Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 3/12/2025 - 09:35 facebook twitter linkedin Η Anytime «αλλάζει» το μοντέλο ασφάλισης και στη Ρουμανία Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 3/12/2025 facebook twitter linkedin Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Nextdeal (Τεύχος 571) που κυκλοφορεί Αποστολή του «NextDeal» στο Βουκουρέστι Του Κωστή Σπύρου Οι σχέσεις Ελλάδας και Ρουμανίας έχουν βαθιές ιστορικές ρίζες, που διαμόρφωσαν στενούς δεσμούς ανάμεσα στους δύο λαούς ήδη από την προεπαναστατική περίοδο. Για αιώνες, Έλληνες έμποροι, ναυτικοί και επιχειρηματίες δραστηριοποιήθηκαν στις παραδουνάβιες περιοχές, αφήνοντας ισχυρό αποτύπωμα στην οικονομική και κοινωνική ζωή της περιοχής. Σήμερα, οι επαφές αυτές αποκτούν νέα δυναμική, με σύγχρονες ελληνικές εταιρείες να επενδύουν ξανά στη Ρουμανία – ανάμεσά τους και η Anytime της INTERAMERICAN, μέλος του ολλανδικού ομίλου Achmea, που φέρνει ένα καθαρά digital μοντέλο ασφάλισης στη ρουμανική αγορά. Το «NextDeal» ταξίδεψε στο Βουκουρέστι και βρέθηκε στα νέα γραφεία της Anytime, στην καρδιά της ρουμανικής πρωτεύουσας. Η αποστολή συνέπεσε με την παρουσία της εταιρείας στο πρώτο Delphi Economic Forum Bucharest, προσδίδοντας στην επίσκεψη έναν ιδιαίτερο συμβολισμό: από τη μία πλευρά η εγκατάσταση της Anytime στη Ρουμανία και από την άλλη η ανάδειξη του ρόλου της χώρας ως κόμβου για τις ελληνο-ρουμανικές επιχειρηματικές σχέσεις. Στα γραφεία της Anytime στη Ρουμανία, αφού γνωρίσαμε όλη τη διοικητική ομάδα της, είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον Αντώνη Τσακνάκη, επικεφαλής της εταιρείας στη Ρουμανία, τη Linda Nieuwenhuizen, Chief Commercial Officer της INTERAMERICAN, και την Oana Pienescu, Head of Business Development Anytime Romania, οι οποίοι μοιράστηκαν αποκλειστικά στην κάμερα του «NextDeal» τη στρατηγική του ομίλου, τις προοπτικές της αγοράς και τη φιλοδοξία που συνοδεύει την επέκταση. Πάνος Κουβάλης, Chief Operations Officer της INTERAMERICAN Στόχος έως και το 10% στο μερίδιο αγοράς «Η Interamerican επέστρεψε στη Ρουμανία τον τελευταίο χρόνο και επέστρεψε με το digital brand, με το Anytime – το leading digital brand στην ελληνική αγορά, το οποίο, αφού έκανε μια μικρή στάση στην Κύπρο, ήρθε τώρα και στη Ρουμανία. Έχουμε έρθει εδώ να συμμετέχουμε στο Delphi Forum στο Βουκουρέστι και είναι μια ακόμα παρουσία των ανθρώπων της Interamerican εδώ, στην προσπάθειά μας να καταλάβουμε την τοπική αγορά, να αναγνώσουμε σωστά τα θέλω και τις ανάγκες. Και φυσικά είναι μια καλή ευκαιρία να συναντήσουμε ανθρώπους της αγοράς και να δούμε ευκαιρίες για συνεργασίες και συνέργειες. Ο στόχος μας είναι στο κομμάτι των απλών ασφαλίσεων, όπως είναι το αυτοκίνητο, όπως είναι το σπίτι, όπως είναι το travel, να μπορέσουμε να πάρουμε ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς, το οποίο θα μπορούσε να φτάσει έως και το 10% σε βάθος χρόνου και φυσικά να έχουμε μια δραστηριότητα η οποία να είναι και κερδοφόρος και αναπτυξιακή και να φέρει αξία στον Ρουμάνο καταναλωτή». Η Anytime εισέρχεται στη ρουμανική αγορά σε μια περίοδο όπου ο κλάδος βρίσκεται σε μετασχηματισμό. Η χώρα έχει ζήσει μεγάλες αναταράξεις με την ανάκληση των αδειών της City Insurance και της Euroins, αλλά σήμερα διαμορφώνεται ένα νέο, πιο σταθερό περιβάλλον με υψηλή ζήτηση για ψηφιακές, απλές και διαφανείς λύσεις ασφάλισης. Η ψηφιοποίηση των καταναλωτών, η μεγάλη βάση οχημάτων και η αυξανόμενη ανάγκη για online υπηρεσίες δημιουργούν πρόσφορο έδαφος για ένα digital-first brand. Με την τεχνογνωσία της INTERAMERICAN, την υποστήριξη της Achmea και ένα brand που πολλοί Ρουμάνοι θυμούνται ήδη από το παρελθόν, η Anytime έχει μπροστά της μια αγορά 20 εκατομμυρίων ανθρώπων και μια ιστορική ευκαιρία. Και όπως συνέβη στην Ελλάδα και την Κύπρο, έτσι και στη Ρουμανία ο στόχος είναι ξεκάθαρος: να αλλάξει ο τρόπος που ο καταναλωτής αντιλαμβάνεται και αγοράζει ασφάλιση. Αντώνης Τσακνάκης Επικεφαλής της Anytime στη Ρουμανία Το μοντέλο της Anytime ταιριάζει απόλυτα στην τοπική κουλτούρα Ο Αντώνης Τσακνάκης περιγράφει με ακρίβεια τη διαδρομή έως την έναρξη λειτουργίας. «Οι πρώτες σκέψεις επέκτασης ξεκίνησαν στα μέσα του 2023. Η τελική απόφαση πάρθηκε τον Σεπτέμβριο του 2024 και στις 27 Ιουνίου 2025 εκδώσαμε το πρώτο μας συμβόλαιο», σημειώνει, εξηγώντας ότι η πρώτη φάση είναι συνειδητά μετρημένη: «Σήμερα έχουμε περίπου 250 συμβόλαια σε soft launch mode. Θέλουμε να προχωρήσουμε με μικρά και αργά βήματα, να επιβεβαιώσουμε ότι όλες οι λειτουργίες δουλεύουν όπως θέλουμε». Ο Τσακνάκης επισημαίνει επίσης ότι η αγορά είναι μεγάλη, με 20 εκατομμύρια κατοίκους και περίπου 8-9 εκατ. οχήματα. Το σημαντικότερο όμως είναι η ψηφιακή της ωριμότητα: «Οι Ρουμάνοι οδηγοί αγοράζουν ασφάλιση online, κάνουν δηλώσεις ζημιών ψηφιακά σε ποσοστό που ξεπερνά την Ελλάδα. Το μοντέλο της Anytime ταιριάζει απόλυτα στην τοπική κουλτούρα». Επιπλέον, η επανεμφάνιση της Interamerican στη Ρουμανία έχει και συναισθηματικό φορτίο: «Πολλοί θυμούνται το brand Interamerican. Το συναντάμε παντού. Αυτό μας δίνει μια πολύ θετική βάση για να χτίσουμε τη νέα μας σχέση με την αγορά», αναφέρει. Linda Nieuwenhuizen Chief Commercial Officer της Interamerican Η Ρουμανία είναι έτοιμη για την ψηφιακή εμπειρία της Anytime Η Linda Nieuwenhuizen, μιλώντας από τα γραφεία της Anytime στη Ρουμανία για τη στρατηγική διάσταση της κίνησης, σημειώνει χαρακτηριστικά ότι ξεκινά από το DNA της Interamerican και της Anytime. «Έχουμε το DNA της διερεύνησης ευκαιριών και του να φέρνουμε νέες εμπειρίες ασφάλισης στην αγορά. Ξεκινήσαμε με την Anytime πριν από λίγα χρόνια στην Ελλάδα, πήγε πολύ καλά. Και είπαμε ότι μπορούμε να φέρουμε μια νέα εμπειρία ασφάλισης και σε άλλες αγορές που είναι έτοιμες γι’ αυτήν την εμπειρία – την πλήρως ψηφιακή εμπειρία, από την προσφορά έως την αποζημίωση, και να δώσουμε ευκολία σε όλους τους πελάτες. Έτσι, εξερευνήσαμε τις ευκαιρίες και θεωρούμε ότι η Ρουμανία είναι μια ιδανική αγορά, απολύτως έτοιμη για την ψηφιακή εμπειρία της Anytime. Και, επιπλέον, είχαμε εξαιρετική εμπειρία με τη Ρουμανία όταν ήμασταν εδώ ως Interamerican. Άρα γνωρίζαμε ότι ήταν μια καλή χώρα για να έρθουμε και να ξεκινήσουμε εδώ την Anytime». Ερωτηθείσα αν «εμπιστεύεται» την ελληνική ομάδα για την ανάπτυξη της Anytime στη Ρουμανία, σημειώνει ότι « έχουμε τη γερή βάση και τις δυνατότητες της ελληνικής ομάδας και της ομάδας της Anytime από την Ελλάδα, σε συνδυασμό με την τοπική ομάδα εδώ στη Ρουμανία. Και αυτό είναι πραγματικά πολύ σημαντικό. Νομίζω ότι είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες επιτυχίας για να δημιουργήσεις ένα νέο brand και να λανσάρεις μια νέα ασφαλιστική εταιρεία σε άλλη χώρα – να έχεις αυτόν τον συνδυασμό κεντρικών δυνατοτήτων αλλά και τοπικής γνώσης, τεχνογνωσίας και προσαρμογής που χρειάζεσαι σε μια άλλη χώρα». Αναφερόμενη στη στόχευση από την επένδυση στη Ρουμανία σημειώνει «ο στόχος είναι πραγματικά να αναμορφώσουμε την ασφαλιστική βιομηχανία εδώ στη Ρουμανία, όπως κάναμε και στην Ελλάδα. Παράλληλα, στοχεύουμε στη δημιουργία νέας αξίας τόσο για την αγορά όσο και για την ίδια την εταιρεία», υπογραμμίζει η Linda Nieuwenhuizen. Σχετικά με τον ρυθμό ανάπτυξης, ανέφερε ότι «προχωράμε σταθερά και ομαλά. Θέλουμε να μαθαίνουμε βήμα βήμα από την αγορά, από τη συμπεριφορά των καταναλωτών, από την υιοθέτηση του ψηφιακού μοντέλου και από τον τρόπο που αποτυπώνεται ο κίνδυνος στη συγκεκριμένη χώρα. Παίρνουμε μαζί μας τα μαθήματα από την Ελλάδα και την Κύπρο». Αναφερόμενη στον Όμιλο Achmea, η Linda Nieuwenhuizen σημειώνει πως η διεθνής επέκταση αποτελεί κεντρικό στρατηγικό στόχο: «Η Achmea διαθέτει εταιρείες σε πολλές χώρες και η Ελλάδα είναι μία από τις μεγαλύτερες. Η επέκταση της Anytime στη Ρουμανία είναι πλήρως ευθυγραμμισμένη με τη στρατηγική του ομίλου». OANA PIENESCU Head of Business Development Anytime Romania Interamerican Η Ρουμανία είναι πολύ tech–savvy. Και η μητέρα μου, 71 ετών, αγοράζει ασφάλιση online Στο υψηλό επίπεδο ψηφιακής εξοικείωσης της Ρουμανίας εστιάζει η Oana Pienescu, Head of Business Development της Anytime Romania. «Η Ρουμανία είναι πολύ tech–savvy. Ακόμη και η μητέρα μου, 71 ετών, αγοράζει ασφάλιση online. Οι Ρουμάνοι καταναλωτές είναι έτοιμοι για κάτι νέο». Η Oana Pienescu, έχοντας ενταχθεί στην ομάδα τον Μάιο, σημειώνει ότι από την πρώτη στιγμή διαπίστωσε στην πράξη τις αξίες της Anytime: διαφάνεια, απλότητα και μια σύγχρονη, φρέσκια προσέγγιση στην ασφάλιση. Τονίζει ακόμη και τη σημασία του brand Interamerican: «Έχει πολύ ισχυρή φήμη στη Ρουμανία. Η επιστροφή του ονόματος μέσω της Anytime μάς δίνει μεγάλο πλεονέκτημα». Με εμπειρία περίπου 15 ετών στον κλάδο της ασφάλισης υγείας, η Oana Pienescu πέρασε σε έναν εντελώς διαφορετικό τομέα: την ασφάλιση αυτοκινήτου. Και όπως τονίζει, είναι πολύ ανταγωνιστικός κλάδος στη Ρουμανία. Σημειώνει, ωστόσο, ότι «το βασικό μας πλεονέκτημα είναι ότι απευθυνόμαστε σε αυτό το ψηφιακό κομμάτι της αγοράς. Είναι σίγουρα μια ευκαιρία για εμάς να βρισκόμαστε στο ψηφιακό περιβάλλον». «Οπότε βλέπω την αποστολή μας, να λανσάρουμε ένα διαφανές, απλό και προσιτό προϊόν, ως μια πολύ μεγάλη ευκαιρία για εμάς», προσθέτει η Oana Pienescu. Για την κ. Pienescu, προσωπικό στόχο αποτελεί η ουσιαστική ανάπτυξη της Anytime στη Ρουμανία. «Θέλω να δούμε την Anytime να μεγαλώνει, θέλω να αναπτύξουμε ουσιαστικές συνεργασίες εδώ στη Ρουμανία, που δεν θα αναπτύξουν μόνο την επιχείρηση και τον κλάδο, αλλά θα εκπαιδεύσουν και τους πελάτες και την αγορά ώστε να γνωρίζουν πώς μπορούν να επιλέγουν καλύτερα για τον εαυτό τους και πώς μπορούν να χρησιμοποιούν καλύτερα την ασφάλιση», σημειώνει χαρακτηριστικά. Η ασφαλιστική αγορά της Ρουμανίας Η σχέση Ελλάδας και Ρουμανίας έχει βαθιές ρίζες που ξεκινούν πολύ πριν τη δημιουργία του ελληνικού κράτους. Από τον 18ο αιώνα, οι Παραδουνάβιες Ηγεμονίες αποτέλεσαν τόπο έντονης ελληνικής παρουσίας, με εμπόρους, ναυτιλιακούς παράγοντες και διανοούμενους να δραστηριοποιούνται σε Βλαχία και Μολδαβία, δημιουργώντας ισχυρά οικονομικά και πολιτισμικά δίκτυα. Στα μεγάλα εμπορικά κέντρα, όπως το Βουκουρέστι, το Γαλάτσι και η Μπραΐλα, οι ελληνικές κοινότητες έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη διακίνηση σιτηρών, ξυλείας και προϊόντων προς τον Δούναβη και τη Μαύρη Θάλασσα. Το 1821, ο Αλέξανδρος Υψηλάντης ύψωσε στη Μολδαβία το λάβαρο της Επανάστασης, επιβεβαιώνοντας τους δεσμούς των δύο λαών. Έκτοτε, οι εμπορικές σχέσεις ενισχύθηκαν και η Ρουμανία εξελίχθηκε σε μία από τις σημαντικότερες αγορές ελληνικού επιχειρηματικού ενδιαφέροντος. Αυτή η ιστορική συνέχεια συναντά σήμερα μια νέα οικονομική πραγματικότητα. Η Ρουμανία έχει εξελιχθεί σε μία από τις πιο δυναμικές οικονομίες της Κεντρικής και της Ανατολικής Ευρώπης, με ΑΕΠ που πλησιάζει τα 380 δισ. δολάρια, πληθυσμό περίπου 19 εκατομμυρίων και σημαντικό περιθώριο σύγκλισης με την Ε.Ε. Παρά τις δημοσιονομικές πιέσεις, η οικονομική ανάπτυξη παραμένει σταθερή, ενώ η άνοδος του διαθέσιμου εισοδήματος και η αστικοποίηση δημιουργούν αυξημένη ανάγκη για ασφαλιστικά προϊόντα. Το 2023 η αγορά ασφάλισης άγγιξε τα 18,2 δισ. RON, ενώ το 2024 ξεπέρασε τα 23,4 δισ. RON, παρουσιάζοντας διψήφια αύξηση. Οι ανακλήσεις αδειών το 2021 και το 2023 των 2 εταιρειών που συγκέντρωναν περίπου το 60% του μεριδίου αγοράς στον κλάδο Αυτοκινήτου άλλαξαν το τοπίο, ενισχύοντας ομίλους με ισχυρότερη φερεγγυότητα. Η ρουμανική ασφαλιστική αγορά παραμένει σε μεγάλο βαθμό broker-driven. Περίπου το 70% της συνολικής παραγωγής πραγματοποιείται μέσω διαμεσολάβησης, ενώ οι μεγάλοι brokers έχουν πραγματοποιήσει ταχεία ψηφιακή μετάβαση. Ο μέσος Ρουμάνος καταναλωτής αγοράζει πλέον το ασφαλιστήριο αυτοκινήτου ή κατοικίας μέσα από ψηφιακές πλατφόρμες brokers και όχι απευθείας από τις ασφαλιστικές, οι οποίες λειτουργούν κυρίως ως πάροχοι προϊόντος, εκπαιδεύοντας ωστόσο το κοινό στην «ψηφιακή» εποχή! Σε αυτό το πλαίσιο, η ελληνική παρουσία ενισχύεται. με 4 ελληνικών συμφερόντων εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ασφαλιστική αγορά της Ρουμανίας. Η Eurolife, η Hellas Direct, η Ευρώπη Ασφαλιστική με τη συνεργασία της μέσω της Vista Bank, ενώ από τον Ιούνιο του 2025 εισέρχεται στην αγορά και η Interamerican μέσω της Anytime, σε πιλοτική φάση για τον πρώτο χρόνο και με πλήρη ανάπτυξη από το 2026. Με την οικονομία της Ρουμανίας να βρίσκεται σε ανοδική τροχιά, τη ζήτηση για ασφάλιση να αυξάνεται και την αγορά να στηρίζεται σε ένα από τα πιο ψηφιακά δίκτυα διαμεσολάβησης στην Ευρώπη, η χώρα αναδεικνύεται σε προορισμό με ουσιαστικές ευκαιρίες. Όπως οι Έλληνες έμποροι των προηγούμενων αιώνων αναζητούσαν νέους δρόμους επιχειρηματικότητας στις Παραδουνάβιες Ηγεμονίες, έτσι και σήμερα οι ελληνικές ασφαλιστικές βρίσκουν στη Ρουμανία μια αγορά με δυναμική, προοπτική και ισχυρούς συνδετικούς ιστορικούς δεσμούς. Διαβάστε παρακάτω το πρώτο θέμα από την εφημερίδα Nextdeal (Τεύχος 571) που κυκλοφορεί και σε ηλεκτρονική μορφή (πατήστε κάτω δεξιά για μεγέθυνση) Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 29/11/2025 - 17:19 Ο Χρήστος Μεγάλου στέλνει μήνυμα εμπιστοσύνης: «Το δίκτυο της Εθνικής Ασφαλιστικής είναι η καρδιά της νέας εποχής»
Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 28/11/2025 - 13:27 Η Anytime ξεκινά νέο κεφάλαιο στη ρουμανική ασφαλιστική αγορά | Αποστολή Nextdeal στο Βουκουρέστι
Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 27/11/2025 - 08:00 Βίντεο | Στη Θεσσαλονίκη η ηγεσία της Allianz – Διάλογος, εξωστρέφεια και στήριξη προς το δίκτυο σε όλη την Ελλάδα
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ - Νέο γνωστό στέλεχος ενισχύει την διοικητική πυραμίδα της "Δυναμις Ασφαλιστική" Κίνηση ουσίας φαίνεται πως ετοιμάζει η Δύναμις Ασφαλιστική, καθώς σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Nextdeal, η εταιρία προχωρά εντός των επόμενων ημερών... Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 21/11/2025 - 15:49
Συνάντηση Philippe Donnet με τον Βασιλιά Κάρολο Γ’ για την κλιματική ανθεκτικότητα και την οικονομική βιωσιμότητα Η ασφαλιστική βιομηχανία κλειδί για τη γέφυρα ανάμεσα στην κλιματική ευαλωτότητα και την οικονομική ανθεκτικότητα Ο Philippe Donnet, Διευθύνων Σύμβουλος του... Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 07/11/2025 - 14:22
Η Agora του Ardonagh Group εγκαινιάζει την παρουσία της στην Ελλάδα με 300 εκατ. ευρώ διαθέσιμα για εξαγορές Με μια λαμπρή εκδήλωση στο Μουσείο της Ακρόπολης, η Agora, μέλος του διεθνούς ασφαλιστικού ομίλου Ardonagh Group, εγκαινίασε επίσημα την παρουσία της στην... Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 06/11/2025 - 10:20
87.026 οχήματα χωρίς ασφάλιση και τέλη κυκλοφορίας Στο πλαίσιο των συνεχόμενων διασταυρωτικών ελέγχων που πραγματοποιούνται για τη διασφάλιση της οδικής ασφάλειας και της νόμιμης κυκλοφορίας των οχημάτων,... Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 04/11/2025 - 21:23
Έκτακτο: Έτοιμο το Υπουργείο Υγείας να υπογράψει συμβάσεις με ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες Έτοιμο να προχωρήσει σε υπογραφή συμβάσεων με τις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες εμφανίζεται το Υπουργείο Υγείας, σύμφωνα με δήλωση του Υφυπουργού... Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 30/10/2025 - 11:15
Τι έκανε σήμερα στην Πλατεία Συντάγματος η Interamarican - Δείτε το video Ξεκίνησε σήμερα το πρωί στην Πλατεία Συντάγματος και θα κορυφωθεί αύριο το μεγάλο pop-up activation Packmen Project, της Interamerican, που πραγματοποιείται στο πλαίσιο της νέας της... Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 29/10/2025 - 16:28