Γιώργος Μούζος, 24/9/2020 - 12:49 facebook twitter linkedin Με δίπλωμα ΙΧ οι μοτοσυκλέτες Α1 κατηγορίας! Tι σημαίνει αυτό για την οδική ασφάλεια; Γιώργος Μούζος, 24/9/2020 facebook twitter linkedin Οι άδειες οδήγησης αυτοκινήτων κατηγορίας Β ισχύουν πλέον και για οδήγηση οχημάτων (δικύκλων) της κατηγορίας Α1. Κάτι που ίσχυε στην Ευρώπη εδώ και πολλά χρόνια, πλέον βρίσκει εφαρμογή και στη χώρα μας, μιας και γράφτηκε ήδη στο ΦΕΚ και έχει άμεση ισχύ. Όπως λοιπόν έχει δίπλωμα αυτοκινήτου αυτομάτως, έχει τη δυνατότητα να οδηγήσει κι όλα τα δίκυκλα κατηγορίας Α1. Μια αλλαγή που ήταν ήδη στα σκαριά να υλοποιηθεί και πλέον έγινε πράξη. Η αλλαγή επικυρώνεται με την Κοινή Υπουργική Απόφαση A3/Οικ. 56475/6635 που προσαρμόζει την ελληνική νομοθεσία ως προς τις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την άδεια οδήγησης, καθώς και τροποποιεί τo Παράρτημα Ι του π.δ. 51/2012 (Α΄ 101). Αναγράφεται ξεκάθαρα στο ΦΕΚ 4075 πως από εδώ και πέρα «Η κατηγορία Β ισχύει και για οδήγηση οχημάτων της κατηγορίας Α1», χωρίς βέβαια την υποχρέωση να έχουν δώσει και να έχουν περάσει με επιτυχία τις εξετάσεις για την απόκτηση του συγκεκριμένου διπλώματος. Η συγκεκριμένη απόφαση έφερε αντιδράσεις από τους Εκπαιδευτές Οδήγησης, μιας και πέρα από τις οικονομικές απώλειες που θα προκύψουν, θέτουν και το ζήτημα της ασφάλειας, μιας κι οι μοτοσυκλέτες απαιτούν διαφορετικό στιλ οδήγησης και σαφώς διαφορετική εκπαίδευση από ένα αυτοκίνητο. Έτσι ουσιαστικά παρακάμπτονται κι οι ελάχιστες ώρες υποχρεωτικές ώρες εκπαίδευσης για το δίπλωμα Α1, που σε έβαζαν στο νόημα πως είναι να οδηγείς ένα δίκυκλο, με σκοπό να αυξήσουν περισσότερο την ασφάλεια σου στο δρόμο. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 20/06/2025 - 09:05 Η Τεχνητή Νοημοσύνη αναδιατυπώνει τους κανόνες της ασφάλισης οχημάτων
Γιώργος Μούζος, 16/06/2025 - 09:00 Ανάλυση τηλεματικών δεδομένων: Το «κλειδί» για μείωση ζημιών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Γιώργος Μούζος, 12/06/2025 - 09:08 BMW M2 CS: Τι σημαίνει για τους ασφαλιστές η κορυφαία σπορ έκδοση της BMW;
Γιώργος Μούζος, 10/06/2025 - 09:09 Ηλεκτρικά οχήματα χωρίς εκπλήξεις: Πώς η τηλεμετρία αλλάζει το παιχνίδι της ασφάλισης
Μπορεί το blockchain να σώσει την αγορά από τις ψευδείς ασφαλιστικές αξιώσεις; Η τεχνολογία blockchain υπόσχεται επανάσταση στη διαχείριση απαιτήσεων, μειώνοντας δραστικά την απάτη και το κόστος για τις ασφαλιστικές εταιρείες. Οι ψευδείς... Γιώργος Μούζος, 04/06/2025 - 09:00
Υβριδικά οχήματα & ασφαλιστικός κίνδυνος: Οι προκλήσεις που δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς Η ραγδαία άνοδος των υβριδικών αλλάζει τους όρους εκτίμησης κινδύνου και απαιτεί από τους ασφαλιστές νέες στρατηγικές, τεχνογνωσία και εργαλεία. Μέχρι... Γιώργος Μούζος, 02/06/2025 - 09:00
Cyber Risk στα έξυπνα αυτοκίνητα: Πώς τα ασφαλιστικά προϊόντα αντιμετωπίζουν τις IoT απειλές; Οι ασφαλιστές καλούνται να αντιμετωπίσουν νέους κινδύνους και να σχεδιάσουν έξυπνες καλύψεις για την εποχή του Internet of Things (IoT). Η... Γιώργος Μούζος, 28/05/2025 - 09:19
AI-powered risk assessment: Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να προλάβει τον επικίνδυνο οδηγό πριν το ατύχημα; Από τα προγράμματα telematics μέχρι το EU AI Act, η ασφάλιση αυτοκινήτου περνά στην εποχή της προγνωστικής τιμολόγησης και αλλάζει... Γιώργος Μούζος, 26/05/2025 - 09:11
Μειώνει όντως το eCall το κόστος των αποζημιώσεων; Η υποχρεωτική εγκατάσταση του eCall στα νέα οχήματα υπόσχεται άμεση ειδοποίηση σε περίπτωση ατυχήματος – αλλά μειώνει πραγματικά το κόστος... Γιώργος Μούζος, 22/05/2025 - 08:55
Πώς η γήρανση των μπαταριών EV αλλάζει τα δεδομένα στην ασφαλιστική κάλυψη και αποζημίωση Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλιστές για τις μειωμένες επιδόσεις των ηλεκτρικών οχημάτων και την επίδρασή τους στις αποζημιώσεις; Η ταχεία... Γιώργος Μούζος, 19/05/2025 - 08:55