close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Δεδομένα & Ανάλυση Ρίσκου: Ο συνδυασμός που φέρνει κέρδη στον κλάδο αυτοκινήτου!
Γιώργος Μούζος
Γιώργος Μούζος,
18/10/2023 - 08:43
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Δεδομένα & Ανάλυση Ρίσκου: Ο συνδυασμός που φέρνει κέρδη στον κλάδο αυτοκινήτου!

Γιώργος Μούζος, 18/10/2023
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Το ρίσκο και ο υπολογισμός του είναι αυτά που διαμορφώνουν την τιμολογιακή πολιτική των ασφαλιστικών εταιρειών. Η σύγχρονη τεχνολογία και τα δεδομένα δίνουν πλέον άλλες δυνατότητες στις ασφαλιστικές για τον υπολογισμό του ρίσκου συμβάλλοντας στην αύξηση της κερδοφορίας τους.

Εδώ και χρόνια οι ασφαλιστικές εταιρείες προσπαθούν να τελειοποιήσουν τον τρόπο υπολογισμού του ρίσκου στον κλάδο αυτοκινήτου. Έχουν επιστρατεύσει επιστήμονες δεδομένων, αναλογιστές κι άλλους ειδικούς, αναλύοντας παράλληλα ιστορικό ζημιών δεκαετιών, συνυπολογίζοντας επίσης και τα δημογραφικά στοιχεία του εκάστοτε οδηγού.

Η τηλεματική κάνει σημαντική δουλειά
Επιπλέον με τη βοήθεια της τηλεματικής οι ασφαλιστικές έχουν βρει τρόπους ώστε να γνωρίζουν τον τρόπο οδήγησης του οχήματος και να συλλέξουν πρόσθετες πληροφορίες που τους βοηθούν να καθορίσουν τις τιμές. Κι ενώ η τηλεματική έχει αρχίσει να αναπτύσσεται δειλά, δειλά παρά την άρνηση μερίδας ασφαλισμένων, φαίνεται πως η ασφαλιστική βιομηχανία προσπαθεί να ξεφύγει από τον παραδοσιακό τρόπο ανάλυσης των δεδομένων που υπολογίζει αποκλειστικά και μόνο τα δημογραφικά στοιχεία που αφορούν τον οδηγό. Λύση υπάρχει, απλά πρέπει οι ασφαλιστικές εταιρείες να δημιουργήσουν ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο, που θα επιτρέπει την συνεχή προσαρμογή των τιμών άμεσα. Για παράδειγμα, αν το underwriting τμήμα έπειτα από την ορθή κι άμεση ανάλυση των δεδομένων που δίνει η τηλεματική τεχνολογία ανακαλύψει πως ένας οδηγός έχει αυξημένες πιθανότητες να εμπλακεί σε ατύχημα, τότε πρέπει οι τιμές να προσαρμοστούν ανάλογα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα η ασφαλιστική εταιρεία να τιμολογεί σωστά τον κίνδυνο, με μικρή υστέρηση σε ότι αφορά την αλλαγή της οδικής συμπεριφοράς και του ασφαλίστρου, διασφαλίζοντας όμως τα κέρδη της. Κάτι που αναδεικνύει πως το κόστος των ασφαλίστρων θα πρέπει να βασίζεται αποκλειστικά στην τηλεματική. Όμως τα ξεπερασμένα επιχειρηματικά μοντέλα των ασφαλιστικών εταιρειών δεν είναι ο μόνος λόγος που οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες έχουν δυσκολευτεί με την τηλεματική. Φταίει κι ο τρόπος που αναλύουν τα δεδομένα!

Οδική συμπεριφορά Vs Συμπεριφορά οδηγού βάσει συνθηκών!
Το underwriting τμήμα της εκάστοτε ασφαλιστικής εταιρείας έχει την τάση να επικεντρώνεται στη συμπεριφορά του οδηγού. Τα υπάρχοντα μοντέλα ανάλυσης αφορούν τη μέτρηση του ατομικού κινδύνου, όμως ο κίνδυνος ενός αυτοκινητιστικού ατυχήματος έχει κι άλλες παραμέτρους που πρέπει να υπολογιστούν. Για παράδειγμα τα περισσότερα μοντέλα υπολογισμού κινδύνου στον κλάδο του αυτοκινήτου, υπολογίζουν το διάστημα που ένας οδηγός κινείται πάνω από το όριο ταχύτητας, μιας κι όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα του, τόσο αυξάνεται ο κίνδυνος. Όμως για να έχει μια ασφαλιστική εταιρεία την πλήρη εικόνα θα πρέπει να υπολογίζονται κι οι συνθήκες οδήγησης. Γιατί έχει διαφορά να κινείται κανείς με 140 χλμ./ώρα σε έναν άδειο αυτοκινητόδρομο (σαφώς και παραβιάζει τον Κ.Ο.Κ.) με καλές καιρικές συνθήκες, από ότι να οδηγεί το ίδιο αυτοκίνητο κάποιος με 120 χλμ./ώρα σε σφοδρή καταιγίδα. Για να μην μακρηγορούμε υπάρχουν πολλά δεδομένα που μπορούν να βοηθήσουν στον υπολογισμό του ρίσκου κατά την οδήγηση, όμως δεν χρησιμοποιούνται ευρέως. Το κλειδί της αλλαγής είναι να διαφοροποιήσουμε το εξής ερώτημα: «Αν συμπεριφέρεται καλά ο οδηγός;» Αντίθετα οι ασφαλιστικές θα πρέπει να αρχίσουν να προτιμούν να συμπεριφέρεται σωστά ο οδηγός, δεδομένων των συνθηκών! Οι καλοί οδηγοί προσαρμόζουν την οδική συμπεριφορά τους καθώς αλλάζουν οι συνθήκες. Οι κακοί οδηγοί όχι!

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Telematics και εξατομικευμένη τιμολόγηση: Η νέα “χρυσή εποχή” για τον ασφαλιστή που ξέρει να διαβάζει δεδομένα
    Γιώργος Μούζος, 11/12/2025 - 08:40

    Telematics και εξατομικευμένη τιμολόγηση: Η νέα “χρυσή εποχή” για τον ασφαλιστή που ξέρει να διαβάζει δεδομένα

  • Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία
    Γιώργος Μούζος, 09/12/2025 - 08:55

    Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία

  • Κάμερες στο ταμπλό: Αλλάζει τους κανόνες για τον ασφαλιστή
    Γιώργος Μούζος, 03/12/2025 - 08:50

    Κάμερες στο ταμπλό: Αλλάζει τους κανόνες για τον ασφαλιστή

  • Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα
    Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38

    Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα

  • Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών

    Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών

    Το να κολλήσει το γκάζι είναι ο χειρότερος εφιάλτης κάθε οδηγού. Και ναι, μπορεί να συμβεί τόσο σε εσάς, όσο...
    Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27
  • Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος

    Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος

    Το συνεργείο του 2025 δεν είναι πλέον μόνο μια αίθουσα με εργαλεία. Είναι ένας ψηφιακός κόμβος δεδομένων και αυτό αλλάζει...
    Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54
  • Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών!

    Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών!

    Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η...
    Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41
  • Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα;

    Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα;

    Ένας πρακτικός, επίκαιρος και καθόλου θεωρητικός οδηγός για το τι οφείλετε να έχετε ήδη εξηγήσει στους ασφαλισμένους σας, ώστε να...
    Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40
  • ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια;

    ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια;

    Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού μειώνουν τα ατυχήματα, αλλά φέρνουν ακριβότερες ζημιές, γκρίζες ζώνες ευθύνης και νέο πονοκέφαλο για κάθε ασφαλιστή...
    Γιώργος Μούζος, 19/11/2025 - 14:47
  • Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές!

    Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές!

    Γιατί κάθε καταιγίδα είναι stress test για τα συμβόλαιά σου και πώς μπορείς να μειώσεις τις ζημιές πριν σηκώσει ο...
    Γιώργος Μούζος, 17/11/2025 - 09:09

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ο Ουρανός δεν στέκεται καλά
13:00 Ο Ουρανός δεν στέκεται καλά
  • 12:25 Πανευρωπαϊκή Πρωτιά του Ιατρικού Κέντρου Αθηνών σε Ερευνητική θεραπεία για τον Καρκίνο του Προστάτη
  • 11:42 Το πρόγραμμα €πιστροφή γίνεται International - Η Eurobank επιβραβεύει τους πελάτες της και στην Κύπρο
  • 11:41 Αρσάκεια-Τοσίτσεια Εκάλης: Στις 19 Δεκεμβρίου η Φιλανθρωπική Χριστουγεννιάτικη Εορταγορά
  • 11:37 Στη Γραμμή Τελικής Συναρμολόγησης τα δύο πρώτα ελικόπτερα Airbus Super Puma H215 για την Ελλάδα
  • 11:34 Σοβαρές ελλείψεις προσωπικού και μαζικές αποχωρήσεις από το ΕΣΥ καταγγέλλει η ΠΟΕΔΗΝ με αφορμή τον Προϋπολογισμό 2026 για την Υγεία
  • 11:16 Deloitte 2026 Commercial Real Estate Outlook: Επενδύσεις σε ψηφιακές υποδομές, logistics και επαγγελματικούς χώρους στις κορυφαίες τάσεις για τον κλάδο ακινήτων
  • 11:05 Αρχική συμφωνία για την απόκτηση της Innovis Pharma από την PharmaPath
  • 10:35 100+ κορυφαία στελέχη του ασφαλιστικού κλάδου συμμετείχαν στην εκδήλωση για την παρουσίαση της 15ης Ετήσιας Έκθεσης για την Ιδιωτική Ασφαλιστική Αγορά που πραγματοποίησε η KPMG στην Ελλάδα με τίτλο “The Future of Insurance”
  • 10:10 Το ΥΓΕΙΑ γιορτάζει 15 χρόνια λειτουργίας του Τμήματος Διαδερμικών Βαλβίδων: Η καρδιολογία πρωτοπορεί και εξελίσσεται στο ΥΓΕΙΑ
  • 09:40 Τα κρατικά «φέσια» πνίγουν…την αγορά, η Ελλάδα πρότυπο για την Γερμανία(!) «κληρώνει» σήμερα για τον Πιέρρ, ο «βασιλιάς του χαλκού» στην ΚΑΕ ΠΑΟΚ, υπερκάλυψη του ομολογιακού της Aktor
  • 09:34 Αδ. Γεωργιάδης για δίκη Novartis: «Ήταν σκάνδαλο γιατρών, όμως η ευκαιρία χάθηκε επί Τσίπρα, όταν έστρεψαν την έρευνα στους πολιτικούς»
  • 09:25 Μειώθηκαν σημαντικά οι λοιμώξεις σε 10 νοσοκομεία με το Πρόγραμμα GRIPP δωρεάς του ΙΣΝ!
  • 09:08 «Η Έξοδος 200 χρόνια μετά» - Το Μεσολόγγι παρουσιάζει το επετειακό του πρόγραμμα
  • 09:00 Με καρκίνο κινδυνεύουν 197 παιδιά στην Ευρώπη που γεννήθηκαν με σπέρμα Δανού δότη με γονίδιο καρκίνου!
  • 08:51 Mastercard: Αυξητικές τάσεις στις συναλλαγές με κάρτες στην Ελλάδα - Αύξηση 18% το 2025 - 2026
  • 08:45 Ο Γιώργος Παπαστεφάνου και η επιστροφή στο «δεύτερο σπίτι»
  • 08:40 Telematics και εξατομικευμένη τιμολόγηση: Η νέα “χρυσή εποχή” για τον ασφαλιστή που ξέρει να διαβάζει δεδομένα
  • 18:29 Ο Γιάννης Σηφάκης νέος διευθυντής marketing και εταιρικής επικοινωνίας της Τειρεσίας
  • 15:40 Κ.Πιερρακάκης: Στόχος μας είναι να αλλάξουμε το παραγωγικό μοντέλο με περισσότερες επενδύσεις και μεγαλύτερη εξωστρέφεια
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 5/12 Αποκλειστικό | Εθνική Ασφαλιστική: Νέα διοικητική ομάδα “νίκης” συγκροτεί ο Μαζαράκης - Αποχωρούν Δασκαλόπουλος, Καραγρηγορίου
  2. 9/12 Ηλεκτρονικά μέσω gov.gr η αναγγελία ζημιών αυτοκινήτων
  3. 10/12 Σύλλογος Υπαλλήλων Εθνικής Ασφαλιστικής: «Σε ευχαριστούμε Σταύρο για την προσφορά σου»
  4. 8/12 Πως αποζημιώνεται η φωτιά σε κατοικία που ξεκίνησε από τζάκι;
  5. 10/12 Ο Γιάννης Σηφάκης νέος διευθυντής marketing και εταιρικής επικοινωνίας της Τειρεσίας
  6. 9/12 Generali Hellas: Ολοκληρώθηκε η εξαγορά του Ομίλου της Ευρωκλινικής
  7. 9/12 Bancassurance, AI και πίεση στο αυτοκίνητο: Τα μηνύματα της νέας έκθεσης της KPMG για την ασφαλιστική αγορά

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube