Γιώργος Μούζος, 11/4/2022 - 13:14 facebook twitter linkedin Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα φέρουν αύξηση των θανατηφόρων τροχαίων; Γιώργος Μούζος, 11/4/2022 facebook twitter linkedin Προβληματισμένοι εμφανίζονται οι ερευνητές ανά τον κόσμο σε ότι έχει να κάνει με τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με τα τελευταία να κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος στην μάχη των εμπορικών πωλήσεων. Μπορεί η Ε.Ε. να πιέζει για την ευρεία αποδοχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ωστόσο οι ερευνητές ατυχημάτων κι οι πραγματογνώμονες δείχνουν να προβληματίζονται εντόνως για το αυξημένο βάρος που αυτά φέρουν και κατά πόσο αυτό το έξτρα βάρος θα επηρεάσει σημαντικά την ασφάλεια. Όπως εξήγησε ο Michael Anderson, καθηγητής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στη μελέτη που δημοσίευσε με τίτλο, "Pounds That Kill: The External Costs of Vehicle Weight", οι επιβάτες βαρέων οχημάτων τείνουν να τα καταφέρνουν καλύτερα σε ένα ατύχημα. Η μελέτη ξεκίνησε να συντάσσεται το 2011, μια εποχή που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και φορτηγά ήταν μόνο σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας, και τότε η μοναδική έννοια του ερευνητή Άντερσον ήταν τα SUV που τότε άρχισαν να κερδίζουν συνεχώς έδαφος. Τα τελευταία χρόνια, οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στις Η.Π.Α. αυξήθηκαν σε συνάρτηση με την αύξηση του βάρος των οχημάτων. Αυτό βέβαια δεν είναι κάτι που αφορά μόνο την αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών, μιας και η αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων είναι πλέον ένα παγκόσμιο φαινόμενο. Είναι καλύτερα σε ενεργητική ασφάλεια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Παρά τα επιπλέον κιλά, το μεγαλύτερο μέρος της τρέχουσας παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων επιβραδύνει καλύτερα συγκριτικά με ένα όμοιο αυτοκίνητο κινούμενο από κινητήρα εσωτερικής καύσης, αποκαλύπτει το Consumer Reports. Κι υπάρχουν μερικοί απλοί λόγοι για αυτό το φαινόμενο. Αρχικά οι κατασκευαστές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τοποθετούν μεγαλύτερα φρένα σε αυτά, κι εν συνεχεία σημαντικό ρόλο παίζει και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, με το οποίο οι ηλεκτροκινητήρες επιβραδύνουν ελαφρά τον κινητήρα. Σύμφωνα μάλιστα με τη Brembo, η οποία προμηθεύει τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες με συστήματα πέδησης, τα συστήματα ανάκτησης ενέργειας συχνά αντισταθμίζουν πλήρως το επιπλέον βάρος, το οποίο είναι συνήθως τουλάχιστον 10% παραπάνω συγκριτικά με το ίδιο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ένα ακόμα σημαντικό πλεονέκτημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η καλύτερη κατανομή βάρους, συνδυαστικά με το χαμηλότερο κέντρο βάρους. Αυτό αποδίδεται στην τοποθέτηση της μπαταρίας, που συνήθως βρίσκεται στο πάτωμα του αυτοκινήτου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η ισχύς πέδησης να κατανέμεται ομοιόμορφα και στους τέσσερις τροχούς. Αισιοδοξεί η ασφαλιστική βιομηχανία! Ο ασφαλιστικός κλάδος, ωστόσο, είναι αισιόδοξος για τη μετάβαση της αγοράς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η Janet Ruiz, διευθύντρια στρατηγικής επικοινωνίας για το Insurance Information Institute, είπε ότι οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι αρκετά πιο προσεκτικοί οδηγοί συγκριτικά με εκείνους με συμβατικά αυτοκίνητα κινητήρων εσωτερικής καύσης. Συγκεκριμένα οι οδηγοί ηλεκτρικών κινούνται με μικρότερη ταχύτητα και καταγράφουν λιγότερα χιλιόμετρα. Μια μελέτη του 2020 αποκάλυψε πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εμπλέκονται σε περίπου 20% λιγότερα ατυχήματα, ωστόσο λόγω της πολυπλοκότητας κατασκευής τους και της προηγμένης τεχνολογίας που ενσωματώνουν το ύψος της αποζημίωσης τους ήταν ελαφρώς υψηλότερο. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 15/12/2025 - 08:45 Συνδεδεμένα αυτοκίνητα: Ποιος ελέγχει πραγματικά τα δεδομένα του αυτοκινήτου;
Γιώργος Μούζος, 11/12/2025 - 08:40 Telematics και εξατομικευμένη τιμολόγηση: Η νέα “χρυσή εποχή” για τον ασφαλιστή που ξέρει να διαβάζει δεδομένα
Γιώργος Μούζος, 09/12/2025 - 08:55 Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία
Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα Οι στόλοι οχημάτων γίνονται στόχος οργανωμένων κυβερνοεπιθέσεων. Για τις ασφαλιστικές εταιρείες, αυτό δεν είναι τεχνολογικό ζήτημα. Είναι κίνδυνος επιχειρησιακής κατάρρευσης. Μέχρι... Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38
Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών Το να κολλήσει το γκάζι είναι ο χειρότερος εφιάλτης κάθε οδηγού. Και ναι, μπορεί να συμβεί τόσο σε εσάς, όσο... Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27
Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος Το συνεργείο του 2025 δεν είναι πλέον μόνο μια αίθουσα με εργαλεία. Είναι ένας ψηφιακός κόμβος δεδομένων και αυτό αλλάζει... Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54
Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών! Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η... Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41
Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα; Ένας πρακτικός, επίκαιρος και καθόλου θεωρητικός οδηγός για το τι οφείλετε να έχετε ήδη εξηγήσει στους ασφαλισμένους σας, ώστε να... Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40
ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια; Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού μειώνουν τα ατυχήματα, αλλά φέρνουν ακριβότερες ζημιές, γκρίζες ζώνες ευθύνης και νέο πονοκέφαλο για κάθε ασφαλιστή... Γιώργος Μούζος, 19/11/2025 - 14:47