Γιώργος Μούζος, 19/6/2023 - 08:45 facebook twitter linkedin Οδήγηση με παράθυρα ανοιχτά: Ποιους ασφαλιστικούς κινδύνους ελλοχεύει αυτή η συνήθεια; Γιώργος Μούζος, 19/6/2023 facebook twitter linkedin Το να οδηγούμε με ανοιχτά παράθυρα κρύβει σοβαρούς κινδύνους που οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν, ή απλά τους υποτιμούν και μπορούν να προκαλέσουν ακόμα και σοβαρά ατυχήματα. Η οδήγηση με ανοιχτά παράθυρα είναι αναμφίβολα μια καλοκαιρινή συνήθεια. Μια πλειάδα οδηγών συνηθίζει να οδηγεί τόσο εντός, όσο και εκτός πόλης με ανοιχτά τα παράθυρα, ώστε να μην χρησιμοποιεί τον κλιματισμό για να εξοικονομήσει καύσιμο. Επιπλέον αυτή η τακτική εξασφαλίζει συνεχή ροή φρέσκου αέρα στον θάλαμο επιβατών. Μπορεί να είναι μια οδηγική συνήθεια που φαντάζει απλή και αθώα, όμως κρύβει μερικούς σοβαρούς κινδύνους. Οδήγηση με ανοικτά παράθυρα στην πόλη = Κίνδυνος κλοπής Το να οδηγεί κανείς με ανοιχτά παράθυρα σε αστικό περιβάλλον αναμφίβολα εκθέτει οδηγό και επιβάτες σε έντονη ατμοσφαιρική ρύπανση, αλλά και σε μια ενδεχόμενη απόπειρα κλοπής. Ως γνωστόν η ρύπανση της ατμόσφαιρας, η οποία εντείνεται τις ώρες αιχμής, μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά επιβαρυντική για τον ανθρώπινο οργανισμό. Επιπλέον, τα ανοιχτά παράθυρα σε συνδυασμό με τις χαμηλές ταχύτητες κίνησης και το «σταμάτα-ξεκίνα» μας καθιστά πιο ευάλωτους σε εκείνους που θα επιχειρήσουν να αρπάξουν κάποιο πολύτιμο αντικείμενο από το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Οδήγηση με ανοικτά παράθυρα στον αυτοκινητόδρομο=Αύξηση κατανάλωσης ακόμα και λιποθυμία Στο εθνικό ή το επαρχιακό δίκτυο, η οδήγηση με ανοιχτά παράθυρα αυξάνει άσκοπα την κατανάλωση καυσίμου. Μιας και πάνω από τα 80 χλμ./ώρα η χρήση του συστήματος κλιματισμού είναι πιο αποδοτική. Αυτό συμβαίνει γιατί η αεροδυναμική αντίσταση που δημιουργούν τα ανοιχτά παράθυρα κοστίζει περισσότερο σε καύσιμο απ’ ότι η ίδια η λειτουργία του συστήματος κλιματισμού. Πέρα από την αύξηση στην κατανάλωση καυσίμου, η συνήθεια να οδηγεί κανείς με ανοιχτό το ένα ή και τα δύο πίσω παράθυρα, για να μην τους ενοχλεί ο αέρας από τα εμπρός είναι εξαιρετικά επικίνδυνη αφού μπορεί να προκαλέσει ίλιγγο στον οδηγό, λόγω του φαινομένου Helmholtz. Το ένα κατεβασμένο πίσω παράθυρο «διαταράσσει» τη ροή του αέρα και δημιουργεί έναν ενοχλητικό, υπόκωφο θόρυβο, που θυμίζει έλικα ελικοπτέρου. Το φαινόμενο αυτό, μπορεί ανάλογα την ταχύτητα και τη διάρκεια της διαδρομής, να προκαλέσει στον οδηγό ίλιγγο, ημικρανία, πόνο στα αυτά, ακόμα και λιποθυμία, όταν ειδικά η εξωτερική θερμοκρασία είναι υψηλή. Το φαινόμενο Helmholtz πήρε το όνομα του από το Γερμανό φυσικό Hermann von Helmholtz που το ανακάλυψε. Είναι κάτι αντίστοιχο με το να φυσάτε στο στόμιο ενός άδειου μπουκαλιού, όπου δημιουργείται ένας στροβιλισμός, μαζί με βουητό και ανεπαίσθητο συριγμό. Δώστε λοιπόν την απαραίτητη προσοχή στην οδήγηση με ανοιχτά παράθυρα! Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 05/11/2025 - 08:43 Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας
Γιώργος Μούζος, 03/11/2025 - 08:40 Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει
Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50 Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους
Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας; Ένα στοιχείο ασφαλείας που πολλοί δεν γνωρίζουν, αλλά επηρεάζει τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις περισσότερο από όσο νομίζετε. Οι μαύρες κουκίδες γύρω από... Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04
Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν! Τα έξυπνα οχήματα ελέγχου αλλάζουν το παιχνίδι: Περισσότερα πρόστιμα σημαίνουν νέα δεδομένα για την αξιολόγηση κινδύνου! Φανταστείτε ένα όχημα που «σαρώνει»... Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31
Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά Η κλοπή καλωδίων φόρτισης δεν είναι απλά μία ενοχλητική τάση της εποχής. Είναι μια οργανωμένη επιδημία που κλονίζει τα θεμέλια... Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,... Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45
Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού) Το φθηνότερο εργαλείο διαχείρισης κινδύνου κρύβεται στο ρελαντί, μειώνει τη συχνότητα ζημιών χωρίς να κοστίζει ούτε ευρώ. Η αγορά ζητά... Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10