Γιώργος Μούζος, 11/8/2023 - 09:43 facebook twitter linkedin Πώς ένα κέρμα μπορεί να μειώσει τα ατυχήματα; Γιώργος Μούζος, 11/8/2023 facebook twitter linkedin Το πιο εξελιγμένο αυτοκίνητο δεν θα μπορούσε να διανύσει μισό μέτρο, αν δεν είχε ελαστικά. Αυτά είναι που έρχονται σε άμεση επαφή με το δρόμο και μας εξασφαλίζουν την πρόσφυση και κατά συνέπεια την ασφάλεια μας! Και ναι, ένα κέρμα του ενός ευρώ, αρκεί για έναν προσεκτικό οπτικό έλεγχο που θα μπορούσε να μας σώσει από ένα ατύχημα. Τα κατάλληλα ελαστικά αλλά και η επιμελής φροντίδα τους είναι παράγοντες που αυξάνουν σημαντικά την ασφάλεια μας στο δρόμο, μειώνοντας τα ατυχήματα και κατ’ επέκταση τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις. Αυτό που πρέπει να έχουν κατά νου όλοι οι οδηγοί, είναι πως τα ελαστικά είναι τα μέρη του αυτοκινήτου που χρίζουν αντικατάστασης αρκετές φορές στη διάρκεια ζωής ενός οχήματος. Όμως θα πρέπει ως ασφαλιστές που νοιάζεστε για τους πελάτες σας να τους αναφέρετε ότι δεν θα πρέπει την αλλαγή των ελαστικών να την αντιμετωπίζουν ως έξοδο, αλλά ως επένδυση στην ασφάλεια τους. Ένα κέρμα αρκεί για να δείτε πόσο ασφαλής είστε! Ένα κέρμα που έχετε στην τσέπη σας, μπορεί να συνδυαστεί με έναν προσεκτικό οπτικό έλεγχο και πέρα από τυχόν φθορές και σημάδια στα πλαϊνά, να σας δείξει το βάθος του πέλματος που σας κρατά σε επαφή με τον δρόμο. Το ελάχιστο επιτρεπόμενο βάθος του πέλματος είναι 1,6 χλστ., ωστόσο οι περισσότεροι κατασκευαστές αναφέρουν πως θα πρέπει να είναι στα 2 χλστ. Πώς θα δείτε λοιπόν με ένα κέρμα την κατάσταση των ελαστικών σας; Πάρτε ένα κέρμα του ενός ευρώ. Αυτό που θα πρέπει να γνωρίζετε, είναι πως η χρυσή άκρη του νομίσματος είναι ακριβώς 3 χιλιοστά. Βάλτε το κέρμα στα αυλάκια του ελαστικού! Αν η χρυσή του άκρη δεν φαίνεται, τότε τα ελαστικά αντέχουν ακόμα! Αν είναι ορατή τότε πρέπει να τα αλλάξετε άμεσα. Πώς αλλιώς μπορείτε να διαπιστώσετε πως τα ελαστικά σας θέλουν αλλαγή; Αρχικά όπως αναφέραμε και παραπάνω ο οπτικός έλεγχος είναι αναγκαίος. Έτσι θα δείτε για τυχόν κοψίματα, ή για ανεξήγητα φουσκώματα στο ελαστικό. Από εκεί και έπειτα οι έμπειροι οδηγοί αντιλαμβάνονται από την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου πως κάτι δεν πάει καλά. Αν παρατηρήσετε πιο συχνή ενεργοποίηση του ABS, από το κλώτσημα που κάνει το πεντάλ του φρένου, ή το λαμπάκι του συστήματος ευστάθειας αναβοσβήνει πιο συχνά, δεν είναι απαραίτητο να φταίει μόνο η κατάσταση του οδοστρώματος. Είναι πιθανό να έχετε αυξημένη φθορά στα ελαστικά σας. Επίσης, αν ξαφνικά παρατηρήσετε ότι άρχισε να «τραβάει» το τιμόνι προς κάποια κατεύθυνση, ή ότι χρειάζεται να το κρατάτε ελαφρώς στραβά ώστε να διατηρήσετε ευθεία πορεία, αυτό μπορεί να σημαίνει πως έχει χάσει αέρα κάποιο ελαστικό ή πως χρειάζεται ευθυγράμμιση το όχημά σας. Ύψιστης σημασίας η σωστή πίεση του ελαστικού Και αφού έχετε δει ότι τα ελαστικά σας είναι σε άρτια κατάσταση, δεν θα πρέπει να αμελείτε τη σωστή πίεση των ελαστικών σας. Η λανθασμένη πίεση επηρεάζει σημαντικά τον τρόπο λειτουργίας της ανάρτησης, του συστήματος πέδησης, ακόμα και των λοιπών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Συνολικά, όλα αυτά μπορούν να οδηγήσουν σε τροχαίο ατύχημα. Η ελλιπής πρόσφυση σε μια στροφή ή κατά το φρενάρισμα μπορεί να μας οδηγήσει εκτός δρόμου ή πάνω σε κάποιο προπορευόμενο όχημα. Από την άλλη, ελαστικά με πίεση πολύ χαμηλότερη από την ιδανική κάνουν ολόκληρο το αυτοκίνητο να αντιδρά πολύ πιο αργά στις εντολές του οδηγού, ενώ υπάρχει περίπτωση ακόμη και να βγουν από τη ζάντα σε μία στροφή ή να κοπούν αφού το σχήμα τους παραμορφώνεται σε υπερβολικό βαθμό. Η τεχνολογία μας προστατεύει! Η πίεση του αέρα των ελαστικών είναι ένας σημαντικός παράγοντας ο οποίος επηρεάζει την απόδοσή τους. Τα αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά που πωλούνται στην αγορά της ΕΕ (Κανονισμός αρ. 141 ΟΕΕ/ΗΕ) είναι εξοπλισμένα υποχρεωτικά με Σύστημα Παρακολούθησης Πίεσης Ελαστικών (TPMS – Tire Pressure Monitoring System) το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό όταν η πίεση είναι χαμηλότερη ή υψηλότερη από την ενδεδειγμένη. Ακόμα ένα στοιχείο που συμβάλλει στην ασφάλεια οδηγού και επιβαινόντων. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 05/11/2025 - 08:43 Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας
Γιώργος Μούζος, 03/11/2025 - 08:40 Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει
Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50 Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους
Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας; Ένα στοιχείο ασφαλείας που πολλοί δεν γνωρίζουν, αλλά επηρεάζει τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις περισσότερο από όσο νομίζετε. Οι μαύρες κουκίδες γύρω από... Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04
Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν! Τα έξυπνα οχήματα ελέγχου αλλάζουν το παιχνίδι: Περισσότερα πρόστιμα σημαίνουν νέα δεδομένα για την αξιολόγηση κινδύνου! Φανταστείτε ένα όχημα που «σαρώνει»... Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31
Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά Η κλοπή καλωδίων φόρτισης δεν είναι απλά μία ενοχλητική τάση της εποχής. Είναι μια οργανωμένη επιδημία που κλονίζει τα θεμέλια... Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,... Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45
Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού) Το φθηνότερο εργαλείο διαχείρισης κινδύνου κρύβεται στο ρελαντί, μειώνει τη συχνότητα ζημιών χωρίς να κοστίζει ούτε ευρώ. Η αγορά ζητά... Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10