμπάνιες που θα ενημερώνουν για τη σωστή χρήση τους, πώς πρέπει να τα επιλέγουν και τι πρέπει να ελέγχουν πριν επιλέξουν το κράνος τους. Γιατί η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας ξεκινάει από όλους όσους ενδιαφέρονται για την ασφάλεια και την ευημερία των άλλων. Και οι ασφαλιστικές εταιρείες είναι πρωτεργάτες σε αυτά! Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 05/11/2025 - 08:43 Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας
Γιώργος Μούζος, 03/11/2025 - 08:40 Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει
Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους Όταν ένα «αστεράκι» 2 εκατοστών μπορεί να κοστίσει χιλιάδες ευρώ, αλλά το κυριότερο την αξιοπιστία σας ως ασφαλιστές. Οι περισσότεροι ασφαλισμένοι... Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50
Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας; Ένα στοιχείο ασφαλείας που πολλοί δεν γνωρίζουν, αλλά επηρεάζει τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις περισσότερο από όσο νομίζετε. Οι μαύρες κουκίδες γύρω από... Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04
Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν! Τα έξυπνα οχήματα ελέγχου αλλάζουν το παιχνίδι: Περισσότερα πρόστιμα σημαίνουν νέα δεδομένα για την αξιολόγηση κινδύνου! Φανταστείτε ένα όχημα που «σαρώνει»... Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31
Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά Η κλοπή καλωδίων φόρτισης δεν είναι απλά μία ενοχλητική τάση της εποχής. Είναι μια οργανωμένη επιδημία που κλονίζει τα θεμέλια... Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,... Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45