Γιώργος Μούζος, 18/11/2019 - 13:53 facebook twitter linkedin Αλλαγές στον Κ.Ο.Κ.: Μέχρι και ισόβια για συγκεκριμένες τροχαίες παραβάσεις! Γιώργος Μούζος, 18/11/2019 facebook twitter linkedin Το Υπουργείο Μεταφορών ετοιμάζει την ριζική αλλαγή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπου προβλέπεται μέχρι και ισόβια κάθειρξη για συγκεκριμένες παραβάσεις. Οι νέες διατάξεις που θα εφαρμοστούν προβλέπουν μέχρι και ισόβια κάθειρξη για όποιον οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών και προκαλέσει απώλεια ανθρώπινων ζωών. Ειδικότερα στο άρθρο 4 ορίζεται ότι τροποποιούνται τα άρθρα 272, 290, 290Α και 291, 308 του Ποινικού Κώδικα. 1. Στη διάταξη του άρθρου 272 η παράγραφος 2 αναριθµείται σε 3 και προστίθεται νέα παράγραφος 2 που έχει ως εξής: «2. Η πράξη της προηγούµενης παραγράφου τιµωρείται µε κάθειρξη έως δέκα έτη αν ο υπαίτιος την τελεί ενώ διαπράττει διατάραξη κοινής ειρήνης (άρθρο 189 παρ. 1-3).» 2. H διάταξη του άρθρου 290 παράγραφος 1 αντικαθίσταται ως εξής: «1. Όποιος διαταράσσει την ασφάλεια της συγκοινωνίας στους δρόµους: α) µε καταστροφή, βλάβη ή µετακίνηση εγκαταστάσεων ή οχηµάτων, β) µε τοποθέτηση ή διατήρηση εµποδίων, γ) µε αλλοίωση σηµείων ή σηµάτων ή µε τοποθέτηση ή διατήρηση εσφαλµένων σηµείων ή σηµάτων, ή δ) µε άλλες, εξίσου επικίνδυνες για την ασφάλεια της συγκοινωνίας πράξεις, τιµωρείται: αα) µε φυλάκιση έως τρία έτη ή χρηµατική ποινή αν από την πράξη προέκυψε κοινός κίνδυνος για ξένα πράγµατα, ββ) µε φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους αν από την πράξη προέκυψε κίνδυνος για άνθρωπο, γγ) µε κάθειρξη έως δέκα έτη αν η πράξη είχε ως αποτέλεσµα τη βαριά σωµατική βλάβη άλλου ή προκάλεσε βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις, δδ) µε κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών αν η πράξη είχε ως αποτέλεσµα τον θάνατο άλλου. Αν προκλήθηκε ο θάνατος µεγάλου αριθµού ανθρώπων, το δικαστήριο µπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.» 3. H διάταξη του άρθρου 290Α παράγραφος 1 αντικαθίσταται ως εξής: «1. Όποιος κατά τη συγκοινωνία στους δρόµους ή στις πλατείες: α) οδηγεί όχηµα µολονότι δεν είναι σε θέση να το πράξει µε ασφάλεια εξαιτίας της κατανάλωσης οινοπνεύµατος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή λόγω σωµατικής ή πνευµατικής εξάντλησης, ή NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. β) οδηγεί όχηµα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύµα της εκάστοτε κατεύθυνσης ή σε πεζοδρόµους, πεζοδρόµια ή πλατείες, ή οδηγεί όχηµα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή µε ανασφαλή τρόπο φορτωµένο ή προβαίνει κατά την οδήγηση σε επικίνδυνους ελιγµούς ή µετέχει σε αυτοσχέδιους αγώνες, τιµωρείται, αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις: αα) µε φυλάκιση έως τρία έτη ή χρηµατική ποινή αν από την πράξη προέκυψε κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγµατα, ββ) µε φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους αν από την πράξη προέκυψε κίνδυνος για άνθρωπο, γγ) µε κάθειρξη έως δέκα έτη αν η πράξη είχε ως αποτέλεσµα τη βαριά σωµατική βλάβη ή προκάλεσε βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις, δδ) µε κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών αν η πράξη είχε ως αποτέλεσµα το θάνατο άλλου. Αν προκλήθηκε ο θάνατος µεγάλου αριθµού ανθρώπων, το δικαστήριο µπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.» 4. H διάταξη του άρθρου 291 παρ. 1 αντικαθίσταται ως εξής: «1. Όποιος διαταράσσει την ασφάλεια της συγκοινωνίας µέσων σταθερής τροχιάς, πλοίων ή αεροσκαφών α) µε καταστροφή, βλάβη ή µετακίνηση εγκαταστάσεων ή συγκοινωνιακών µέσων, β) µε τοποθέτηση ή διατήρηση εµποδίων, γ) µε αλλοίωση σηµείων ή σηµάτων ή µε τοποθέτηση ή διατήρηση εσφαλµένων σηµείων ή σηµάτων, ή δ) µε παραβίαση των κανόνων τεχνικού ελέγχου ή ασφαλούς φόρτωσης των συγκοινωνιακών µέσων, ε) µε άλλες, εξίσου επικίνδυνες, για την ασφάλεια της συγκοινωνίας πράξεις τιµωρείται: αα) µε φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους αν από την πράξη προέκυψε κοινός κίνδυνος για ξένα πράγµατα, ββ) µε κάθειρξη έως δέκα έτη αν από την πράξη προέκυψε κίνδυνος για άνθρωπο, γγ) µε κάθειρξη αν η πράξη είχε ως αποτέλεσµα τη βαριά σωµατική βλάβη ή προκάλεσε βλάβη σε εγκαταστάσεις κοινής ωφέλειας, δδ) µε κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών αν η πράξη είχε ως αποτέλεσµα τον θάνατο άλλου. Αν προκλήθηκε ο θάνατος µεγάλου αριθµού ανθρώπων, το δικαστήριο µπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.» 5. Στη διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 308 µετά τις λέξεις «µε την εκτέλεσή της» και πριν από το κόµµα, προστίθεται η φράση «ή υπάλληλος του πλειστηριασµού κατά τη διαδικασία της αναγκαστικής εκτέλεσης και η πράξη τελέσθηκε µε αφορµή τον πλειστηριασµό». Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 21/07/2025 - 08:50 Ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις διακοπές: Τι πρέπει να γνωρίζει ο ασφαλιστής για τη σωστή κάλυψη του πελάτη του;
Γιώργος Μούζος, 17/07/2025 - 09:00 AI-driven Predictive Modeling: Πώς αλλάζει την πρόβλεψη αναγκών συντήρησης οχημάτων και τι σημαίνει για τις ασφαλιστικές εταιρείες;
Γιώργος Μούζος, 14/07/2025 - 08:57 Blockchain: Η επανάσταση στην καταπολέμηση της ασφαλιστικής απάτης στον κλάδο αυτοκινήτου
Γιώργος Μούζος, 11/07/2025 - 09:37 Adaptive Cruise Control: Άνεση με κόστος την ασφάλεια; Τι σημαίνει αυτό για τους ασφαλιστές;
Πώς η άνοδος των ηλεκτρικών ποδηλάτων και e-scooters επαναπροσδιορίζει τον ρόλο της ασφάλισης; Τα e-scooters και τα ηλεκτρικά ποδήλατα φέρνουν επανάσταση στην αστική μετακίνηση, αλλά και νέο τοπίο ευθυνών για τον ασφαλιστικό κλάδο. Τα... Γιώργος Μούζος, 09/07/2025 - 09:09
Ασφάλεια και ADAS: Νέα δεδομένα στις δοκιμές που αλλάζουν τον ασφαλιστικό κλάδο Πώς η νέα γενιά τεχνολογιών στα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) επηρεάζει τις ασφαλιστικές εταιρείες και αλλάζει τον τρόπο αξιολόγησης του... Γιώργος Μούζος, 07/07/2025 - 09:04
Καύσωνας & οδήγηση: Ο αόρατος εχθρός πίσω από την αύξηση των τροχαίων Το καλοκαίρι έχει μπει για τα καλά και οι καύσωνες είναι προ των πυλών. Αυτό το κύμα ζέστης, δεν είναι... Γιώργος Μούζος, 03/07/2025 - 09:00
Αφιέρωμα Leasing: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε ως ασφαλιστές - Πώς το leasing έχει μετασχηματίσει τον κλάδο του αυτοκινήτου και πώς αντίστοιχα έχει επηρεάσει την ασφαλιστική αγορά - Συμφέρει να κάνει κάποιος leasing; Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Nextdeal (Τεύχος 562) Του Γιώργου Μούζου Το leasing έχει καθιερωθεί ως ένας από τους βασικούς μηχανισμούς χρηματοδότησης στον τομέα... Γιώργος Μούζος, 30/06/2025 - 15:25
Γερασμένος στόλος οχημάτων: «Ωρολογιακή βόμβα» για τις ασφαλιστικές εταιρείες; Πώς η αύξηση της μέσης ηλικίας των οχημάτων επηρεάζει τα συμβόλαια, το ρίσκο και τα κόστη αποζημιώσεων; Κάθε φορά που ένας... Γιώργος Μούζος, 30/06/2025 - 09:05
Car-sharing: Πώς μεταμορφώνει το underwriting στην ασφαλιστική αγορά Η νέα τάση της κοινής χρήσης οχημάτων ανατρέπει τα δεδομένα για την εκτίμηση ασφαλιστικών κινδύνων Η ανάπτυξη του car-sharing, αλλάζει ριζικά... Γιώργος Μούζος, 26/06/2025 - 08:54