Γιώργος Μούζος, 26/2/2024 - 08:48 facebook twitter linkedin Τα συστήματα ADAS αυξάνουν τα ασφάλιστρα αυτοκινήτων! Γιώργος Μούζος, 26/2/2024 facebook twitter linkedin Τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού μειώνουν τα ατυχήματα, αλλά πέρα από το υψηλό κόστος επισκευής σε περίπτωση σύγκρουσης, φαίνεται πως αυξάνουν και τα ασφάλιστρα των οχημάτων. Σύμφωνα με έρευνες που έχουν διεξαχθεί σε παγκόσμια κλίμακα από ασφαλιστικές εγνωσμένης αξίας, τα νέα συστήματα ασφαλείας έχουν μειώσει τα ατυχήματα, όχι όμως σε ποσοστό που θα ήθελαν οι ασφαλιστικές εταιρείες, ώστε να μειωθούν και ανάλογα οι αποζημιώσεις. Στα ύψη το κόστος επισκευής και της ασφάλισης κατ’ επέκταση Τα νέα μοντέλα διαθέτουν πληθώρα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού. Τα συστήματα αυτά προσφέρουν την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια, αλλά όμως τα εν λόγω συστήματα δεν αυξάνουν μόνο το κόστος αγοράς, αλλά και το κόστος της επισκευής, σε περίπτωση που κάποιο αυτοκίνητο εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα. Η συνθήκη αυτή έφερε πίεση στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων τα οποία αυξάνονται και ανάλογα πιέζονται οι ασφαλιζόμενοι. Σύμφωνα με έρευνα του ιδρύματος για την ασφάλεια της κυκλοφορίας της Αμερικανικής Ένωσης Αυτοκινήτων (AAA), το 37,6% των δαπανών επισκευής ενός αυτοκινήτου προορίζονται για την διόρθωση και τη βαθμονόμηση των αισθητήρων και των καμερών που χρησιμοποιούνται στα προηγμένα συστήματα οδήγησης. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις η επισκευή και η σωστή βαθμονόμηση των αισθητήρων και των ραντάρ πρόσθεσαν 500 έως 1.300 δολάρια στο ποσό αποζημίωσης. Μάλιστα, οι αισθητήρες υπερήχων που χρησιμοποιούνται συχνά στην υποβοήθηση στάθμευσης, προσθέτουν επιπλέον 300 έως 1.000 δολάρια και τα συστήματα κάμερας παρμπρίζ κοστίζουν από 900 έως 1.200 δολάρια. Εξίσου εκτοξεύουν το κόστος και οι αισθητήρες για το σύστημα ελέγχου της τυφλής γωνίας. Σε περίπτωση ατυχήματος οι συγκεκριμένοι αισθητήρες αντιπροσωπεύουν το 70,8% του κόστους για μια απλή αντικατάσταση ενός καθρέφτη. Οι οδηγοί με ADAS κινούνται πιο ριψοκίνδυνα Βέβαια και για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, όλες οι μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί αναφέρουν πως το σύστημα αποφυγής οπίσθιας σύγκρουσης και η υποβοήθηση πέδησης έκτακτης ανάγκης μείωσαν τα ατυχήματα τέτοιου τύπου κατά 50%. Επιπλέον, οχήματα εξοπλισμένα με τεχνολογίες υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, μείωσαν τις συγκρούσεις, αλλά και σοβαρούς τραυματισμούς των επιβαινόντων. Άλλωστε όπως δήλωσαν και μεγαλοστελέχη ασφαλιστικών όπως ο Steven Wilson, υπεύθυνος αποζημιώσεων της ασφαλιστικής εταιρείας Tower, «Η τεχνολογία έχει σχεδιαστεί για να κρατά τους ανθρώπους ασφαλείς, όχι για να μειώνει το κόστος οδήγησης και τις απαιτήσεις ασφάλισης». Ωστόσο έκανε μια σημαντική παρατήρηση που σίγουρα προβληματίζει τα τμήματα έρευνας και εξέλιξης των κατασκευαστών. Αυτό που ανέφερε ο Wilson έπειτα από ανάλυση πληθώρας ατυχημάτων, φαίνεται πως τα συστήματα ADAS κάνουν τους οδηγούς λιγότερο προσεκτικούς. Οι αναλύσεις των δεδομένων τηλεματικής αποκαλύπτουν πως οι οδηγοί σύγχρονων αυτοκινήτων με όλα τα συστήματα ADAS, χειρίζονται τα οχήματα με περισσότερο ρίσκο αφού είναι «ήσυχοι» πως τα συστήματα θα κάνουν τη δουλειά τους και θα τους γλιτώσουν από πιθανό ατύχημα. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31 Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν!
Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12 Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά
Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45 Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται
Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού) Το φθηνότερο εργαλείο διαχείρισης κινδύνου κρύβεται στο ρελαντί, μειώνει τη συχνότητα ζημιών χωρίς να κοστίζει ούτε ευρώ. Η αγορά ζητά... Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10
Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»; Η σύγχρονη τεχνολογία μετατρέπει κάθε αυτοκίνητο σε «αισθητήρες σε ρόδες» . Από το infotainment και το e-Call μέχρι τα ενσωματωμένα... Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00
Τα ADAS «κοιμίζουν» τους οδηγούς: Πώς οι τεχνολογίες ασφάλειας φουσκώνουν τα μικροατυχήματα; Η άβολη αλήθεια: η ασφάλεια γίνεται άλλοθι απροσεξίας και το κόστος γυρίζει στην ασφαλιστική αγορά Η νέα γενιά βοηθημάτων οδήγησης υπόσχεται... Γιώργος Μούζος, 08/10/2025 - 08:25
Φθινοπωρινός έλεγχος: Θα πληρώσετε ζημιές ή θα τις προλάβετε; Ο φθινοπωρινός έλεγχος αυτοκινήτου είναι και υπόθεση ασφαλιστική, αλλά και του πελάτη σας. Πώς πρέπει να τον συμβουλέψετε για να... Γιώργος Μούζος, 06/10/2025 - 08:50
Oδήγηση με παιδιά: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι πελάτες σας! Ένας σημαντικός οδηγός για ασφαλιστές, που συνδέει οδική ασφάλεια, προστασία παιδιών και ασφαλιστικές πρακτικές. Η οδήγηση με τα παιδιά στο πίσω... Γιώργος Μούζος, 01/10/2025 - 08:45
Αυτόνομα & συνδεδεμένα οχήματα: Νέα ρίσκα κυβερνοασφάλειας για τις ασφαλιστικές εταιρείες Η τεχνολογική επανάσταση στον τομέα της αυτοκίνησης αλλάζει συθέμελα το τοπίο της ασφάλισης. Η είσοδος αυτόνομων και συνδεδεμένων οχημάτων επιφέρει... Γιώργος Μούζος, 29/09/2025 - 08:44