Γιώργος Μούζος, 11/8/2023 - 09:43 facebook twitter linkedin Πώς ένα κέρμα μπορεί να μειώσει τα ατυχήματα; Γιώργος Μούζος, 11/8/2023 facebook twitter linkedin Το πιο εξελιγμένο αυτοκίνητο δεν θα μπορούσε να διανύσει μισό μέτρο, αν δεν είχε ελαστικά. Αυτά είναι που έρχονται σε άμεση επαφή με το δρόμο και μας εξασφαλίζουν την πρόσφυση και κατά συνέπεια την ασφάλεια μας! Και ναι, ένα κέρμα του ενός ευρώ, αρκεί για έναν προσεκτικό οπτικό έλεγχο που θα μπορούσε να μας σώσει από ένα ατύχημα. Τα κατάλληλα ελαστικά αλλά και η επιμελής φροντίδα τους είναι παράγοντες που αυξάνουν σημαντικά την ασφάλεια μας στο δρόμο, μειώνοντας τα ατυχήματα και κατ’ επέκταση τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις. Αυτό που πρέπει να έχουν κατά νου όλοι οι οδηγοί, είναι πως τα ελαστικά είναι τα μέρη του αυτοκινήτου που χρίζουν αντικατάστασης αρκετές φορές στη διάρκεια ζωής ενός οχήματος. Όμως θα πρέπει ως ασφαλιστές που νοιάζεστε για τους πελάτες σας να τους αναφέρετε ότι δεν θα πρέπει την αλλαγή των ελαστικών να την αντιμετωπίζουν ως έξοδο, αλλά ως επένδυση στην ασφάλεια τους. Ένα κέρμα αρκεί για να δείτε πόσο ασφαλής είστε! Ένα κέρμα που έχετε στην τσέπη σας, μπορεί να συνδυαστεί με έναν προσεκτικό οπτικό έλεγχο και πέρα από τυχόν φθορές και σημάδια στα πλαϊνά, να σας δείξει το βάθος του πέλματος που σας κρατά σε επαφή με τον δρόμο. Το ελάχιστο επιτρεπόμενο βάθος του πέλματος είναι 1,6 χλστ., ωστόσο οι περισσότεροι κατασκευαστές αναφέρουν πως θα πρέπει να είναι στα 2 χλστ. Πώς θα δείτε λοιπόν με ένα κέρμα την κατάσταση των ελαστικών σας; Πάρτε ένα κέρμα του ενός ευρώ. Αυτό που θα πρέπει να γνωρίζετε, είναι πως η χρυσή άκρη του νομίσματος είναι ακριβώς 3 χιλιοστά. Βάλτε το κέρμα στα αυλάκια του ελαστικού! Αν η χρυσή του άκρη δεν φαίνεται, τότε τα ελαστικά αντέχουν ακόμα! Αν είναι ορατή τότε πρέπει να τα αλλάξετε άμεσα. Πώς αλλιώς μπορείτε να διαπιστώσετε πως τα ελαστικά σας θέλουν αλλαγή; Αρχικά όπως αναφέραμε και παραπάνω ο οπτικός έλεγχος είναι αναγκαίος. Έτσι θα δείτε για τυχόν κοψίματα, ή για ανεξήγητα φουσκώματα στο ελαστικό. Από εκεί και έπειτα οι έμπειροι οδηγοί αντιλαμβάνονται από την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου πως κάτι δεν πάει καλά. Αν παρατηρήσετε πιο συχνή ενεργοποίηση του ABS, από το κλώτσημα που κάνει το πεντάλ του φρένου, ή το λαμπάκι του συστήματος ευστάθειας αναβοσβήνει πιο συχνά, δεν είναι απαραίτητο να φταίει μόνο η κατάσταση του οδοστρώματος. Είναι πιθανό να έχετε αυξημένη φθορά στα ελαστικά σας. Επίσης, αν ξαφνικά παρατηρήσετε ότι άρχισε να «τραβάει» το τιμόνι προς κάποια κατεύθυνση, ή ότι χρειάζεται να το κρατάτε ελαφρώς στραβά ώστε να διατηρήσετε ευθεία πορεία, αυτό μπορεί να σημαίνει πως έχει χάσει αέρα κάποιο ελαστικό ή πως χρειάζεται ευθυγράμμιση το όχημά σας. Ύψιστης σημασίας η σωστή πίεση του ελαστικού Και αφού έχετε δει ότι τα ελαστικά σας είναι σε άρτια κατάσταση, δεν θα πρέπει να αμελείτε τη σωστή πίεση των ελαστικών σας. Η λανθασμένη πίεση επηρεάζει σημαντικά τον τρόπο λειτουργίας της ανάρτησης, του συστήματος πέδησης, ακόμα και των λοιπών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Συνολικά, όλα αυτά μπορούν να οδηγήσουν σε τροχαίο ατύχημα. Η ελλιπής πρόσφυση σε μια στροφή ή κατά το φρενάρισμα μπορεί να μας οδηγήσει εκτός δρόμου ή πάνω σε κάποιο προπορευόμενο όχημα. Από την άλλη, ελαστικά με πίεση πολύ χαμηλότερη από την ιδανική κάνουν ολόκληρο το αυτοκίνητο να αντιδρά πολύ πιο αργά στις εντολές του οδηγού, ενώ υπάρχει περίπτωση ακόμη και να βγουν από τη ζάντα σε μία στροφή ή να κοπούν αφού το σχήμα τους παραμορφώνεται σε υπερβολικό βαθμό. Η τεχνολογία μας προστατεύει! Η πίεση του αέρα των ελαστικών είναι ένας σημαντικός παράγοντας ο οποίος επηρεάζει την απόδοσή τους. Τα αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά που πωλούνται στην αγορά της ΕΕ (Κανονισμός αρ. 141 ΟΕΕ/ΗΕ) είναι εξοπλισμένα υποχρεωτικά με Σύστημα Παρακολούθησης Πίεσης Ελαστικών (TPMS – Tire Pressure Monitoring System) το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό όταν η πίεση είναι χαμηλότερη ή υψηλότερη από την ενδεδειγμένη. Ακόμα ένα στοιχείο που συμβάλλει στην ασφάλεια οδηγού και επιβαινόντων. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38 Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα
Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27 Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών
Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54 Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος
Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41 Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών!
Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα; Ένας πρακτικός, επίκαιρος και καθόλου θεωρητικός οδηγός για το τι οφείλετε να έχετε ήδη εξηγήσει στους ασφαλισμένους σας, ώστε να... Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40
ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια; Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού μειώνουν τα ατυχήματα, αλλά φέρνουν ακριβότερες ζημιές, γκρίζες ζώνες ευθύνης και νέο πονοκέφαλο για κάθε ασφαλιστή... Γιώργος Μούζος, 19/11/2025 - 14:47
Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές! Γιατί κάθε καταιγίδα είναι stress test για τα συμβόλαιά σου και πώς μπορείς να μειώσεις τις ζημιές πριν σηκώσει ο... Γιώργος Μούζος, 17/11/2025 - 09:09
Η Kaspersky επισημαίνει έναν ακόμα ασφαλιστικό κίνδυνο! Οι νέες ψηφιακές απειλές στα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα αυξάνουν τον κίνδυνο για οδηγούς, επιβάτες και ασφαλιστικές εταιρείες, απαιτώντας άμεση... Γιώργος Μούζος, 12/11/2025 - 08:50
Φωτιστικά σώματα: Ασπίδα ασφάλειας για τους πελάτες σας! Γιατί η κατάσταση και η τεχνολογία των φωτιστικών σωμάτων αποτελούν καθοριστικό παράγοντα στην πρόληψη ατυχημάτων και στη μείωση των ασφαλιστικών... Γιώργος Μούζος, 10/11/2025 - 08:45
Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας Η καθημερινή διαδρομή που κρύβει τον μεγαλύτερο κίνδυνο. Τι αποκαλύπτουν τα νέα δεδομένα και πώς αλλάζει το παιχνίδι για τους... Γιώργος Μούζος, 05/11/2025 - 08:43