close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Δεδομένα & Ανάλυση Ρίσκου: Ο συνδυασμός που φέρνει κέρδη στον κλάδο αυτοκινήτου!
Γιώργος Μούζος
Γιώργος Μούζος,
18/10/2023 - 08:43
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Δεδομένα & Ανάλυση Ρίσκου: Ο συνδυασμός που φέρνει κέρδη στον κλάδο αυτοκινήτου!

Γιώργος Μούζος, 18/10/2023
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Το ρίσκο και ο υπολογισμός του είναι αυτά που διαμορφώνουν την τιμολογιακή πολιτική των ασφαλιστικών εταιρειών. Η σύγχρονη τεχνολογία και τα δεδομένα δίνουν πλέον άλλες δυνατότητες στις ασφαλιστικές για τον υπολογισμό του ρίσκου συμβάλλοντας στην αύξηση της κερδοφορίας τους.

Εδώ και χρόνια οι ασφαλιστικές εταιρείες προσπαθούν να τελειοποιήσουν τον τρόπο υπολογισμού του ρίσκου στον κλάδο αυτοκινήτου. Έχουν επιστρατεύσει επιστήμονες δεδομένων, αναλογιστές κι άλλους ειδικούς, αναλύοντας παράλληλα ιστορικό ζημιών δεκαετιών, συνυπολογίζοντας επίσης και τα δημογραφικά στοιχεία του εκάστοτε οδηγού.

Η τηλεματική κάνει σημαντική δουλειά
Επιπλέον με τη βοήθεια της τηλεματικής οι ασφαλιστικές έχουν βρει τρόπους ώστε να γνωρίζουν τον τρόπο οδήγησης του οχήματος και να συλλέξουν πρόσθετες πληροφορίες που τους βοηθούν να καθορίσουν τις τιμές. Κι ενώ η τηλεματική έχει αρχίσει να αναπτύσσεται δειλά, δειλά παρά την άρνηση μερίδας ασφαλισμένων, φαίνεται πως η ασφαλιστική βιομηχανία προσπαθεί να ξεφύγει από τον παραδοσιακό τρόπο ανάλυσης των δεδομένων που υπολογίζει αποκλειστικά και μόνο τα δημογραφικά στοιχεία που αφορούν τον οδηγό. Λύση υπάρχει, απλά πρέπει οι ασφαλιστικές εταιρείες να δημιουργήσουν ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο, που θα επιτρέπει την συνεχή προσαρμογή των τιμών άμεσα. Για παράδειγμα, αν το underwriting τμήμα έπειτα από την ορθή κι άμεση ανάλυση των δεδομένων που δίνει η τηλεματική τεχνολογία ανακαλύψει πως ένας οδηγός έχει αυξημένες πιθανότητες να εμπλακεί σε ατύχημα, τότε πρέπει οι τιμές να προσαρμοστούν ανάλογα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα η ασφαλιστική εταιρεία να τιμολογεί σωστά τον κίνδυνο, με μικρή υστέρηση σε ότι αφορά την αλλαγή της οδικής συμπεριφοράς και του ασφαλίστρου, διασφαλίζοντας όμως τα κέρδη της. Κάτι που αναδεικνύει πως το κόστος των ασφαλίστρων θα πρέπει να βασίζεται αποκλειστικά στην τηλεματική. Όμως τα ξεπερασμένα επιχειρηματικά μοντέλα των ασφαλιστικών εταιρειών δεν είναι ο μόνος λόγος που οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες έχουν δυσκολευτεί με την τηλεματική. Φταίει κι ο τρόπος που αναλύουν τα δεδομένα!

Οδική συμπεριφορά Vs Συμπεριφορά οδηγού βάσει συνθηκών!
Το underwriting τμήμα της εκάστοτε ασφαλιστικής εταιρείας έχει την τάση να επικεντρώνεται στη συμπεριφορά του οδηγού. Τα υπάρχοντα μοντέλα ανάλυσης αφορούν τη μέτρηση του ατομικού κινδύνου, όμως ο κίνδυνος ενός αυτοκινητιστικού ατυχήματος έχει κι άλλες παραμέτρους που πρέπει να υπολογιστούν. Για παράδειγμα τα περισσότερα μοντέλα υπολογισμού κινδύνου στον κλάδο του αυτοκινήτου, υπολογίζουν το διάστημα που ένας οδηγός κινείται πάνω από το όριο ταχύτητας, μιας κι όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα του, τόσο αυξάνεται ο κίνδυνος. Όμως για να έχει μια ασφαλιστική εταιρεία την πλήρη εικόνα θα πρέπει να υπολογίζονται κι οι συνθήκες οδήγησης. Γιατί έχει διαφορά να κινείται κανείς με 140 χλμ./ώρα σε έναν άδειο αυτοκινητόδρομο (σαφώς και παραβιάζει τον Κ.Ο.Κ.) με καλές καιρικές συνθήκες, από ότι να οδηγεί το ίδιο αυτοκίνητο κάποιος με 120 χλμ./ώρα σε σφοδρή καταιγίδα. Για να μην μακρηγορούμε υπάρχουν πολλά δεδομένα που μπορούν να βοηθήσουν στον υπολογισμό του ρίσκου κατά την οδήγηση, όμως δεν χρησιμοποιούνται ευρέως. Το κλειδί της αλλαγής είναι να διαφοροποιήσουμε το εξής ερώτημα: «Αν συμπεριφέρεται καλά ο οδηγός;» Αντίθετα οι ασφαλιστικές θα πρέπει να αρχίσουν να προτιμούν να συμπεριφέρεται σωστά ο οδηγός, δεδομένων των συνθηκών! Οι καλοί οδηγοί προσαρμόζουν την οδική συμπεριφορά τους καθώς αλλάζουν οι συνθήκες. Οι κακοί οδηγοί όχι!

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους
    Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50

    Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους

  • Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας;
    Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04

    Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας;

  • Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν!
    Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31

    Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν!

  • Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά
    Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12

    Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά

  • Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή;

    Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή;

    Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε...
    Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
  • Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται

    Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται

    Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,...
    Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45
  • Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού)

    Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού)

    Το φθηνότερο εργαλείο διαχείρισης κινδύνου κρύβεται στο ρελαντί, μειώνει τη συχνότητα ζημιών χωρίς να κοστίζει ούτε ευρώ. Η αγορά ζητά...
    Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10
  • Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»;

    Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»;

    Η σύγχρονη τεχνολογία μετατρέπει κάθε αυτοκίνητο σε «αισθητήρες σε ρόδες» . Από το infotainment και το e-Call μέχρι τα ενσωματωμένα...
    Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00
  • Τα ADAS «κοιμίζουν» τους οδηγούς: Πώς οι τεχνολογίες ασφάλειας φουσκώνουν τα μικροατυχήματα;

    Τα ADAS «κοιμίζουν» τους οδηγούς: Πώς οι τεχνολογίες ασφάλειας φουσκώνουν τα μικροατυχήματα;

     Η άβολη αλήθεια: η ασφάλεια γίνεται άλλοθι απροσεξίας και το κόστος γυρίζει στην ασφαλιστική αγορά Η νέα γενιά βοηθημάτων οδήγησης υπόσχεται...
    Γιώργος Μούζος, 08/10/2025 - 08:25
  • Φθινοπωρινός έλεγχος: Θα πληρώσετε ζημιές ή θα τις προλάβετε;

    Φθινοπωρινός έλεγχος: Θα πληρώσετε ζημιές ή θα τις προλάβετε;

    Ο φθινοπωρινός έλεγχος αυτοκινήτου είναι και υπόθεση ασφαλιστική, αλλά και του πελάτη σας. Πώς πρέπει να τον συμβουλέψετε για να...
    Γιώργος Μούζος, 06/10/2025 - 08:50

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Θεόδωρος Έξαρχος: Με τη στήριξη ενός σύγχρονου δικτύου, ο πράκτορας μπορεί να σταθεί ισότιμα σε κάθε αγορά
16:30 Θεόδωρος Έξαρχος: Με τη στήριξη ενός σύγχρονου δικτύου, ο πράκτορας μπορεί να σταθεί ισότιμα σε κάθε αγορά
  • 16:15 Ειρήνη Χαλκιαδάκη (Εθνική Ασφαλιστική): «Η πρόληψη είναι δύναμη - όχι φόβος»
  • 15:55 Κανάρης Παπαναστασόπουλος (CEO Carglass®): Η Carglass® φροντίζει κάθε χρόνο την ασφάλεια 100.000 αυτοκινητιστών
  • 15:50 Η GLA 200 με όφελος τιμής: Τώρα η καθημερινότητα μπορεί να αποκτήσει luxury χαρακτήρα
  • 15:20 Πως επηρεάζει η ακρίβεια την διατροφή των Ελλήνων; Τι λένε οι ειδικοί;
  • 14:30 Mε ένα πολυσέλιδο αφιέρωμα στους πρωταθλητές και πρωταγωνιστές των πωλήσεων κυκλοφορεί το Ασφαλιστικό ΝΑΙ σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή
  • 14:10 Eurobank: Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης | Επενδύοντας στη γνώση, την ευθύνη και το μέλλον
  • 13:21 Η Alpha Bank αναδεικνύει την αξία της αποταμίευσης μέσα από δράσεις, πρωτοβουλίες και χρηματοοικονομικά προϊόντα
  • 13:15 Συνάντηση του Υπουργού Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη με τον Φιλανθρωπικό Οργανισμό «Αποστολή» της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών για τη δωρεά αναλώσιμου υγειονομικού υλικού
  • 13:00 Eurolife FFH: Εξελίσσει τις υπηρεσίες της για τους εταιρικούς πελάτες ομαδικών συμβολαίων - Αποζημιώνονται σε 5 ημερολογιακές ημέρες!
  • 12:17 Άννα Ευθυμίου: «Πολύ πιο σύντομη η έκδοση των συντάξεων - Δεν αλλάζουν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης»
  • 10:45 Tο 25% όλων των θανάτων από τροχαία ατυχήματα σε ολόκληρη την ΕΕ σχετίζονται με το αλκοόλ - Τεράστιες αποζημιώσεις από τις ασφαλιστικές εταιρείες
  • 10:40 Ρήξη Πρόσθιου Χιαστού Συνδέσμου: Η Σημασία της Εξατομικευμένης Αντιμετώπισης
  • 10:24 Stéphane Boujnah: Η Euronext στο επίκεντρο για την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση των κεφαλαιαγορών
  • 10:15 Τράπεζα Πειραιώς: Ισχυρή κερδοφορία στα €854 εκατ. στο εννεάμηνο με απόδοση ιδίων κεφαλαίων 15%
  • 10:05 ΕΑΕΕ: Διαβούλευση σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης με τίτλο «Σύσταση και λειτουργία Ανεξάρτητης Αρχής Εποπτείας της Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή, ρυθμίσεις για την Επιτροπή Ανταγωνισμού και λοιπές διατάξεις»
  • 09:44 Eurobank: Διανομή ενδιάμεσου μερίσματος στις 12 Νοεμβρίου - Τα αποτελέσματα 9μήνου
  • 09:34 Σημαντική η εμπειρία πελάτη αλλά ας μη ξεχνάμε και την εμπειρία του συνεργάτη ασφαλιστικού διαμεσολαβητή!
  • 09:30 Σε λειτουργία ο Ψηφιακός Βοηθός Ιατρού στον Εθνικό Ηλεκτρονικό Φάκελο Υγείας - Η Τεχνητή Νοημοσύνη αξιοποιείται στον τομέα της Υγείας
  • 09:22 Ασφάλιση Ηλεκτρολόγων στην Ελλάδα: Μια Αναγκαιότητα για Κάθε Επαγγελματία του Κλάδου
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 30/10 Έκτακτο: Έτοιμο το Υπουργείο Υγείας να υπογράψει συμβάσεις με ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες
  2. 27/10 Πότε θα καταβληθούν οι συντάξεις Νοεμβρίου 2025
  3. 27/10 Μαθήματα Ηγεσίας - Η αξία του να «ξεμάθουμε»
  4. 27/10 Πότε κλείνουν τα διαγνωστικά κέντρα: Πανελλαδική απεργία στις 7 Νοεμβρίου αποφάσισε η Π.Ο.ΕΡΓ.Ι
  5. 27/10 Ο Φωκίων Ρωκ και το Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη στην Αθήνα
  6. 30/10 Το ταχυδρομείο που ένωνε τα χωριά
  7. 27/10 Η Allianz πραγματοποίησε ταξίδι επιβράβευσης Συνεργατών στη Ρώμη

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube