close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Ασφαλιστικές Ειδήσεις
  • Ιδιωτική Ασφάλιση

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦAΛΙΣΗ

EIOPA: Διαχείριση παραπόνων στις ασφαλιστικές εταιρείες
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
22/11/2011 - 13:18
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

EIOPA: Διαχείριση παραπόνων στις ασφαλιστικές εταιρείες

Nextdeal newsroom, 22/11/2011
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Οι ασφαλιστικές εταιρείες υποχρεούνται να διαθέτουν υπηρεσία διαχείρισης παραπόνων στο πλαίσιο των υποχρεώσεων για την προστασία του καταναλωτή σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων (EIOPA). Ήδη η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών με την Εγκύκλιο Αριθμ. 20654 ενημερώνει τις ασφαλιστικές εταιρείες-μέλη της για τις διαβουλεύσεις που ξεκίνησαν. Διαβάστε τη σχετική εγκύκλιο που εστάλη στις 21 Νοεμβρίου προς τις ασφαλιστικές εταιρείες.

 

Διαβούλευση της Ευρωπαϊκής Αρχής Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων (EIOPA) αναφορικά με τη διαδικασία αντιμετώπισης παραπόνων πελατών και τρίτων δικαιούχων αποζημίωσης που υποβάλλονται ενώπιον των ασφαλιστικών επιχειρήσεων.

1. Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων (EIOPA) έχει θέσει σε δημόσια διαβούλευση ένα (πρώτο) σχέδιο κατευθυντήριων οδηγιών σχετικά με το αναφερόμενο στην επικεφαλίδα θέμα Guidelines on Complaints-Handling by Insurance Undertakings.
Η διαβούλευση, η οποία άρχισε στις 9.11.2011, θα διαρκέσει έως 31.01.2012. Σκοπός έκδοσης των κατευθυντήριων οδηγιών, οι οποίες σχετίζονται με την υπό εξέλιξη πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην καθιέρωση εναλλακτικών μεθόδων επίλυσης διαφορών (ADR), είναι να ξεκαθαριστούν οι απαιτήσεις των επιχειρήσεων αναφορικά με το χειρισμό των παραπόνων/καταγγελιών. Επιπλέον να δοθούν κατευθύνσεις στις διατάξεις ενημέρωσης των καταναλωτών, διαφυλάσσοντας την αναγκαία προστασία μετόχων και δικαιούχων.
Στο κείμενό της η EIOPA δίνει και μια ποσοτική εκτίμηση των αναμενόμενων ωφελειών και των αντίστοιχων εξόδων της εισαγωγής των προτεινόμενων διαδικασιών (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 1, στο οποίο γίνεται εκτενής αναφορά στις θετικές και αρνητικές επιπτώσεις των προτεινόμενων διαδικασιών). Όπως υποστηρίζει η EIOPA, η πλειοψηφία των προτεινόμενων διαδικασιών έχει ήδη θεσπισθεί σε εθνικό επίπεδο, αλλά και στις περιπτώσεις που αυτό δεν συμβαίνει τα κόστη που πιθανόν να προκληθούν (έξοδα επικοινωνίας, εγκατάσταση λογισμικού, μετατροπή υπαρχόντων συμβολαίων ώστε να περιλαμβάνεται η διαδικασία παραπόνων), θα είναι λιγότερα σε σχέση με τα οφέλη που αναμένεται να υπάρξουν.
Οι κατευθυντήριες οδηγίες συνοδεύονται συμπληρωματικά από ένα σχέδιο αναφοράς για βέλτιστες πρακτικές των ασφαλιστικών επιχειρήσεων στη διαχείριση παραπόνων, με σκοπό την περαιτέρω ενδυνάμωση της προστασίας του καταναλωτή, χωρίς αυτό να είναι νομικά δεσμευτικό. Στο σχέδιο γίνεται αναλυτική αναφορά στις επιμέρους ενέργειες που συνιστούν το περιεχόμενο της προτεινόμενης στην ενημέρωση των εποπτικών αρχών για τα στοιχεία των μελών της διοίκησης υπεύθυνων για τη διαδικασία, στην εσωτερική παρακολούθηση του χειρισμού των παραπόνων.
Σημειώνεται δε ότι οι οδηγίες απευθύνονται στις αρμόδιες εποπτικές αρχές των ασφαλιστικών επιχειρήσεων.

Σε γενικές γραμμές, τα κύρια σημεία του σχεδίου κατευθυντήριων οδηγιών είναι τα εξής:
Οι οδηγίες εκδίδονται από την EIOPA σύμφωνα με το άρθρο 16 του Κανονισμού 1094/2010 και δεν στοχεύουν να παρακάμψουν το εθνικό δίκαιο
Καθιερώνουν σειρά υποχρεώσεων των ασφαλιστικών εταιρειών που συνίστανται στα ακόλουθα:

  • Οι εταιρείες υποχρεούνται να διαθέτουν «διαδικασία διαχείρισης παραπόνων» που εκδίδεται από το ανώτερο διευθυντικά στέλεχος, υπάρχει σε γραπτή μορφή και είναι διαθέσιμη σε όλο το αρμόδιο προσωπικό μέσω εσωτερικού δικτύου.
  • Οφείλουν να διαθέτουν εσωτερική λειτουργία διαχείρισης παραπόνων η οποία να είναι λειτουργικά ανεξάρτητη, ώστε τα παράπονα να ερευνώνται επί δίκαιης βάσης και οι πιθανές συγκρούσεις συμφερόντων να εντοπίζουν και να μετριάζονται
  • Διασφαλίζουν ότι όλα τα παράπονα καταγράφονται με το σωστό τρόπο, και χρησιμοποιούνται-μεταξύ άλλων-για εσωτερική ή εξωτερική αναφορά/ενημέρωση (λ.χ. στις αρμόδιες εθνικές αρχές, στο μεσολαβητή κ.α.)
  • Υποχρεούνται σε συνεχή βάση να αναλύουν τα δεδομένα διαχείρισης των παραπόνων και να διασφαλίζουν ότι αναγνωρίζουν και αντιμετωπίζουν τυχόν επαναλαμβανόμενα ή συστημικά προβλήματα
  • Οφείλουν να ενημερώνουν τους καταναλωτές για τη διαδικασία διαχείρισης των παραπόνων είτε κατόπιν αιτήματός τους, είτε όταν λαμβάνουν επιβεβαίωση παραλαβής ενός παραπόνου
  • Πρέπει να εκδίδουν/δημοσιεύουν τη διαδικασία διαχείρισης κατά τρόπο εύκολα προσβάσιμο σε όλους τους καταναλωτές και στο κοινό
  • Διασφαλίζουν ότι η διαδικασία είναι σαφής, ακριβής και επικαιροποιημένη
  • Οφείλουν να κρατούν τον καταγγέλλοντα ενήμερα για τον περαιτέρω χειρισμό της καταγγελίας του
  • Όταν οι εταιρείες απαντούν οριστικά στον καταναλωτή, οφείλουν να του υπενθυμίζουν για τις εναλλακτικές μεθόδους διεκδίκησης αποζημίωσης (ύπαρξη μεσολαβητή, ADR κτλ) και τέλος
  • Οι εταιρείες συλλέγουν και ερευνούν όλα τα σχετικά στοιχεία και την πληροφόρηση αναφορικά με την καταγγελία (η επικοινωνία γίνεται σε απλή γλώσσα) και απαντούν προσωρινά εντός των καθορισμένων από το εθνικό πλαίσιο χρονικών ορίων, είτε αποστέλλουν οριστική απάντηση εξηγώντας τη θέση της εταιρείας και τις επιλογές του καταναλωτή για περαιτέρω δυνατότητες επίλυσης της διαφοράς (μεσολαβητής, ADR κτλ)

2. Υπενθυμίζουμε ότι η Τράπεζα της Ελλάδος έχει θέσει σε διαβούλευση παρόμοια διαδικασία στο πλαίσιο του σχεδίου για τα συστήματα εσωτερικού ελέγχου, και ειδικότερα στο άρθρο 10 αυτού («Εξυπηρέτηση πελατών») προβλέπεται η ύπαρξη καταγεγραμμένων διαδικασιών εκ μέρους των εταιρειών, αντίστοιχων με αυτών των προτεινόμενων οδηγιών (ταχεία εξέταση παραπόνων, αμερόληπτο έλεγχο του ευλόγου των απαιτήσεων, έλεγχος της ποιότητας και της επάρκειας της επικοινωνίας με τους πελάτες κτλ). Η ΕΑΕΕ με την από 12.9.2011 επιστολή της (για το πρώτο σχέδιο) προς την Τράπεζα της Ελλάδος είχε εκφράσει τις σχετικές παρατηρήσεις και επιφυλάξεις της ως προς το συγκεκριμένο άρθρο, ζητώντας από την Εποπτική Αρχή την παροχή περισσότερων διευκρινίσεων και κατευθυντήριων γραμμών για την αποσαφήνιση του ρόλου και των υποχρεώσεων των ασφαλιστικών επιχειρήσεων.

 

3. Η Comite Europeen des Assurances (CEA), το ευρωπαϊκό όργανο όλων των ενώσεων ασφαλιστικών εταιρειών απέστειλε σε κάθε ένωση-μέλος της σύντομη περίληψη των προτεινόμενων κατευθυντήριων οδηγιών και ζητά την υποβολή παρατηρήσεων και σχολίων τους με στόχο τη διαμόρφωση θέσης της ασφαλιστικής αγοράς  στο συγκεκριμένο ζήτημα. Στο πλαίσιο της διαβούλευσης αυτής, παρακαλούμε να μας αποστείλετε τα σχόλια και τις παρατηρήσεις σας, προκειμένου να διαμορφώσουμε τη θέση της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς, η οποία θα υποβληθεί στη συνέχεια στη CEA. Οι απόψεις σας, λόγω της στενής ημερομηνίας που μας έχει τεθεί από τη CEA, θα πρέπει να αποσταλούν μέχρι την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2011 (υπόψη κας Γ. Κουκουλέτσου, τηλ.: 210 333 4137, e mail: [email protected]), προκειμένου να διαμορφώσουμε τη θέση της Ε.Α.Ε.Ε. και να συμβάλλουμε στο σχετικό ευρωπαϊκό προβληματισμό.


Με εκτίμηση

                                             ΕΥΑ ΒΑΡΟΥΧΑΚΗ                                     ΓΙΟΛΑΝΤΑ ΚΟΥΚΟΥΛΕΤΣΟΥ
                                             Επικεφαλής Νομικής Υπηρεσίας                   Νομικός Σύμβουλος
                                             και Διεθνών Σχέσεων

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ ενσωματώνει τις καλύψεις Φυσικών Καταστροφών στα προγράμματα ασφάλισης οχημάτων
    Nextdeal newsroom, 19/6/2025

    Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ ενσωματώνει τις καλύψεις Φυσικών Καταστροφών στα προγράμματα ασφάλισης οχημάτων

  • Ο ΣΑΕΚ παρουσίασε τις βασικές του θέσεις και τις επετειακές του δράσεις για την ενίσχυση της ασφαλιστικής αγοράς
    Nextdeal newsroom, 19/6/2025

    Ο ΣΑΕΚ παρουσίασε τις βασικές του θέσεις και τις επετειακές του δράσεις για την ενίσχυση της ασφαλιστικής αγοράς

  • Alpha Bank Κύπρου και Altius συζητούν για το μέλλον της συνεργασίας τους

    Alpha Bank Κύπρου και Altius συζητούν για το μέλλον της συνεργασίας τους

    Η εξαγορά της κυπριακής τράπεζας AstroBank από την Alpha Bank -που έχει τοπική θυγατρική στο νησί- αποτελεί μια από τις...
    Γιάννης Σεϊτανίδης, 19/06/2025 - 12:00 19/6/2025
  • CNP ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ και Yπ. Άμυνας ενώνουν δυνάμεις για την καλλιέργεια υπεύθυνης οδικής συμπεριφοράς

    CNP ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ και Yπ. Άμυνας ενώνουν δυνάμεις για την καλλιέργεια υπεύθυνης οδικής συμπεριφοράς

    Με στόχο την προώθηση της οδικής ασφάλειας και την καλλιέργεια κουλτούρας υπεύθυνης οδικής συμπεριφοράς μεταξύ των εθνοφρουρών, η CNP ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ,...
    Nextdeal newsroom, 19/06/2025 - 11:36 19/6/2025

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Επίσκεψη του Προέδρου του ΙΕΕΕ στην Ελλάδα - Συνάντηση με τον Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος
14:50 Επίσκεψη του Προέδρου του ΙΕΕΕ στην Ελλάδα - Συνάντηση με τον Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος
  • 14:39 ΒΙΑΝ: Νέα γενιά συμπληρωμάτων διατροφής σε μορφή ζελέ UPSA Nourished 7 in 1 Gummies!
  • 14:33 ΤτΕ- Έκθεση για τη Νομισματική Πολιτική 2024-2025: Αισιόδοξες προοπτικές ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας
  • 14:16 Νέο στεγαστικό δάνειο από την Πειραιώς «Σπίτι 25»
  • 13:59 Χρυσό Βραβείο στη Merck για πρωτοβουλίες σχετιζόμενες με το well-being των εργαζομένων της!
  • 13:31 Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ ενσωματώνει τις καλύψεις Φυσικών Καταστροφών στα προγράμματα ασφάλισης οχημάτων
  • 13:13 O ΣΦΕΕ στηρίζει την υιοθέτηση Ψηφίσματος για τις Σπάνιες Παθήσεις από την Παγκόσμια Συνέλευση Υγείας!
  • 13:05 Εργασιομανία στον Κλάδο των Ασφαλειών: Ένας Ορατός αλλά Υποτιμημένος Κίνδυνος
  • 12:54 Η Apollo διορίζει τον Steve Portman ως Επικεφαλής του Τομέα Ενέργειας
  • 12:29 Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στα 5,9 δισ. ευρώ η συνεισφορά του στο ΑΕΠ της Ελλάδας το 2024 - Υποστηρίζει συνολικά 37.000 θέσεις εργασίας
  • 12:15 Ο ΣΑΕΚ παρουσίασε τις βασικές του θέσεις και τις επετειακές του δράσεις για την ενίσχυση της ασφαλιστικής αγοράς
  • 12:00 Alpha Bank Κύπρου και Altius συζητούν για το μέλλον της συνεργασίας τους
  • 11:42 Οδική βοήθεια: Ποιοι ήταν οι κύριοι λόγοι κλήσης το 2024 στην Ελλάδα
  • 11:36 CNP ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ και Yπ. Άμυνας ενώνουν δυνάμεις για την καλλιέργεια υπεύθυνης οδικής συμπεριφοράς
  • 11:07 ΙΑΣΩ Γενική Κλινική: Πρωτοποριακή Εξατομικευμένη Αρθροπλαστική Γόνατος με το Σύστημα Symbios: Το μέλλον της Ορθοπαιδικής είναι προσωποποιημένο
  • 10:33 Όμιλος Eurobank: Καταλύτης επιχειρηματικής διασύνδεσης Ελλάδας – Κύπρου - Ινδίας
  • 10:29 «Άρωμα Χίου 2025» στο Σύνταγμα
  • 10:25 Άγιος Ιούδας ο Απόστολος
  • 10:22 Το Διεθνές Κέντρο Καρδιοχειρουργικής Ελλάδος/ΥΓΕΙΑ εντάσσεται στo διεθνές δίκτυο Smart Hospital Alliance
  • 09:50 Optima bank: Εντυπωσιακή υπερκάλυψη πάνω από 11 φορές για την έκδοση ομολόγου Tier II ύψους €150 εκατ.
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 18/6 Αποκλειστικό: Δημήτρης Σπυράκος - Ο Δείκτης ΙΟΒΕ δεν ίσχυσε ποτέ - Άκυρες οι αυξήσεις των ασφαλίστρων νοσοκομειακής περίθαλψης με βάση το Δείκτη ΙΟΒΕ
  2. 13/6 Στην Αθήνα η Διοίκηση του Ομίλου Generali για την παρουσίαση της νέας στρατηγικής Lifetime Partner 27
  3. 16/6 Οι «βόμβες» στην ελληνική οικονομία, η μεγάλη ανησυχία της κυβέρνησης, η «ιστορική» απόφαση του ΣτΕ και η ηγετική παρουσία της Aktor στη Ρουμανία
  4. 18/6 NN Hellas: Ο πελάτης δίνει το ρυθμό! (βίντεο)
  5. 18/6 HDI Global SE: 30 χρόνια προσφοράς στις βιομηχανικές και επαγγελματικές ασφαλίσεις στην Ελλάδα (βίντεο)
  6. 16/6 ΤτΕ: Ανακοίνωση για την ασφαλιστική εταιρία "Insurance JSC Dallbogg: Life and Health"
  7. 18/6 Υπασφαλισμένος: Έρχονται τα "μπιλετάκια" για τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube