Nextdeal newsroom, 24/4/2012 - 10:01 facebook twitter linkedin H Ελεύθερη Παροχή Υπηρεσιών, η ΕΛΠΑ και οι καταναλωτές Nextdeal newsroom, 24/4/2012 facebook twitter linkedin Η Ελεύθερη Παροχή Υπηρεσιών είναι διέξοδος για τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, πονοκέφαλος για τις εποπτικές αρχές, και ερωτηματικό για τους καταναλωτές. Κάπως έτσι φαίνεται να εξελίσσεται μέχρι στιγμής το "φαινόμενο" της Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών (ΕΠΥ), δηλαδή την θεσμική δυνατότητα μιας ασφαλιστικής εταιρείας που εδρεύει σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης να πουλά ασφαλιστικά προϊόντα σε άλλη χώρα μέλος της ΕΕ χωρίς να έχει εγκατασταθεί στη χώρα αυτή. Το nextdeal.gr ζήτησε από τον κ. Παναγιώτη Καπάνταη, διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΛΠΑ Ασφάλειες μία εταιρεία διαμεσολάβησης η οποία είναι από τις πρώτες που συνεργάζεται με ευρωπαϊκή ασφαλιστική εταιρεία στο πλαίσιο της Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών, να μας εξηγήσει τι σημαίνει ΕΠΥ κυρίως για τον καταναλωτή. Ακολουθεί η συνέντευξη με τον κ. Καπάνταη. - Kύριε Καπάνταη ,Ελεύθερη Παροχή Υπηρεσιών .Νέα Διαδικασία που ξεκίνησε από εσάς και επεκτείνεται .Πολλά ερωτήματα δημιουργούνται, σχετικά με την αξιοπιστία των εταιρειών ,τον τρόπο διανομής ,τον εποπτικό έλεγχο και άλλα. Τι έχετε να πείτε? - Ελεύθερη Παροχή είναι πράγματι ένας σχετικά νέος στην Ελλάδα τρόπος διανομής ασφαλιστικών προϊόντων αλλά δεν ξεκίνησε από την ΕΛΠΑ ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ .Ίσως το ισχυρό branding της ΕΛΠΑ βοήθησε στο να γίνουν περισσότερο γνωστές και αποδεκτές από ασφαλισμένους Ασφαλιστικές όπως η Alpha Insurance Co a/s ή η Enterprise Insurance Co, θα ήθελα να διευκρινίσω διευκρινίσω δε ότι σήμερα η ‘’ΕΛΠΑ ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ’’ διανέμουν προϊόντα αυτών των εταιρειών καθώς και πολλών άλλων αλλά δεν εκπροσωπούν κάποια από αυτές με την έννοια του ‘’αντιπροσώπου’’ σε εισαγωγικά .Όσον αφορά στην αξιοπιστία των Εταιρειών που λειτουργούν κάτω από το καθεστώς της Ελεύθερης Παροχής (Freedom of Services ) αυτές είναι Εταιρείες χωρών μελών της Ευρωζώνης και ελέγχονται επισταμένως πιστεύω ,από την εποπτική αρχή της χώρας εγκατάστασής τους .Όταν λειτουργούν σε άλλη χώρα από αυτή που έχουν έδρα τους , είναι υποχρεωμένες να τηρούν απολύτως τη Νομοθεσία της χώρας στην οποία λειτουργούν κάτι που και στην Ελλάδα εφαρμόζεται,Η εφαρμογή δε της Νομοθεσίας της χώρας στην οποία ασκείται η Ελεύθερη Παροχή, ελέγχεται από την αντίστοιχη εποπτική αρχή η οποία επικοινωνεί για κάθε θέμα με την εποπτική αρχή της χώρας προέλευσης της εταιρείας. -Τι θα γίνει αν μία εταιρεία όπου λειτουργεί με Ελεύθερη Διανομή, αποφασίσει να φύγει από την Ελλάδα. Τι θα γίνουν οι ασφαλισμένοι; -Όλοι οι παροικούντες στην Ιερουσαλήμ έχουμε ζήσει στο παρελθόν ,εταιρείες στο χώρο της Ασφάλισης αυτοκινήτου να εγκαταλείπουν την Ελληνική Αγορά, εταιρείες κυρίως ασφαλίζουν μέσω της Lloyd’s. Νομίζω ότι όλοι μας γνωρίζουμε ότι πάρα τις οικονομικές ζημιές που υπέστησαν από τον έντονο ανταγωνισμό και την διαχείριση των εδώ αντιπροσώπων τους ,πάντοτε τήρησαν τις δεσμεύσεις τους, άφησαν τα συμβόλαιά τους σε ισχύ μέχρι τη λήξη τους και πλήρωσαν οι ίδιες τις ζημιές τους χωρίς να επιβαρύνουν το επικουρικό. - Τι βλέπετε για το μέλλον της Ελεύθερης Διανομής; NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. - Το 2011 οι περισσότερες εταιρείες κατέγραψαν κέρδη στον κλάδο Αυτοκινήτου .Σήμερα , η εταιρεία που λειτουργεί με Ελεύθερη Παροχή μπορεί να είναι ανταγωνιστική ,μιας και δεν ‘’κουβαλάει ‘’ ζημιές παλαιότερων ετών και μπορεί με προσεκτική διαχείριση να λειτουργεί κερδοφόρα. Άλλωστε δεν είναι αλήθεια ότι οι εταιρείες αυτές είναι οι φθηνότερες στην Αγορά. Εταιρείες που πουλούν απευθείας στον καταναλωτή ή εταιρείες που χρησιμοποιούν παραμετρικά τιμολόγια είναι συχνά φθηνότερες .Έτσι πιστεύω ότι αν το Πολιτικό και Οικονομικό περιβάλλον σταθεροποιηθεί θα δούμε στη χώρα μας και άλλες εταιρείες που θα δραστηριοποιούνται μέσω της Ελεύθερης Παροχής .Η Ελεύθερη Παροχή μπορεί να συμβάλλει στον ελεύθερο ανταγωνισμό προς όφελος του καταναλωτή αρκεί να λειτουργεί με απόλυτη συνέπεια κάτω από τις προϋποθέσεις που ορίζει ο νόμος . - Kύριε Καπάνταη, πολύς θόρυβος γίνεται τελευταία με την ΕΛΠΑ Οδική Βοήθεια και αναφορές σε σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Τι συνέπειες έχουν αυτά τα προβλήματα και πως επηρεάζουν την ΕΛΠΑ ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ; -Πριν απαντήσω στο ερώτημά σας επιτρέψτε μου ένα μικρό σχόλιο για τα προβλήματα της ΕΛΠΑ. Όλος ο θόρυβος των τελευταίων ημερών για την ΕΛΠΑ ξεκίνησε από μία πρόσφατη κινητοποίηση του Σωματείου εργαζομένων της ΕΛΠΑ στα πλαίσια διεκδίκησης της επίλυσης εργασιακών θεμάτων. Η κινητοποίηση διήρκησε από την Παρασκευή 6/4/2012 έως και την Τρίτη 10/4/2012 και κατέληξε στην υπογραφή συλλογικής σύμβασης για 2χρόνια .Νομίζω δε ,ότι τα δημοσιεύματα περιείχαν υπερβολές που συχνά προέρχονται από τον σκληρό ανταγωνισμό .Ας μην ξεχνάμε ότι στο σημερινό οικονομικό περιβάλλον που η μεγάλη πλειοψηφία των εταιρειών παρουσιάζει ζημιές ο δε αγώνας για επιβίωση και ο σκληρός ανταγωνισμός συχνά οδηγούν σε υπερβολές.Σε κάθε περίπτωση, εδώ θα πρέπει να διευκρινίσω γιατί συχνά δημιουργείται σύγχυση ,ότι η ΕΛΠΑ Μεσίτες Ασφαλίσεων είναι διαφορετικό νομικό πρόσωπο, είναι Ανώνυμη Εταιρεία, απολύτως ανεξάρτητη από το μη κερδοσκοπικό Σωματείο ΕΛΠΑ. Η ΕΛΠΑ συμμετέχει στο μετοχικό μας κεφάλαιο με ένα μικρό ποσοστό και εκπροσωπείται με ένα μέλος στο Διοικητικό μας Συμβούλιο που αποτελείται από επτά μέλη .Έτσι γίνεται αντιληπτό ότι τόσο διοικητικά όσο και οικονομικά λειτουργούμε απολύτως ανεξάρτητα .Μάλιστα θα ήθελα με την ευκαιρία να υπογραμμίσω ότι η ΕΛΠΑ ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ από την ίδρυσή της, εδώ και περισσότερο από 10 χρόνια, καταγράφει κέρδη και μάλιστα συνεχώς αυξανόμενα. -Δηλαδή κύριε Καπάνταη ,η πρόσφατη κινητοποίηση της ΕΛΠΑ δε σας επηρέασε; - Η πρόσφατη κινητοποίηση της ΕΛΠΑ μας δημιούργησε σοβαρό πρόβλημα αφού με την κατάληψη του κτιρίου της ΕΛΠΑ, στο οποίο νοικιάζουμε και εμείς γραφεία, δε μας επετράπη να μπούμε στα γραφεία μας ευτυχώς μόνο την πρώτη από τις 3 εργάσιμες μέρες της κινητοποίησης .Επίσης, όπως γνωρίζετε η ΕΛΠΑ ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ είναι ένας από τους βασικούς διανομείς των ασφαλιστηρίων αυτοκινήτου της Enterprise Insurance Co και τόσο η Οδική Βοήθεια όσο και η Φροντίδα Ατυχήματος στα ασφαλιστήρια που εκδίδονται με τη με τη μεσολάβηση μας, εξυπηρετούνται από την ΕΛΠΑ .Ευτυχώς το πρόβλημα εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων μας διήρκησε μόνο περίπου 2 ώρες αφού στο τηλέφωνο που εξυπηρετεί τους συγκεκριμένους ασφαλισμένους έγινε εκτροπή σε άλλη εταιρεία Οδικής Βοήθειας η οποία και εξυπηρετούσε τα επείγοντα περιστατικά. Παρόλα αυτά κάποιοι ανεξάρτητοι συνδρομητές Οδικής Βοήθειας ευτυχώς μετρημένοι στα δάχτυλα, που χρειάστηκαν Οδική Βοήθεια είτε δεν εξυπηρετήθηκαν είτε εξυπηρετήθηκαν με δικό μας κόστος από άλλες Εταιρείες Οδικής Βοήθειας. -Τι θα κάνετε κύριε Καπάνταη αν έχετε επανάληψη των κινητοποιήσεων; Τυχόν νέες κινητοποιήσεις δε θα κουράσουν είτε τους πελάτες σας είτε τους συνεργάτες σας; -Καταρχάς να επαναλάβω ότι το Σωματείο Εργαζομένων της ΕΛΠΑ και η ΕΛΠΑ υπέγραψαν συλλογική σύμβαση με διάρκεια 2 χρόνια.Έτσι εκτιμώ ότι τουλάχιστον για τα 2 επόμενα χρόνια δεν θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε τέτοια προβλήματα ξανά. Παράλληλα θέλω να τονίσω ότι ο Έλληνας καταναλωτής εκτιμάει της υπηρεσίες της ΕΛΠΑ και κινητοποιήσεις μερικών ημερών σε μία ιστορία κοντά ενός αιώνα δεν τον επηρεάζουν .Μη ξεχνάμε ότι για τον Έλληνα η αυτοκίνηση είτε μέσω της Οδικής Βοήθειας ,είτε μέσω των αγώνων αυτοκινήτου είναι συνυφασμένη με την ΕΛΠΑ.Εμείς θα παραμείνουμε κοντά στην ΕΛΠΑ. Πιστεύουμε ότι η καλή της φήμη και η μεγάλη αναγνωρισιμότητα του ονόματός της, μας βοήθησε σημαντικά να μεγαλώσουμε και να είμαστε σε θέση να συνεργαζόμαστε σήμερα με περισσότερους από 300 συναδέλφους ,διαμεσολαβητές εξυπηρετώντας ένα πελατολόγιο σημαντικό ακόμη και για Ασφαλιστική Εταιρεία. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 12/6/2025 Μεγάλη έρευνα του Nextdeal - Πώς οι ασφαλιστικές εταιρείες εφαρμόζουν την υποχρεωτική ασφάλιση αυτοκινήτων
ΕΑΕΕ: Κατά 15,1% αυξήθηκε η συνολική παραγωγή ατομικών ασφαλίσεων ζωής και υγείας το 2024 Σύμφωνα με την Έρευνα Στατιστικών Στοιχείων Ασφαλίσεων Ζωής για το 2024 από την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, η συνολική παραγωγή... Nextdeal newsroom, 12/06/2025 - 15:03 12/6/2025
Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ αναβαθμίζει την εξυπηρέτηση πελατών με τη Νέα Ψηφιακή Πύλη «Σύνδεση Πελάτη» Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ ενισχύει την ψηφιακή της παρουσία και επαναπροσδιορίζει την εμπειρία του πελάτη, παρουσιάζοντας τη νέα λειτουργία «Σύνδεση Πελάτη» – ένα προηγμένο... Nextdeal newsroom, 12/06/2025 - 13:30 12/6/2025