Γιώργος Μούζος, 7/2/2022 - 14:58 facebook twitter linkedin Τι θα ισχύει με τις παραβιάσεις του Κ.Ο.Κ. από τα αυτόνομα αυτοκίνητα; Πώς θα επηρεάσει και τον ασφαλιστικό κλάδο; Γιώργος Μούζος, 7/2/2022 facebook twitter linkedin Τα αυτόνομα αυτοκίνητα σύντομα θα είναι η νέα καθημερινότητα στους δρόμους μας κι η έλευση τους αναμένεται να αλλάξει ριζικά, τόσο τον τρόπο που οδηγούμε, όσο και τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αλλά και ασφάλισης τους. Ήδη οι πρώτες μελέτες για το πως θα ασφαλίζονται έχουν αρχίσει να υλοποιούνται, ενώ μεγάλος ντόρος γίνεται και για το πως θα εφαρμόζεται ο Κ.Ο.Κ. σε αυτόν τον τύπο οχημάτων. Μια αναφορά από νομοθέτες της Μεγάλη Βρετανία κάνει λόγο πως οι ιδιοκτήτες αυτόνομων αυτοκινήτων δεν θα πληρώνουν, για παράδειγμα, κλήσεις που αφορούν υπερβολική ταχύτητα. Σε ένα ευρύτερο πλαίσιο αυτό σημαίνει πως οι ιδιοκτήτες αυτόνομων οχημάτων ενδέχεται να μην είναι ποινικά υπεύθυνοι εάν τα οχήματα κάνουν λάθη, όπως για παράδειγμα αν ξεπεράσουν το όριο ταχύτητας. Η συγκεκριμένη τεχνολογία έχει πυροδοτήσει επίσης μια τεράστια συζήτηση σχετικά με το ποιος είναι υπεύθυνος σε περίπτωση ατυχήματος όπου εμπλέκονται αυτόνομα οχήματα και ποιος θα «πληρώνει» για αυτά. Οι νομοθέτες ανά τον κόσμο ήδη μελετούν τις αλλαγές που πρέπει να επιτελεστούν στον Κ.Ο.Κ. γύρω από τα αυτόνομα οχήματα με τις νομικές επιτροπές να προτείνουν αλλαγές στη νομοθεσία που θα απαλλάσσουν τους οδηγούς σε περίπτωση που ένα αυτόνομο όχημα παραβιάσει τον Κ.Ο.Κ.! Επίσης, φαίνεται πως θα ορίζουν ως υπεύθυνο για ότι συμβεί τον κατασκευαστή ή το σχεδιαστή του λογισμικού του αυτόνομου αυτοκινήτου. Βέβαια οφείλουμε να επισημάνουμε πως το πλαίσιο λειτουργίας των αυτόνομων οχημάτων «επιβάλλει» ο οδηγός να είναι πάντοτε σε ετοιμότητα και έτοιμος να επέμβει αν υπάρξει ανάγκη. Μεταβάλλεται ο ρόλος του οδηγού! Οι αλλαγές, αλλά κι η ταχεία ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης αναμένεται να φέρει αλλαγές που θα δημιουργήσουν μια νέα κατηγορία προγραμμάτων οδήγησης, με τον τίτλο «user-in-charge»! Σε πιο απλά ελληνικά, αυτό σημαίνει πως από τη στιγμή που το σύστημα αναλάβει την οδήγηση, ο οδηγός παύει να έχει τον έλεγχο του οχήματος και ορίζεται ως «user-in-charge»! Ο νέος αυτός «ρόλος» του οδηγού θα δίνει ουσιαστικά ασυλία για ένα ευρύ φάσμα παραβάσεων που σχετίζονται με τον τρόπο οδήγησης του οχήματος, από επικίνδυνη ή απρόσεκτη οδήγηση. Μάλιστα οι νομοθέτες στη Μεγάλη Βρετανία προχώρησαν ένα βήμα παραπέρα, αναφέροντας πως οι οδηγοί δεν θα είναι υπεύθυνοι για ορισμένα ατυχήματα που τυχόν συμβούν εάν παρέμβουν σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Για παράδειγμα, εάν ένα αυτόνομο αυτοκίνητο «μπει» σε μονόδρομο λόγω ελλιπούς σήμανσης, αλλά ο οδηγός αναλάβει εγκαίρως τον έλεγχο, αλλά δεν κατορθώσει να αποφύγει ένα ατύχημα, τότε δεν θα τιμωρηθεί σύμφωνα με τις νέες προτάσεις του νομοθέτη. Κάτι που σημαίνει πως θα αλλάξει άρδην και τον ασφαλιστικό κλάδο, και τον τρόπο απόδοσης ευθυνών και την καταβολή αποζημιώσεων. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 15/12/2025 - 08:45 Συνδεδεμένα αυτοκίνητα: Ποιος ελέγχει πραγματικά τα δεδομένα του αυτοκινήτου;
Γιώργος Μούζος, 11/12/2025 - 08:40 Telematics και εξατομικευμένη τιμολόγηση: Η νέα “χρυσή εποχή” για τον ασφαλιστή που ξέρει να διαβάζει δεδομένα
Γιώργος Μούζος, 09/12/2025 - 08:55 Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία
Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα Οι στόλοι οχημάτων γίνονται στόχος οργανωμένων κυβερνοεπιθέσεων. Για τις ασφαλιστικές εταιρείες, αυτό δεν είναι τεχνολογικό ζήτημα. Είναι κίνδυνος επιχειρησιακής κατάρρευσης. Μέχρι... Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38
Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών Το να κολλήσει το γκάζι είναι ο χειρότερος εφιάλτης κάθε οδηγού. Και ναι, μπορεί να συμβεί τόσο σε εσάς, όσο... Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27
Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος Το συνεργείο του 2025 δεν είναι πλέον μόνο μια αίθουσα με εργαλεία. Είναι ένας ψηφιακός κόμβος δεδομένων και αυτό αλλάζει... Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54
Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών! Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η... Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41
Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα; Ένας πρακτικός, επίκαιρος και καθόλου θεωρητικός οδηγός για το τι οφείλετε να έχετε ήδη εξηγήσει στους ασφαλισμένους σας, ώστε να... Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40
ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια; Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού μειώνουν τα ατυχήματα, αλλά φέρνουν ακριβότερες ζημιές, γκρίζες ζώνες ευθύνης και νέο πονοκέφαλο για κάθε ασφαλιστή... Γιώργος Μούζος, 19/11/2025 - 14:47