close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
    • Europanext
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστής
  • Πωλήσεις

ΠΩΛΗΣΕΙΣ

Συναισθηματικές Πωλήσεις, Αγοραστικές Αποφάσεις - Πότε πραγματικά χρειαζόμαστε μια γκοφρέτα;
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
15/1/2016 - 12:12
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Συναισθηματικές Πωλήσεις, Αγοραστικές Αποφάσεις - Πότε πραγματικά χρειαζόμαστε μια γκοφρέτα;

Nextdeal newsroom, 15/1/2016
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Δημήτρης ΜπάτρηςΓράφει ο Δημήτρης Μπάτρης

 

 

 

Όλες οι αγοραστικές αποφάσεις των πωλήσεων είναι μοναδικά προσωπικές και συναισθηματικές από τη φύση τους.

Αυτό είναι σημαντικό επειδή οι άνθρωποι αγοράζουν βασισμένοι στις προσωπικές τους συναισθηματικές επιθυμίες.

Δεν αγοράζουν πάντα (ή κάνουν) αυτό που χρειάζονται.

Οπότε, πουλάτε την ανάγκη που καλύπτει το προϊόν σας, ή πουλάτε την επιθυμία που έχει ο υποψήφιος πελάτης σας;

Πολλοί πωλητές κάνουν το λάθος να πουλούν την ανάγκη.

Πιστεύουν... «το χρειάζεται αυτό... μόλις του δείξω πως το προϊόν θα την καλύψει, θα πρέπει να το αγοράσει».

Έχω ακούσει πολλούς πωλητές να λένε στον υποψήφιο πως θα ήθελαν μια συνάντηση για «να καθίσουν να συζητήσουν τις ανάγκες του».

Λάθος.

Οι άνθρωποι αγοράζουν τις επιθυμίες τους.

Και οι ανάγκες με τις επιθυμίες δεν συνδυάζονται πάντα.

Μερικές όμως φορές οι ανάγκες και οι επιθυμίες συνδυάζονται ή εκλογικεύονται στο μυαλό του υποψηφίου.

Εκλογικεύεις τις επιθυμίες σου για να ανταποκριθούν στις ανάγκες σου

Έχετε φάει ποτέ γκοφρέτα;

Εγώ έχω. Αρκετές φορές μάλιστα.

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

Τώρα, πότε πραγματικά χρειαζόμουν γκοφρέτα;

Έχει σχεδόν μηδενική διατροφική αξία. Έχει υψηλή θερμιδική αξία. Και αν «πεθαίνω της πείνας» και δεν υπάρχει κάτι άλλο γύρω μου, θα φάω μια (προσέξατε την εκλογίκευση εδώ;). Ή για να είμαι ειλικρινέστερος, Θα φάω μια περιστασιακά εάν το επιθυμήσω επειδή μου αρέσει η γεύση της.

Αλλά ειλικρινά τώρα, ποιος χρειάζεται μια παλιογκοφρέτα;

Να αναφερθούμε σε μια εταιρία παράδοσης εμφιαλωμένου νερού για το σπίτι σας; Ξέρετε, το εμφιαλωμένο νερό πηγής, ένα από τα πράγματα για τα οποία οι άνθρωποι πληρώνουν ένα ευρώ ή περισσότερο το μπουκάλι. Τι παρακινεί αυτή την αγορά;

Όταν ήμουν παιδί, κανείς δεν είχε εμφιαλωμένο νερό στο σπίτι. Απλά πίναμε νερό από τη βρύση. Και αν σε κάποιου το σπίτι το νερό είχε κακή γεύση – κρίμα. Το πίναμε έτσι κι’ αλλιώς (Εντάξει. Περπατούσαμε και 15 χιλιόμετρα ξυπόλητοι στο χιόνι για να το βρούμε... απλά αστειεύομαι).

Χρειάζονται οι άνθρωποι πραγματικά τις εταιρίες παράδοσης εμφιαλωμένου νερού; Οι περισσότεροι όχι. Κατ’ ουσίαν όλοι όσοι ζουν σε οποιαδήποτε πόλη της Ελλάδος έχουν τρεχούμενο πόσιμο νερό σε μια ή περισσότερες βρύσες στο σπίτι τους. Και όσοι ζουν στην επαρχία, έχουν πιθανότατα πηγές, οι οποίες πιθανόν τους παρέχουν στις περισσότερες περιπτώσεις καλύτερο νερό από αυτό που έχουμε στις πόλεις.

Παλιά τραβούσαμε νερό με τον κουβά απ’ το πηγάδι…

Οι άνθρωποι δεν χρειάζονται το νερό τους σε μπουκάλια. Έχουν ήδη τρεχούμενο νερό στη βρύση τους! Για την ακρίβεια τα υδραυλικά ανακαλύφθηκαν ώστε το νερό να μην χρειάζεται να κουβαληθεί από την πηγή του στις στέγες μας για χρήση όπως ας πούμε στις παλιές μέρες.

Κι’ όμως, οι εταιρίες εμφιαλώσεως νερού άνθισαν στα τελευταία 15-20 χρόνια.

Ξεκίνησε με την «τρέλα» του Evian στη δεκαετία του 80. Έγινε της μόδας μεταξύ των τύπων αεροβικής γυμναστικής.

Προσωπικά αυτό δεν μπορούσα να το καταλάβω. Δοκίμασα ένα από αυτά τα νερά Evian και το νερό είχε μια ελαφριά γεύση πλαστικού. Χάλια. Μου φαινόταν τρελό.

Μετά οι άνθρωποι άρχισαν να φοβούνται το νερό τους. Τι έχει το νερό της βρύσης; Δεν είμαι και τόσο σίγουρος, οπότε δώστε μου το εμφιαλωμένο.

Τώρα πληρώνουμε για μπουκάλια που τραβάνε απ’ τις πηγές

Τώρα όλοι κουβαλάνε μαζί τους μπουκάλια με νερό. Και οι περισσότεροι συνεργάζονται με εταιρίες που παραδίδουν εμφιαλωμένα νερά στο σπίτι ή το γραφείο τους.

Όλα αυτά επειδή το θέλουμε. Το εμφιαλωμένο νερό συχνά έχει καλύτερη γεύση (αν βέβαια δεν κάθεται στο ράφι μέσα στο πλαστικό για μεγάλο χρονικό διάστημα), είναι βολικό να το παίρνεις μαζί σου και μας κάνει να φαινόμαστε λίγο πιο μοντέρνοι.

Οπότε, το θέλουμε.

Και έχουμε την πρόθεση να ξοδέψουμε λεφτά γι’ αυτό.

Και δικαιολογούμε, ή εκλογικεύουμε την απόφασή μας να αγοράσουμε το εμφιαλωμένο νερό, για τα οφέλη που υπόσχεται στην υγεία μας, ή την αγνότητα της πηγής του, ή την αξιοπιστία της μάρκας του.

Αλλά, όσο αφορά τις ανάγκες μας... ε, μπορούμε να πάμε στην κοντινότερη βρύση και να πιούμε το νερό που χρειαζόμαστε για να συντηρηθούμε. Το εμφιαλωμένο νερό, το έχουμε επειδή το επιθυμούμε.

Όλες οι αγοραστικές αποφάσεις είναι πρώτα συναισθηματικά προσωπικές και μετά εκλογικεύονται για να πείσουν τα λογικά μας μυαλά πως τις χρειαζόμαστε.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Πώς να Χειριστείτε έναν Αγενή Συνάδελφο ή Πελάτη: Πρακτικός Οδηγός για Ψυχραιμία & Επαγγελματισμό
    Κωνσταντίνος Φωτόπουλος, 17/12/2025

    Πώς να Χειριστείτε έναν Αγενή Συνάδελφο ή Πελάτη: Πρακτικός Οδηγός για Ψυχραιμία & Επαγγελματισμό

  • Ο πελάτης είναι σαν ένα αστέρι όσο το παρακολουθείς τόσο διαφέρει και αλλάζει!
    Δημήτρης Μπάτρης, 8/12/2025

    Ο πελάτης είναι σαν ένα αστέρι όσο το παρακολουθείς τόσο διαφέρει και αλλάζει!

  • Το «Σύνδρομο Αδράνειας» των Πωλήσεων

    Το «Σύνδρομο Αδράνειας» των Πωλήσεων

    Κάθε φορά που πλησιάζουμε στο τέλος της χρονιάς, λίγο πριν αγγίξουμε το νήμα του τερματισμού, ένα γνώριμο θέμα προς σκέψη...
    Αντώνιος Δουνδουλάκης, 05/12/2025 - 10:00 5/12/2025
  • Εάν δεν έχετε καλύψει το Στόχο σας, τι μπορείτε να κάνετε έως το τέλος της χρονιάς για να πετύχετε!

    Εάν δεν έχετε καλύψει το Στόχο σας, τι μπορείτε να κάνετε έως το τέλος της χρονιάς για να πετύχετε!

    Όπως έχει διαπιστωθεί, οι παραγωγές-πωλήσεις του τελευταίου μήνα είναι συνήθως τριπλάσιες από τους άλλους μήνες. Αυτό οφείλεται στο ότι βλέπουν...
    Δημήτρης Μπάτρης, 28/11/2025 - 09:40 28/11/2025

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ο Μαζαράκης, ο Δημητρίου και τα νέα πρότυπα στις ασφαλίσεις υγείας
15:34 Ο Μαζαράκης, ο Δημητρίου και τα νέα πρότυπα στις ασφαλίσεις υγείας
  • 14:45 Ο ΟΦΕΤ φροντίζει την υγεία των εργαζόμενων του!
  • 14:33 «Παθήματα και μαθήματα από την πρόσφατη πανδημία» στο Keele University από τον καθηγητή Κ. Γουργουλιάνη!
  • 14:05 ΕΑΕΕ: Στα 12.616 τα ασφαλισμένα σκάφη αναψυχής το 2024
  • 13:51 ΕΑΕΕ: Πολιτική συμφωνία σχετικά με την RIS (Retail Investment Strategy)
  • 13:15 Η Interamerican συμμετείχε στο Coachathon 2025
  • 12:44 Πως να περάσετε καλές γιορτές χωρίς απρόοπτα για την υγεία σας!
  • 11:00 Χριστουγεννιάτικα Διηγήματα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη - Διαβάστε Τα Χριστούγεννα του Τεμπέλη
  • 10:27 Ε.Ε: Η συνέχιση της στήριξης στην Ουκρανία και το ενδεχόμενο απευθείας συζήτησης με τη Μόσχα
  • 10:20 Η Alpha Bank δημιουργεί έναν από τους μεγαλύτερους ασφαλιστικούς ομίλους στην Κύπρο
  • 10:10 Κυριάκος Πιερρακάκης: Το ταχυδρομείο μετασχηματίζεται για να μπορέσει να μείνει παρόν
  • 09:18 Σε περίοδο αυξημένης δραστηριότητας της γρίπης η Ελλάδα - Συστάσεις προστασίας από τον ΕΟΔΥ
  • 09:00 Επιτροπή Ανταγωνισμού κατά τραπεζών, ο μύθος του φθηνού ρωσικού αερίου, το deal Metlen - KNDS στην άμυνα, στο στόχαστρο της CrediaBank η Pantelakis και το ρεκόρ της Lamda Development
  • 08:55 Ποιες Εορταστικές Καλύψεις συναντάμε στα συμβόλαια κατοικίας;
  • 08:42 Γιώργος Κώτσηρας: Δίκαιη, ισορροπημένη και θεσμικά ανθεκτική παρέμβαση για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο
  • 08:40 ΑΑΔΕ: Yπογραφή συμφωνίας Ελλάδας–Αλβανίας για τους «Πράσινους Διαδρόμους»
  • 08:35 CrediaBank: Σε αποκλειστικές συζητήσεις για την απόκτηση του 70% της Παντελάκης Α.Ε.Π.Ε.Υ.
  • 08:20 Ο Γιώργος Κώτσαλος νέος πρόεδρος στην Εθνική Ασφαλιστική
  • 16:25 Roche: Η καινοτομία μετασχηματίζει τη φροντίδα υγείας: Οφέλη για τους ασθενείς, το σύστημα υγείας και την οικονομία
  • 16:10 Η AstraZeneca Ελλάδας Πρωταγωνιστής Βιώσιμης Ανάπτυξης
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 19/12 Ο Γιώργος Κώτσαλος νέος πρόεδρος στην Εθνική Ασφαλιστική
  2. 16/12 Χρήστος Μεγάλου: Τον Μάρτιο τα σπουδαία για την Εθνική Ασφαλιστική - Συνεχίζει και το 2026 με NN και Ergo η Τράπεζα Πειραιώς
  3. 19/12 Ο Μαζαράκης, ο Δημητρίου και τα νέα πρότυπα στις ασφαλίσεις υγείας
  4. 15/12 Spitogatos: Συνεργασία με την Allianz για άμεση πρόσβαση σε λύσεις ασφάλισης κατοικίας
  5. 17/12 The Three Tenors - Silent Night
  6. 18/12 Βασίλης Ψάλτης: Σε δύο φάσεις η εξαγορά του 51% της Alpha Life από τη UniCredit – Τα σχέδια για bancassurance και ενδεχόμενη εξαγορά ασφαλιστικής εταιρείας
  7. 17/12 Η ώρα του bancassurance

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube