Γιώργος Μούζος, 14/2/2022 - 13:12 facebook twitter linkedin Σοβαρό ασφαλιστικό ζήτημα με τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού! Γιώργος Μούζος, 14/2/2022 facebook twitter linkedin Μια έρευνα του ΙΙΗS (Insurance Institute for Highway Safety) ανέδειξε πως ναι μεν τα συστήματα αυτόνομης πέδησης μπορούν να αποτρέψουν πιθανά ατυχήματα όπου εμπλέκονται πεζοί, αλλά ο ελλιπής φωτισμός μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο και να μην λειτουργήσουν όπως πρέπει. Το ποσοστό ατυχημάτων ήταν 27% μικρότερο για τα οχήματα που είχαν συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, συμπεριλαμβανομένων και των συστημάτων ανίχνευσης πεζών, σύμφωνα με την έρευνα. Η Jessica Cicchino, αντιπρόεδρος του ινστιτούτου και συγγραφέας της μελέτης, ανέλυσε 1.500 ατυχήματα που περιλάμβαναν διαφορετικά μοντέλα αυτοκινήτων και συνέκρινε τα ποσοστά ατυχημάτων που εμπλέκονταν πεζοί, με πανομοιότυπα οχήματα, με και χωρίς σύστημα εντοπισμού πεζών. Όπως ανέφερε η Cicchino, «Αυτή είναι η πρώτη πραγματική μελέτη που αναλύει τα συστήματα υποβοήθησης πεζών, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα κατασκευαστών και οχημάτων, αποδεικνύοντας πως η τεχνολογία όντως μειώνει τα ατυχήματα. Δυστυχώς όμως απεδείχθη πως τα συστήματα αυτά είναι λιγότερο αποτελεσματικά στο σκοτάδι, όπου συμβαίνει το 75% των θανατηφόρων ατυχημάτων πεζών». Το Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) δίνει μεγάλη προσοχή στην αξιολόγηση των συστημάτων ασφαλείας, τα οποία πια συγκαταλέγονται στο στάνταρ εξοπλισμό των περισσότερων νέων αυτοκινήτων. Είναι χαρακτηριστικό πως το 2021, 9 στα 10 μοντέλα που δοκιμάστηκαν από τον IIHS διαθέτουν αυτόματο φρενάρισμα με ανίχνευση πεζών. Σημαντική –βελτίωση σε σχέση με το 2019 όπου η αναλογία κυμαινόταν στα 3/5. Το σύστημα αυτόνομης πέδησης με εντοπισμό πεζών μπορεί να μειώσει έως και κατά 30% την πιθανότητα θανατηφόρου ατυχήματος, ποσοστό όμως που μπορεί να διαφοροποιηθεί (προς το χειρότερο) αν οι συνθήκες φωτισμού είναι περιορισμένες. Για την ακρίβεια πολλά από τα συστήματα αποφυγής ατυχήματος με πεζό δεν κάνουν καμία διαφορά τη νύχτα, όπου συμβαίνουν τα περισσότερα ατυχήματα με ευάλωτους χρήστες του δρόμου. Το ινστιτούτο για να διαπιστώσει την επάρκεια αυτών των συστημάτων διενήργησε νυχτερινές δοκιμές με 8 δημοφιλή SUVs, προκειμένου να εξετάσει το κατά πόσο η αποτελεσματικότητα των συστημάτων αποφυγής την ημέρα, λειτουργούν αποτελεσματικά σε συνθήκες σκότους. Τα αποτελέσματα κάθε άλλο παρά ενθαρρυντικά ήταν. Υπάρχουν τέσσερις διαφορετικοί τύποι συστημάτων εντοπισμού: με μονή κάμερα, με διπλή κάμερα, με συνδυασμό κάμερας και ραντάρ και, τέλος, αποκλειστικά με ραντάρ. Το μεγαλύτερο ζήτημα αντιμετωπίζουν τα συστήματα που βασίζονται αποκλειστικά στην κάμερα που διαθέτουν, όπου εκεί η φωτεινότητα έχει καταλυτικό ρόλο, αφού όσο το φως μειώνεται, το έργο του συστήματος γίνεται αρκετά πιο δύσκολο. Παρόλα αυτά, το IIHS αναφέρει πως η ενσωμάτωση αυτών των τεχνολογιών μειώνει σημαντικά τις πιθανότητες ατυχήματος με εμπλοκή πεζών κατά 27% γενικά και κατά 30% τα ατυχήματα όπου σημειώνονται σοβαροί τραυματισμοί. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 10/06/2025 - 09:09 Ηλεκτρικά οχήματα χωρίς εκπλήξεις: Πώς η τηλεμετρία αλλάζει το παιχνίδι της ασφάλισης
Γιώργος Μούζος, 04/06/2025 - 09:00 Μπορεί το blockchain να σώσει την αγορά από τις ψευδείς ασφαλιστικές αξιώσεις;
Γιώργος Μούζος, 02/06/2025 - 09:00 Υβριδικά οχήματα & ασφαλιστικός κίνδυνος: Οι προκλήσεις που δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς
Γιώργος Μούζος, 28/05/2025 - 09:19 Cyber Risk στα έξυπνα αυτοκίνητα: Πώς τα ασφαλιστικά προϊόντα αντιμετωπίζουν τις IoT απειλές;
AI-powered risk assessment: Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να προλάβει τον επικίνδυνο οδηγό πριν το ατύχημα; Από τα προγράμματα telematics μέχρι το EU AI Act, η ασφάλιση αυτοκινήτου περνά στην εποχή της προγνωστικής τιμολόγησης και αλλάζει... Γιώργος Μούζος, 26/05/2025 - 09:11
Μειώνει όντως το eCall το κόστος των αποζημιώσεων; Η υποχρεωτική εγκατάσταση του eCall στα νέα οχήματα υπόσχεται άμεση ειδοποίηση σε περίπτωση ατυχήματος – αλλά μειώνει πραγματικά το κόστος... Γιώργος Μούζος, 22/05/2025 - 08:55
Πώς η γήρανση των μπαταριών EV αλλάζει τα δεδομένα στην ασφαλιστική κάλυψη και αποζημίωση Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλιστές για τις μειωμένες επιδόσεις των ηλεκτρικών οχημάτων και την επίδρασή τους στις αποζημιώσεις; Η ταχεία... Γιώργος Μούζος, 19/05/2025 - 08:55
Ο ρόλος των over-the-air updates στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι προκλήσεις για τις ασφαλιστικές Πώς οι «over-the-air» αναβαθμίσεις αλλάζουν το τοπίο στην ασφάλιση αυτοκινήτου και τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλιστές σήμερα; Η εποχή όπου... Γιώργος Μούζος, 16/05/2025 - 09:07
Η νέα στρατηγική κατά της απάτης με deep learning και data fusion Η ασφαλιστική απάτη δεν είναι απλώς ένα κόστος! Eίναι ένας αόρατος εχθρός που υπονομεύει την αξιοπιστία του συστήματος και μετακυλίει... Γιώργος Μούζος, 14/05/2025 - 09:02
Πώς τα Big Data μεταμορφώνουν τις ασφαλίσεις αυτοκινήτων: Από την πρόβλεψη ατυχημάτων στην εξατομίκευση τιμολογίων Οι ασφαλιστικές αξιοποιούν πλέον τα δεδομένα για να προσφέρουν δίκαιες και κερδοφόρες πολιτικές. Τι σημαίνει αυτό για τον κλάδο; Η δυνατότητα... Γιώργος Μούζος, 12/05/2025 - 08:54