Γιώργος Μούζος, 14/2/2022 - 13:12 facebook twitter linkedin Σοβαρό ασφαλιστικό ζήτημα με τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού! Γιώργος Μούζος, 14/2/2022 facebook twitter linkedin Μια έρευνα του ΙΙΗS (Insurance Institute for Highway Safety) ανέδειξε πως ναι μεν τα συστήματα αυτόνομης πέδησης μπορούν να αποτρέψουν πιθανά ατυχήματα όπου εμπλέκονται πεζοί, αλλά ο ελλιπής φωτισμός μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο και να μην λειτουργήσουν όπως πρέπει. Το ποσοστό ατυχημάτων ήταν 27% μικρότερο για τα οχήματα που είχαν συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, συμπεριλαμβανομένων και των συστημάτων ανίχνευσης πεζών, σύμφωνα με την έρευνα. Η Jessica Cicchino, αντιπρόεδρος του ινστιτούτου και συγγραφέας της μελέτης, ανέλυσε 1.500 ατυχήματα που περιλάμβαναν διαφορετικά μοντέλα αυτοκινήτων και συνέκρινε τα ποσοστά ατυχημάτων που εμπλέκονταν πεζοί, με πανομοιότυπα οχήματα, με και χωρίς σύστημα εντοπισμού πεζών. Όπως ανέφερε η Cicchino, «Αυτή είναι η πρώτη πραγματική μελέτη που αναλύει τα συστήματα υποβοήθησης πεζών, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα κατασκευαστών και οχημάτων, αποδεικνύοντας πως η τεχνολογία όντως μειώνει τα ατυχήματα. Δυστυχώς όμως απεδείχθη πως τα συστήματα αυτά είναι λιγότερο αποτελεσματικά στο σκοτάδι, όπου συμβαίνει το 75% των θανατηφόρων ατυχημάτων πεζών». Το Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) δίνει μεγάλη προσοχή στην αξιολόγηση των συστημάτων ασφαλείας, τα οποία πια συγκαταλέγονται στο στάνταρ εξοπλισμό των περισσότερων νέων αυτοκινήτων. Είναι χαρακτηριστικό πως το 2021, 9 στα 10 μοντέλα που δοκιμάστηκαν από τον IIHS διαθέτουν αυτόματο φρενάρισμα με ανίχνευση πεζών. Σημαντική –βελτίωση σε σχέση με το 2019 όπου η αναλογία κυμαινόταν στα 3/5. Το σύστημα αυτόνομης πέδησης με εντοπισμό πεζών μπορεί να μειώσει έως και κατά 30% την πιθανότητα θανατηφόρου ατυχήματος, ποσοστό όμως που μπορεί να διαφοροποιηθεί (προς το χειρότερο) αν οι συνθήκες φωτισμού είναι περιορισμένες. Για την ακρίβεια πολλά από τα συστήματα αποφυγής ατυχήματος με πεζό δεν κάνουν καμία διαφορά τη νύχτα, όπου συμβαίνουν τα περισσότερα ατυχήματα με ευάλωτους χρήστες του δρόμου. Το ινστιτούτο για να διαπιστώσει την επάρκεια αυτών των συστημάτων διενήργησε νυχτερινές δοκιμές με 8 δημοφιλή SUVs, προκειμένου να εξετάσει το κατά πόσο η αποτελεσματικότητα των συστημάτων αποφυγής την ημέρα, λειτουργούν αποτελεσματικά σε συνθήκες σκότους. Τα αποτελέσματα κάθε άλλο παρά ενθαρρυντικά ήταν. Υπάρχουν τέσσερις διαφορετικοί τύποι συστημάτων εντοπισμού: με μονή κάμερα, με διπλή κάμερα, με συνδυασμό κάμερας και ραντάρ και, τέλος, αποκλειστικά με ραντάρ. Το μεγαλύτερο ζήτημα αντιμετωπίζουν τα συστήματα που βασίζονται αποκλειστικά στην κάμερα που διαθέτουν, όπου εκεί η φωτεινότητα έχει καταλυτικό ρόλο, αφού όσο το φως μειώνεται, το έργο του συστήματος γίνεται αρκετά πιο δύσκολο. Παρόλα αυτά, το IIHS αναφέρει πως η ενσωμάτωση αυτών των τεχνολογιών μειώνει σημαντικά τις πιθανότητες ατυχήματος με εμπλοκή πεζών κατά 27% γενικά και κατά 30% τα ατυχήματα όπου σημειώνονται σοβαροί τραυματισμοί. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 17/12/2025 - 09:00 Τα real-time δεδομένα οδήγησης αλλάζουν την τιμολόγηση: Ο ασφαλιστής ως data analyst!
Γιώργος Μούζος, 15/12/2025 - 08:45 Συνδεδεμένα αυτοκίνητα: Ποιος ελέγχει πραγματικά τα δεδομένα του αυτοκινήτου;
Γιώργος Μούζος, 11/12/2025 - 08:40 Telematics και εξατομικευμένη τιμολόγηση: Η νέα “χρυσή εποχή” για τον ασφαλιστή που ξέρει να διαβάζει δεδομένα
Γιώργος Μούζος, 09/12/2025 - 08:55 Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία
Κάμερες στο ταμπλό: Αλλάζει τους κανόνες για τον ασφαλιστή Οι κάμερες στο ταμπλό γίνονται το νέο «μαύρο κουτί» των οχημάτων. Για τον ασφαλιστή φέρνουν ευκαιρίες, όπως επίσης νομικές και... Γιώργος Μούζος, 03/12/2025 - 08:50
Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα Οι στόλοι οχημάτων γίνονται στόχος οργανωμένων κυβερνοεπιθέσεων. Για τις ασφαλιστικές εταιρείες, αυτό δεν είναι τεχνολογικό ζήτημα. Είναι κίνδυνος επιχειρησιακής κατάρρευσης. Μέχρι... Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38
Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών Το να κολλήσει το γκάζι είναι ο χειρότερος εφιάλτης κάθε οδηγού. Και ναι, μπορεί να συμβεί τόσο σε εσάς, όσο... Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27
Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος Το συνεργείο του 2025 δεν είναι πλέον μόνο μια αίθουσα με εργαλεία. Είναι ένας ψηφιακός κόμβος δεδομένων και αυτό αλλάζει... Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54
Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών! Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η... Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41
Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα; Ένας πρακτικός, επίκαιρος και καθόλου θεωρητικός οδηγός για το τι οφείλετε να έχετε ήδη εξηγήσει στους ασφαλισμένους σας, ώστε να... Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40