Γιώργος Μούζος, 4/5/2023 - 09:20 facebook twitter linkedin Μιλήστε στους πελάτες για το eCall! Σώζει ζωές! Γιώργος Μούζος, 4/5/2023 facebook twitter linkedin Πλέον το eCall ανήκει στο βασικό εξοπλισμό των νέων μοντέλων, όμως ελάχιστοι γνωρίζουν τον τρόπο λειτουργίας του και πως αυτό το σύστημα σώζει ζωές. Ως ασφαλιστές πρέπει να «εκπαιδεύετε» τους πελάτες σας σχετικά με ζητήματα οδικής ασφάλειας. Ένα εξ’ αυτών είναι και το σύστημα eCall ή SOS που από τις 31 Μαρτίου 2018 το συναντάμε στο βασικό εξοπλισμό των νέων μοντέλων. Μάλιστα, ενσωματώνεται από την ίδια ημερομηνία και στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Για όσους δεν γνωρίζουν το eCall είναι ένα σύστημα έκτακτης ανάγκης. Ίσως οι περισσότεροι να έχετε προσέξει το σχετικό μπουτόν στο κέντρο της πλαφονιέρας στην οροφή, ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό. Αυτό που θα πρέπει να γνωρίζετε, είναι πως το eCall είναι αποκλειστικά συσκευή ασφαλείας. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί το eCall να παρακολουθήσει το όχημα ή τη συμπεριφορά του οδηγού. Απλή αλλά άκρως σημαντική η λειτουργία του Το eCall ενεργοποιείται μόνο σε περίπτωση ατυχήματος και το ακούσιο πάτημα του κουμπιού SOS δεν ενεργοποιεί το σύστημα, ούτε ενημερώνει τις Αρχές. Αν όμως υπάρξει ατύχημα ή ενεργοποίηση των αερόσακων, τότε το eCall αυτόματα ενεργοποιείται και ενημερώνει το κέντρο διαχείρισης. Στη συνέχεια οι διαχειριστές του κέντρου επιχειρήσεων προσπαθούν να επικοινωνήσουν με τον οδηγό και τους επιβάτες μέσω ανοιχτής ακρόασης. Βέβαια το eCall σε περίπτωση ατυχήματος μπορεί να ενεργοποιηθεί και με το πάτημα του σχετικού κουμπιού. Μάλιστα, η συσκευή IVS εντός του οχήματος στέλνει αυτόματα στις αρμόδιες υπηρεσίες μία ελάχιστη δέσμη δεδομένων, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τη θέση του οχήματος (με βάση το GPS της συσκευής IVS), τον αριθμό πλαισίου, το χρώμα και τη μάρκα/μοντέλο. Όμως, το εκπληκτικό με το eCall είναι ότι λειτουργεί σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ανεξάρτητα από την τοποθεσία σας, σε περίπτωση ατυχήματος, το όχημα κάνει σύνδεση με το πλησιέστερο δίκτυο αντιμετώπισης περιστατικών έκτακτης ανάγκης. Σώζει 2.500 ζωές κάθε χρόνο Σύμφωνα με έρευνες, το σύστημα eCall υπολογίζεται πως σώζει 2.500 ζωές κάθε χρόνο καθώς μειώνει τον χρόνο που χρειάζονται να φτάσουν οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης στον τόπο του ατυχήματος κατά 40% μέσα στην πόλη και κατά 50% εκτός αυτής. Υπηρεσίες eCall που παρέχονται από τρίτους Σύμφωνα με τους κανόνες της Ε.Ε., επιπλέον του συστήματος βάσει του αριθμού 112, έχετε το δικαίωμα να χρησιμοποιήσετε υπηρεσίες eCall που παρέχονται από τρίτους (TPS). Οι πρόσθετες αυτές υπηρεσίες θα μπορούσαν, για παράδειγμα, να περιλαμβάνουν την παροχή οδικής βοήθειας. Βέβαια για τέτοιου τύπου υπηρεσίες θα υπάρχει μια ανάλογη χρέωση, ενώ για το σύστημα eCall βάσει του αριθμού 112 η χρήση είναι δωρεάν. Κάθε σύστημα eCall που παρέχεται από τρίτους πρέπει: να πληροί τα εγκεκριμένα τεχνικά πρότυπα της Ε.Ε. να εξασφαλίζει αυτόματη μετάβαση στο σύστημα eCall βάσει του αριθμού112 εάν το σύστημα TPS δεν λειτουργεί να δίνει τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη του οχήματος να επιλέγει μεταξύ του συστήματος eCall βάσει του αριθμού 112 και του συστήματος TPS να μην επιτρέπει την ανταλλαγή δεδομένων με το σύστημα eCall βάσει του αριθμού 112 Εάν σας παρέχονται πρόσθετες υπηρεσίες μέσω του συστήματος eCall που παρέχεται από τρίτους, πρέπει να δώσετε τη ρητή συγκατάθεσή σας για να πραγματοποιηθεί ο εντοπισμός, η παρακολούθηση και η επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων στο πλαίσιο αυτό. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38 Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα
Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27 Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών
Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54 Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος
Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41 Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών!
Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα; Ένας πρακτικός, επίκαιρος και καθόλου θεωρητικός οδηγός για το τι οφείλετε να έχετε ήδη εξηγήσει στους ασφαλισμένους σας, ώστε να... Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40
ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια; Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού μειώνουν τα ατυχήματα, αλλά φέρνουν ακριβότερες ζημιές, γκρίζες ζώνες ευθύνης και νέο πονοκέφαλο για κάθε ασφαλιστή... Γιώργος Μούζος, 19/11/2025 - 14:47
Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές! Γιατί κάθε καταιγίδα είναι stress test για τα συμβόλαιά σου και πώς μπορείς να μειώσεις τις ζημιές πριν σηκώσει ο... Γιώργος Μούζος, 17/11/2025 - 09:09
Η Kaspersky επισημαίνει έναν ακόμα ασφαλιστικό κίνδυνο! Οι νέες ψηφιακές απειλές στα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα αυξάνουν τον κίνδυνο για οδηγούς, επιβάτες και ασφαλιστικές εταιρείες, απαιτώντας άμεση... Γιώργος Μούζος, 12/11/2025 - 08:50
Φωτιστικά σώματα: Ασπίδα ασφάλειας για τους πελάτες σας! Γιατί η κατάσταση και η τεχνολογία των φωτιστικών σωμάτων αποτελούν καθοριστικό παράγοντα στην πρόληψη ατυχημάτων και στη μείωση των ασφαλιστικών... Γιώργος Μούζος, 10/11/2025 - 08:45
Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας Η καθημερινή διαδρομή που κρύβει τον μεγαλύτερο κίνδυνο. Τι αποκαλύπτουν τα νέα δεδομένα και πώς αλλάζει το παιχνίδι για τους... Γιώργος Μούζος, 05/11/2025 - 08:43