close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Ασφαλιστικές Ειδήσεις
  • Ιδιωτική Ασφάλιση

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦAΛΙΣΗ

Διαφάνεια ή επιδόματα τυφλότητας;
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
18/4/2012 - 10:14
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Διαφάνεια ή επιδόματα τυφλότητας;

Nextdeal newsroom, 18/4/2012
  • facebook
  • twitter
  • linkedin


Tου κ. Γ. Νικολάκου*


Αφορμή αυτού του σχολίου διαμεσολαβητές μου είναι δύο γεγονότα που έλαβαν χώρα το τελευταίο διάστημα  Ένα θλιβερό επεισόδιο στην γενική συνέλευση του ΣΕΜΑ, όπου κάποιο μέλος του ΣΕΜΑ κατηγόρησε ένα άλλο  πως μονοπωλεί την αγορά στους δημόσιους διαγωνισμούς και ένα νομοσχέδιο που κατατέθηκε στην βουλή από το υπουργείο εργασίας και τον Γενικό Γραμματέα Καταναλωτή, αλλά τελικά αποσύρθηκε μετά από έντονες αντιδράσεις της ΕΑΕΕ.  Ένα μέρος αυτού του νομοσχεδίου  αφορούσε διατάξεις που διευκόλυναν τους ασφαλισμένους προκειμένου  να ασφαλιστούν, παρέχοντάς τους περισσότερες και λεπτομερέστερες πληροφορίες  Διατάξεις που προέβλεπαν  λεπτομερέστερη πληροφόρηση τόσο κατά την σύναψη όσο και κατά την διάρκεια της ασφαλιστικής σύμβασης. Υπήρχαν άρθρα για τον περιορισμό του περίφημου νοσοκομειακού πληθωρισμού λόγω των ανεξέλεγκτων νοσοκομειακών εξόδων, που οδηγούσαν με την σειρά τους σε υπερβολικές αυξήσεις νοσοκομειακών ασφαλίσεων. Αυτές πάλι οδηγούσαν σε ακυρώσεις και κάποιους πιο ψαγμένους  καταναλωτές στα δικαστήρια με καταδίκες εις βάρος ασφαλιστικών εταιριών που δεν αιτιολογούσαν συγκεκριμένα την αύξηση των ασφαλίστρων. Το γεγονός ότι το νομοσχέδιο αποσύρθηκε μετά από τις αντιδράσεις της ΕΑΕΕ, δεν μ’ εμποδίσει να σχολιάσω κάποια θετικά σημεία, που αποτελούσαν απαίτηση όχι  μόνον των ασφαλισμένων, ειδικά μετά τις περιπέτειες της Ασπίδας που ακόμα ταλαιπωρούν κάποιους πολίτες,  αλλά και τις προσδοκίες ολόκληρης  της ελληνικής κοινωνίας, που θεωρώ ότι περιμένει πολύ περισσότερα από την ασφαλιστική αγορά. Είναι χαρακτηριστικό το δημοσίευμα του έγκριτου Βήματος της Κυριακής 1ης Απριλίου  μετά από την απόσυρση του νομοσχεδίου, ότι μεγάλοι ασφαλιστικού όμιλοι «μπλοκάρισαν το νομοσχέδιο ώστε να μην λογοδοτούν στα νοσοκομειακά προγράμματα με τη βοήθεια της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας»  
Θα ξεκινήσω από το βασικό επιχείρημα ορισμένων στελεχών της ΕΑΕΕ, που ισχυρίζονται ότι η γραμματεία καταναλωτή  δεν νομιμοποιείται να καταθέτει νομοσχέδια που αφορούν την ασφαλιστική αγορά, διότι οι ασφαλιστικές εταιρίες στο σύνολό τους ελέγχονται από την ΤτΕ, που είναι η μόνη αρμόδια να αποφασίσει για όλα τα ασφαλιστικά θέματα. Μάλιστα η ΕΑΕΕ στην ανακοίνωση της πριν την απόσυρση του νομοσχεδίου, ενώ ισχυριζόταν ότι επιθυμούσε την διαφάνεια της αγοράς, εν τούτοις  στον επί μέρος σχολιασμό των άρθρων διαφωνούσε ουσιαστικά με τα πάντα, επικαλούμενη στις αντιρρήσεις της ότι εποπτεύεται από την ΤτΕ που μόνον αυτή μπορεί να ρυθμίζει την λειτουργία τους. Το μεγαλύτερο όμως μέρος των άρθρων, εκτός κάποιων ίσως άκαιρων και εξόχως τεχνικών θεμάτων που θα έπρεπε να συζητηθούν, διευκόλυναν τους ασφαλισμένους αλλά και τους διαμεσολαβούντες να νιώσουν και πάλι πιο ασφαλείς, ειδικά στα συνταξιοδοτικά προγράμματα, που περνούν την χειρότερη κρίση  των τελευταίων 30 χρόνων. Ποιους λοιπόν  έθιγε η περαιτέρω προστασία των ελλήνων καταναλωτών αφού η ΓΓΚ οφείλει να τους προστατεύει γιατί αυτό είναι το έργο της? Σκεφθείτε να μην είχε ψηφιστεί ο νόμος για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά και να είχαν γίνει δεκτές οι αντίστοιχες παρεμβάσεις της Ένωσης Τραπεζών με ίδια επιχειρήματα ότι μόνον η ΤτΕ μπορεί να παρέμβει? Κόλαση γιατί σήμερα χιλιάδες υπερχρεωμένα νοικοκυριά θα ήταν στο δρόμο! Επομένως άλλες είναι οι αρμοδιότητες της ΤτΕ και άλλες του κράτους που είναι ευρύτερες και ισχυρότερες αφού η εκάστοτε κυβέρνηση είναι  εκλεγμένη από τους έλληνες πολίτες να παρεμβαίνει όταν χρειάζεται στα πλαίσια της δημοκρατικών θεσμών.  
Πάγια άποψή μου είναι επομένως ότι η ΤτΕ έχει περιορισμένο ρόλο κατά το σύνταγμα, με βάση την εξουσιοδότηση που έχει από το νόμο και το καταστατικό της, διότι δεν έχει την ευρύτερη εξουσιοδότηση να θεσπίζει ισχυρούς κανόνες δικαίου για τους πολίτες, αλλά μόνον να εκδίδει διοικητικές αποφάσεις κατ’ εξουσιοδότηση του νόμου. Ο ρόλος της ΤτΕ οφείλει να  περιορίζεται κατά την γνώμη μου  στο θέμα του ελέγχου της χρηματοοικονομικής λειτουργίας των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και ειδικά την κεφαλαιακή τους επάρκεια όπως ορίζει το Solvency II. Ο ρόλος αυτός σήμερα επεκτείνεται και στο πεδίο των διαμεσολαβούντων. Το γεγονός αυτό με βρίσκει επίσης αντίθετο αφού η εμπορική δραστηριότητα των διαμεσολαβούντων αφορά αποκλειστικά το δημόσιο συμφέρον, όπως και  η κάθε εμπορική δραστηριότητα και επομένως θα έπρεπε να εποπτεύεται από το υπουργείο ανάπτυξης όπως εξάλλου όλη εμπορική δραστηριότητα  της χώρας μας.
Ειδικά  με βάση τους επερχόμενους εποπτικούς  κανόνες η ΤτΕ θα έπρεπε να ασχοληθεί λίγο περισσότερο με τους κανόνες διαφάνειας που αποτελούν τον τρίτο πυλώνα του Solvency II και μάλιστα να συνεργαστεί στενότερα με την ΓΓΚ. Ο τρίτος πυλώνας περιέχει πολλές διατάξεις δημοσίευσης πλήθους αναλυτικών οικονομικών στοιχείων των ασφαλιστικών εταιριών, προκειμένου να πληροφορούνται οι ασφαλισμένοι αλλά και όσοι συνεργάζονται με αυτές των οικονομικών του δεδομένων. Αν και η εφαρμογή του Solvency II παρατάθηκε έως το τέλος του 2014 αυτό δεν σημαίνει τίποτε, διότι  θα έπρεπε ήδη όλες οι ασφαλιστικές εταιρίες να δημοσιεύουν είτε στις ιστοσελίδες τους αλλά κυρίως στην ιστοσελίδα της ΤτΕ οικονομικές αναφορές όπως, δραστηριότητα, επιδόσεις, σύστημα διακυβέρνησης, προφίλ ιδίου κινδύνου, έκθεση σε κίνδυνο, συγκέντρωση κινδύνων, μείωση κινδύνων και ευαισθησία σε κίνδυνο, στοιχεία ενεργητικού, τεχνικές προβλέψεις, περιγραφή διαχείρισης κεφαλαίων,κεφαλαιακές απαιτήσεις φερεγγυότητας κλπ.

Η ΤτΕ θα έπρεπε να αξιολογεί αυτά τα στοιχεία και να δημοσιεύει αρκετά από αυτά στην ιστοσελίδα της ώστε να υπάρχει πλήρης διαφάνεια όπως ορίζουν οι ευρωπαϊκές οδηγίες και να μάθουν και οι έλληνες πολίτες για να μην πάθουν ξανά χουνέρια τύπου Ασπίδας Ακόμα και η προηγούμενη εποπτική αρχή η ΕΠΕΙΑ αναρτούσε αναλυτικά οικονομικά στοιχεία ανά ασφαλιστική εταιρία πράγμα που δεν κάνει πλέον η ΤτΕ αφήνοντας όσους  ενδιαφέρονται στο μαύρο σκοτάδι. Φαίνεται ότι για την ΤτΕ και κάποια ιδιοτελή ασφαλιστικά συμφέροντα, οι έλληνες καταναλωτές μάλλον είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας, σε σχέση με τους ευρωπαίους πολίτες που προστατεύονται από τον νόμο και  έχουν πλήρη δικαιώματα πληροφόρησης για τα οικονομικά δεδομένα των ασφαλιστικών εταιριών της χώρας τους. Ποιους όμως ωφελούν αυτές οι αντιδράσεις;

 

Σίγουρα όχι την αξιοπιστία της αγοράς που βρίσκεται σήμερα στο ναδίρ με αποτέλεσμα να υπάρχει κάθετη πτώση της παραγωγής που δεν οφείλεται μόνον στην οικονομική κρίση. Σε ότι αφορά τα του ΣΕΜΑ ποιους ωφελεί η αδιαφάνεια στην διαδικασία της ανάθεσης ασφαλιστικών υπηρεσιών μέσω διαφανών διαγωνισμών; Δεν θα μπορούσε οι ασφαλιστικοί διαγωνισμοί να αναρτώνται στην κεντρική ηλεκτρονική σελίδα του εκάστοτε δημόσιου φορέα, με συγκεκριμένες διαδικασίες και πληροφόρηση προς όλους?  Δεν γνωρίζουμε οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ γιατί το  φθηνότερο ασφάλιστρο αποτελεί το σημείο τριβής ? Γιατί το συμφερότερο ασφάλιστρο που έχει να κάνει με την ποιότητα αλλά και την αξιοπιστία των ασφαλιστικών υπηρεσιών δεν είναι προτιμητέο;  Είναι γνωστό ότι υπάρχουν ανάλογοι νόμοι που ποτέ δεν ενεργοποιήθηκαν αφού θα μπορούσαν να βελτιώσουν το κόστος των ασφαλιστικών υπηρεσιών του ευρύτερου δημόσιου τομέα, μέσα από διαφανείς διαγωνισμούς ικανών συμβούλων ανάθεσης ασφαλιστικών υπηρεσιών.  Τέτοιες προτάσεις με συγκεκριμένες και νομικά επεξεργασμένες φόρμες ανάθεσης διαγωνισμών  είχαν κατατεθεί από τον ΣΕΜΑ από 5ετίας επί προεδρίας του Λ Κόκκινου και έχουν σταλεί στην ΕΑΕΕ τον ΣΕΒ και τις μεγαλύτερες εταιρίες του Δημόσιου τομέα αλλά κανείς δεν τις συζήτησε, γιατί μάλλον δεν συνέφεραν κανέναν Δεν είναι λοιπόν τυχαίο που φθάσαμε έως εδώ, αφού η διαφάνεια μας ενοχλεί γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε ότι γουστάρουμε Έτσι αλλιώς με τα χάλια που έχουμε και με την κρίση που βιώνουμε, θ’ αρχίσουμε να διεκδικούμε τα επιδόματα τυφλότητας που στέρησε το κράτος από τους ανοικτομάτηδες, για να τα μοιράσουμε στους εκάστοτε ασφαλιστές ή διαμεσολαβητές στις ετήσιες γιορτές της Ιδιωτικής Ασφάλισης. Γιατί όχι αφού το τελευταίο διάστημα και μετά την δημοσιοποίηση και του νέου Τειρεσία – «κανονισμού παράτυπης συμπεριφοράς διαμεσολαβητών» αποδείχθηκε ότι μάλλον βγάζουμε τα μάτια μας, αντί να συζητάμε με την συνδρομή βεβαίως του Τειρεσία που ήταν κι αυτός τυφλός.

*Ο κ. Γ. Νικολάκος (στη φωτογραφία) είναι μέλος του ΔΣ του ΣΕΜΑ και Διευθύνων Σύμβουλος της Fasmagroup

Aναδημοσίευση από την  εφημερίδα Nextdeal που κυκλοφορεί στα περίπτερα όλης της χώρας

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Vanda Giannara (DGTAL Pathos): Digital Assistants at the service of the Insurance Market
    Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 30/5/2025

    Vanda Giannara (DGTAL Pathos): Digital Assistants at the service of the Insurance Market

  • Βάντα Γιανναρά (DGTAL Pathos): Οι ψηφιακοί βοηθοί τώρα στην υπηρεσία της ασφαλιστικής αγοράς!
    Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 30/5/2025

    Βάντα Γιανναρά (DGTAL Pathos): Οι ψηφιακοί βοηθοί τώρα στην υπηρεσία της ασφαλιστικής αγοράς!

  • Anytime: Χτίζοντας ξανά την ελπίδα, με τη δύναμη του «μαζί»

    Anytime: Χτίζοντας ξανά την ελπίδα, με τη δύναμη του «μαζί»

    Η Anytime εγκαινιάζει το ανακαινισμένο Δημοτικό Σχολείο στο Μεγάλο Μοναστήρι   Η Anytime, σε συνεργασία με τη Humanity Greece, την Πέμπτη 29...
    Nextdeal newsroom, 30/05/2025 - 10:30 30/5/2025
  • Το πάρτι των αλλαγών ξεκίνησε με την Generali πρωταγωνίστρια!

    Το πάρτι των αλλαγών ξεκίνησε με την Generali πρωταγωνίστρια!

    Σε μια βραδιά γεμάτη παλμό, μουσική και αισιοδοξία για το μέλλον, η Generali Hellas τόλμησε – και πέτυχε – για ακόμη μία...
    Nextdeal newsroom, 30/05/2025 - 10:19 30/5/2025

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Vanda Giannara (DGTAL Pathos): Digital Assistants at the service of the Insurance Market
10:43 Vanda Giannara (DGTAL Pathos): Digital Assistants at the service of the Insurance Market
  • 10:36 Βάντα Γιανναρά (DGTAL Pathos): Οι ψηφιακοί βοηθοί τώρα στην υπηρεσία της ασφαλιστικής αγοράς!
  • 10:30 Anytime: Χτίζοντας ξανά την ελπίδα, με τη δύναμη του «μαζί»
  • 10:19 Το πάρτι των αλλαγών ξεκίνησε με την Generali πρωταγωνίστρια!
  • 10:10 Theresa Skarlatou (Allianz Trade in Greece): The Role of AI in Allianz Trade's Strategic Evolution
  • 10:02 Τερέζα Σκαρλάτου (Allianz Trade in Greece): Ο ρόλος της Τεχνητής Νοημοσύνης στη στρατηγική εξέλιξη της Allianz Trade
  • 09:54 DAT HELLAS & The Artificial Intelligence revolution in Greece
  • 09:45 DAT HELLAS & η επανάσταση της Tεχνητής Nοημοσύνης στην Ελλάδα
  • 09:32 Konstantinos Semertzoglou (HDI Global SE Hellas): Artificial Intelligence as a Transformation Catalyst in the Insurance Industry
  • 09:26 Κωνσταντίνος Σεμερτζόγλου (HDI Global SE Hellas): Η Τεχνητή Νοημοσύνη ως Επιταχυντής Μετασχηματισμού στην ασφαλιστική βιομηχανία
  • 09:19 Η Ιερά Μονή Σινά, η «Αριστερά του Κυρίου» και ο Αντώνης, αυξάνει η δυναμική Μητσοτάκη και Ν.Δ, «ταύρος» για την Ελλάδα η UBS και η απάθεια των Ελλήνων για το Χ.Α
  • 09:16 Ποιες είναι οι παροχές/εγγυήσεις του Εγγυητικού Κεφαλαίου Ιδιωτικής Ασφάλισης Ζωής;
  • 09:12 Το Αρσάκειο-Τοσίτσειο Νηπιαγωγείο Εκάλης τραγουδά για την Ελλάδα μέσα από τις μελωδίες τού Μίκη Θεοδωράκη
  • 09:06 Τι προτείνει ο οργανισμός Insurance Europe για την διευκόλυνση των καταναλωτών Επενδυτικών Ασφαλιστικών Προϊόντων;
  • 08:59 Τιμή στον Γιάννη Καρύτσα από τους Θερμιώτες
  • 08:55 Η Αργιθέα κατεβαίνει στην Αθήνα
  • 08:50 Η ναζιστική σημαία κατεβαίνει από την Ακρόπολη - 30 Μαΐου 1941
  • 16:15 ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ: Έμπρακτη στήριξη στους επαγγελματίες υγείας με αποζημίωση ειδικού σκοπού
  • 15:54 Μελέτη Eurobank: Δασμολογικοί πόλεμοι - Κίνδυνοι για την διεθνή, την περιφερειακή και την ελληνική οικονομία
  • 14:52 Allianz Commercial: Οι δασμοί αυξάνουν το ρίσκο στην ασφάλιση θαλάσσιου φορτίου
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 28/5 Ασφαλιστικό Συνέδριο Ύδρας: Τρεις CEO της ασφαλιστικής αγοράς αποκαλύπτουν τις θέσεις τους για την ασφάλιση υγείας, αυτοκινήτων και περιουσίας (video)
  2. 29/5 Υποχρεωτική ασφάλιση για φυσικές καταστροφές από 1η Ιουνίου σε επιχειρήσεις - αυτοκίνητα: Τι ισχύει, πού προβλέπονται πρόστιμα
  3. 26/5 Ο Ιωάννης ΚοτζαΑϊβάζογλου στην Howden Hellas, αναλαμβάνοντας καθήκοντα Senior Corporate Executive
  4. 30/5 Το πάρτι των αλλαγών ξεκίνησε με την Generali πρωταγωνίστρια!
  5. 26/5 Προσβάσιμος από σήμερα ο Εθνικός Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας σε όλους τους γιατρούς - Πώς λειτουργεί
  6. 29/5 ΕΑΕΕ: Στο -11,3% η παραγωγή ασφαλίστρων ζωής στο α' τρίμηνο
  7. 26/5 Πτώση μαρμάρων από μπαλκόνι - Γιατί δεν Καλύπτεται από την Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης;

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube