Λάουρα Σταυρίδου, 5/7/2023 - 08:46 facebook twitter linkedin Λάουρα Σταυρίδου: Ατύχημα ή Βαριά Αμέλεια; Πότε μπορεί να μη μας καλύψει η Ασφαλιστική Εταιρεία; Λάουρα Σταυρίδου, 5/7/2023 facebook twitter linkedin Ίσως έχετε ακούσει πως στην ασφάλιση Ζημιών είναι δυνατό να αρνηθεί ο Aσφαλιστής την αποζημίωση, αν ο κίνδυνος επήλθε από δόλο ή βαριά αμέλεια του ασφαλισμένου ή και άλλων προσώπων, τα οποία συνδέονται με εκείνον, ως σύνοικοι, προστηθέντες, νόμιμοι εκπρόσωποι σε περίπτωση εταιρείας κ.λπ. Ας αφήσουμε τον δόλο για να δούμε λίγο την αμέλεια. Ο ορισμός της αμέλειας, δίνεται με τη διάταξη του άρθρου 330 εδ. β ΑΚ, σύμφωνα με την οποία αμέλεια υπάρχει «όταν δεν καταβάλλεται η επιμέλεια που απαιτείται στις συναλλαγές, αυτή δηλαδή που πρέπει να καταβάλλεται κατά την συναλλακτική πίστη» (ΑΠ 1534/2008, ΑΠ 1678/2007, ΑΠ 447/2000). Με κριτήριο την βαρύτητα της αμελούς συμπεριφοράς, ως βαριά αμέλεια θεωρείται αυτή, όπου η απόκλιση από την συμπεριφορά του μέσου συνετού και επιμελούς ανθρώπου είναι ασυνήθιστα μεγάλη και ιδιαίτερα σοβαρή (ΑΠ 18/2009, ΑΠ 2193/2007). Υπάρχει μάλιστα περίπτωση στην οποία η Ασφαλιστική Εταιρεία, δεν δέχθηκε να καταβάλλει για δεύτερη φορά αποζημίωση για κλοπή, αφού μετά τη πρώτη φορά η επιχειρηματίας, πέρα από κλειδαριές δεν έλαβε τα απαραίτητα μέτρα για να μην μπουν πάλι οι κλέφτες από το ίδιο άνοιγμα. Συγκεκριμένα «…παρέλειψε να λάβει κατάλληλα μέτρα προστασίας, επιδεικνύοντας έτσι συμπεριφορά αποκλίνουσα σε μεγάλο βαθμό από αυτή του μέσου επιμελούς ανθρώπου ευρισκόμενου υπό ανάλογες συνθήκες». Σε γενικές γραμμές χρειάζεται επιμέλεια εκ μέρους του ασφαλισμένου και των οικείων του καθώς: «Βαριά χαρακτηρίζεται η αμέλεια όταν η παρέκκλιση από τη συμπεριφορά του μέσου επιμελούς ανθρώπου είναι σημαντική, ασυνήθης, ιδιαιτέρως μεγάλη που φανερώνει πλήρη αδιαφορία του δράστη για τα παράνομα σε βάρος τρίτων αποτελέσματά της». Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Λάουρα Σταυρίδου, 30/05/2025 - 09:06 Τι προτείνει ο οργανισμός Insurance Europe για την διευκόλυνση των καταναλωτών Επενδυτικών Ασφαλιστικών Προϊόντων;
Λάουρα Σταυρίδου, 28/05/2025 - 09:17 Γιατί τόσοι πολλοί άνθρωποι δεν έχουν Συνταξιοδοτικό Προγραμματισμό;
Λάουρα Σταυρίδου, 27/05/2025 - 11:21 Επιχειρηματική Ασφάλιση σε επιχειρηματία…γυναίκα. Τι πρέπει να ξέρουμε;
Λάουρα Σταυρίδου, 26/05/2025 - 09:23 Πτώση μαρμάρων από μπαλκόνι - Γιατί δεν Καλύπτεται από την Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης;
Η Υποχρεωτική Ασφάλιση των επιχειρήσεων και η άρνηση Ασφάλισης από τις Ασφαλιστικές - Τι ισχύει για το πρόστιμο; Οι νομοθετικές ρυθμίσεις του Ν. 5116/2024 προβλέπουν την υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων, κατοικιών και οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών, λόγω ακραίων καιρικών... Λάουρα Σταυρίδου, 23/05/2025 - 10:16
Χάνεται το νόημα της Ανάλυσης Αναγκών με τα υψηλά Ασφάλιστρα Υγείας; Οι παλαιότεροι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές σίγουρα θυμούνται από τις εκπαιδεύσεις, πως το Ασφάλιστρο πρέπει να είναι ποσοστό του εισοδήματος και όχι... Λάουρα Σταυρίδου, 21/05/2025 - 08:57
Άνοιγμα ασφαλιστικής συζήτησης. Θέλει καλή προετοιμασία! Όπως σε μια παρτίδα σκάκι, το «άνοιγμα» είναι πολύ σημαντικό, έτσι και στη πρώτη συνάντηση με έναν πελάτη, η φράση... Λάουρα Σταυρίδου, 20/05/2025 - 09:36
Πελάτες ανεξάρτητοι, σκεπτικιστές, οικονομικά ανασφαλείς; Υπάρχουν Επιχειρήματα για όλους! Είναι γνωστό πως η εργασία του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή γίνεται πιο εύκολη αν καταφέρει να προσαρμόσει την επιχειρηματολογία του, ανάλογα με... Λάουρα Σταυρίδου, 19/05/2025 - 09:06
Μην αποκαρδιώνεστε! Η εργασία του ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή είναι σημαντική! Οι παλαιότεροι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές, σίγουρα θυμούνται τη φράση «η δουλειά μας δεν είναι επάγγελμα, είναι λειτούργημα». Η αλήθεια είναι ότι... Λάουρα Σταυρίδου, 16/05/2025 - 09:37
Είναι υποχρεωτική η παροχή Συμβουλής στον δυνητικό πελάτη από τον Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή; Μια από τις υποχρεώσεις του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή κατά τη συμμόρφωση με την IDD -Insurance Distribution Directive- και τη νομοθεσία (Ν.... Λάουρα Σταυρίδου, 14/05/2025 - 09:10