Γιώργος Μούζος, 24/11/2020 - 12:22 facebook twitter linkedin H ηλεκτροκίνηση στην καθημερινότητα μας! Τι σχέδιο εκπόνησε το υπουργείο και τι ισχύει με την ασφάλιση των οχημάτων; Γιώργος Μούζος, 24/11/2020 facebook twitter linkedin Το ολοκληρωμένο σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ηλεκτροκίνηση, σε τέσσερις άξονες, παρουσίασε ο κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο Electric Vehicle Conference 2020, που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι διεθνώς στον τομέα των μεταφορών αποδίδεται περίπου το 1/3 της τελικής κατανάλωσης ενέργειας και το 30% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Ο ευρωπαϊκός στόχος θέλει μέχρι το 2050 ο τομέας των μεταφορών να μειώσει τις εκπομπές κατά 60% και η κυκλοφορία στις πόλεις να γίνεται αποκλειστικά με μη συμβατικά οχήματα, κάτι που θέτει ως προτεραιότητα την ηλεκτροκίνηση. Η νέα ανερχόμενη τεχνολογία εξυπηρετεί τους στόχους αυτούς, αφού συνεισφέρει σημαντικά στην εξοικονόμηση ενέργειας και στην προστασία του περιβάλλοντος. Όμως σε ότι αφορά την ελληνική πραγματικότητα, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι μικρότερο του 1% επί των συνολικών πωλήσεων οχημάτων του 2019, την ίδια στιγμή που σε λοιπές ευρωπαϊκές χώρες το ποσοστό αγγίζει το 4-5%. Μάλιστα σε ορισμένες χώρες όπως στην Ολλανδία οι πωλήσεις άγγιξαν το 10% και ειδικά στη Νορβηγία προσεγγίζουν το 50%. Τι ισχύει με την ασφάλιση των ηλεκτρικών οχημάτων; Να θυμίσουμε πως μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» εκατοντάδες αιτήσεις κατατέθηκαν για επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου και ήδη τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους. Σε ότι αφορά το καθεστώς ασφάλισης τους, την στιγμή που δεν υπάρχει κινητήρας εσωτερικής καύσης, δεν υπάρχει και κυβισμός. Έτσι ο υπολογισμός γίνεται με βάση την ισχύ (kW) του ηλεκτρικού μοτέρ. Σαφέστατα, στον υπολογισμό του κόστους ασφάλισης σημαντικό ρόλο παίζει η αξία του οχήματος, η εμπειρία του οδηγού, οι καλύψεις κ.α., όπως ακριβώς και για ένα συμβατικό όχημα. Τι αναφέρει το σχέδιο του Υπουργείου; Ο κ. Καραμανλής παρουσίασε στη συνέχεια τους τέσσερις άξονες του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ηλεκτροκίνηση, όπου και δήλωσε: «Σήμερα έχουμε έναν από τους πιο γερασμένους στόλους αυτοκινήτων της Ευρώπης. Συνεπώς, πρέπει να δράσουμε τώρα πριν είναι αργά. Η Ελλάδα πρέπει να πάψει να είναι ‘‘νεκροταφείο αυτοκινήτων’’. Χρειαζόμαστε αυτοκίνητα που να ρυπαίνουν λιγότερο και να προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής και αναφέρθηκε στα συγκεκριμένα κίνητρα που δίνει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών ΙΧ και δικύκλων Για τα φορτηγά, αλλά και την ανανέωση με ηλεκτρικά οχήματα του στόλου επαγγελματικών οχημάτων των εταιρειών Για την αντικατάσταση των ΤΑΞΙ, με επιδότηση που μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 8.000 ευρώ. Σημείωσε δε ότι στο διαγωνισμό που ετοιμάζεται για τα 1.300 νέα, σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μεγάλο μέρος προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα. Να σημειώσουμε πως ήδη κυκλοφορούν δοκιμαστικά δυο ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στο κέντρο της Αθήνας. Ο δεύτερος άξονας του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η δημιουργία ενός ευρύτερου δικτύου για την ανάπτυξη δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης. Τα σημεία αυτά θα βρίσκονται σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, αλλά και σε ιδιωτικούς και κοινόχρηστους χώρους. Πιο συγκεκριμένα, οι ειδικότεροι στόχοι που καθορίζονται στο Εθνικό Πλαίσιο Πολιτικής για την ανάπτυξη της αγοράς υποδομών εναλλακτικών καυσίμων στον τομέα των μεταφορών, ορίζουν ότι φέτος ο αριθμός των σημείων φόρτισης θα προσεγγίσει τους 2.000, το 2025 τους 12.000 και το 2030 θα υπάρχουν 25.000 φορτιστές. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ορίσει συγκεκριμένα τις τεχνικές προδιαγραφές, τους όρους και τις προϋποθέσεις για την εγκατάσταση σημείων φόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Ώστε η αδειοδοτική διαδικασία να είναι γρήγορη κι εύκολη για τις επιχειρήσεις και παράλληλα ασφαλής για τους χρήστες. Τρίτος άξονας του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η λεπτομερής παρακολούθηση της Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, με το Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, όπου θα καταγράφονται όλες οι υποδομές επαναφόρτισης και οι σχετικοί φορείς. Το Μητρώο θα παρέχει στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, στοιχεία όπως π.χ. τη διαθεσιμότητα των σημείων, την τρέχουσα κατάστασή τους, δηλαδή αν είναι ελεύθερο ή κατειλημμένο, καθώς και την τιμή και τον τρόπο πληρωμής. Τέταρτος και τελευταίος άξονας του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είναι η προετοιμασία για τη νέα εποχή. Στο πλαίσιο αυτό, ρυθμίζεται η αδειοδότηση και λειτουργία συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και τα απαιτούμενα προσόντα για την άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 11/08/2025 - 10:58 Ξέρετε τι είναι το «φαινόμενο του ελέφαντα»; Οι πελάτες σας το αγνοούν και κινδυνεύουν και στις διακοπές τους!
Γιώργος Μούζος, 07/08/2025 - 08:53 Οι πελάτες σας οδηγούν με μαγιό και σαγιονάρες; Εσείς τι κάνατε ως ασφαλιστές;
Γιώργος Μούζος, 04/08/2025 - 08:55 Ο «ασφαλιστικός» κίνδυνος της ανακύκλωσης αέρα στα οχήματα! Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλιστές;
Γιώργος Μούζος, 30/07/2025 - 09:26 Μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων: Η “καρδιά” των EV είναι ο νέος πονοκέφαλος των ασφαλιστικών
Καύσωνας και αυτοκίνητο: Ο κίνδυνος στην καμπίνα και τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλιστές! Οι ακραίες θερμοκρασίες στο εσωτερικό των οχημάτων εγκυμονούν κινδύνους για οδηγούς και επιβάτες. Ακολουθούν χρήσιμες συμβουλές πρόληψης για το πώς... Γιώργος Μούζος, 28/07/2025 - 08:55
Geely EX5: Το EV με διπλή πεντάστερη πιστοποίηση που επανακαθορίζει το ασφαλιστικό ρίσκο Με διπλή πεντάστερη αξιολόγηση, 16 ενεργητικά συστήματα ασφαλείας και ανθεκτική μπαταρία, το νέο SUV της Geely αποτελεί σημείο αναφοράς για... Γιώργος Μούζος, 25/07/2025 - 08:56
Πώς τα πρότυπα Euro NCAP αλλάζουν το τοπίο στα ασφαλιστικά τιμολόγια; Η αξιολόγηση ασφάλειας των αυτοκινήτων επαναπροσδιορίζει το ρίσκο και το κόστος ασφάλισης Τα τελευταία χρόνια, τα πρότυπα ασφαλείας Euro NCAP αποκτούν... Γιώργος Μούζος, 23/07/2025 - 09:00
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις διακοπές: Τι πρέπει να γνωρίζει ο ασφαλιστής για τη σωστή κάλυψη του πελάτη του; Αυξημένη ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων σημαίνει νέες ανάγκες ασφάλισης και ενημέρωσης των πελατών σας. Η στροφή των καταναλωτών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαμορφώνει... Γιώργος Μούζος, 21/07/2025 - 08:50
AI-driven Predictive Modeling: Πώς αλλάζει την πρόβλεψη αναγκών συντήρησης οχημάτων και τι σημαίνει για τις ασφαλιστικές εταιρείες; Η τεχνητή νοημοσύνη μετασχηματίζει τις ασφαλίσεις αυτοκινήτου, προβλέποντας τις ανάγκες συντήρησης πριν γίνουν ζημιές. Πώς επηρεάζεται η αγορά και τι... Γιώργος Μούζος, 17/07/2025 - 09:00
Blockchain: Η επανάσταση στην καταπολέμηση της ασφαλιστικής απάτης στον κλάδο αυτοκινήτου Πώς η τεχνολογία blockchain μετασχηματίζει τον τρόπο με τον οποίο οι ασφαλιστικές εταιρείες αντιμετωπίζουν τις απάτες. Η ασφαλιστική απάτη στον κλάδο... Γιώργος Μούζος, 14/07/2025 - 08:57