Nextdeal newsroom, 27/11/2012 - 09:41 facebook twitter linkedin Υπ’ όψιν Διευθύνοντος συμβούλου: Έχει η εταιρία σας ιδεολογία που να εμπνέει και καθοδηγεί όσους βρίσκονται στο εσωτερικό της; Nextdeal newsroom, 27/11/2012 facebook twitter linkedin Πολλοί πρώην και νυν Διευθύνοντες Σύμβουλοι μεγάλων εταιριών, πρώτοι των πρώτων, που ήταν και είναι αντικείμενο γενικού θαυμασμού, που άφησαν ανεξίτηλη την σφραγίδα τους στον κόσμο που ζούμε, με μακρόχρονη ιστορία, είχαν βασικές αρχές και θεμελιώδεις αξίες και πρακτικές που ήταν πέραν του κέρδους το οποίο δεν αποτελούσε λόγο ύπαρξης γι’ αυτούς. «Οι λόγοι ύπαρξης ήταν πιο ουσιαστικοί» είπε κάπου ο Δ/νων σύμβουλος της Hewlett-Packard, JOHN YOUNG το 1992. «Δραστηριοποιούμαστε στον τομέα της προστασίας και βελτίωσης της ανθρώπινης ζωής και όλες μας οι ενέργειες πρέπει να κρίνονται με βάση την επιτυχία μας αυτού του στόχου» γράφει ο εσωτερικός κανονισμός της MERCK. Στο βιβλίο τους «Φτιαγμένες να διαρκέσουν – επιτυχημένες συνήθειες εταιριών με όραμα» οι συγγραφείς JIM COLLINS και JERRY PORRAS αναφέρουν τις ιδεολογίες αυτών των εταιριών και μάλιστα στο κεφάλαιο «ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΚΕΡΔΗ»! Αναρωτιούνται μάλιστα εάν υπάρχει μια «σωστή» ιδεολογία και παρατηρούν ότι κάποιες εταιρίες σε έρευνα που έκαναν τοποθετούσαν στο επίκεντρο τους πελάτες, άλλες τον υπάλληλο της εταιρίας τους, άλλες τα προϊόντα ή υπηρεσίες τους, άλλες την καινοτομία… Το θέμα ήταν πως εναρμόνιζε στην πραγματικότητα την ιδεολογία της η κάθε εταιρία και πως η ιδεολογία καθοδηγούσε το προσωπικό της. Διαλέξαμε εδώ στο www.NextDeal.gr να αναφέρουμε ιδεολογίες και εταιρίες που ίσως σας δώσουν ιδέες για την δική σας περίπτωση. Στην FORD κυριαρχούσαν τα συνθήματα: Οι άνθρωποι πηγή της δύναμής μας. Στοιχειώδης εντιμότητα και ακεραιότητα. Τα κέρδη απαραίτητο μέσο και μέτρο επιτυχίας. Ιδεολογίες στην General Electric ήταν: Βελτίωση ζωής μέσω τεχνολογίας. Ισορροπία ευθύνης έναντι πελατών των υπαλλήλων, της κοινωνίας και μετόχων. Τιμιότητα – ακεραιότητα. Ατομική ευθύνη και παροχή ευκαιριών. Στην IBM: Απόλυτο ενδιαφέρον για κάθε υπάλληλο. Αφιέρωση χρόνου για ικανοποίηση του πελάτη. Στην SONY: Βίωση απόλυτης χαράς από τεχνολογική πρόοδο. Ανάδειξη Ιαπωνικής κουλτούρας – ταυτότητος. Πρωτοπορία. Σεβασμός και ενθάρρυνση ικανοτήτων του καθενός. Η Citicorp: Επεκτατισμός ως προς το μέγεθος, υπηρεσίες, γεωγραφία. Ανάδειξη ως μεγαλύτερη, καλύτερη καινοτόμος εταιρία. Αξιοκρατία. Επίθεση και αυτοπεποίθηση. Αυτονομία – αποκέντρωση. Στην American Express κυριαρχούσαν: Η ηρωική εξυπηρέτηση πελατών. Ενθάρρυνση ατομικής πρωτοβουλίας. Παγκοσμίου φήμης αξιοπιστία υπηρεσιών. NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Στην 3M: Καινοτομία(δεν φονεύεις ποτέ νέες ιδέες!). Πλήρης ακεραιότητα. Ανοχή στα καλοπροαίρετα λάθη. «Η δουλειά μας είναι επίλυση προβλημάτων». Σεβασμός στην ατομική πρωτοβουλία – εξέλιξη. Η Hewlett – Packard: «Υπάρχουμε να συνεισφέρουμε». Προσιτή ποιότητα στους πελάτες. Κέρδη και ανάπτυξη για να επιτευχθούν οι αξίες μας και οι στόχοι. Σεβασμός και ευκαιρίες στους ανθρώπους της εταιρίας. Η Merk (φάρμακα): Όλες οι ενέργειες και δραστηριότητες αποβλέπουν στην βελτίωση και προστασία ανθρώπινης ζωής. Τιμιότητα, ακεραιότητα, εταιρική κοινωνική ευθύνη. Κέρδη μόνο από έργο που ωφελεί την ανθρωπότητα. Καινοτομία από επιστήμη όχι από μίμηση. Η Wall-Mart: Υπάρχουμε για να προσφέρουμε στους πελάτες μας και να βελτιώνουμε της ζωή τους. Οι υπάλληλοι είναι συνέταιροι. Λειτουργούμε με λιτότητα. Επιδιώκουμε ολοένα υψηλότερους στόχους. Η Walt Disney: Απαγορεύεται ο κυνισμός. Φανατικός έλεγχος για διατήρηση της «μαγικής εικόνας» Disney. Στόχος η προσφορά ευτυχίας σε εκατομμύρια ανθρώπους. Διάδοση των «ηθικά υγιών Αμερικανικών αξιών». Αδιάκοπη πρόοδος μέσα από «όνειρο και φαντασία». Η Procter & Gamble: Άριστα προϊόντα. Αυτοβελτίωση. Σεβασμός – ενδιαφέρον στο άτομο. Η Philip Morris: Νίκη, να είμαστε οι καλύτεροι ξεπερνώντας τους άλλους. Υπεράσπιση δικαιώματος προσωπικής επιλογής και ελευθερίας(να καπνίζουμε, να αγοράζουμε ότι θέλουμε) Ενθάρρυνση ατομικής πρωτοβουλίας. Καταξίωση βάσει προσόντων και όχι με βάση το φύλο, την φυλή, την κοινωνική τάξη. Η Johnson & Johnson: Η εταιρία υπάρχει για να ανακουφίζει τον πόνο και αρρώστια. Οι ευθύνες μας ιεραρχούνται με πρώτα τον πελάτη, μετά τους υπαλλήλους, μετά το κοινωνικό σύνολο και τέλος τους μετόχους. Βάση για όλα η αξιοκρατία. Όλες οι παραπάνω εταιρίες εκτός της διακήρυξης με λόγια έκαναν και έργα με ανάληψη μέτρων που να διαπερνά όλο τον οργανισμό και να "ξεπερνά" τον εκάστοτε ηγέτη τους. Εκπαίδευαν το προσωπικό μέχρι να γίνει η ιδεολογία «λατρεία» σαν θρησκεία… Οι εταιρίες επέλεγαν στελέχη που ταίριαζαν στην ιδεολογία. Όλα, στόχοι, στρατηγική, σχεδιασμοί εναρμονίζονταν με ιδεολογία παρά τις όποιες δυσκολίες. Έδιναν μάχη για ισορροπία στα νούμερα, αριθμούς και αξίες. Οι άνθρωποί τους προσπαθούσαν να πιάσουν αξίες και νούμερα μαζί. Δεν τα κατάφερναν πάντα. Όμως οι αξίες τους δεν επηρεάζονταν από εξωτερικούς παράγοντες από «μόδες» εποχής ούτε άλλαζαν να προσαρμοστούν στην αγορά. Διατηρούσαν αξίες παράλληλα με προώθηση προόδου. Είχαν μεγαστόχους και δοκίμαζαν πολλά. Οι άλλοι στο τέλος υποστήριζαν την ιδεολογία τους. Στις δύσκολες εποχές «περιουσία» των εταιριών είναι οι άνθρωποι με τις αξίες τους. Αυτή η διαπίστωση ίσως βοηθήσει κάποιους που θέλουν να γεμίσουν κέρδη τα ταμεία τους! Τουλάχιστον ας το ξανασκεφθούν: Οι ιδεολογίες διατηρούν και μεγαλώνουν εταιρίες! Ε.Σ. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 16/5/2025 Σε νέα υψηλά η αξία της ακίνητης περιουσίας στην Ελλάδα - Πόσοι ασφάλισαν την κατοικία τους και πήραν έκπτωση ΕΝΦΙΑ
Αειφόρος σχεδιασμός & υλοποίηση τεχνικών έργων - Κρίσιμη και χρήσιμη παράμετρος η Ασφάλιση Από Γιώργο Κουτίνα (*) Με δεδομένη τη ρήση κάποιου Έλληνα φιλόσοφου “τα πάντα ρει”, και ο κλάδος των κατασκευών εξελίσσεται με έμφαση... Γιώργος Κουτίνας, 16/05/2025 - 14:10 16/5/2025
Ασφάλιση περιεχομένου κατοικίας προσφέρει η Cosmote Telecom με το νέο προϊόν MagentaONE Προνομιακή ασφάλεια περιεχομένου κατοικίας αξίας 3.000€ στο COSMOTE Insurance, μόνο με 12€/έτος προσφέρει η COSMOTE TELEKOM στο συνδυαστικό πακέτο υπηρεσίών... Γιώργος Καλούμενος, 16/05/2025 - 09:32 16/5/2025