Γιώργος Μούζος, 29/3/2023 - 08:49 facebook twitter linkedin Φίλοι ασφαλιστές το λέει και το Chat GPT: Τα αυτόνομα αυτοκίνητα είναι το μέλλον! Γιώργος Μούζος, 29/3/2023 facebook twitter linkedin Αν θέλετε να είστε μπροστά από τις εξελίξεις στον τομέα σας και να πρωτοπορείτε, πρέπει να ασπαστείτε τη νέα τεχνολογία. Και στον κλάδο του αυτοκινήτου τα αυτόνομα οχήματα είναι το μέλλον. Τα τελευταία χρόνια, τα αυτοκίνητα έχουν γίνει κάτι περισσότερο από ένα μέσο μεταφοράς. Έχουν εξελιχθεί σε φορητούς υπολογιστές, με προηγμένη τεχνολογία και συνδεσιμότητα που προσφέρουν στους οδηγούς και τους επιβάτες ένα νέο κόσμο άνεσης και ψυχαγωγίας. Αυτά τα «συνδεδεμένα αυτοκίνητα» είναι το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας και αλλάζουν τον τρόπο που σκεφτόμαστε την οδήγηση. Σε ότι αφορά τον ασφαλιστικό κλάδο όμως αναμένεται να αλλάξουν και τον τρόπο που τα ασφαλίζουμε. Τα συνδεδεμένα και αυτόνομα αυτοκίνητα είναι οχήματα που είναι εξοπλισμένα με σύνδεση στο διαδίκτυο, επιτρέποντάς τους να επικοινωνούν με άλλα αυτοκίνητα, να συμμορφώνονται με τον Κ.Ο.Κ. και να προσέχουν τους πεζούς. Είναι επίσης εξοπλισμένα με μια ποικιλία αισθητήρων και καμερών, που μπορούν να παρέχουν πληροφορίες για τα κυκλοφοριακά μοτίβα, τις συνθήκες του δρόμου και τον καιρό. Στο σύνολο τους αυτές οι πληροφορίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη βελτίωση της οδηγικής ασφάλειας, της απόδοσης και της άνεσης. Προηγμένη τεχνολογία στην υπηρεσία της ασφάλειας και της άνεσης Ένα από τα πιο συναρπαστικά χαρακτηριστικά των αυτόνομων αυτοκινήτων είναι η ικανότητά τους να επικοινωνούν με άλλα οχήματα στο δρόμο. Αυτή η τεχνολογία, γνωστή ως επικοινωνία όχημα με όχημα (V2V), επιτρέπει στα αυτοκίνητα να μοιράζονται πληροφορίες σχετικά με την ταχύτητα, την κατεύθυνση και τη θέση τους. Μια έκφανση της τεχνολογίας που θα μειώσει (και στο άμεσο μέλλον θα εξαλείψει) τα τροχαία ατυχήματα. Επιπλέον η τεχνολογία V2V αναμένεται να μειώσει επίσης την κυκλοφοριακή συμφόρηση. Επιπλέον, τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών ψυχαγωγίας και άνεσης. Μπορούν να εξοπλιστούν με προηγμένα συστήματα ήχου, συστήματα πλοήγησης, ακόμη και οθόνες βίντεο. Οι επιβάτες μπορούν επίσης να συνδέσουν το smartphone τους και άλλες συσκευές τους στο δίκτυο Wi-Fi του αυτοκινήτου, επιτρέποντάς τους να απολαμβάνουν μουσική, βίντεο και άλλο περιεχόμενο εν κινήσει. Υψηλή τεχνολογία μεν, αλλά και αυξημένη ανησυχία δε! Μπορεί τα οφέλη των αυτόνομων αυτοκινήτων να είναι πολλά, όμως εξίσου αυξάνονται και οι ανησυχίες γύρω από την προστασία των δεδομένων που παράγονται, αλλά και η θωράκιση έναντι κυβερνοεπιθέσεων. Οι τελευταίες μάλιστα μπορεί να έχουν καταστροφικές συνέπειες. Για την αντιμετώπιση αυτών των ανησυχιών, οι κατασκευαστές, οι εταιρείες τεχνολογίας, αλλά και ο ασφαλιστικός κλάδος εργάζονται για την ανάπτυξη ισχυρών πρωτοκόλλων ασφαλείας για τα αυτόνομα αυτοκίνητα. Επενδύουν σημαντικά ποσά στην έρευνα και την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών που θα θωρακίσουν τους οδηγούς, αλλά και τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου. Αλλάζει ο τρόπος ασφάλισης για τα αυτόνομα οχήματα Αναμφίβολα τα αυτόνομα οχήματα είναι μια τεράστια τεχνολογική καινοτομία, η οποία θα αλλάξει συθέμελα τον τρόπο με τον οποίο κινούμαστε μέχρι τώρα. Η μετάβαση αυτή θα επηρεάσει άρδην τον τρόπο ασφάλισης των συγκεκριμένων οχημάτων. Πώς όμως τα αυτόνομα αυτοκίνητα επηρεάζουν τη διαχείριση κινδύνων και το ασφαλιστικό τοπίο; Ας το αναλύσουμε λίγο περισσότερο. 1. Μετατόπιση του ρίσκου Οι μέχρι τώρα δοκιμές αποδεικνύουν πως τα αυτόνομα οχήματα είναι ασφαλέστερα από τα συμβατικά οχήματα, που ο οδηγός έχει τον πρώτο λόγο. Ήδη από την αρχή της εξέλιξης τους μέχρι και σήμερα τα ποσοστά συγκρούσεων έχουν μειωθεί τρομερά. Για παράδειγμα η Tesla κατάφερε με την εισαγωγή της τεχνολογίας Autopilot να μειώσει το ποσοστό συγκρούσεων στο 40%, κάτι που όπως είναι εύκολα αντιληπτό μεταβάλλει άμεσα το κόστος της ασφάλισης. Ενδεικτικό παράδειγμα, αυτό της Farmers Insurance η οποία προέβη σε μείωση των ασφαλίστρων κατά 25% μιας εταιρείας που στον στόλο οχημάτων της έχει Tesla. Οι αναλυτές αναφέρουν όμως πως η ευθύνη του τροχαίου στα αυτόνομα αυτοκίνητα θα μετατοπίζεται στον κατασκευαστή του οχήματος, ενώ παράλληλα κι όπως αναφέρει κι ο Διευθυντής του τμήματος ασφαλίσεων της ασφαλιστικής Accenture θα δημιουργηθούν περισσότερα προϊόντα κάλυψης αστικής ευθύνης, αλλά και κυβερνοασφάλειας, μιας και ο φόβος hacking είναι μεγάλος και οι συνέπειές του τρομερές. 2. Αλλαγή στον τρόπο αγοράς ασφάλισης αυτοκινήτου! Είναι ξεκάθαρο πως η επικράτηση των αυτόνομων οχημάτων και της τεχνητής νοημοσύνης, αποτελεί απειλή για τα τρέχοντα παραδοσιακά επιχειρηματικά, αλλά και ασφαλιστικά μοντέλα. Όπως και σε καθετί καινούργιο έτσι και στην καθολική ενσωμάτωση των αυτόνομων οχημάτων στην κυκλοφορία, ο κόσμος στην αρχή θα είναι διστακτικός. Οι πρώτες προβλέψεις αναφέρουν πως αρχικά θα υπάρξει μια μικρή αύξηση στα ασφάλιστρα λόγω της νέας τεχνολογίας. Ωστόσο στην πορεία τα ασφάλιστρα θα μειωθούν καθώς τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα γίνονται πιο mainstream. Ο ασφαλιστικός γίγαντας Zurich, αναμένει ότι η έλευση των αυτόνομων αυτοκινήτων θα φέρει μεταβολές στην ιδιοκτησία. Το κόστος αγοράς των αυτόνομων και με τις αναβαθμίσεις υλικού και λογισμικού να αυξάνουν το κόστος, η τάση προς το leasing αναμένεται να αυξηθεί. Οι πρώτες εκτιμήσεις αναφέρουν πως το νέο ασφαλιστικό μοντέλο θα μπορούσε να οδηγήσει στη μετατόπιση της έκδοσης ασφαλιστηρίων συμβολαίων σε ιδιώτες, σε ένα ασφαλιστικό πλαίσιο καλύψεων στόλου ή σε επίπεδο Β2Β, με τους κατασκευαστές να παρέχουν την κάλυψη σε εταιρείες ως μέρος ενός ευρύτερου πακέτου υπηρεσιών που θα συνοδεύουν το όχημα. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50 Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους
Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04 Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας;
Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31 Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν!
Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12 Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,... Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45
Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού) Το φθηνότερο εργαλείο διαχείρισης κινδύνου κρύβεται στο ρελαντί, μειώνει τη συχνότητα ζημιών χωρίς να κοστίζει ούτε ευρώ. Η αγορά ζητά... Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10
Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»; Η σύγχρονη τεχνολογία μετατρέπει κάθε αυτοκίνητο σε «αισθητήρες σε ρόδες» . Από το infotainment και το e-Call μέχρι τα ενσωματωμένα... Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00
Τα ADAS «κοιμίζουν» τους οδηγούς: Πώς οι τεχνολογίες ασφάλειας φουσκώνουν τα μικροατυχήματα; Η άβολη αλήθεια: η ασφάλεια γίνεται άλλοθι απροσεξίας και το κόστος γυρίζει στην ασφαλιστική αγορά Η νέα γενιά βοηθημάτων οδήγησης υπόσχεται... Γιώργος Μούζος, 08/10/2025 - 08:25
Φθινοπωρινός έλεγχος: Θα πληρώσετε ζημιές ή θα τις προλάβετε; Ο φθινοπωρινός έλεγχος αυτοκινήτου είναι και υπόθεση ασφαλιστική, αλλά και του πελάτη σας. Πώς πρέπει να τον συμβουλέψετε για να... Γιώργος Μούζος, 06/10/2025 - 08:50