Γιώργος Μούζος, 14/1/2022 - 14:27 facebook twitter linkedin Γιατί το ευφυές σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας θα το λατρέψουν οι ασφαλιστικές; Γιώργος Μούζος, 14/1/2022 facebook twitter linkedin Το σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας ή αλλιώς ISA (Intelligent Speed Assistance) είναι ένα ακόμα σύστημα υποβοήθησης του οδηγού που έρχεται για να μειώσει σημαντικά τα τροχαία ατυχήματα και τις συνέπειές τους. Από τον Ιούλιο μάλιστα θα συνοδεύει τον εξοπλισμό των νέων οχημάτων, (επιβατικά, επαγγελματικά, φορτηγά και λεωφορεία) που θα ταξινομούνται από τον Ιούλιο του 2022, ενώ μετά από δυο χρόνια το Intelligent Speed Assistance θα εντάσσεται στον υποχρεωτικό εξοπλισμό. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θέσπισε την συγκεκριμένη εφαρμογή από το Φεβρουάριο του 2019, με σκοπό να μειωθούν σημαντικά τα τροχαία ατυχήματα κι οι θάνατοι που οφείλονται σε αυτά έως και 20%. Αυτό κατ’ επέκταση θα έχει ένα σημαντικό όφελος και για τις ασφαλιστικές εταιρείες μιας κι αντίστοιχα θα μειωθούν οι αποζημιώσεις που προκύπτουν από αυτά τα ατυχήματα. Απλό στη λειτουργία μεν, ζωτικής σημασίας δε! Το Intelligent Speed Assistance βασίζεται είτε στην κάμερα του αυτοκινήτου ή στο GPS, έχοντας έτσι τη δυνατότητα να αναγνωρίζει αμέσως τα όρια ταχύτητας, προσαρμόζοντας ανάλογα την ταχύτητα μέσω του cruise control ή του speed limiter. Όπως μάλιστα αναφέρεται οι πάροχοι του συστήματος πρέπει να έχουν αγαστή συνεργασία με τους τεχνολογικούς κολοσσούς όπως η Google για παράδειγμα για τους πιστοποιημένους κι up to date χάρτες. Το σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας θα βρίσκεται στον εργοστασιακό εξοπλισμό του αυτοκινήτου και σύμφωνα με ότι έχει γίνει γνωστό οι κάτοχοι δεν θα επιβαρύνονται για την χρήση του τα πρώτα 7 χρόνια. Από εκεί κι έπειτα είναι στη διακριτική ευχέρεια του εκάστοτε κατασκευαστή να επιβάλλει μια συνδρομή, αλλά κάτι τέτοιο μάλλον θεωρείται απίθανό να συμβεί. Αυτό που τονίζουν όμως οι κατασκευαστές είναι πως ο οδηγός είναι πάντοτε ο υπεύθυνος για την ασφαλή οδική συμπεριφορά που θα επιδεικνύει, με το ISA να είναι ένα σύστημα υποβοήθησης και τίποτε άλλο. Σε κάθε περίπτωση ανάγκης το σύστημα θα μπορεί να παρακαμφθεί με ένα απλό σανίδωμα του γκαζιού. Η απενεργοποίηση του συστήματος μπορεί να γίνει και χειροκίνητα, ωστόσο αυτό σε κάθε εκκίνηση του αυτοκινήτου είναι και πάλι ενεργοποιημένο! Στο επίκεντρο η οδική ασφάλεια Αυτό που προσπαθεί εδώ και χρόνια τόσο η Ε.Ε., όσο και κάθε κατασκευαστής αυτοκινήτου, είναι να μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων σε παγκόσμια κλίμακα. Φαίνεται πως η προηγμένη τεχνολογία η οποία βελτιώνεται συνεχώς θα βάλει ένα φρένο σε αυτή την κατάσταση. Μέχρι να μας συστηθεί η πλήρως αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5, έχουμε δρόμο να διανύσουμε, ωστόσο όλα δείχνουν πως είμαστε πλέον στην τελική ευθεία. Κάτι που προσφέρει μεγάλο όφελος και στον ασφαλιστικό κλάδο, με τη σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και τις συνέπειες τους, τόσο σε κοινωνικό, όσο και σε οικονομικό επίπεδο. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 05/11/2025 - 08:43 Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας
Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει Το «κλείδωμα παιδιού» στις πίσω πόρτες δεν είναι λεπτομέρεια. Είναι φρένο σε ατυχήματα που θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί με... Γιώργος Μούζος, 03/11/2025 - 08:40
Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους Όταν ένα «αστεράκι» 2 εκατοστών μπορεί να κοστίσει χιλιάδες ευρώ, αλλά το κυριότερο την αξιοπιστία σας ως ασφαλιστές. Οι περισσότεροι ασφαλισμένοι... Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50
Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας; Ένα στοιχείο ασφαλείας που πολλοί δεν γνωρίζουν, αλλά επηρεάζει τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις περισσότερο από όσο νομίζετε. Οι μαύρες κουκίδες γύρω από... Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04
Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν! Τα έξυπνα οχήματα ελέγχου αλλάζουν το παιχνίδι: Περισσότερα πρόστιμα σημαίνουν νέα δεδομένα για την αξιολόγηση κινδύνου! Φανταστείτε ένα όχημα που «σαρώνει»... Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31
Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά Η κλοπή καλωδίων φόρτισης δεν είναι απλά μία ενοχλητική τάση της εποχής. Είναι μια οργανωμένη επιδημία που κλονίζει τα θεμέλια... Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35