Γιώργος Μούζος, 23/8/2022 - 08:02 facebook twitter linkedin Νέα έρευνα για τις οθόνες αφής προβληματίζει τον ασφαλιστικό κλάδο! Γιώργος Μούζος, 23/8/2022 facebook twitter linkedin Αναμφισβήτητα οι οθόνες αφής είναι η τάση των τελευταίων ετών και πλέον δεν νοείται αυτοκίνητο που να μην εξοπλίζεται με μια. Όμως μια σουηδική έρευνα που ήρθε πρόσφατα στο φως της δημοσιότητας έχει προβληματίσει τόσο τους κατασκευαστές, όσο και τις ασφαλιστικές εταιρείες. Η έρευνα διεξήχθη από το Vi Bilagare, το μακροβιότερο περιοδικό αυτοκινήτου της Σουηδίας. Οι δοκιμαστές του περιοδικού είχαν στη διάθεσή τους 11 σύγχρονα αυτοκίνητα με όλες τις ανέσεις και φυσικά με οθόνες αφής. Αυτά τα αυτοκίνητα τα συνέκριναν με ένα Volvo V70 χρονολογίας του 2005. Η κεντρική κονσόλα του σουηδικού μοντέλο ξεχωρίζει με το πλήθος των κουμπιών και των διακοπτών που ενσωματώνει. Μόνο στην κορυφαία έκδοση είχε μια αναδυόμενη οθόνη για το σύστημα πλοήγησης, ενώ έχει και πλήκτρα για τη λειτουργία του κινητού τηλεφώνου! Κι ενώ πριν 17 χρόνια λέγαμε ότι τόσα κουμπιά κάνουν κακό στην εργονομία, τώρα φαίνεται πως αυτά τα κουμπιά ενισχύουν την οδική ασφάλεια. Και θα το εξηγήσουμε ευθύς αμέσως. Οι οθόνες αφής αποσπούν σημαντικά την προσοχή του οδηγού Κατά τη δοκιμή του Vi Bilägare ο οδηγός του κάθε αυτοκινήτου έπρεπε να κάνει αλλαγές σε κάποιες ρυθμίσεις. Αλλαγές που συντελούνται κατά κόρον στην καθημερινότητά μας πίσω από το τιμόνι. Έτσι λοιπόν έπρεπε να ενεργοποιήσουν τα θερμαινόμενα καθίσματα, να αλλάξουν τη θερμοκρασία του κλιματισμού, να μηδενίσουν το trip computer, να χαμηλώσουν το φωτισμό στον πίνακα οργάνων και να αλλάξουν σταθμούς στο ραδιόφωνο. Τα ευρήματα αυτού του απλούστατου πειράματος σοκάρουν αφού οι οδηγοί των σύγχρονων μοντέλων για να κάνουν όλες αυτές τις ενέργειες είχαν χάσει την επαφή τους με το δρόμο. Αντιθέτως στο παλιό Volvo ο οδηγός κατάφερε να εκτελέσει όλες τις ενέργειες μέσα σε μόλις 10 δλ.! Και για να έχουμε μια τάξη μεγέθους τι σημαίνει αυτό, με μια ταχύτητα 110 χλμ./ώρα, μπορεί να κάνει όλα τα ανωτέρω μέσα σε 306 μέτρα. Κοινώς, η προσοχή του αποσπάται πολύ λίγο από το δρόμο για απλές διεργασίες, στοιχείο που μειώνει σημαντικά τις πιθανότητες να γίνει κάποιο ατύχημα. Τη χειρότερη επίδοση την είχε το MG Marvel R, του οποίου ο οδηγός χρειάστηκε 44,9 δευτερόλεπτα και 1.372 μέτρα ώστε να ολοκληρώσει τις 4 δοκιμασίες. Τεράστια απόσταση κατά την οποία ο οδηγός έχει την προσοχή του και το βλέμμα του στραμμένα αλλού! Συνδυασμός οθόνης και φυσικών κουμπιών η καλύτερη λύση Με την οθόνη αφής να αποσπά σημαντικά την προσοχή του οδηγού για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, αναδεικνύεται πως τα φυσικά κουμπιά στο ταμπλό είναι η ιδανική λύση. Όμως σε μια εποχή που τα πάντα γίνονται ψηφιακά, ο συνδυασμός και των δυο είναι το ιδανικό. Και ειδικότερα στην εποχή μας που η απόσπαση της προσοχής του οδηγού εξαιτίας του κινητού του τηλεφώνου είναι μάστιγα. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31 Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν!
Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12 Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά
Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45 Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται
Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού) Το φθηνότερο εργαλείο διαχείρισης κινδύνου κρύβεται στο ρελαντί, μειώνει τη συχνότητα ζημιών χωρίς να κοστίζει ούτε ευρώ. Η αγορά ζητά... Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10
Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»; Η σύγχρονη τεχνολογία μετατρέπει κάθε αυτοκίνητο σε «αισθητήρες σε ρόδες» . Από το infotainment και το e-Call μέχρι τα ενσωματωμένα... Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00
Τα ADAS «κοιμίζουν» τους οδηγούς: Πώς οι τεχνολογίες ασφάλειας φουσκώνουν τα μικροατυχήματα; Η άβολη αλήθεια: η ασφάλεια γίνεται άλλοθι απροσεξίας και το κόστος γυρίζει στην ασφαλιστική αγορά Η νέα γενιά βοηθημάτων οδήγησης υπόσχεται... Γιώργος Μούζος, 08/10/2025 - 08:25
Φθινοπωρινός έλεγχος: Θα πληρώσετε ζημιές ή θα τις προλάβετε; Ο φθινοπωρινός έλεγχος αυτοκινήτου είναι και υπόθεση ασφαλιστική, αλλά και του πελάτη σας. Πώς πρέπει να τον συμβουλέψετε για να... Γιώργος Μούζος, 06/10/2025 - 08:50
Oδήγηση με παιδιά: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι πελάτες σας! Ένας σημαντικός οδηγός για ασφαλιστές, που συνδέει οδική ασφάλεια, προστασία παιδιών και ασφαλιστικές πρακτικές. Η οδήγηση με τα παιδιά στο πίσω... Γιώργος Μούζος, 01/10/2025 - 08:45
Αυτόνομα & συνδεδεμένα οχήματα: Νέα ρίσκα κυβερνοασφάλειας για τις ασφαλιστικές εταιρείες Η τεχνολογική επανάσταση στον τομέα της αυτοκίνησης αλλάζει συθέμελα το τοπίο της ασφάλισης. Η είσοδος αυτόνομων και συνδεδεμένων οχημάτων επιφέρει... Γιώργος Μούζος, 29/09/2025 - 08:44