Γιώργος Μούζος, 3/8/2022 - 14:33 facebook twitter linkedin Πώς ο ασφαλιστικός κλάδος θα αντιμετωπίσει την απόσπαση κατά την οδήγηση; Γιώργος Μούζος, 3/8/2022 facebook twitter linkedin Από την έναρξη της πανδημίας της COVID-19 κι έπειτα, η οδική συμπεριφορά των περισσότερων οδηγών ανά την υφήλιο επιδεινώνεται. Πλέον είναι ολοένα και συχνότερες οι παραβάσεις για υπερβολική ταχύτητα, ενώ έχει αυξηθεί σημαντικά κι η απόσπαση προσοχής πίσω από το τιμόνι. Άραγε τα προγράμματα τηλεματικής για τη συνεχή παρακολούθηση των οδηγών θα διορθώσουν την κατάσταση; Η τάση αυτή προβληματίζει ιδιαίτερα τον ασφαλιστικό κλάδο, αφού τα ατυχήματα στους δρόμους συνεχώς αυξάνονται. Όπως αναφέραμε και παραπάνω η πανδημία της COVID-19 οδήγησε σε αύξηση της μη ασφαλούς οδήγησης. Όλοι δουλεύαμε από το σπίτι και υπήρχε η αίσθηση ότι οι δρόμοι ήταν άδειοι. Κι οι άνθρωποι τείνουν να οδηγούν πιο γρήγορα και να παίρνουν περισσότερα ρίσκα όταν νιώθουν ότι είναι μόνοι τους στο δρόμο. Σχεδόν το 20% των ερωτηθέντων σε μια πρόσφατη έρευνα ανέφερε ότι έστελνε γραπτά μηνύματα ή μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ενώ οδηγούσε πριν από την πανδημία. Τώρα αυτή η επικίνδυνη πρακτική φτάνει το 23%. Άλλες αλλαγές δεδομένων περιλαμβάνουν τη περιήγηση στα social media (σε ποσοστό 15%), καθώς και λήψη βίντεο και φωτογραφιών, που έχει σκαρφαλώσει στο 12% από τα προπανδημικά επίπεδα του 10%. Το handsfree είναι μια λύση! Η οδήγηση είναι μια πολύπλοκη διαδικασία και η τηλεφωνική επικοινωνία καλό είναι να αποφεύγεται. Τώρα αν πρέπει όντως να απαντήσετε σε μια κλήση, η χρήση του Bluetooth handsfree είναι η λύση. Σύμφωνα με αναλύσεις η τεχνολογία αυτή φέρει μείωση των τροχαίων ατυχημάτων ακόμα και κατά 20%. Καλά τα συστήματα ADAS αλλά ο οδηγός πρέπει να είναι σε συνεχή εγρήγορση Ακόμα μια τάση που παρατηρείται, είναι ο εφησυχασμός του οδηγού πίσω από το τιμόνι εξαιτίας των συστημάτων υποβοήθησης που φέρει το αυτοκίνητό του. Ναι, τα συστήματα ADAS βοηθούν στη μείωση ατυχημάτων, όμως ο οδηγός θα είναι πάντοτε υπεύθυνος για την ασφάλεια του, αλλά και των επιβαινόντων. Η τελευταία έρευνα του ΙΙΗS (Insurance Institute for Highway Safety) ανέδειξε πως ναι μεν τα συστήματα υποβοήθησης μπορούν να αποτρέψουν πιθανά ατυχήματα, αλλά ο ελλιπής φωτισμός μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο και να μην λειτουργήσουν όπως πρέπει. Οι ασφαλιστές διαθέτουν τα εργαλεία για να μειώσουν τους οδικούς κινδύνους! Η COVID-19 είναι ένα σοβαρό παράδειγμα αστάθειας σχετικά με τους κινδύνους κατά την οδήγηση. Ωστόσο, ακόμη και χωρίς COVID-19, η οδηγική συμπεριφορά παρουσιάζει διακυμάνσεις καθ' όλη τη διάρκεια του έτους. Τα smartphones έχουν πλέον μεγάλο μερίδιο ευθύνης για αυτή την επιδείνωση, αφού οι οδηγοί ασχολούνται αρκετή ώρα μαζί τους όσο βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Η τηλεματική φαίνεται πως είναι η λύση, γεγονός που επιβεβαιώνεται κι από τη μελέτη του Cambridge Mobile Telematics. Η μελέτη αυτή αποκάλυψε πως οι οδηγοί που συμμετείχαν σε ένα πρόγραμμα επιβράβευσης μέσω τηλεματικής, είχαν 28% περισσότερες πιθανότητες να είναι προσεκτικοί οδηγοί. Βέβαια οι ειδικοί αναφέρουν πως η τηλεματική μπορεί να κάνει τους ανθρώπους να συνειδητοποιήσουν τους περισπασμούς τους, αλλά δεν είναι η ολοκληρωμένη λύση, αφού η τηλεματική είναι ένα εργαλείο που συλλέγει δεδομένα. Το πλέον ανησυχητικό είναι πως οι οδηγοί δεν αντιλαμβάνονται το πόσο επικίνδυνη είναι η απόσπαση της προσοχής τους και τι προεκτάσεις έχει αυτή η συμπεριφορά. Η τελευταία μελέτη που υλοποιήθηκε από την Cambridge Mobile Telematics το Φεβρουάριο του 2022, η απόσπαση της προσοχής αυξήθηκε, φτάνοντας το ένα λεπτό και 38 δευτερόλεπτα ανά ώρα οδήγησης. Νούμερο αυξημένο κατά 30% συγκριτικά με το Φεβρουάριο του 2020. Η ανάλυση των δεδομένων αναδεικνύει πως τα περισσότερα ατυχήματα θα μπορούσαν να είχαν αποτραπεί, αρκεί οι οδηγοί να είχαν αφήσει το κινητό τηλέφωνο στην τσάντα τους! Είναι γεγονός πως ο ασφαλιστικός κλάδος έχει επενδύσει τα περισσότερα χρήματα μέχρι σήμερα για τη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς των οδηγών παρέχοντας τεράστιες εκπτώσεις στους προσεκτικούς οδηγούς. Καθώς αυτή η τάση συνεχίζεται και οι ασφαλιστικές εταιρείες επενδύουν περισσότερο στα προγράμματα τηλεματικής τους, εφαρμόζοντας πολλαπλές στρατηγικές για τη μείωση του κινδύνου, έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν ασφαλέστερους δρόμους. Και θα το κάνουν! Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 19/05/2025 - 08:55 Πώς η γήρανση των μπαταριών EV αλλάζει τα δεδομένα στην ασφαλιστική κάλυψη και αποζημίωση
Γιώργος Μούζος, 16/05/2025 - 09:07 Ο ρόλος των over-the-air updates στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι προκλήσεις για τις ασφαλιστικές
Γιώργος Μούζος, 12/05/2025 - 08:54 Πώς τα Big Data μεταμορφώνουν τις ασφαλίσεις αυτοκινήτων: Από την πρόβλεψη ατυχημάτων στην εξατομίκευση τιμολογίων
Τα τέσσερα mega-trends που αναδιαμορφώνουν την ασφάλιση οχημάτων ως το 2030 Η ασφάλιση οχημάτων βρίσκεται σε κομβικό σταυροδρόμι. Μέχρι το 2030, τέσσερις ισχυρές τάσεις θα έχουν αναδιαμορφώσει το τοπίο: από τον... Γιώργος Μούζος, 09/05/2025 - 09:06
smart #5: Το νέο premium SUV που αλλάζει τους κανόνες στα ηλεκτρικά οχήματα! Το πρώτο μεσαίο SUV της smart προσφέρει κορυφαία τεχνολογία, ασφάλεια και άνεση και δημιουργεί νέα δεδομένα για τους επαγγελματίες της... Γιώργος Μούζος, 02/05/2025 - 08:59
Ποιος ευθύνεται όταν το αυτοκίνητο οδηγεί μόνο του; Η αυτόνομη οδήγηση αλλάζει τα πάντα στην ασφάλιση οχημάτων: νέες ευθύνες, νέες προκλήσεις και ευκαιρίες για τους ασφαλιστές. Η πρόοδος της... Γιώργος Μούζος, 28/04/2025 - 09:04
Cyber Risk στα συνδεδεμένα αυτοκίνητα: Η νέα πρόκληση της ασφαλιστικής αγοράς Καθώς τα συνδεδεμένα οχήματα γίνονται καθημερινότητα, οι ασφαλιστές καλούνται να διαχειριστούν έναν νέο τύπο κινδύνου: τις κυβερνοαπειλές που πλήττουν τις... Γιώργος Μούζος, 24/04/2025 - 09:10
Πώς αλλάζουν τα ηλεκτρικά οχήματα το underwriting στην ασφάλιση αυτοκινήτου; Οι νέες τεχνολογίες φέρνουν ευκαιρίες και προκλήσεις στην αξιολόγηση ασφαλιστικών κινδύνων! Η ηλεκτροκίνηση είναι πλέον η νέα πραγματικότητα στον κλάδο της... Γιώργος Μούζος, 22/04/2025 - 10:22
Έξοδος Πάσχα & προετοιμασία αυτοκινήτου Πώς η σωστή συντήρηση και ασφαλιστική πρόληψη μπορούν να μειώσουν ζημιές και αποζημιώσεις σε μια από τις μεγαλύτερες περιόδους μετακινήσεων... Γιώργος Μούζος, 14/04/2025 - 09:28