Nextdeal newsroom, 11/4/2011 - 02:01 facebook twitter linkedin Από τα Ρούχα του Αυτοκράτορα… στο ντύσιμο του σύγχρονου παιδιού!.. Nextdeal newsroom, 11/4/2011 facebook twitter linkedin Έχετε διαβάσει στο παιδί σας το παραμύθι «Τα ρούχα του Αυτοκράτορα»; Αν όχι, πραγματικά αξίζει τον κόπο να το διαβάσετε. Όμως ας αφήσουμε τα παραμύθια και ας δούμε τι γίνεται με το ντύσιμο του παιδιού της σύγχρονης κοινωνίας, του δικού μας παιδιού. Αρκετά χρόνια πριν, ένα παιδί δεν είχε ιδιαίτερες επιλογές στο τι ρούχα θα φορέσει. Στο σχολείο, το περίμενε είτε ή μπλε ποδιά, είτε κοντά παντελόνια και πηλίκιο, και όσο για τα καλά του, «κυριακάτικα» ρούχα, τα διάλεγαν συνήθως οι γονείς του. Σήμερα, ένα παιδί όχι μόνο επιλέγει τι θα φορέσει, αλλά προτιμάει και συγκεκριμένο στυλ ρούχων.Χωρίς αμφιβολία, το γεγονός ότι τα παιδιά είναι σε θέση να διαλέξουν μόνα τους το ντύσιμο τους, έχει θετικά αλλά και αρνητικά αποτελέσματα. Η επιλογή του ντυσίματος από το ίδιο το παιδί, από τη μια το βοηθάει να αναπτύξει την προσωπικότητά του, να αποκτήσει αυτογνωσία, να εκφράζει τις επιθυμίες του, ενώ από την άλλη κρύβει την εσκεμμένη προσάρτηση του σε μία υπερκαταναλωτική κοινωνία. Μια ολόκληρη «βιομηχανία», όπως το μάρκετινγκ, οι διαφημίσεις, ακόμη και οι πωλήσεις εφαρμόζοντας τη φιλοσοφία του σεβασμού προς το παιδί, στοχεύουν στην προσάρτηση όλων και περισσότερων παιδιών, όλο και περισσότερων οικογενειών. Σχεδιαστές ρούχων, κατασκευαστές και πωλητές εργάζονται με γνώμονα την προσωπική ταυτότητα του παιδιού προωθώντας στην αγορά μαζικοποιημένα προϊόντα, ενώ ταυτόχρονα προετοιμάζουν τους αυριανούς ενήλικους καταναλωτές. Βεβαίως μπορεί η ύπαρξη προσωπικής αισθητικής και η ελευθερία των επιλογών να είναι πολύ σημαντικές, ακόμα και όταν μιλάμε για πολύ μικρά παιδιά, αλλά από την ελεύθερη επιλογή μέχρι την πλήρη εξάρτηση, από τις επιταγές της μόδας και την απαίτηση για ρούχα συγκεκριμένης φίρμας, η απόσταση είναι πολύ μεγάλη. Πέρα από τη δεδομένη επιβάρυνση του οικογενειακού προϋπολογισμού, η εμμονή ενός παιδιού με τα επώνυμα για τα μεγαλύτερα παιδιά ή των γονέων για τα μικρότερα, κρύβει κι έναν ακόμα κίνδυνο, τη μετατροπή του παιδιού σε άβουλο υπέρ-καταναλωτή. Με τα διαφημιστικά μηνύματα να κατακλύζουν το παιδικό μυαλό από παντού, με την «πλύση εγκεφάλου» στους γονείς, καθώς και με τη σταδιακή μετατροπή του σχολείου σε ένα ανταγωνιστικό πολλές φορές περιβάλλον, στο οποίο «είσαι ό,τι φοράς», αυτός ο κίνδυνος είναι κάτι παραπάνω από ορατός. Πόσες οικογένειες άλλωστε, δεν βρίσκονται στη δυσχερή θέση να στερηθούν άλλα αναγκαία αγαθά για να μην στερήσουν στο παιδί τους το επώνυμο μπλουζάκι, το επώνυμο παπούτσι. Και όλα αυτά για να μην ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα παιδιά του παιδικού σταθμού ή του σχολείου. Αλλά τι γίνεται και με τις οικογένειες που δεν μπορούν να ανταποκριθούν οικονομικά στην αγορά επώνυμων - διαφημιζόμενων ρούχων; Πώς νιώθουν αυτοί οι γονείς που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να ανταποκριθούν σε αυτό που επιβάλλει η σημερινή παιδική μόδα, σε αυτό που το παιδί επιθυμεί να φορέσει, που φοράει και ο συμμαθητής του, αλλά δεν μπορεί; Για αυτό αγαπητοί γονείς, σκοπός μας δεν πρέπει να είναι να καταπνίξουμε την επιθυμία του παιδιού να εκφραστεί μέσα από το ντύσιμο, αλλά να είμαστε δίπλα του, «ζυγίζοντας» την κατάσταση, να επιβάλλουμε το σωστό μέτρο, και πάνω από όλα να συζητάμε μαζί του από την προσχολική ηλικία, δίνοντάς του να καταλάβει ότι άλλα είναι τα σημαντικά στη ζωή - όχι το επώνυμο μπλουζάκι – μαθαίνοντάς του να ζητά: «… τον έπαινο του Δήμου και των Σοφιστών, τα δύσκολα και τ’ ανεκτίμητα Εύγε, την Αγορά, το Θέατρο και τους Στεφάνους». Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗΣ ( ΣΑΤΡΑΠΕΙΑ) *Τα θέματα για το παιδί είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας της εφημερίδας «Παιδικός Σταθμός για Γονείς» και των ανθρώπων του νηπιακού κέντρου «Μανταρίνι». Κάντε click εδώ: www.psgg.gr και βρείτε όλα τα θέματα που αφορούν στην υγεία, ψυχολογία, ανάπτυξη, διατροφή, συμβουλευτική των παιδιών. Νηπιαγωγείο και Βρεφονηπιακό ΚέντροΜΑΝΤΑΡΙΝΙΛ. Κατσώνη 42 & Μ. Μπότσαρη, 145 61 ΚηφισιάHttp: www.mantarinikids.com E-mail: [email protected] Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 24/4/2025 Η ΑΤΛΑΝΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ αναζητά έμπειρο στέλεχος στην Εμπορική Διεύθυνση ως Επιθεωρητή Πωλήσεων!
SAFE PLUS: Θέση Εργασίας για υπάλληλο Κλάδου Ζωής και Υγείας στο Τμήμα Ομαδικής Ασφάλισης «Η SAFE PLUS επιθυμεί να προσλάβει υπάλληλο Κλάδου Ζωής και Υγείας ΤΜΗΜΑ ΟΜΑΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ - με προϋπηρεσία 2 τουλάχιστον ετών,... Nextdeal newsroom, 13/03/2025 - 13:55 13/3/2025
Wise Deadalus: Θέση Εργασίας - Στέλεχος για την υποστήριξη του Κλάδου Αυτοκινήτου Καθήκοντα και Αρμοδιότητες: Διαχείριση αιτήσεων και παρακολούθηση της διαδικασίας έκδοσης ασφαλιστηρίων συμβολαίων και προσθέτων πράξεων. Επικοινωνία με ασφαλιστικές εταιρείες και το δίκτυο... Nextdeal newsroom, 14/02/2025 - 13:31 14/2/2025