Γιώργος Μούζος, 23/6/2021 - 14:15 facebook twitter linkedin Αυτοματοποιημένη ασφάλιση αυτοκινήτων! Πώς η τεχνολογία οδηγεί την ασφαλιστική βιομηχανία στο μέλλον; Γιώργος Μούζος, 23/6/2021 facebook twitter linkedin Δεν είναι μυστικό, η υποβολή αίτησης για ασφάλιση αυτοκινήτων θεωρείται από την πλειοψηφία των πελατών μια δυσκίνητη και χρονοβόρα διαδικασία, ενώ συχνά οδηγεί σε σύγχυση σχετικά με το τι καλύπτεται (ή δεν) καλύπτεται από το συμβόλαιο. Οι μεγάλοι χρόνοι κλήσεων, οι υπερβολικές ερωτήσεις και τα ατελείωτα χαρτιά το κάνουν μια εμπειρία που οι περισσότεροι άνθρωποι θέλουν να αποφύγουν και το πράττουν μόνο επειδή γνωρίζουν ότι είναι ένα «αναγκαίο κακό» που δεν μπορούν να κάνουν χωρίς. Η αυτοματοποιημένη ασφάλιση αυτοκινήτων θα μπορούσε να είναι η λύση. Όμως η ασφαλιστική βιομηχανία έχει σημειώσει τεράστια εξέλιξη με την ενσωμάτωση υψηλής τεχνολογίας, όπως η τεχνητή νοημοσύνη (A.I.), η μηχανική μάθηση (ML) και η βαθιά μάθηση (DL) κατά την τελευταία δεκαετία. Τάσεις που έχουν επιταχύνει σημαντικά την τεράστια αλλαγή στο μοτίβο ασφάλισης οχημάτων, φέρνοντας στο προσκήνιο ασφαλιστικά μοντέλα σύμφωνα με τη χρήση του οχήματος (Usage Based Insurance - UBI). Ένας σημαντικός οδηγός αυτής της αλλαγής είναι το γεγονός ότι η ασφάλιση σύμφωνα με τη χρήση είναι πολύ πιο βολική από τα παραδοσιακά ασφαλιστικά μοντέλα, καθώς παρέχει ευέλικτη κάλυψη για το χρόνο που πραγματικά θέλουν οι οδηγοί, απλά υλοποιώντας γρήγορα και απλά βήματα από μια κινητή συσκευή. Το αποτέλεσμα; Πλήρη κι ολοκληρωμένη κάλυψη που είναι έτοιμη σε λιγότερο από δύο λεπτά! Το UBI θα είναι η νέα ασφαλιστική κανονικότητα έως το 2030; Η αυτοματοποιημένη ασφάλιση θα είναι μέρος αυτής της αλλαγής; Σύμφωνα με μια πρόσφατη έκθεση της McKinsey, η ασφάλιση θα αλλάξει από την τρέχουσα κατάσταση σε ένα νέο μοντέλο «πρόβλεψης και πρόληψης», μετατρέποντας εξ ολοκλήρου, κάθε πτυχή του κλάδου όπως τον γνωρίζουμε μέχρι στιγμής. Μια πρόβλεψη θέλει ο ρυθμός αλλαγής να επιταχυνθεί καθώς οι ασφαλιστές, οι καταναλωτές, αλλά και γενικότερα όσοι εμπλέκονται με τον κλάδο ασφάλισης οχημάτων, γίνονται πιο έμπειροι στη χρήση προηγμένων τεχνολογιών για τη βελτίωση της λήψης αποφάσεων και της παραγωγικότητας. Τεχνολογίες που μειώνουν το κόστος και βελτιώνουν την εμπειρία των πελατών. Μιας και τα ασφαλιστικά προϊόντα είναι προσαρμοσμένα στη συμπεριφορά των καταναλωτών, η έκθεση αναφέρει ότι τα προϊόντα UBI, αναμένεται να πολλαπλασιαστούν καθώς η ασφάλιση μεταβαίνει από το τυπικό μοντέλο «αγοράς και ετήσιας ανανέωσης» σε έναν συνεχή κύκλο, επειδή οι προσφορές προϊόντων θα προσαρμόζονται συνεχώς πάνω στα πρότυπα οδικής συμπεριφοράς ενός ατόμου. Η έκθεση προβλέπει επίσης πως αναμένεται να υπάρξει αύξηση σε πλατφόρμες που συνδέουν πελάτες και ασφαλιστές, προσφέροντας στους πελάτες εξατομικευμένες υπηρεσίες! Ένα ακόμα μεγάλο ατού, είναι πως καθώς η τιμολόγηση καθίσταται διαθέσιμη σε πραγματικό χρόνο σύμφωνα με τη χρήση και πάνω σε δεδομένα για την αξιολόγηση του κινδύνου, οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να αποφασίσουν για την κάλυψη που θα απολαμβάνουν, σύμφωνα με την τιμή που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν! Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 03/09/2025 - 08:50 Ο «κανόνας των 3 δευτερολέπτων»: Το μυστικό όπλο των ασφαλιστών για την μείωση των τροχαίων
Γιώργος Μούζος, 01/09/2025 - 09:02 Η κλιματική αλλαγή ανεβάζει τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου: Πώς επηρεάζονται οι ασφαλιστές;
Γιώργος Μούζος, 29/08/2025 - 08:51 Μπορεί ένας αλγόριθμος να αποφασίζει ποιος είναι υπεύθυνος για ένα ατύχημα;
Γιατί οι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων κρατούν σε εγρήγορση τον ασφαλιστικό κλάδο; Η ηλεκτροκίνηση τρέχει, αλλά μαζί της μεγαλώνουν οι κίνδυνοι: πυρκαγιές σε κλειστούς χώρους, ηλεκτροπληξίες, κυβερνοεπιθέσεις, διακοπές λειτουργίας και νέες ρυθμιστικές... Γιώργος Μούζος, 25/08/2025 - 08:50
Τελικά μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να μειώσει τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις; Συσκευές παρακολούθησης και έξυπνα προγράμματα υπόσχονται λιγότερα ατυχήματα. Αλλά το κλειδί είναι πώς θα τα χρησιμοποιήσουν οι ασφαλιστικές. Είναι γεγονός πως... Γιώργος Μούζος, 20/08/2025 - 08:55
Ο πιο επικίνδυνος «συνεπιβάτης» του καλοκαιριού δεν είναι η κούραση. Είναι το μυαλό. Η ύπνωση του αυτοκινητόδρομου σκοτώνει χωρίς να το καταλάβεις – κυριολεκτικά. Και ναι, έχεις πελάτες που κινδυνεύουν αυτό το Δεκαπενταύγουστο. Η... Γιώργος Μούζος, 14/08/2025 - 08:49
Ξέρετε τι είναι το «φαινόμενο του ελέφαντα»; Οι πελάτες σας το αγνοούν και κινδυνεύουν και στις διακοπές τους! Πίσω καθίσματα χωρίς ζώνη, βαλίτσες χωρίς στήριξη και επιβάτες που μετατρέπονται σε απρόβλεπτο κίνδυνο. Πράγματα που δεν ξέρουν οι πελάτες... Γιώργος Μούζος, 11/08/2025 - 10:58
Οι πελάτες σας οδηγούν με μαγιό και σαγιονάρες; Εσείς τι κάνατε ως ασφαλιστές; Από την οδήγηση με σαγιονάρες μέχρι την αφυδάτωση, το καλοκαίρι κρύβει παγίδες που οι πελάτες σας αγνοούν. Πώς θα τους... Γιώργος Μούζος, 07/08/2025 - 08:53
Ο «ασφαλιστικός» κίνδυνος της ανακύκλωσης αέρα στα οχήματα! Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλιστές; Η παρατεταμένη χρήση του συστήματος ανακύκλωσης αέρα μπορεί να δημιουργήσει συνθήκες επικίνδυνες για τη ζωή των επιβατών, επηρεάζοντας σοβαρά την... Γιώργος Μούζος, 04/08/2025 - 08:55