Γιώργος Μούζος, 7/2/2022 - 14:58 facebook twitter linkedin Τι θα ισχύει με τις παραβιάσεις του Κ.Ο.Κ. από τα αυτόνομα αυτοκίνητα; Πώς θα επηρεάσει και τον ασφαλιστικό κλάδο; Γιώργος Μούζος, 7/2/2022 facebook twitter linkedin Τα αυτόνομα αυτοκίνητα σύντομα θα είναι η νέα καθημερινότητα στους δρόμους μας κι η έλευση τους αναμένεται να αλλάξει ριζικά, τόσο τον τρόπο που οδηγούμε, όσο και τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αλλά και ασφάλισης τους. Ήδη οι πρώτες μελέτες για το πως θα ασφαλίζονται έχουν αρχίσει να υλοποιούνται, ενώ μεγάλος ντόρος γίνεται και για το πως θα εφαρμόζεται ο Κ.Ο.Κ. σε αυτόν τον τύπο οχημάτων. Μια αναφορά από νομοθέτες της Μεγάλη Βρετανία κάνει λόγο πως οι ιδιοκτήτες αυτόνομων αυτοκινήτων δεν θα πληρώνουν, για παράδειγμα, κλήσεις που αφορούν υπερβολική ταχύτητα. Σε ένα ευρύτερο πλαίσιο αυτό σημαίνει πως οι ιδιοκτήτες αυτόνομων οχημάτων ενδέχεται να μην είναι ποινικά υπεύθυνοι εάν τα οχήματα κάνουν λάθη, όπως για παράδειγμα αν ξεπεράσουν το όριο ταχύτητας. Η συγκεκριμένη τεχνολογία έχει πυροδοτήσει επίσης μια τεράστια συζήτηση σχετικά με το ποιος είναι υπεύθυνος σε περίπτωση ατυχήματος όπου εμπλέκονται αυτόνομα οχήματα και ποιος θα «πληρώνει» για αυτά. Οι νομοθέτες ανά τον κόσμο ήδη μελετούν τις αλλαγές που πρέπει να επιτελεστούν στον Κ.Ο.Κ. γύρω από τα αυτόνομα οχήματα με τις νομικές επιτροπές να προτείνουν αλλαγές στη νομοθεσία που θα απαλλάσσουν τους οδηγούς σε περίπτωση που ένα αυτόνομο όχημα παραβιάσει τον Κ.Ο.Κ.! Επίσης, φαίνεται πως θα ορίζουν ως υπεύθυνο για ότι συμβεί τον κατασκευαστή ή το σχεδιαστή του λογισμικού του αυτόνομου αυτοκινήτου. Βέβαια οφείλουμε να επισημάνουμε πως το πλαίσιο λειτουργίας των αυτόνομων οχημάτων «επιβάλλει» ο οδηγός να είναι πάντοτε σε ετοιμότητα και έτοιμος να επέμβει αν υπάρξει ανάγκη. Μεταβάλλεται ο ρόλος του οδηγού! Οι αλλαγές, αλλά κι η ταχεία ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης αναμένεται να φέρει αλλαγές που θα δημιουργήσουν μια νέα κατηγορία προγραμμάτων οδήγησης, με τον τίτλο «user-in-charge»! Σε πιο απλά ελληνικά, αυτό σημαίνει πως από τη στιγμή που το σύστημα αναλάβει την οδήγηση, ο οδηγός παύει να έχει τον έλεγχο του οχήματος και ορίζεται ως «user-in-charge»! Ο νέος αυτός «ρόλος» του οδηγού θα δίνει ουσιαστικά ασυλία για ένα ευρύ φάσμα παραβάσεων που σχετίζονται με τον τρόπο οδήγησης του οχήματος, από επικίνδυνη ή απρόσεκτη οδήγηση. Μάλιστα οι νομοθέτες στη Μεγάλη Βρετανία προχώρησαν ένα βήμα παραπέρα, αναφέροντας πως οι οδηγοί δεν θα είναι υπεύθυνοι για ορισμένα ατυχήματα που τυχόν συμβούν εάν παρέμβουν σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Για παράδειγμα, εάν ένα αυτόνομο αυτοκίνητο «μπει» σε μονόδρομο λόγω ελλιπούς σήμανσης, αλλά ο οδηγός αναλάβει εγκαίρως τον έλεγχο, αλλά δεν κατορθώσει να αποφύγει ένα ατύχημα, τότε δεν θα τιμωρηθεί σύμφωνα με τις νέες προτάσεις του νομοθέτη. Κάτι που σημαίνει πως θα αλλάξει άρδην και τον ασφαλιστικό κλάδο, και τον τρόπο απόδοσης ευθυνών και την καταβολή αποζημιώσεων. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 20/06/2025 - 09:05 Η Τεχνητή Νοημοσύνη αναδιατυπώνει τους κανόνες της ασφάλισης οχημάτων
Γιώργος Μούζος, 16/06/2025 - 09:00 Ανάλυση τηλεματικών δεδομένων: Το «κλειδί» για μείωση ζημιών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Γιώργος Μούζος, 12/06/2025 - 09:08 BMW M2 CS: Τι σημαίνει για τους ασφαλιστές η κορυφαία σπορ έκδοση της BMW;
Γιώργος Μούζος, 10/06/2025 - 09:09 Ηλεκτρικά οχήματα χωρίς εκπλήξεις: Πώς η τηλεμετρία αλλάζει το παιχνίδι της ασφάλισης
Μπορεί το blockchain να σώσει την αγορά από τις ψευδείς ασφαλιστικές αξιώσεις; Η τεχνολογία blockchain υπόσχεται επανάσταση στη διαχείριση απαιτήσεων, μειώνοντας δραστικά την απάτη και το κόστος για τις ασφαλιστικές εταιρείες. Οι ψευδείς... Γιώργος Μούζος, 04/06/2025 - 09:00
Υβριδικά οχήματα & ασφαλιστικός κίνδυνος: Οι προκλήσεις που δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς Η ραγδαία άνοδος των υβριδικών αλλάζει τους όρους εκτίμησης κινδύνου και απαιτεί από τους ασφαλιστές νέες στρατηγικές, τεχνογνωσία και εργαλεία. Μέχρι... Γιώργος Μούζος, 02/06/2025 - 09:00
Cyber Risk στα έξυπνα αυτοκίνητα: Πώς τα ασφαλιστικά προϊόντα αντιμετωπίζουν τις IoT απειλές; Οι ασφαλιστές καλούνται να αντιμετωπίσουν νέους κινδύνους και να σχεδιάσουν έξυπνες καλύψεις για την εποχή του Internet of Things (IoT). Η... Γιώργος Μούζος, 28/05/2025 - 09:19
AI-powered risk assessment: Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να προλάβει τον επικίνδυνο οδηγό πριν το ατύχημα; Από τα προγράμματα telematics μέχρι το EU AI Act, η ασφάλιση αυτοκινήτου περνά στην εποχή της προγνωστικής τιμολόγησης και αλλάζει... Γιώργος Μούζος, 26/05/2025 - 09:11
Μειώνει όντως το eCall το κόστος των αποζημιώσεων; Η υποχρεωτική εγκατάσταση του eCall στα νέα οχήματα υπόσχεται άμεση ειδοποίηση σε περίπτωση ατυχήματος – αλλά μειώνει πραγματικά το κόστος... Γιώργος Μούζος, 22/05/2025 - 08:55
Πώς η γήρανση των μπαταριών EV αλλάζει τα δεδομένα στην ασφαλιστική κάλυψη και αποζημίωση Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλιστές για τις μειωμένες επιδόσεις των ηλεκτρικών οχημάτων και την επίδρασή τους στις αποζημιώσεις; Η ταχεία... Γιώργος Μούζος, 19/05/2025 - 08:55