Γιώργος Μούζος, 5/11/2020 - 16:08 facebook twitter linkedin Φίλοι ασφαλιστές ξέρετε πόσο σημαντικά είναι τα φώτα για την ασφάλεια των πελατών σας, αλλά και τη δική σας; Γιώργος Μούζος, 5/11/2020 facebook twitter linkedin Πολλά από τα ατυχήματα που έχουν γίνει βράδυ και σε αρκετά σκοτεινό περιβάλλον, οφείλονται στα κακής ποιότητας φωτιστικά σώματα που ήταν τοποθετημένα στο αυτοκίνητο ή ακόμα και στη φθορά τους. Δηλαδή μιλάμε για ασφαλιστικές αποζημιώσεις που θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί απλά και μόνο αν υπήρχαν τα κατάλληλα φωτιστικά σώματα. Η σύγχρονη τεχνολογία των φωτιστικών σωμάτων που ενσωματώνεται στα νέα μοντέλα ενισχύει σημαντικά την ορατότητα του οδηγού κατά τη διάρκεια της νύχτας, αυξάνοντας έτσι την ασφάλεια οδηγού, επιβάτων αλλά και των λοιπών χρηστών του δρόμου. Η πιο πρόσφατη και υψηλή τεχνολογία είναι οι προσαρμοζόμενοι προβολείς με αυτόματη ρύθμιση ύψους, κατευθυνόμενη δέσμη που ουσιαστικά φωτίζουν στο σημείο που βελτιστοποιούν την ορατότητα. Οι περισσότερες λάμπες αυτοκινήτου που κυκλοφορούν στην αγορά χωρίζονται σε τρεις βασικές κατηγορίες: τις λάμπες αλογόνου, XENON και led. Λάμπες αλογόνου Ο συγκεκριμένος τύπος λάμπας είναι ο πιο συνηθισμένος που θα βρείτε στα καταστήματα. Η λειτουργία τους βασίζεται στην ύπαρξη ενός νήματος από βολφράμιο το οποίο αλληλεπιδρά με ένα μείγμα αδρανούς αερίου και αλογόνου. Μερικά από τα πλεονεκτήματά τους, είναι το χαμηλό κόστος κτήσης, η ευκολία τοποθέτησης, αλλά κι η μεγάλη ποικιλία μοντέλων. Λάμπες Xenon Την εν λόγω τεχνολογία την είδαμε για πρώτη φορά το 1991 και πλέον συναντάται σε όλο και περισσότερα μοντέλα αυτοκινήτων. Είναι μία εξελιγμένη μορφή των λαμπτήρων αλογόνου, στην οποία το φως παράγεται από ιονισμένο αέριο. Ακόμα και αν τα φανάρια του αυτοκινήτου είναι πολύ παλιά, μπορούν να μετατραπούν για να υποστηρίξουν λαμπτήρες ΧΕΝΟΝ με ένα κατάλληλο κιτ-μετατροπέα. Λάμπες αυτοκινήτων LED Οι λάμπες αυτοκινήτου LED είναι η πιο πρόσφατη από τις τεχνολογίες που αναφέρουμε εδώ. Παρόλο που παραμένουν μια πιο premium λύση σε σχέση με τις άλλους δύο τύπους λάμπας, έχουν γίνει πολύ πιο προσιτές για το μέσο οδηγό τα τελευταία χρόνια, ενώ κυκλοφορούν και σε πολύ μεγαλύτερη ποικιλία. Η παραγωγή του φωτός γίνεται χάρη σε αρνητικά ηλεκτρισμένα ηλεκτρόνια. NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Τι ορίζει ο Κ.Ο.Κ.; Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θέτει τις εξής προδιαγραφές για τα φώτα του αυτοκινήτου: 1. φώτα πορείας (μεγάλα): δύο λευκά ή ειδικής επιλογής κίτρινα φώτα πορείας, που να φωτίζουν σε απόσταση τουλάχιστον 100 m από το όχημα 2. φώτα διασταυρώσεως (μεσαία): ζυγός αριθμός λευκών φώτων ή ειδικής επιλογής κίτρινων φώτων διασταυρώσεως, που να φωτίζουν σε απόσταση τουλάχιστον 40 m από το όχημα 3. φώτα θέσεως (μικρά): δύο μετωπικά λευκά φώτα θέσης. Επιτρέπεται η χρήση ειδικής επιλoγής κίτρινoυ χρώματoς για τα φώτα αυτά, όταν είναι ενσωματωμένα σε φώτα πoρείας ή διασταύρωσης, τα oπoία εκπέμπoυν ειδικής επιλoγής κίτρινες δέσμες. Τα φώτα αυτά πρέπει να σε απόσταση τουλάχιστον 40 m από το όχημα. Εκτός από τη θερμοκρασία Kelvin, ένας άλλος δείκτης που θα ήταν καλό να κοιτάζετε όταν αγοράζετε λαμπτήρες αυτοκινήτου είναι και τα lumens (L). Πρόκειται για μια μονάδα μέτρησης φωτεινής ροής, η οποία χρησιμοποιείται στις λάμπες αυτοκινήτου led και μας βοηθάει να καταλάβουμε πόσο δυνατό φως εκπέμπει η λάμπα. Να θυμάστε ότι κατά κανόνα όσο μεγαλύτερη είναι η θερμοκρασία χρώματος στα φώτα των αυτοκινήτων, τόσο λιγότερα είναι τα lumens. Για αυτό και οι λάμπες πολύ υψηλής θερμοκρασίας μάς παρέχουν συνήθως μικρότερη ορατότητα. Η τελευταία λέξη της τεχνολογίας! Ένα σύστημα που πραγματικά διευκολύνει τρομερά τον οδηγό είναι το σύστημα φωτισμού IntelliLux LED® matrix που προσφέρει η Opel στα μοντέλα της. Ο φωτισμός IntelliLux LED® matrix είναι μακράν ανώτερος των φώτων xenon και των συμβατικών συστημάτων, λόγω της ακριβέστερης και ισχυρότερης φωτεινής δέσμης του. Με τους έξυπνους προβολείς, η οδήγηση στο σκοτάδι είναι ασφαλέστερη και πιο άνετη. Όταν το αυτοκίνητο απομακρύνεται από μία αστική περιοχή, οι προβολείς matrix ενεργοποιούν αυτόματα τη μεγάλη σκάλα φώτων και προσαρμόζουν συνεχώς την εμβέλεια και την κατανομή της φωτεινής δέσμης, ανεξάρτητα εάν το όχημα κινείται στον αυτοκινητόδρομο, σε επαρχιακό δρόμο ή σε μία στροφή. Τα στοιχεία LED άμεσα και αυτόματα προσαρμόζονται στις επικρατούσες κυκλοφοριακές συνθήκες. Μεμονωμένα LED απενεργοποιούνται σε κλάσματα δευτερολέπτου, ώστε να μην ενοχλούν τους οδηγούς που κινούνται στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Ακόμα πιο προχωρημένη τεχνολογία είναι το adaptive IntelliLux LED® Pixel Light, που περιλαμβάνει 168 στοιχεία LED, 84 ανά προβολέα. Ο μεγάλος αριθμός συνεχώς αντιδρώντων στοιχείων LED έχει ως αποτέλεσμα τη συνεχή προσαρμογή της φωτεινής δέσμης. Η μερική συσκότιση για τα προπορευόμενα ή/και αντίθετα διερχόμενα οχήματα γίνεται με ακρίβεια. Ειδικότερα, το Pixel Light προσφέρει περαιτέρω βελτιωμένο φωτισμό στον αυτοκινητόδρομο. Στις αριστερές στροφές, η φωτεινή δέσμη έχει μεγαλύτερη εμβέλεια προς τα αριστερά, βελτιώνοντας την ορατότητα του οδηγού στη λωρίδα κίνησης, ενώ επαρκής φωτισμός δεξιά, του επιτρέπει την άμεση αναγνώριση των πινακίδων οδοσήμανσης. Σε δεξιές στροφές, η δέσμη είναι πιο φωτεινή προς τα δεξιά, ώστε να μη θαμπώνει τους αντίθετα διερχόμενους οδηγούς. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 11/12/2025 - 08:40 Telematics και εξατομικευμένη τιμολόγηση: Η νέα “χρυσή εποχή” για τον ασφαλιστή που ξέρει να διαβάζει δεδομένα
Γιώργος Μούζος, 09/12/2025 - 08:55 Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία
Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38 Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα
Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών Το να κολλήσει το γκάζι είναι ο χειρότερος εφιάλτης κάθε οδηγού. Και ναι, μπορεί να συμβεί τόσο σε εσάς, όσο... Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27
Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος Το συνεργείο του 2025 δεν είναι πλέον μόνο μια αίθουσα με εργαλεία. Είναι ένας ψηφιακός κόμβος δεδομένων και αυτό αλλάζει... Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54
Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών! Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η... Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41
Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα; Ένας πρακτικός, επίκαιρος και καθόλου θεωρητικός οδηγός για το τι οφείλετε να έχετε ήδη εξηγήσει στους ασφαλισμένους σας, ώστε να... Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40
ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια; Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού μειώνουν τα ατυχήματα, αλλά φέρνουν ακριβότερες ζημιές, γκρίζες ζώνες ευθύνης και νέο πονοκέφαλο για κάθε ασφαλιστή... Γιώργος Μούζος, 19/11/2025 - 14:47
Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές! Γιατί κάθε καταιγίδα είναι stress test για τα συμβόλαιά σου και πώς μπορείς να μειώσεις τις ζημιές πριν σηκώσει ο... Γιώργος Μούζος, 17/11/2025 - 09:09