close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Περίπου 1,5 εκατομμύριο αυτοκίνητα δεν περνούν από έλεγχο ΚΤΕΟ!
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
24/9/2019 - 14:58
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Περίπου 1,5 εκατομμύριο αυτοκίνητα δεν περνούν από έλεγχο ΚΤΕΟ!

Nextdeal newsroom, 24/9/2019
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Περίπου 1,5 εκατομμύριο αυτοκίνητα δεν περνούν από έλεγχο ΚΤΕΟ, όχι γιατί το κόστος του ελέγχου θεωρείται υψηλό, αλλά γιατί οι ιδιοκτήτες δεν έχουν τη δυνατότητα να κάνουν τις απαραίτητες επισκευές σ’ ένα συνεργείο. Αυτό σημαίνει έμπρακτα ότι το 40% περίπου του συνολικού στόλου των οχημάτων δεν συντηρείται. Και όλα αυτά όταν ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι λίγο πάνω από τα 15 έτη.

Το θέμα είναι τεράστιο, καθώς η κακή συντήρηση των αυτοκινήτων αποτελεί το σημαντικότερο λόγο των τροχαίων ατυχημάτων (και της αύξησης των θανατηφόρων) που μαζί με την έλλειψη οδηγικής παιδείας δημιουργεί ένα εκρηκτικό μείγμα. Ένα μείγμα που βάζει σε κίνδυνο το σύστημα υγείας της χώρας, αφού κάθε χρόνο χάνονται εκατοντάδες ζωές και μένουν παράλυτοι, παραπληγικοί ή τετραπληγικοί χιλιάδες άνθρωποι.

«Τα 4 στα 10 οχήματα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ και σίγουρα δεν έχει να κάνει με το κόστος που είναι μόλις 50 ευρώ κάθε δύο χρόνια», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός διευθυντής της Auteco και πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, Κωνσταντίνος Βήκας.

Και προσθέτει: «Αυτό που αποτρέπει τον ιδιοκτήτη αυτοκινήτου είναι οι απαραίτητες επισκευές που πρέπει να γίνουν στο συνεργείο για να περάσει ΚΤΕΟ. Άρα σε αυτό το σημείο μπορούμε να πούμε συμπερασματικά ότι το 40% των οχημάτων δεν συντηρείται. Και από αυτά που ελέγχονται στο ΚΤΕΟ περίπου το 7% απορρίπτεται μέσα από τη διεργασία του ελέγχου. Υπάρχει επίσης ένα 60% όπου βγαίνουν δευτερεύουσας σημαντικότητας βλάβες, οι οποίες δεν είναι επικίνδυνες για την οδική ασφάλεια. Άρα σήμερα λέμε ότι τα 5 στα 10 αυτοκίνητα που κυκλοφορούν δεν είναι συντηρημένα και από τα 5 που δεν είναι συντηρημένα το ένα επισκευάζεται και περνάει ΚΤΕΟ με αποτέλεσμα να επανέρχεται στην ασφαλή κυκλοφορία. Το αυτοκίνητο είναι επικίνδυνο όχι μόνο για τον χρήστη, αλλά και για όλους όσοι κινούνται γύρω από αυτό».

Ο ίδιος ωστόσο επιβεβαιώνει ότι «αυτός ακριβώς είναι και ο ρόλος του ΚΤΕΟ. Να διασφαλίζει τα μίνιμουμ ποιότητας της οδηγικής ασφάλειας των αυτοκινήτων. Αυτός ο ρόλος θα πρέπει να υποστηρίζεται τόσο από τους ίδιους τους πολίτες, όσο και από την ίδια την πολιτεία. Οι δρόμοι δεν συγχωρούν κάποιο λάθος, ο κόσμος δεν έχει παιδεία».

Όπως λέει, οι σημαντικότερες βλάβες εντοπίζονται στο σύστημα διεύθυνσης των αυτοκινήτων, στο σύστημα πέδησης και στους υπερβολικούς ρύπους, ενώ στους τοπικούς ελέγχους την πρώτη θέση κατέχουν τα φθαρμένα ελαστικά. Η μεγάλη αύξηση των οχημάτων τα τελευταία χρόνια κάνει τον έλεγχο των αυτοκινήτων απαραίτητο.

«Στην Ελλάδα πριν από το 1993 στο σύνολό του ο στόλος των αυτοκινήτων δεν ξεπερνούσε τα 3-3,5 εκατομμύρια οχήματα. Σύντομα υπήρξε ταχύτατη αύξηση του στόλου και έτσι το 2005 έχουμε πάνω από 8 εκατ. κυκλοφορούντα οχήματα. Η ανάπτυξη της αγοράς έγινε άναρχα και χωρίς την ανάλογη παιδεία με αποτέλεσμα η χώρα μας να φιγουράρει στις πρώτες θέσεις του πίνακα με τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα σε όλη την Ευρώπη -με πάρα πολλούς νεκρούς, παραπληγικούς και ανάπηρους και με συνολικό κόστος οδικής ασφάλειας κοντά στο 10% του ΑΕΠ ετησίως».

Ο κ. Βήκας εντοπίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα της αυτοκίνησης στην έλλειψη οδηγικής παιδείας: «Δυστυχώς, το ΚΤΕΟ ποτέ δεν αντιμετωπίστηκε σοβαρά από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία. Όλα είναι έλλειψη παιδείας. Ακόμη και οι υπουργοί δεν είχαν την κατάλληλη παιδεία ούτε και την πρόθεση να ασχοληθούν με το ζήτημα. Δεν είναι δυνατόν σήμερα να “απασχολείς” το 10% του ΑΕΠ και να μην λαμβάνονται ανάλογα μέτρα. Ένα από αυτά τα μέτρα θα πρέπει να είναι η νόμιμη κυκλοφορία των οχημάτων. Ό,τι ορίζει ο ΚΟΚ θα πρέπει να τηρείται με θρησκευτική ευλάβεια. Από τη στιγμή που ο οδηγός πήρε την απόφαση να έχει αυτοκίνητο, θα πρέπει να το θέτει σε κυκλοφορία κάτω από τους κανόνες που ορίζονται από την Πολιτεία και όχι με τους κανόνες που εξυπηρετούν τον καθένα» αναφέρει.

Σχετικά με τη λύση του προβλήματος ο κ. Βήκας θεωρεί ότι «τα πρόστιμα στην Ελλάδα δεν φέρνουν αποτελέσματα. Ο Έλληνας πάντα θα βρίσκει το "παραθυράκι" να αποφεύγει τα πρόστιμα, καθώς δεν υπάρχει μηχανισμός να εισπράξει τα πρόστιμα. Από το σύνολο των παραβάσεων που εντοπίζει η Τροχαία, το θέμα των ΚΤΕΟ αφορά μόλις το 4%. Το κράτος είναι πλήρως αδιάφορο όσον αφορά το κομμάτι της οδικής ασφάλειας. Σήμερα όλοι πηγαίνουν στο ΚΤΕΟ για να πάρουν το “χαρτί”. Είναι λάθος αυτό που γίνεται, αλλά δυστυχώς, όπως είπαμε, όλα είναι θέμα παιδείας. Ο κόσμος θα πρέπει να καταλάβει ότι πρόκειται για την ασφάλειά του. Θα πρέπει να καταλάβει ότι το “χαρτί” είναι μόνο το μέσο επικοινωνίας».

Όσο για την συνέχεια; «Περιμένουμε εξελίξεις. Αυτή τη στιγμή όλοι ασχολούνται με το θέμα των χιλιομέτρων και την εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από το εξωτερικό. Για πρώτη φορά βάσει αυτής της νομοθεσίας θα δίνεται η δυνατότητα στα ΚΤΕΟ να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ως προς τα στοιχεία που αφορούν τα χιλιόμετρα που είχαν καταγραφεί στα προηγούμενα ΚΤΕΟ. Έτσι θα υπάρχει όλη η γνώση στον πολίτη για το αν υπάρχει ανακολουθία των χιλιομέτρων όπως αυτή καταγράφηκε στον προηγούμενο έλεγχο εντός της ελληνικής επικράτειας».

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • ΚΤΕΟ
  • αυτοκίνητα
  • Κωνσταντίνος Βήκας

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Τι προβλέπει το νομοσχέδιο για τα διπλώματα οδήγησης;
    Nextdeal newsroom, 29/8/2019

    Τι προβλέπει το νομοσχέδιο για τα διπλώματα οδήγησης;

  • Εγκύκλιος: Πώς θα ανιχνεύουν τα ΚΤΕΟ τους «πειραγμένους» μετρητές των οχημάτων!
    Nextdeal newsroom, 3/6/2019

    Εγκύκλιος: Πώς θα ανιχνεύουν τα ΚΤΕΟ τους «πειραγμένους» μετρητές των οχημάτων!

  • Πώς γίνεται ο τεχνικός έλεγχος οχημάτων σε δημόσια και ιδιωτικά ΚΤΕΟ; Δείτε το ΦΕΚ

    Πώς γίνεται ο τεχνικός έλεγχος οχημάτων σε δημόσια και ιδιωτικά ΚΤΕΟ; Δείτε το ΦΕΚ

    Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την οποία καθορίζεται ο τρόπος, η διαδικασία και η πιστοποίηση...
    Nextdeal newsroom, 28/03/2019 - 16:27 28/3/2019
  • Τι αλλάζει στα ΚΤΕΟ;

    Τι αλλάζει στα ΚΤΕΟ;

    Σε ακινητοποίηση οχημάτων θα προχωρούν στο εξής τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ σε περίπτωση που διαπιστώσουν επικίνδυνες ελλείψεις για την οδική ασφάλεια. Σύμφωνα...
    Nextdeal newsroom, 06/02/2019 - 15:38 6/2/2019
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΣΕΠΑΥ: Αντιδράσεις για το ποσοστό Clawback – Αίτημα συνάντησης με το Υπουργείο Υγείας
19:45 ΣΕΠΑΥ: Αντιδράσεις για το ποσοστό Clawback – Αίτημα συνάντησης με το Υπουργείο Υγείας
  • 16:27 Καταγγελίες συμβάσεων συντονιστών-διαμεσολαβητών στην Groupama
  • 15:55 Βουλή TV - Βιβλιοβούλιο: Καλεσμένος ο Γιώργος Λογοθέτης (24/11/2025) - Αναφορά στον εκδότη Ευάγγελο Σπύρου στο 38ο λεπτό
  • 15:11 ΠΑΝΟΡΜΟΣ: Τι ειπώθηκε στο 4o Συνέδριο, τι κέρδισαν οι ασφαλιστές (video)
  • 13:19 Όμιλος ΙΜΙΤΗΕΑ: Στην πρώτη γραμμή για το Rebrain Greece
  • 13:03 Το ΥΓΕΙΑ και το Α΄ Εργαστήριο Ακτινολογίας ΕΚΠΑ διοργανώνουν το 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ογκολογικής Απεικόνισης
  • 12:58 Ρωσοουκρανικό: Το 20% του Ντονμπάς το μεγάλο αγκάθι στις διαπραγματεύσεις
  • 12:33 Ομιλία Φ. Καραβία στην Έκτακτη Γενική Συνέλευση της Eurobank Holdings A.E
  • 12:30 ΕΙΑΣ: Εκπαιδευτικό Σεμινάριο Ασφαλίσεων Κινδύνων Φυσικών Καταστροφών
  • 12:25 Συμμετοχή του Υπουργού Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη στο Συμβούλιο Υπουργών Υγείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης
  • 12:04 Γ. Κεφαλογιάννης για Εθνικό Χάρτη Εκτίμησης Κινδύνου Πυρκαγιών: Η χώρα διαθέτει επιστημονικό εργαλείο για σχεδιασμό και πιο αποτελεσματική πρόληψη
  • 12:00 Νομοσχέδιο για την ψηφιακή ενίσχυση της οδικής ασφάλειας - Ψηφίζεται στην ολομέλεια της Βουλής - Τί προβλέπει - Τι λένε τα κόμματα
  • 11:57 4ο Ελληνικό Επενδυτικό Συνέδριο: Υψηλό το ενδιαφέρον των διεθνών επενδυτών για την Ελλάδα - Πάνω από 650 συναντήσεις μεταξύ των επενδυτών και εισηγμένων
  • 11:54 Ε.Σ.Α.μεΑ.: Το 2025 ήταν χειρότερο για τα άτομα με αναπηρία, χρόνιες/ ή και σπάνιες παθήσεις - 3η Δεκέμβρη 2025 Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
  • 11:33 Το NBG Pay tom διαθέσιμο με 100% επιδότηση μέσω του προγράμματος «Ψηφιακές Συναλλαγές - Β’ Φάση»
  • 11:20 The Fair Five: Η Eurolife FFH μεταμορφώνει τη διαδικασία των αποζημιώσεων στην ασφάλιση οχήματος
  • 10:27 Με εξαιρετική επιτυχία ολοκληρώθηκε το 1ο Πανηπειρωτικό Ασφαλιστικό Συνέδριο «Future of Insurance - Epirus Edition 2025»
  • 09:55 ΕΑΕΕ: Δημοσίευση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στατιστικών στοιχείων έτους 2024 για την οδική ασφάλεια
  • 09:50 OSCAR: Το πρόγραμμα υγείας που κάθε ασφαλιστής πρέπει να έχει στο χαρτοφυλάκιό του!
  • 09:44 Πως να προστατεύσετε την περιουσία σας από καθιζήσεις και ολίσθηση του εδάφους που δεν προκαλούνται από σεισμούς;
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 29/11 Ο Χρήστος Μεγάλου στέλνει μήνυμα εμπιστοσύνης: «Το δίκτυο της Εθνικής Ασφαλιστικής είναι η καρδιά της νέας εποχής»
  2. 2/12 Η Εθνική Ασφαλιστική και ο ρόλος του agency στο νέο μοντέλο ανάπτυξης
  3. 3/12 Καταγγελίες συμβάσεων συντονιστών-διαμεσολαβητών στην Groupama
  4. 28/11 Εάν δεν έχετε καλύψει το Στόχο σας, τι μπορείτε να κάνετε έως το τέλος της χρονιάς για να πετύχετε!
  5. 2/12 Δικαίωμα συμβολαίου εφαρμόζει η Groupama χωρίς να αυξάνεται το κόστος για τους ασφαλισμένους
  6. 27/11 Η Τράπεζα Πειραιώς ολοκλήρωσε την εξαγορά της Εθνικής Ασφαλιστικής
  7. 2/12 Υπασφαλισμένος: Από το 2027 οι ουσιαστικές αλλαγές στα δίκτυα του bancassurance Εθνικής Τράπεζας και Τράπεζας Πειραιώς

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube