close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστής
  • Πωλήσεις

ΠΩΛΗΣΕΙΣ

Γιατί φοβάται ο πωλητής τον υποψήφιο πελάτη και αντιστρόφως, στο ραντεβού!
Δημήτρης Μπάτρης
Δημήτρης Μπάτρης,
23/6/2025 - 09:35
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Γιατί φοβάται ο πωλητής τον υποψήφιο πελάτη και αντιστρόφως, στο ραντεβού!

Δημήτρης Μπάτρης, 23/6/2025
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Υπάρχει μια παλιά παροιμία που λέει «φοβάται ο Γιάννης το θεριό και το θεριό το Γιάννη». Λέτε η παροιμία αυτή να ισχύει για την πρώτη επαφή του πωλητή με τον υποψήφιο και του υποψηφίου με τον πωλητή; Η μέχρι σήμερα εικόνα λέει ότι τις περισσότερες φορές ισχύει. Όχι μόνο για τους νέους στις πωλήσεις, αλλά και για άτομα με μεγαλύτερη εμπειρία.

Γιατί όμως να συμβαίνει αυτό; Είναι δυσάρεστο και για τις δύο πλευρές, αλλά και ένας ανατρεπτικός παράγοντας για ανθρώπους που θέλουν να ξεκινήσουν στο επάγγελμα των πωλήσεων και τους απασχολεί αυτό το συναίσθημα του φόβου, οπότε δεν το αποφασίζουν.

Η φοβία που νιώθουν οι πωλητές κατά την προσέγγιση υποψηφίων πελατών μπορεί να προέρχεται από διάφορους παράγοντες όπως:

1. Φόβος απόρριψης. Οι πωλητές συχνά ανησυχούν ότι οι υποψήφιοι πελάτες θα απορρίψουν την προσφορά ή την προτεινόμενη λύση του προβλήματος ή την τιμή αλλά ίσως και να τους αγνοήσουν. Αυτή η ανησυχία μπορεί να τους κάνει ανασφαλείς.

2. Ανησυχία για την επαγγελματική τους εικόνα. Πολλοί πωλητές φοβούνται ότι η προσέγγιση τους θα γίνει αντιληπτή ως πιεστική ή ενοχλητική, επηρεάζοντας την επαγγελματική τους φήμη.

3. Πίεση για πωλήσεις. Σε πολλές περιπτώσεις, οι πωλητές έχουν στόχους και επιδόσεις που πρέπει να εκπληρώσουν. Αυτή η πίεση μπορεί να δημιουργεί άγχος και φόβο αποτυχίας.

4. Ανεπάρκεια εκπαίδευσης. Όταν οι πωλητές δεν έχουν κατάλληλη και διαρκή εκπαίδευση όχι μόνο στα προϊόντα ή υπηρεσίες, αλλά σε όλη την σφαίρα των πωλήσεων όπως εξελίσσεται, μπορεί να νιώθουν ανασφάλεια για να αντιμετωπίσουν την σημερινή αγορά τους, όπως και την επιλογή και προσέγγιση σ’ αυτή.

5. Φόβος για αλληλεπίδραση. Η επικοινωνία με αγνώστους μπορεί να είναι δύσκολη για πολλούς. Οι πωλητές μπορεί να φοβούνται την αμηχανία ή ότι δεν θα ξέρουν πώς να διαχειριστούν μια αρνητική αντίδραση.

6. Απρόβλεπτες αντιδράσεις των πελατών. Οι πωλητές μπορεί να αισθάνονται καχυποψία για το πώς θα αντιδράσουν οι πελάτες κατά την προσέγγιση τους. Μια αρνητική αντίδραση μπορεί να τους αποθαρρύνει.

7. Αντιμετώπιση ανταγωνισμού. Οι πωλητές γνωρίζουν ότι ο ανταγωνισμός είναι σφοδρός και μπορεί να ανησυχούν ότι η προσέγγιση τους δεν θα είναι αρκετή για να ξεχωρίσει στη αγορά.

8. Συναισθηματική επένδυση. Όταν οι πωλητές είναι συναισθηματικά επενδεδυμένοι στην επιτυχία της πώλησης του προϊόντος τους, η αποτυχία μπορεί να τους πληγώσει περισσότερο, δημιουργώντας επιπλέον άγχος.

Για να ξεπεράσουν αυτές τις φοβίες, οι πωλητές μπορούν να επενδύσουν στην αυτοεκπαίδευση, την προετοιμασία και την ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και να μην παραμένουν γνώστες μόνο με αυτά που τους προσφέρει η εταιρία τους.

Η εστίαση στην δημιουργία θετικών σχέσεων με τους πελάτες εξασφαλίζει την επιτυχία του σήμερα και του αύριο!

Ας δούμε τώρα τη φοβία που νιώθει ο υποψήφιος πελάτης όταν δέχεται προσέγγιση από πωλητή. Η φοβία αυτή, μπορεί να προέρχεται από διάφορους παράγοντες όπως:

1. Προηγούμενες Αρνητικές Εμπειρίες. Πολλοί άνθρωποι έχουν βιώσει πιεστικές ή αγενείς πωλήσεις που τους έχουν αφήσει απογοητευμένους ή ανήσυχους. Αυτές οι εμπειρίες μπορούν να δημιουργήσουν ένα αίσθημα καχυποψίας.

2. Φόβος για την πίεση. Οι πελάτες συχνά φοβούνται ότι θα πιεστούν να κάνουν μια αγορά που δεν επιθυμούν ή που δεν χρειάζονται. Αυτή η πίεση μπορεί να τους δημιουργεί άγχος.

3. Ανασφάλεια. Πολλοί πελάτες μπορεί να νιώθουν ανασφάλεια σχετικά με τις γνώσεις τους για το προϊόν ή την υπηρεσία, γεγονός που τους καθιστά πιο ευάλωτους σε χειρισμούς από τους πωλητές.

4. Έλλειψη εμπιστοσύνης. Υπάρχει συχνά καχυποψία με τις προθέσεις των πωλητών. Οι πελάτες μπορεί να πιστεύουν ότι ο πωλητής ενδιαφέρεται μόνο για την προμήθεια και όχι για τις πραγματικές ανάγκες τους.

5. Διαφήμιση και Marketing. Η υπερβολική διαφήμιση ή οι συχνές προσεγγίσεις από πωλητές μπορούν να δημιουργήσουν μια αίσθηση κορεσμού και να κάνουν τους πελάτες να είναι πιο επιφυλακτικοί απέναντι σε κάθε προσφορά που λύνει το πρόβλημά τους.

6. Αντίσταση στην αλλαγή. Ορισμένοι υποψήφιοι πελάτες είναι αντίθετοι στην ιδέα της αλλαγής ή της αγοράς νέων προϊόντων ή υπηρεσιών, καθώς μπορεί να νιώθουν άνετα με αυτό που ήδη έχουν, χωρίς να καταλαβαίνουν τις συνέπειες εάν δεν αποκτήσουν το καταλληλότερο προϊόν για αυτούς, και προκύψει το γεγονός της χρήσης και δεν ανταποκριθεί.

7. Συναίσθημα. Η αγορά συχνά περιλαμβάνει συναισθηματικά στοιχεία. Οι πελάτες μπορεί να ανησυχούν ότι δεν θα κάνουν τη σωστή επιλογή ή ότι θα απογοητευτούν μετά την αγορά.

Για να μειωθεί αυτή η φοβία, οι πωλητές πρέπει να μπορούν να οικοδομούν σχέσεις εμπιστοσύνης, να δείχνουν κατανόηση και να προσφέρουν αξία. Αυτο θα συμβεί μόνο όταν ακολουθούν την συμμετοχική διαδικασία της πώλησης. Να καταλαβαίνει ο πελάτης την χρησιμότητα τους, σε ποιες ανάγκες και επιθυμίες του μπορεί να του δώσουν λύσεις και πως είναι λύτες των προβλημάτων του πελάτη τους και όχι των δικών τους!

Σας εύχομαι καλό κλείσιμο του πρώτου εξαμήνου, καλό καλοκαίρι και με δυναμισμό να καλύψετε τον στόχο του έτους. Μπορείτε, το αξίζετε!


Δημήτρης Μπάτρης

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Το Χάρισμα και οι Δεξιότητες του Πωλητή
    Δημήτρης Μπάτρης, 11/11/2025 - 10:00

    Το Χάρισμα και οι Δεξιότητες του Πωλητή

  • Πόσο δυνατό είναι το «ΘΕΛΩ» του πωλητή προς τον πελάτη
    Δημήτρης Μπάτρης, 04/11/2025 - 09:40

    Πόσο δυνατό είναι το «ΘΕΛΩ» του πωλητή προς τον πελάτη

  • Ποιο είναι το σπουδαιότερο προσόν για την ανάπτυξη του Πωλητή;
    Δημήτρης Μπάτρης, 15/10/2025 - 09:44

    Ποιο είναι το σπουδαιότερο προσόν για την ανάπτυξη του Πωλητή;

  • Πώς η απογοήτευση του πωλητή μετατρέπεται σε δράση επιτυχίας του στόχου
    Δημήτρης Μπάτρης, 06/10/2025 - 11:24

    Πώς η απογοήτευση του πωλητή μετατρέπεται σε δράση επιτυχίας του στόχου

  • Τι αγοράζει πρώτα ο υποψήφιος πελάτης από τον Πωλητή;

    Τι αγοράζει πρώτα ο υποψήφιος πελάτης από τον Πωλητή;

    Πόσες φορές, έχουμε ακούσει πωλητές να λένε "εγώ πουλάω τον εαυτό μου", άλλος "εγώ την εταιρία μου", άλλος "το προϊόν...
    Δημήτρης Μπάτρης, 24/09/2025 - 10:55
  • Δημήτρης Μπάτρης: Η φιλοσοφία των Πωλήσεων!

    Δημήτρης Μπάτρης: Η φιλοσοφία των Πωλήσεων!

    Σήμερα η φιλοσοφία των πωλήσεων βασίζεται σε μερικές βασικές αρχές: 1) Η Βαθειά κατανόηση των αναγκών: Ο πωλητής δεν «προωθεί προϊόντα...
    Δημήτρης Μπάτρης, 15/09/2025 - 14:27
  • Ποιο είναι το μεγαλύτερο κίνητρο για την αύξηση των πωλήσεων υπηρεσιών;

    Ποιο είναι το μεγαλύτερο κίνητρο για την αύξηση των πωλήσεων υπηρεσιών;

    Όπως γνωρίζετε δεν υπάρχει εταιρία ή ομάδα πωλήσεων υπηρεσιών που να μην θέλει να αυξήσει τις πωλήσεις. Τι συμβαίνει που...
    Δημήτρης Μπάτρης, 10/09/2025 - 14:50
  • Ένα σχόλιο του Δημήτρη Μπάτρη για το ΝΑΙ

    Ένα σχόλιο του Δημήτρη Μπάτρη για το ΝΑΙ

    Ο Δημήτρης Μπάτρης μας έστειλε ένα σχόλιο για το περιοδικό «Ασφαλιστικό ΝΑΙ». Διαβάστε παρακάτω το σχόλιο που ακολουθεί: "Αγαπητέ Βαγγέλη, διαβάζοντας...
    Δημήτρης Μπάτρης, 10/09/2025 - 09:55
  • Γιατί φοβάται ο πωλητής τον υποψήφιο πελάτη και αντιστρόφως, στο ραντεβού!

    Γιατί φοβάται ο πωλητής τον υποψήφιο πελάτη και αντιστρόφως, στο ραντεβού!

    Υπάρχει μια παλιά παροιμία που λέει «φοβάται ο Γιάννης το θεριό και το θεριό το Γιάννη». Λέτε η παροιμία αυτή...
    Δημήτρης Μπάτρης, 23/06/2025 - 09:35
  • Δημήτρης Μπάτρης: Ποιο είναι το καλύτερο προσόν για να γίνει κάποιος πωλητής

    Δημήτρης Μπάτρης: Ποιο είναι το καλύτερο προσόν για να γίνει κάποιος πωλητής

    Όπως γνωρίζετε, τα εμπλεκόμενα στελέχη για την επιλογή των ατόμων, για την ένταξη τους στο δυναμικό των πωλησεων της εταιρείας...
    Δημήτρης Μπάτρης, 10/06/2025 - 10:00

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Υποχρεωτική ασφάλιση αστικής ευθύνης: Κρίσιμες Αλήθειες & Πρακτικά Tips για Ασφαλιστές
09:10 Υποχρεωτική ασφάλιση αστικής ευθύνης: Κρίσιμες Αλήθειες & Πρακτικά Tips για Ασφαλιστές
  • 09:00 Ψηφιακό Τέλος: Πώς και πότε επιβάλλεται σε μισθώσεις, δάνεια και χρηματοπιστωτικές συναλλαγές
  • 08:50 Οι ξένοι «ψηφίζουν» Ελλάδα και το 2026, «ξεπαγώνει» το καλώδιο, στο παιχνίδι και η DFC, «ψίχουλα» για τους «Ελβετούς», από τις πιο αποδοτικές τράπεζες η Optima
  • 08:40 Η Καλοσύνη: μια μικρή τέχνη για έναν καλύτερο κόσμο
  • 14:25 Η Visa επιταχύνει την πρόσβαση σε κεφάλαια με νέο πιλοτικό πρόγραμμα πληρωμών σε Stablecoin
  • 14:00 Κύπρος: «Βραχυκυκλώνει» την αγορά η ρύθμιση για την ασφάλιση οδηγών άνω των 70
  • 13:55 Το υπό κατασκευή Γενικό Νοσοκομείο Κομοτηνής, δωρεά του ΙΣΝ επισκέφθηκε ο πρωθυπουργός!
  • 12:50 Διαδικτυακή Ημερίδα από την NBG Pay και τον Όμιλο EPSILONNET για την εξαργύρωση ψηφιακών vouchers
  • 12:37 Έκδοση ομολόγων σχεδόν 100 εκατ. ευρώ από την tbi bank μέσα στο 2025
  • 12:32 ΕΟΠΥΥ: Οι ασθενείς που έχουν εξυπηρετηθεί με την «Κατ’ Οίκον» αποστολή Φαρμάκων
  • 12:02 Η Interamerican στο πλευρό των ανθρώπων της «σχεδίας»
  • 11:58 Eurobank & Fairfax Digital | Στρατηγική συνεργασία με EY και Microsoft για την επιτάχυνση της υιοθέτησης Αgentic AI στον τραπεζικό κλάδο
  • 11:54 Πλαγίως: ΕΛΤΑ ΙΙ
  • 11:50 Όμιλος Qualco: Η Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης 2024 επιβεβαιώνει την προσήλωση του οργανισμού στις αρχές της υπεύθυνης επιχειρηματικότητας
  • 11:39 Πέτρος Σουρέτης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Τι καθορίζει το μέλλον των υποδομών
  • 11:36 Νέα μελέτη της IWG: Η Generation Alpha αναμένει την ευελιξία και την τεχνολογία να φέρουν την επανάσταση στον χώρο εργασίας έως το 2040
  • 11:05 Ανακοίνωση προγράμματος προνομιακών παροχών του ΥΓΕΙΑ προς την Πολεμική Αεροπορία για την ολοκληρωμένη κάλυψη υγειονομικών αναγκών των στελεχών και των οικογενειών τους
  • 10:41 Έρευνα: Πώς διαμορφώνονται τα Διοικητικά Συμβούλια των Εισηγμένων Εταιρειών
  • 10:39 Στις Βρυξέλλες ο Κυρ. Πιερρακάκης για τις συνεδριάσεις του Eurogroup - ECOFIN - Η ατζέντα
  • 10:25 Εκπαιδευτικό Σεμινάριο Ασφαλίσεων Μεγάλων Εμπορικών και Βιομηχανικών Κινδύνων από το ΕΙΑΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 11/11 Αποκλειστικό: Καταδίκες για την υπόθεση Ασπίς Πρόνοια
  2. 6/11 Η Agora του Ardonagh Group εγκαινιάζει την παρουσία της στην Ελλάδα με 300 εκατ. ευρώ διαθέσιμα για εξαγορές
  3. 10/11 Υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων για φυσικές καταστροφές - Ναι μεν αλλά...
  4. 7/11 Τι σημαίνει Ασφαλιστική αξία, Ασφαλιστικό ποσό και Ασφαλιστική υποκατάσταση;
  5. 12/11 Κύπρος: «Βραχυκυκλώνει» την αγορά η ρύθμιση για την ασφάλιση οδηγών άνω των 70
  6. 11/11 11/11/25 Χρόνια Πολλά φίλοι ασφαλιστές και με…παιδεία!
  7. 12/11 Οι Ομαδικές Ασφαλίσεις προσφέρουν πολλά στους ασφαλιστικούς πράκτορες, στους εργαζόμενους και στους εργοδότες!

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube