ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦAΛΙΣΗ
Το καθεστώς δέσμευσης περιουσιακών στοιχείων βουλιάζει το Επικουρικό Κεφάλαιο
Μήπως πρέπει να επανεξεταστεί από την ΕΠΕΙΑ και την Τράπεζα της Ελλάδος, το καθεστώς δέσμευσης περιουσίας; Το ερώτημα αυτό "θέτουν" τα λογιστικά βιβλία του Επικουρικού Κεφαλαίου και οι μεγάλες ζημιές που φορτώνεται από τις εταιρείες που έκλεισαν. Από τα πρώτα στοιχεία που επεξεργάζεται η νέα διοίκηση υπό τον κ. Δημήτρη Ζορμπά, προκύπτει ότι ένα μέρος των ζημιών, εταιρειών που κλείνουν και μεταφέρονται στο Επικουρικό είναι παλιές τις οποίες οι εταιρείες δεν εξυπηρετούσαν με το αιτιολογικό της δέσμευσης των περιουσιακών στοιχείων από την ΕΠΕΙΑ. Οι ζημιές αυτές οδηγήθηκαν στα δικαστήρια και βέβαια στη συνέχεια "πέρασαν" για αποπληρωμή στο Επικουρικό.
Η ρύθμιση αυτή -της δέσμευσης δηλαδή περιουσιακών στοιχείων- η οποία σε κάθε περίπτωση είναι πολύ επιβαρυντική για την ασφαλιστική εταιρεία που αντιμετωπίζει προβλήματα (και ενδεχομένως παλεύει για να σωθεί) και ουσιαστικά την οδηγεί στο κλείσιμο σε δεύτερο χρόνο, έχει και άλλες επιπτώσεις προς τους καταναλωτές και τους εργαζόμενους της, όπως άλλωστε διεφάνει με τις περιπτώσεις των εταιρειών Ασπίς ΑΕΓΑ και Commercial Value. Και οι δυο εταιρείες -ειδικά η δεύτερη- πολλές επικαλούνταν τη δέσμευση των περιουσιακών στοιχείων για να μην προχωρήσουν σε καταβολές αποζημιώσεων.
Με δεδομένη την ανάγκη να υπάρχει έλεγχος από την εποπτική αρχή στην ασφαλιστική εταιρεία που παρουσιάζει προβλήματα μη εφαρμογή της νομοθεσίας ίσως η νέα εποπτική αρχή (Τράπεζα της Ελλάδος) πρέπει να μελετήσει τη νομοθεσία και να προχωρήσει στις ανάλογες προσαρμογές (π.χ. διορισμό επόπτη) ώστε να αποφευχθούν ανάλογα φαινόμενα στο μέλλον.
Το "άνοιγμα" του Επικουρικού Κεφαλαίου ήταν το βασικό θέμα της συνεδρίασης της διαχειριστικής επιτροπής.
Αποφασίστηκε να γίνει αναλογιστική μελέτη και ανάλογα με τα αποτελέσματα της να προχωρήσει το Επικουρικό Κεφάλαιο σε δανεισμό. Παράλληλα θα εκπονηθεί και τριετές bussines plan.
Επίσης αποφασίστηκε να τεθεί υπό καθεστώς εσωτερικού ελέγχου τόσο το Επικουρικό όσο και οι εκκαθαριστές με την πρόσληψη ανεξάρτητης εταιρείας εσωτερικού ελέγχου. Τέλος άνοιξαν οι διαδικασίες ετοιμασίας προκειμένου μέχρι τον Δεκέμβριο να είναι σε πλήρη λειτουργία το Κέντρο Πληροφοριών, το οποίο ως γνωστό "μετακόμισε" από την ΕΠΕΙΑ στο Επικουρικό..