Γιώργος Μούζος, 30/5/2022 - 10:41 facebook twitter linkedin Πώς τα δεδομένα κι η τεχνητή νοημοσύνη επιταχύνουν το ασφαλιστικό ταξίδι; Γιώργος Μούζος, 30/5/2022 facebook twitter linkedin Είναι γεγονός πως πλέον οι ασφαλιστικές εταιρείες υιοθετούν έντονα ψηφιακές λύσεις για να ξεπεράσουν την αδράνεια δεκαετιών στον εκσυγχρονισμό των επιχειρήσεών τους. Ο κλάδος έχει αξιοποιήσει την πανδημία ως καταλύτη για να επιταχύνει μια ευρεία ψηφιακή ατζέντα. Αυτή η αλλαγή συμβαίνει τόσο γρήγορα που ο ασφαλιστικός κλάδος σήμερα παρουσιάζει υψηλότερη ωριμότητα στην ανάλυση δεδομένων συγκριτικά με άλλους κλάδους. Αυτά τα δεδομένα έχουν προκύψει από μελέτη που διεξήγαγε η Forrester Consulting για λογαριασμό της WNS. Η πρόοδος του κλάδου στην ανάλυση δεδομένων δεν αποτελεί έκπληξη, αφού οι ασφαλιστικές εταιρείες επεξεργάζονται άφθονο όγκο δεδομένων σε κάθε στάδιο του κύκλου ζωής ενός ασφαλιζόμενου, από την αρχική αναδοχή της αίτησης έως τον διακανονισμό τυχόν αποζημιώσεών του. Με τα δεδομένα να λαμβάνονται σε δομημένες, ημιδομημένες και μη δομημένες μορφές, είναι σημαντικό για τις ασφαλιστικές εταιρείες να επενδύσουν σε ολοκληρωμένες λύσεις διαχείρισης τους που περιλαμβάνουν δυνατότητες ενοποίησης, αποθήκευσης και ανάλυσης των δεδομένων. Η ετήσια αξία της τεχνητής νοημοσύνης για την ασφάλιση αγγίζει τα 1,1 τρις. δολάρια! Οι ασφαλιστές εντείνουν τώρα τις προσπάθειές τους να εξάγουν ουσιαστικές και εφαρμόσιμες γνώσεις από τα δεδομένα και αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας είναι η δημιουργία μιας ενιαίας κι επικαιροποιημένης βάσης δεδομένων για συστήματα και διαδικασίες που έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν την Τεχνητή Νοημοσύνη. Άλλωστε όπως αποδεικνύει και πρόσφατη ανάλυση της McKinsey, η δυνητική ετήσια αξία της τεχνητής νοημοσύνης για την ασφάλιση ανέρχεται στα 1,1 τρισεκατομμύρια δολάρια. Η μελέτη αναδεικνύει επίσης το γεγονός πως οι ασφαλιστικές εταιρείες δίνουν προτεραιότητα στην ανάπτυξη τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης που εφαρμόζονται στην ανάλυση κειμένου, στις πλατφόρμες επιχειρηματικής ευφυΐας με βελτιωμένη τεχνητή νοημοσύνη και στην ανάλυση ομιλίας. Ένας από τους βασικούς τομείς που μπορεί να επωφεληθεί τρομερά ο ασφαλιστικός κλάδος από την ανάλυση δεδομένων και την εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης είναι η εμπειρία του πελάτη κι ειδικότερα σε ότι αφορά τη διαδικασία των αποζημιώσεων. Καθώς οι ασφαλιστικές προσπαθούν να αποκτήσουν νέους πελάτες και να διατηρήσουν τους υπάρχοντες, μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη συνδυασμένη ισχύ των τεχνολογιών για να βελτιώσουν την εμπειρία τους σε κάθε σημείο επαφής με την ασφαλιστική. Η τεχνητή νοημοσύνη έχει τη δυνατότητα να προβλέπει και να προστατεύει από πιθανές ζημιές την ασφαλιστική εταιρεία, μειώνοντας παράλληλα σημαντικά το ποσοστό των δυσαρεστημένων πελατών. Στο άμεσο μέλλον αναμένεται οι ασφαλιστικές εταιρείες να έχουν υιοθετήσουν συστήματα με δυνατότητα τεχνητής νοημοσύνης που θα επεξεργάζονται άμεσα όλα τα αιτήματα των πελατών. Αυτή η νέα τάση ωθεί τον ασφαλιστικό κλάδο να συνεργαστεί με εταιρείες που μπορούν να βοηθήσουν στη δημιουργία έξυπνων λύσεων με απευθείας διασύνδεση των συστημάτων της εκάστοτε ασφαλιστικής εταιρείας με συστήματα και δεδομένα τρίτων για τη δημιουργία έξυπνων αλγορίθμων που «απογειώνουν» την εμπειρία πελάτη. Μεγάλο όφελος και για την τιμολόγηση Η τιμολόγηση είναι ένας άλλος βασικός τομέας όπου η ανάλυση δεδομένων και η τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά. Χρησιμοποιώντας επιπλέον τεχνολογίες, οι ασφαλιστές μπορούν να δημιουργήσουν μια σφαιρική εικόνα για τον εκάστοτε πελάτη και πιο αποτελεσματικά να καταγράψουν τους κινδύνους με βάση τη σοβαρότητα και τη συχνότητα. Αυτός ο τύπος λύσης όχι μόνο θα επιτρέψει στους ασφαλιστές να αξιολογούν με ακρίβεια τα συμβόλαια, αλλά και να δημιουργήσουν ένα κερδοφόρο πελατολόγιο με την πάροδο των ετών. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 22/12/2025 - 14:24 EV & PHEV: Το πραγματικό ρίσκο δεν είναι η μπαταρία! Είναι να το ασφαλίσεις «σαν απλό Ι.Χ.»
Γιώργος Μούζος, 17/12/2025 - 09:00 Τα real-time δεδομένα οδήγησης αλλάζουν την τιμολόγηση: Ο ασφαλιστής ως data analyst!
Γιώργος Μούζος, 15/12/2025 - 08:45 Συνδεδεμένα αυτοκίνητα: Ποιος ελέγχει πραγματικά τα δεδομένα του αυτοκινήτου;
Γιώργος Μούζος, 11/12/2025 - 08:40 Telematics και εξατομικευμένη τιμολόγηση: Η νέα “χρυσή εποχή” για τον ασφαλιστή που ξέρει να διαβάζει δεδομένα
Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία Οι ενημερώσεις λογισμικού μέσω διαδικτύου φέρνουν άνεση, λειτουργικότητα και φυσικά ασφάλεια. Ελλοχεύουν όμως και νέους κινδύνους, συχνά αθέατους, για την... Γιώργος Μούζος, 09/12/2025 - 08:55
Κάμερες στο ταμπλό: Αλλάζει τους κανόνες για τον ασφαλιστή Οι κάμερες στο ταμπλό γίνονται το νέο «μαύρο κουτί» των οχημάτων. Για τον ασφαλιστή φέρνουν ευκαιρίες, όπως επίσης νομικές και... Γιώργος Μούζος, 03/12/2025 - 08:50
Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα Οι στόλοι οχημάτων γίνονται στόχος οργανωμένων κυβερνοεπιθέσεων. Για τις ασφαλιστικές εταιρείες, αυτό δεν είναι τεχνολογικό ζήτημα. Είναι κίνδυνος επιχειρησιακής κατάρρευσης. Μέχρι... Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38
Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών Το να κολλήσει το γκάζι είναι ο χειρότερος εφιάλτης κάθε οδηγού. Και ναι, μπορεί να συμβεί τόσο σε εσάς, όσο... Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27
Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος Το συνεργείο του 2025 δεν είναι πλέον μόνο μια αίθουσα με εργαλεία. Είναι ένας ψηφιακός κόμβος δεδομένων και αυτό αλλάζει... Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54
Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών! Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η... Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41