close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
    • Europanext
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστής
  • Πωλήσεις

ΠΩΛΗΣΕΙΣ

5 λόγοι που οδηγούν στην αποτυχία 8 στις 10 μικρές επιχειρήσεις και επαγγελματίες
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
2/12/2015 - 13:43
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

5 λόγοι που οδηγούν στην αποτυχία 8 στις 10 μικρές επιχειρήσεις και επαγγελματίες

Nextdeal newsroom, 2/12/2015
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Στην Ελλάδα κλείνουν κάθε μέρα περίπου 59 επιχειρήσεις σύμφωνα με τις επίσημες στατιστικές της Εθν. Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας για το 2015. Το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg αναφέρει πως σε αγορές που δεν δοκιμάζονται από την ταχεία πτώση της κατανάλωσης όπως η Ελληνική, 8 στις 10 μικρές επιχειρήσεις, κλείνουν πριν συμπληρώσουν 18 μήνες ζωής.

Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Τι μπορούμε να μάθουμε από την τεράστια αυτή αιμορραγία στην επιχειρηματικότητα και την σπατάλη πόρων, ιδεών και προσωπικής εργασίας;

Μέσα από την εμπειρία μου των 35 ετών σαν πωλητής και επιχειρηματίας, έχω δει πολλές επιχειρήσεις και επαγγελματίες να κάνουν δυναμικό ξεκίνημα και έχω συνεργαστεί με πολλούς από αυτούς. Συνήθως η επιχείρηση κλείνει όταν έχει πια αποστραγγιστεί από μετρητά αλλά ο πραγματικός λόγος αποτυχίας δεν είναι σχεδόν ποτέ αυτός. Η αλήθεια βρίσκεται αν ψάξει κανείς λίγο πιο βαθιά και τότε θα δει πως τα «ραγίσματα» έχουν ξεκινήσει στον τείχος αρκετά πιο παλιά από την επίσημη ανακήρυξη της πτώχευσης και της αποτυχίας. Μάλιστα είναι σύνηθες ένας επιχειρηματίας ή επαγγελματίας να μαθαίνει μέσα από τα λάθη του ώστε να πετύχει αυτό που θέλει μετά από 2,3 ή περισσότερες προσπάθειες.

Ας καταγράψουμε όμως 5 βασικά λάθη που κάνουν πολλές επιχειρήσεις και που αργά ή γρήγορα τις οδηγούν σε αδιέξοδο και τελικά στο κλείσιμο. Αφορούν και τους ελεύθερους επαγγελματίες αφού και αυτοί ουσιαστικά έχουν μια μικρή επιχείρηση ακόμα και αν την λειτουργούν μόνοι τους.

Λάθος Νο1: Δεν έχουν αληθινή επικοινωνία με τους πελάτες τους

Κάτι καταπληκτικό συμβαίνει όταν ένας επιχειρηματίας διαβλέπει μια πιθανή ευκαιρία στην αγορά ή ονειρεύεται μια νέα ιδέα για ένα προϊόν ή υπηρεσία: κλείνεται στον κόσμο του. Αφοσιώνεται μόνο στην ιδέα του, την φαντάζεται να λειτουργεί, την σχεδιάζει προσεκτικά σχεδόν την ερωτεύεται και παθιάζεται μόνο με την υλοποίησή της.

Είναι κατά τη γνώμη μου το μεγαλύτερο λάθος που μπορεί να κάνει ένας επιχειρηματίας γιατί η απόλυτη κατανόηση των αναγκών του πελάτη είναι το πιο απαραίτητο στοιχείο για την επιβίωση της επιχείρησης. Ο επιχειρηματίας πρέπει όχι απλώς να προσπαθήσει να μπει στη θέση του πελάτη του αλλά να ζήσει σαν πελάτης, να νιώσει σαν πελάτης, να σκεφτεί σαν πελάτης.

Ο πελάτης σου κρατά το κλειδί της επιτυχίας σου βαθιά μέσα στις ανάγκες του, στα όνειρά του, στις αξίες του και σε όλα όσα προσπαθεί να πετύχει.

Η Λύση: Μίλησε με ανθρώπους που είναι σαν τους μελλοντικούς πελάτες σου. Μίλησε αληθινά όχι μέσω social media ή μέσω email. Μίλησε με αρκετούς και για όσο διάστημα χρειαστεί για να καταλάβετε τι πραγματικά θέλουν, τι δεν έχουν αυτή τη στιγμή, τι θα τους ενθουσίαζε. Μίλησε εσύ ο ίδιος μη βάλεις άλλους. Κατέγραψε αυτά που θα ακούσεις και σκέψου. Η λύση θα εμφανιστεί μπροστά σου.

Λάθος Νο2: Καμία πραγματική διαφοροποίηση η καινοτομία από την υπόλοιπη αγορά

Τι εννοώ; Μια επιχείρηση ή ένας ελεύθερος επαγγελματίας που προσφέρει ό,τι και όλοι οι άλλοι. Προσπαθεί με μικροδιαφορές όπως ένα άλλο όνομα, ένα άλλο χρώμα, μια ακόμα γεύση ή ένα ωραίο χώρο να νιώσει πως προσφέρει κάτι διαφορετικό στον τομέα του, Και όμως δεν κάνει καμία διαφορά. Το θέμα είναι πως πολλές φορές τέτοιες περιπτώσεις ουσιαστικά αργοπεθαίνουν. Δηλαδή δουλεύουν μέτρια για πολύ καιρό και χάνουν ύψος αργά ώσπου μετά από αρκετό καιρό, πολύ χρόνο χαμένο και πολλά χρήματα πεταμένα, αποφασίζουν που έχουν ήδη καταστραφεί.

Η Λύση: Πρώτα από όλα συμφωνείστε πως αυτός παράγοντας, η ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ διαφοροποίηση είναι σημαντική για την ΑΛΗΘΙΝΗ επιτυχία. Οι επιχειρηματίες που το παίρνουν αψήφιστα καταλήγουν με προβλήματα. Σκέψου προσεκτικά τι είναι αυτό που μπορείς να προσφέρεις και κάνει τη διαφορά ανάμεσα σε εσένα και όλους τους άλλους. Ενίσχυσέ το όσο μπορείς και να το αναφέρεις όσο γίνεται περισσότερο.

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

Λάθος Νο 3: Αποτυχία επικοινωνίας με καθαρότητα, ακρίβεια και πρόκληση ενδιαφέροντος.

Το επόμενο λάθος που κάνουν πολλοί είναι η ασθένεια που ονομάζεται «αποτυχημένη επικοινωνιακή στρατηγική». Πολλοί ειδικά νέοι, επιχειρηματίες ενώ προσπαθούν πολύ να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό τους και να προσφέρουν άριστα προϊόντα ή υπηρεσίες αποτυγχάνουν παταγωδώς να το μεταδώσουν στους καταναλωτές. Πολλοί προσπαθούν αλλά δεν το κάνουν με καθαρό, ακριβή και προκλητικό τρόπο ώστε να προκαλέσουν το ενδιαφέρον. Έτσι αρκετοί ποιοτικοί και ικανοί επιχειρηματίες και ειδικά ελεύθεροι επαγγελματίες παραμένουν στην αφάνεια ή εξαφανίζονται.

Η Λύση: Είναι αρκετά απλή. Μάθε πως θα μεταδώσεις το μήνυμά σου καλύτερα. Αφού ξεκαθαρίσεις ποια είναι η αποστολή σου και το όραμά σου, κατάστρωσε με τη βοήθεια ειδικών το σχέδιο για να μάθει ο κόσμος που σε ενδιαφέρει, τι ακριβώς μπορείς να κάνεις για αυτόν. Μίλα τη γλώσσα τους και πες τους το όσο πιο απλά γίνεται. Επικεντρώσου σε 3 σημεία:

  • Γίνε ξεκάθαρος (πρέπει να ξέρουν ποιος είσαι και τι όφελος τους προσφέρεις)
  • Να είσαι συνεπής (επέμεινε σε ένα μήνυμα που θα επαναλαμβάνεις με όλους τους τρόπους)
  • Γίνε προκλητικός (χρησιμοποίησε λέξεις και εκφράσεις που θα πείθουν τους πελάτες να κάνουν κάτι για να μάθουν περισσότερα ή να σε δοκιμάσουν)

Λάθος Νο4: Έλλειψη σωστής ηγεσίας (Ναι, ανεπάρκεια του επιχειρηματία)

Το βλέπεις ξανά και ξανά. Ταλαντούχα άτομα με απίστευτες ικανότητες και όμως τελικά δεν τα καταφέρνουν. Επαγγελματίες που παίρνουν λάθος αποφάσεις στη καριέρα τους και ενώ είναι τόσο καλοί σε αυτό που κάνουν, αποτυγχάνουν σαν επιχειρηματίες. Αυτοσαμποτάρονται κάνοντας λάθος κινήσεις, έχοντας κακή επικοινωνία με τους συνεργάτες τους και έλλειψη ηγετικών ικανοτήτων. Δυστυχώς δεν το αντιλαμβάνονται και ίσως αρνούνται να το συνειδητοποιήσουν.

Η Λύση: Κατάλαβε πως η επιχείρησή σου είναι το παιδί σου. Εσύ είσαι ο ιδρυτής. Αυτό σε κάνει τον ηγέτη της. Δεν παίζει ρόλο αν ηγείσαι 1000 ή ενός. Έχεις πρόβλημα να συνεργάζεσαι με άλλους; Λύσε το με εκπαίδευση. Οι επιχειρηματίες που πετυχαίνουν αφιερώνουν χρόνο για προσωπική ανάπτυξη, έχουν business coach, αναζητούν λύσεις. Λυπάμαι όταν βλέπω αξιόλογους επιχειρηματίες και επαγγελματίες να αποτυγχάνουν από τη δική τους ανεπάρκεια. Ας μην είσαι εσύ ένας από αυτούς.

Λάθος Νο 5: Αδυναμία να καταστρώσεις ένα κερδοφόρο μοντέλο δουλειάς με σταθερά έσοδα.

Στο τέλος όλα καταλήγουν σε αυτό. Αν αποτύχεις να δημιουργήσεις μια σταθερή ροή εσόδων, ένα μοντέλο δουλειάς που να κυλά ομαλά, τότε θα βυθιστείς. Ορισμένοι επιχειρηματίες έχουν καλύψει και τα 4 παραπάνω προβλήματα αλλά δεν έχουν ολοκληρώσει ένα σωστό προγραμματισμό και σχέδιο δουλειάς.

Η Λύση: Οι νέες επιχειρήσεις και επαγγελματίες πρέπει να κινηθούν γρήγορα χωρίς να επενδύουν πολλά χρήματα για να ανακαλύψουν κάποιο «μυστικό». Αρκεί να χρησιμοποιήσουν κλασσικές μεθόδους για να δημιουργήσουν μια μέθοδο δουλειάς ώστε να έχουν τα πρώτα αποτελέσματα γρήγορα. Αυτά θα δώσουν το στίγμα τι πρέπει να αλλάξει και τι να μείνει ίδιο.

Ένα παράδειγμα είναι το επιτυχημένο e-shop Zappos. Στα τέλη του 90 οι ιδρυτές του δεν ήταν καθόλου σίγουροι αν οι πελάτες θα αγόραζαν από το διαδίκτυο παπούτσι. Έτσι ανέβασαν μερικές φωτό που βρήκαν έτοιμες, έβαλαν μερικά «κουμπιά» Αγόρασε το και περίμεναν να δουν τι θα γίνει. Τα αποτελέσματα τους οδηγούσαν μόνα τους από κει και πέρα.

Συμπέρασμα

Η επιτυχία μιας μικρής επιχείρησης ή ενός επαγγελματία δεν είναι κάτι που μπορείς να το βασίσεις στην τύχη και στις έμφυτες ικανότητες. Ειδικά στη σημερινή εποχή που τα λάθη πληρώνονται ακριβά, είναι καλό να ζητήσεις τη γνώμη ειδικών και σε κάθε περίπτωση να είσαι έτοιμος για μια καλή αυτοκριτική.

 

Θ. Σλάμαρης
Εκπαιδευτής Πωλήσεων & Business Coach

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Πώς να Χειριστείτε έναν Αγενή Συνάδελφο ή Πελάτη: Πρακτικός Οδηγός για Ψυχραιμία & Επαγγελματισμό
    Κωνσταντίνος Φωτόπουλος, 17/12/2025

    Πώς να Χειριστείτε έναν Αγενή Συνάδελφο ή Πελάτη: Πρακτικός Οδηγός για Ψυχραιμία & Επαγγελματισμό

  • Ο πελάτης είναι σαν ένα αστέρι όσο το παρακολουθείς τόσο διαφέρει και αλλάζει!
    Δημήτρης Μπάτρης, 8/12/2025

    Ο πελάτης είναι σαν ένα αστέρι όσο το παρακολουθείς τόσο διαφέρει και αλλάζει!

  • Το «Σύνδρομο Αδράνειας» των Πωλήσεων

    Το «Σύνδρομο Αδράνειας» των Πωλήσεων

    Κάθε φορά που πλησιάζουμε στο τέλος της χρονιάς, λίγο πριν αγγίξουμε το νήμα του τερματισμού, ένα γνώριμο θέμα προς σκέψη...
    Αντώνιος Δουνδουλάκης, 05/12/2025 - 10:00 5/12/2025
  • Εάν δεν έχετε καλύψει το Στόχο σας, τι μπορείτε να κάνετε έως το τέλος της χρονιάς για να πετύχετε!

    Εάν δεν έχετε καλύψει το Στόχο σας, τι μπορείτε να κάνετε έως το τέλος της χρονιάς για να πετύχετε!

    Όπως έχει διαπιστωθεί, οι παραγωγές-πωλήσεις του τελευταίου μήνα είναι συνήθως τριπλάσιες από τους άλλους μήνες. Αυτό οφείλεται στο ότι βλέπουν...
    Δημήτρης Μπάτρης, 28/11/2025 - 09:40 28/11/2025

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Νέο Διοικητικό Συμβούλιο στην Εθνική Ασφαλιστική: Νέα εποχή με ενισχυμένη τεχνογνωσία και στρατηγική συνέχεια
18:00 Νέο Διοικητικό Συμβούλιο στην Εθνική Ασφαλιστική: Νέα εποχή με ενισχυμένη τεχνογνωσία και στρατηγική συνέχεια
  • 16:16 Ο Νοητός Ήλιος της Δικαιοσύνης στη Φάτνη της Βηθλεέμ
  • 15:53 Η Acrisure επεκτείνεται με την εξαγορά της Efficient Insurance Solutions
  • 14:37 Ενδιάμεση Έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος: Στο 2,1% ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ το 2026
  • 14:24 EV & PHEV: Το πραγματικό ρίσκο δεν είναι η μπαταρία! Είναι να το ασφαλίσεις «σαν απλό Ι.Χ.»
  • 14:20 Νέο MyEthniki App από την Εθνική Ασφαλιστική Όλες οι υπηρεσίες του MyEthniki στο κινητό ή το tablet σας, με ένα “tap”  
  • 09:55 Πλαγίως: Για τους αγρότες
  • 09:49 Μήπως έχω «Οδική Βοήθεια» αλλά δεν έχω...την βοήθεια που χρειάζομαι;
  • 09:26 Της Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολύτριας
  • 09:18 Τα μπλόκα δοκιμάζουν κυβέρνηση και οικονομία, οι διαμαρτυρίες για την «χούντα» Μητσοτάκη, οι αντισυστημικοί και το κίνημα Καρυστιανού, τα κέρδη της Alpha από την Κύπρο και η EBRD «ψηφίζει» Aktor
  • 09:13 Νόμισμα, ταυτότητα και ευρωπαϊκή συνύπαρξη
  • 09:00 Πώς οι τραπεζίτες «αλλάζουν» τον τραπεζοασφαλιστικό χάρτη, στο γιορτινό Ασφαλιστικό ΝΑΙ που κυκλοφορεί
  • 08:10 «Τα Χριστούγεννα του Τεμπέλη» σε ραδιοφωνική θεατρική διασκευή το 1966 από την ΕΡΤ (βίντεο)
  • 23:06 «Ας κάνουμε τον κόσμο πιο μαγικό»: Η χριστουγεννιάτικη γιορτή της Εθνικής Ασφαλιστικής για τα παιδιά
  • 15:34 Ο Μαζαράκης, ο Δημητρίου και τα νέα πρότυπα στις ασφαλίσεις υγείας
  • 14:45 Ο ΟΦΕΤ φροντίζει την υγεία των εργαζόμενων του!
  • 14:33 «Παθήματα και μαθήματα από την πρόσφατη πανδημία» στο Keele University από τον καθηγητή Κ. Γουργουλιάνη!
  • 14:05 ΕΑΕΕ: Στα 12.616 τα ασφαλισμένα σκάφη αναψυχής το 2024
  • 13:51 ΕΑΕΕ: Πολιτική συμφωνία σχετικά με την RIS (Retail Investment Strategy)
  • 13:15 Η Interamerican συμμετείχε στο Coachathon 2025
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 19/12 Ο Γιώργος Κώτσαλος νέος πρόεδρος στην Εθνική Ασφαλιστική
  2. 16/12 Χρήστος Μεγάλου: Τον Μάρτιο τα σπουδαία για την Εθνική Ασφαλιστική - Συνεχίζει και το 2026 με NN και Ergo η Τράπεζα Πειραιώς
  3. 19/12 Ο Μαζαράκης, ο Δημητρίου και τα νέα πρότυπα στις ασφαλίσεις υγείας
  4. 22/12 Νέο Διοικητικό Συμβούλιο στην Εθνική Ασφαλιστική: Νέα εποχή με ενισχυμένη τεχνογνωσία και στρατηγική συνέχεια
  5. 18/12 Βασίλης Ψάλτης: Σε δύο φάσεις η εξαγορά του 51% της Alpha Life από τη UniCredit – Τα σχέδια για bancassurance και ενδεχόμενη εξαγορά ασφαλιστικής εταιρείας
  6. 22/12 Η Acrisure επεκτείνεται με την εξαγορά της Efficient Insurance Solutions
  7. 17/12 The Three Tenors - Silent Night

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube