Κώστας Παπαϊωάννου, 16/8/2018 - 09:47 facebook twitter linkedin Η κατάρρευση της γέφυρας στη Γένοβα και οι τεχνικές ασφαλίσεις-Εσείς τι ξέρετε γι’ αυτές; Κώστας Παπαϊωάννου, 16/8/2018 facebook twitter linkedin Δυστυχώς η επέλευση τραγικών ζημιών, με δεκάδες νεκρούς, τραυματίες και σημαντικές οικονομικές απώλειες, όπως αυτή που συνέβη προ ημερών στη γειτονική μας Ιταλία, εκτός από τη θλίψη, φέρνει στο μυαλό μας και τα αντίστοιχα κενά που υπάρχουν στην εκπαίδευση των ασφαλιστών στην Ελλάδα. Αν δούμε όλη αυτή την τραγωδία από καθαρά ασφαλιστική-τεχνική και ιδιαιτέρως από εκπαιδευτική σκοπιά, αφαιρώντας (κατά το δυνατόν) τα συναισθήματα που δημιουργεί μια τέτοιου μεγέθους ζημιά, θα πρέπει να οδηγηθούμε σε κάποια συμπεράσματα, τα οποία θα μας βοηθήσουν να βελτιωθούμε στο ασφαλιστικό αντικείμενο και να γίνουμε περισσότερο αποτελεσματικοί. Κατ’ αρχήν η ζημιά αυτή εμπλέκει σε επίπεδο κάλυψης και αποζημιώσεων, διάφορους ασφαλιστικούς κλάδους. Εμπλέκει τις τεχνικές ασφαλίσεις κατασκευαστικών έργων, τις ασφαλίσεις αστικής ευθύνης κατασκευαστών και την αστική ευθύνη διαχειριστών τέτοιων έργων. Ακόμα, σε δεύτερο επίπεδο το οποίο δεν θα μας απασχολήσει σε αυτό το άρθρο, εμπλέκει και τις ασφαλίσεις ζωής και υγείας, όπως και τις ασφαλίσεις οχημάτων κ.α. Οι τεχνικές ασφαλίσεις και οι ασφαλίσεις αστικής ευθύνης κατασκευαστών και διαχειριστών τέτοιου μεγέθους έργων ανήκουν στους μεγάλους, «μη τιμολογημένους» κινδύνους. Εξ αντικειμένου, για την ανάληψη και διαχείριση τέτοιου είδους κινδύνων, εμπλέκονται άμεσα και οι τεχνικοί κλάδοι των ασφαλιστικών εταιριών. Από την άλλη μεριά, για την πρόσκτηση τέτοιων κινδύνων εμπλέκονται ασφαλιστές, πράκτορες και μεσίτες. Σε πολλές περιπτώσεις εμπλέκονται και τράπεζες, λόγω δανείων. Τι εκπαίδευση έχουν αυτές οι κατηγορίες διαμεσολαβούντων για την κάλυψη τέτοιων κινδύνων; Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι στην Ελλάδα δεν έχουμε να καλύψουμε κινδύνους αυτού του μεγέθους. Αυτό δεν είναι σωστό. Σκεφθείτε για παράδειγμα τη γέφυρα Ρίου-Αντιρίου, τις νέες εθνικές οδούς Αθηνών-Πατρών, Αντιρίου-Ιωαννίνων, το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, την Αττική οδό κ.α. Βεβαίως οι κίνδυνοι δεν χρειάζεται να είναι αυτών των μεγεθών για να υπαχθούν στους μεγάλους «μη τιμολογημένους». Ακόμα και κάποιο εργοστάσιο, ένα εκκοκκιστήριο βάμβακος, ένα πάρκο φωτοβολταϊκών ή μια ιχθυοκαλλιέργεια, θα μπορούσαν να υπαχθούν σε αυτές τις κατηγορίες. Ερωτήσεις (άρα έστω και μια υποτυπώδης εκπαιδευτική ενημέρωση) σχετικά με αυτές τις κατηγορίες κινδύνων υπάρχουν στις πιστοποιήσεις και επαναπιστοποιήσεις των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών; Μήπως η αποδυνάμωση των εκπαιδευτικών κέντρων των ασφαλιστικών εταιριών προκαλεί μεγαλύτερα προβλήματα, από αυτά (τα οικονομικά) που υποτίθεται πως λύνει; Εσείς τι γνωρίζετε για την κάλυψη των μεγάλων, «μη τιμολογημένων» κινδύνων; Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Κώστας Παπαϊωάννου, 04/08/2025 - 09:28 Τα αδιέξοδα στις πωλήσεις των ασφαλιστικών εταιριών και των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών στους πελάτες τους!
Κώστας Παπαϊωάννου, 31/07/2025 - 09:08 Συνεχίστηκε η αποδυνάμωση της αγοράς και στις εξετάσεις της Θεσσαλονίκης! Απέτυχε το 52%!
Κώστας Παπαϊωάννου, 25/07/2025 - 09:00 Ποιες καλύψεις των κλάδων 8 και 9 αφορούν την υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων για φυσικές καταστροφές;
Κλάδος Αυτοκινήτων: Όταν στα συνέδρια των ασφαλιστών οι μισοί βραβεύονται για την παραγωγή τους σε αυτόν! Συνήθως στα συνέδρια των ασφαλιστικών εταιριών και των εταιριών διαμεσολάβησης, οι βραβεύσεις αφορούν μόνο τρεις έως τέσσερις, από τους συνολικά... Κώστας Παπαϊωάννου, 23/07/2025 - 09:20
Αστική ευθύνη πλοίων και σκαφών αναψυχής (κλάδος 12)! Ένας κλάδος που παρά την τεράστια σημασία του και την ναυτική ιστορία και τα μεγέθη της Ελληνικής ακτοπλοΐας, καθώς και... Κώστας Παπαϊωάννου, 21/07/2025 - 09:09
Η ολιστική προσέγγιση για την κάλυψη των αναγκών των πελατών λιανικής! Οι τέσσερις βασικοί τομείς κάλυψης ασφαλιστικών αναγκών των πελατών λιανικής! Τα πάντα ξεκινάνε από τη διαδικασία διερεύνησης και εντοπισμού αναγκών των... Κώστας Παπαϊωάννου, 18/07/2025 - 08:45
Η δύσκολη παρακολούθηση της ισορροπίας μεταξύ κινδύνου, απόδοσης και αποδόσεων στα προϊόντα Unit Linked! Θεωρητικά και με βάση αυτά που η νομοθεσία (ν.4364/2016 Solvency II & ν.4553/2018 IDD), προβλέπουν, τόσο οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές (ασφαλιστικοί πράκτορες),... Κώστας Παπαϊωάννου, 15/07/2025 - 09:30
Η υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων για φυσικές καταστροφές και οι ασφαλιστικοί πράκτορες που ακόμα δεν εκμεταλλεύονται την ευκαιρία! Ακόμα δεν έχουν ενημερωθεί πλήρως γι’ αυτήν και δεν την αξιοποιούν! Έχουν αντιληφθεί οι ασφαλιστικοί πράκτορες την ευκαιρία που έχουν μπροστά... Κώστας Παπαϊωάννου, 11/07/2025 - 09:40
Τι καλύπτει ο κλάδος 18 Βοήθεια; Ο κλάδος Βοηθείας (18) είναι ένας ασφαλιστικός κλάδος με μεγάλο ενδιαφέρον για τους πελάτες και χαμηλό ασφάλιστρο, ο οποίος στο... Κώστας Παπαϊωάννου, 09/07/2025 - 09:19