Γιώργος Μούζος, 14/2/2022 - 13:12 facebook twitter linkedin Σοβαρό ασφαλιστικό ζήτημα με τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού! Γιώργος Μούζος, 14/2/2022 facebook twitter linkedin Μια έρευνα του ΙΙΗS (Insurance Institute for Highway Safety) ανέδειξε πως ναι μεν τα συστήματα αυτόνομης πέδησης μπορούν να αποτρέψουν πιθανά ατυχήματα όπου εμπλέκονται πεζοί, αλλά ο ελλιπής φωτισμός μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο και να μην λειτουργήσουν όπως πρέπει. Το ποσοστό ατυχημάτων ήταν 27% μικρότερο για τα οχήματα που είχαν συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, συμπεριλαμβανομένων και των συστημάτων ανίχνευσης πεζών, σύμφωνα με την έρευνα. Η Jessica Cicchino, αντιπρόεδρος του ινστιτούτου και συγγραφέας της μελέτης, ανέλυσε 1.500 ατυχήματα που περιλάμβαναν διαφορετικά μοντέλα αυτοκινήτων και συνέκρινε τα ποσοστά ατυχημάτων που εμπλέκονταν πεζοί, με πανομοιότυπα οχήματα, με και χωρίς σύστημα εντοπισμού πεζών. Όπως ανέφερε η Cicchino, «Αυτή είναι η πρώτη πραγματική μελέτη που αναλύει τα συστήματα υποβοήθησης πεζών, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα κατασκευαστών και οχημάτων, αποδεικνύοντας πως η τεχνολογία όντως μειώνει τα ατυχήματα. Δυστυχώς όμως απεδείχθη πως τα συστήματα αυτά είναι λιγότερο αποτελεσματικά στο σκοτάδι, όπου συμβαίνει το 75% των θανατηφόρων ατυχημάτων πεζών». Το Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) δίνει μεγάλη προσοχή στην αξιολόγηση των συστημάτων ασφαλείας, τα οποία πια συγκαταλέγονται στο στάνταρ εξοπλισμό των περισσότερων νέων αυτοκινήτων. Είναι χαρακτηριστικό πως το 2021, 9 στα 10 μοντέλα που δοκιμάστηκαν από τον IIHS διαθέτουν αυτόματο φρενάρισμα με ανίχνευση πεζών. Σημαντική –βελτίωση σε σχέση με το 2019 όπου η αναλογία κυμαινόταν στα 3/5. Το σύστημα αυτόνομης πέδησης με εντοπισμό πεζών μπορεί να μειώσει έως και κατά 30% την πιθανότητα θανατηφόρου ατυχήματος, ποσοστό όμως που μπορεί να διαφοροποιηθεί (προς το χειρότερο) αν οι συνθήκες φωτισμού είναι περιορισμένες. Για την ακρίβεια πολλά από τα συστήματα αποφυγής ατυχήματος με πεζό δεν κάνουν καμία διαφορά τη νύχτα, όπου συμβαίνουν τα περισσότερα ατυχήματα με ευάλωτους χρήστες του δρόμου. Το ινστιτούτο για να διαπιστώσει την επάρκεια αυτών των συστημάτων διενήργησε νυχτερινές δοκιμές με 8 δημοφιλή SUVs, προκειμένου να εξετάσει το κατά πόσο η αποτελεσματικότητα των συστημάτων αποφυγής την ημέρα, λειτουργούν αποτελεσματικά σε συνθήκες σκότους. Τα αποτελέσματα κάθε άλλο παρά ενθαρρυντικά ήταν. Υπάρχουν τέσσερις διαφορετικοί τύποι συστημάτων εντοπισμού: με μονή κάμερα, με διπλή κάμερα, με συνδυασμό κάμερας και ραντάρ και, τέλος, αποκλειστικά με ραντάρ. Το μεγαλύτερο ζήτημα αντιμετωπίζουν τα συστήματα που βασίζονται αποκλειστικά στην κάμερα που διαθέτουν, όπου εκεί η φωτεινότητα έχει καταλυτικό ρόλο, αφού όσο το φως μειώνεται, το έργο του συστήματος γίνεται αρκετά πιο δύσκολο. Παρόλα αυτά, το IIHS αναφέρει πως η ενσωμάτωση αυτών των τεχνολογιών μειώνει σημαντικά τις πιθανότητες ατυχήματος με εμπλοκή πεζών κατά 27% γενικά και κατά 30% τα ατυχήματα όπου σημειώνονται σοβαροί τραυματισμοί. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 07/08/2025 - 08:53 Οι πελάτες σας οδηγούν με μαγιό και σαγιονάρες; Εσείς τι κάνατε ως ασφαλιστές;
Γιώργος Μούζος, 04/08/2025 - 08:55 Ο «ασφαλιστικός» κίνδυνος της ανακύκλωσης αέρα στα οχήματα! Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλιστές;
Γιώργος Μούζος, 30/07/2025 - 09:26 Μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων: Η “καρδιά” των EV είναι ο νέος πονοκέφαλος των ασφαλιστικών
Γιώργος Μούζος, 28/07/2025 - 08:55 Καύσωνας και αυτοκίνητο: Ο κίνδυνος στην καμπίνα και τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλιστές!
Geely EX5: Το EV με διπλή πεντάστερη πιστοποίηση που επανακαθορίζει το ασφαλιστικό ρίσκο Με διπλή πεντάστερη αξιολόγηση, 16 ενεργητικά συστήματα ασφαλείας και ανθεκτική μπαταρία, το νέο SUV της Geely αποτελεί σημείο αναφοράς για... Γιώργος Μούζος, 25/07/2025 - 08:56
Πώς τα πρότυπα Euro NCAP αλλάζουν το τοπίο στα ασφαλιστικά τιμολόγια; Η αξιολόγηση ασφάλειας των αυτοκινήτων επαναπροσδιορίζει το ρίσκο και το κόστος ασφάλισης Τα τελευταία χρόνια, τα πρότυπα ασφαλείας Euro NCAP αποκτούν... Γιώργος Μούζος, 23/07/2025 - 09:00
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις διακοπές: Τι πρέπει να γνωρίζει ο ασφαλιστής για τη σωστή κάλυψη του πελάτη του; Αυξημένη ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων σημαίνει νέες ανάγκες ασφάλισης και ενημέρωσης των πελατών σας. Η στροφή των καταναλωτών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαμορφώνει... Γιώργος Μούζος, 21/07/2025 - 08:50
AI-driven Predictive Modeling: Πώς αλλάζει την πρόβλεψη αναγκών συντήρησης οχημάτων και τι σημαίνει για τις ασφαλιστικές εταιρείες; Η τεχνητή νοημοσύνη μετασχηματίζει τις ασφαλίσεις αυτοκινήτου, προβλέποντας τις ανάγκες συντήρησης πριν γίνουν ζημιές. Πώς επηρεάζεται η αγορά και τι... Γιώργος Μούζος, 17/07/2025 - 09:00
Blockchain: Η επανάσταση στην καταπολέμηση της ασφαλιστικής απάτης στον κλάδο αυτοκινήτου Πώς η τεχνολογία blockchain μετασχηματίζει τον τρόπο με τον οποίο οι ασφαλιστικές εταιρείες αντιμετωπίζουν τις απάτες. Η ασφαλιστική απάτη στον κλάδο... Γιώργος Μούζος, 14/07/2025 - 08:57
Adaptive Cruise Control: Άνεση με κόστος την ασφάλεια; Τι σημαίνει αυτό για τους ασφαλιστές; Νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι το Adaptive Cruise Control ενδέχεται να αυξάνει την πιθανότητα ατυχημάτων. Τι σημαίνει αυτό για τους ασφαλιστές... Γιώργος Μούζος, 11/07/2025 - 09:37