Λάουρα Σταυρίδου, 31/7/2025 - 09:04 facebook twitter linkedin Αρνητική αποταμίευση το 2025 - Τι πρέπει να πει άμεσα ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής στους πελάτες του; Λάουρα Σταυρίδου, 31/7/2025 facebook twitter linkedin Τα στοιχεία από το πρώτο τρίμηνο του 2025 δείχνουν πως το ποσοστό αποταμίευσης των ελληνικών νοικοκυριών είναι αρνητικό και συγκεκριμένα διαμορφώθηκε στο -7,2%. Ωστόσο στην Ε.Ε ο μέσος όρος των αποταμιεύσεων είναι στο + 14,5% του διαθέσιμου εισοδήματος. Αυτό το ποσοστό για την Ε.Ε διατηρείται σταθερό μετά την πανδημία, όπου τα νοικοκυριά αύξησαν τις αποταμιεύσεις τους. Η μείωση των αποταμιεύσεων δεν παρατηρείται σε καμία άλλη χώρα της Ευρώπης. Η τάση μείωσης των αποταμιεύσεων ξεκίνησε για την Ελλάδα το 2022 (-4,0%) όταν ο μέσος όρος της Ε.Ε ήταν +12,7%. Ουσιαστικά τα ελληνικά νοικοκυριά δαπανούν σε κατανάλωση αγαθών και υπηρεσιών , εισόδημα, που θα ήταν πιο ορθό να το κρατήσουν για το μέλλον. Η μείωση των αποταμιεύσεων συμβαίνει την ίδια στιγμή που οι μελέτες για το δημογραφικό πρόβλημα της Ελλάδας, δείχνουν ότι οι μικρότερη πληθυσμιακά ομάδα το 2070 θα είναι τα παιδιά ως 4 ετών και η μεγαλύτερη οι γυναίκες άνω των 90 ετών! Ο μισός πληθυσμός σήμερα είναι πάνω από 46 ετών, ενώ 1 στους 5 κατοίκους της χώρας είναι πάνω από 65 ετών. Στη δεκαετία που διανύουμε 2020-2030 θα αυξηθούν οι νέοι συνταξιούχοι 65-79 ετών. Σε αυτό το περιβάλλον οι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές πρέπει πλέον να απευθυνθούν σε δυνητικούς πελάτες «τελευταίας ευκαιρίας». Σε ήδη ασφαλισμένους που έχουν στο χαρτοφυλάκιο τους στον τομέα της υγείας και να τους ενημερώσουν πως έχουν μόνο 15 χρόνια για να φτιάξουν έστω μια συμπληρωματική σύνταξη. Είναι σημαντικό κάθε πελάτης να αντιληφθεί ότι η σύνταξη δεν είναι ατομικό ζήτημα. Η σύνταξη δημιουργεί διαθέσιμο προς κατανάλωση εισόδημα. Εισόδημα το οποίο θα λείψει από την οικονομία. Όταν σε κάθε μελλοντικό συνταξιούχο θα λείπουν περίπου 600€/ μήνα από την καταναλωτική του δύναμη, σε έναν χρόνο θα του λείπουν 7.200€ και στα 20 χρόνια της σύνταξης (σύμφωνα με το προσδόκιμο ζωής) θα του λείψουν 144.000€. Όταν όμως το ίδιο θα συμβεί σε 100.000 συνταξιούχους το ποσό που θα λείψει από την οικονομία είναι 14.400.000.000€! Για να γίνει κατανοητό, ολογράφως το νούμερο είναι δεκατέσσερα δισεκατομμύρια και τετρακόσιες χιλιάδες ευρώ. Αυτό το εισόδημα δεν θα δαπανηθεί στις επιχειρήσεις των παιδιών μας. Με λίγα λόγια οι συνταξιούχοι δεν θα μπορούν να αγοράσουν τα αγαθά που θα παράξει η επόμενη γενιά! Η ελλιπής σύνταξη δεν είναι λοιπόν ατομικό ζήτημα είναι εθνικά οικονομικό και βαθιά κοινωνικό και αυτό πρέπει να πεί ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής σε κάθε πελάτη του. Πηγές: Greece in figures - Δ. Κουλλόλι, ΕΛΣΤΑΤ, Lifo.gr Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Λάουρα Σταυρίδου, 24/11/2025 - 09:38 Περισσότερη στοχευμένη εξυπηρέτηση και λιγότερο media - Η ισορροπία θα φέρει το αποτέλεσμα
Λάουρα Σταυρίδου, 21/11/2025 - 09:21 Καταιγίδες, πλημμύρες και παθητική ανάληψη κινδύνου - Ενημερώστε τους!
Λάουρα Σταυρίδου, 18/11/2025 - 09:44 4 έτοιμες ιδέες email, προς επιχειρήσεις για την υποχρεωτική ασφάλιση!
Πότε μια «εν ισχύ» κάλυψη αυτοκινήτου μπορεί να μην αποζημιώσει και τι μπορούμε να κάνουμε για να το αποφύγουμε; Σε ισχύ είναι μια κάλυψη η οποία προβλέπεται από συμβόλαιο που έχει πληρωθεί. Ωστόσο στους Γενικούς Όρους ορισμένων Ασφαλιστικών εταιριών οι... Λάουρα Σταυρίδου, 14/11/2025 - 09:35
Επικαρπωτής και ψιλός κύριος - Ποιος πρέπει να είναι συμβαλλόμενος για την έκπτωση στον ΕΝ.Φ.Ι.Α; Θυμίζουμε πως η έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ, για ασφαλισμένες κατοικίες έναντι φυσικών φαινομένων, ανέρχεται σε 20% όταν η φορολογητέα αξία είναι... Λάουρα Σταυρίδου, 12/11/2025 - 09:45
Πόσο απέχει από την επιτυχία ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής; Ναι η απόσταση από την επιτυχία μπορεί να μετρηθεί και είναι…τρείς απαντήσεις μακριά. Συγκεκριμένα είναι οι απαντήσεις στις παρακάτω ερωτήσεις: Επικοινώνησα σήμερα... Λάουρα Σταυρίδου, 10/11/2025 - 09:18
Ποια είναι η «Απαγορευτική» ερώτηση του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή προς έναν πελάτη με χρήματα; Είναι πολύ συχνό το φαινόμενο, ένας συνάδελφος να περιμένει με αγωνία να κλείσει μια «μεγάλη» δουλειά ή να κλείσει μια... Λάουρα Σταυρίδου, 07/11/2025 - 08:52
Αύξηση ασφαλίστρων και…αύξηση αντιρρήσεων. Πως τις διαχειριζόμαστε; Όταν αυξάνεται το ασφάλιστρο, κάθε πελάτης βιώνει δυσαρέσκεια και πολλές φορές την εκφράζει έντονα. Κανόνας νούμερο ένα: Κάθε ένας από εμάς... Λάουρα Σταυρίδου, 04/11/2025 - 08:50
Ζημιά στον γείτονα από νερά πυρόσβεσης - Πως καλύπτεται; Με αφορμή ένα περιστατικό, κατά το οποίο τα νερά πυρόσβεσης από φωτιά που δημιουργήθηκε σε διαμέρισμα τρίτου ορόφου, προκάλεσαν εκτεταμένες... Λάουρα Σταυρίδου, 03/11/2025 - 09:00