Κώστας Ακριβόπουλος, 30/8/2024 - 09:20 facebook twitter linkedin Υποχρεωτική ασφάλιση οχημάτων (Μέρος 2) Κώστας Ακριβόπουλος, 30/8/2024 facebook twitter linkedin Γράφει ο Κώστας Ακριβόπουλος, Σύμβουλος Εκπαίδευσης, Training, Mentoring, Coaching (ILU, FA, MNGM, SOCIOL, PSYCHOL, NLP, MRKTG, AML, Feng Shui, GESTALT, SILVA, MDRT, IKMG, LIMRA, LOMA, GAMA, INNOV, ΛΑΕΚ/ΟΑΕΔ) “ Δεν υπάρχει στιγμή χωρίς κάποιο καθήκον - Κικέρων” Ας συνεχίσουμε με το αυτοκίνητο, για λίγο ακόμη. Κρατώντας την υπόσχεσή μας, συνεχίζουμε με ανάλυση, συγκεκριμένων ερωτήσεων, με το 2ο μέρος των ερωτήσεων της Ύλης για την ασφάλιση των οχημάτων. ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Στο 1ο μέρος αναλύσαμε τις πρώτες 20 ερωτήσεις: 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378. Και συνεχίζουμε με τις υπόλοιπες 27: 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390, 372, 393, 394, 395, 399, 403, 438, 440, 441, 442, 462, 323, 324, 325, 326 Ερώτ. 379 Να θυμίσουμε ότι η Εταιρεία πάντα πρέπει να καταθέτει την αποζημίωση απευθείας στον τραπεζικό λογαριασμό του δικαιούχου, και επίσης ο Πράκτορας απαγορεύεται να εισπράττει ή να διαχειρίζεται χρήματα των Πελατών, παρά μόνο σε περίπτωση έγγραφης συμφωνίας της Εταιρείας. Στην προκειμένη περίπτωση και λόγω ειδικής περίπτωσης, η Ε θα καταθέσει την αποζημίωση απευθείας στον τραπεζικό λογαριασμό του Π. Ερώτ. 380 Ζητάμε πάντα αποδεικτικό με πρωτόκολλο παράδοσης – παραλαβής, όταν παραδίδουμε τα έγγραφα ζημιάς, ώστε να αρχίζει να μετρά ο χρόνος της υποχρεωτικής απάντησης και αποζημίωσης. Ερώτ. 381 Συνήθως οι παθόντες απευθύνονται στο Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης, το οποίο διακανονίζει ζημίες που προκαλούνται στην Ελλάδα από οχήματα άλλων κρατών μελών του Συστήματος Πρασίνων Καρτών και εγγυάται για την αποζημίωση των θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων από την κυκλοφορία ελληνικών οχημάτων σε άλλα κράτη μέλη του Συστήματος. Το σίγουρο είναι ότι θα απευθυνθεί στον ανταποκριτή ζημιών που έχει ορίσει η βουλγαρική ασφαλιστική επιχείρηση του υπαιτίου στην Ελλάδα. Πρέπει όμως να υπάρχουν στοιχεία του ατυχήματος με την σύμφωνη γνώμη του υπαιτίου και παραστατικά που αποδεικνύουν την υπαιτιότητα. Το ίδιο πρέπει να κάνει και ο Πελάτης Π της Ερώτ. 382 ο οποίος επειδή δεν είχε καμία απάντηση στο υποχρεωτικό διάστημα, θα απευθυνθεί στο Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης, αλλά έχει δικαίωμα να υποβάλει Αιτίαση/Παράπονο/Απαίτηση, στην Εταιρεία και στον Επόπτη την Τράπεζα της Ελλάδος . Ερώτ. 383 Σε περίπτωση που ο ζημιωθείς δεν απαιτήσει την αποζημίωσή του εντός του διαστήματος των πέντε ετών, η απαίτηση παραγράφεται. Ερώτ. 384 Κάθε όχημα που κινείται επί του εδάφους και όχι σε σιδηροτροχιές, με τη βοήθεια μηχανικής ή ηλεκτρικής ενέργειας, ανεξάρτητα από τον αριθμό των τροχών (μπορεί να έχει τρεις τροχούς) θεωρείται όχημα, το οποίο είναι υποχρεωμένο βάσει της νομοθεσίας να είναι ασφαλισμένο. Ερώτ. 385 Μετά την υποβολή της Αίτησης και την εξόφληση του ασφαλίστρου, η Εταιρεία πρέπει να στείλει το συμβόλαιο στον Πελάτη εντός 5 ημερών. Σήμερα όμως, στις περισσότερες Εταιρείες, μπορεί να εκτυπωθεί το συμβόλαιο, από τον Πράκτορα ή ακόμη και από τον Πελάτη, από την σελίδα της Εταιρείας στο διαδίκτυο, μετά την πληρωμή του ασφαλίστρου και πάντα βέβαια με τον κωδικό του Πελάτη. Ερώτ. 386 Σίγουρα θα αφαιρεθεί μέρος της αποζημίωσης προς τη Β, διότι είναι υπεύθυνη για τον τραυματισμό της, αφού δεν έφερε ζώνη ασφαλείας. Το θέμα αποδεικνύεται εύκολα από τον πραγματογνώμονα, ελέγχοντας τον ειδικό μηχανισμό που φέρει η ζώνη και ο οποίος ενεργοποιείται σε περίπτωση απότομης χρήσης της ζώνης. Σε περίπτωση μη ενεργοποίησης, σημαίνει ότι δεν είχε γίνει χρήση της ζώνης. Ερώτ. 387 Όπως αναφέραμε και στην Ερώτ. 372, στο προηγούμενο άρθρο μας, ενώ κάποτε υπήρχε ένας μήνας χάριτος, δηλαδή το όχημα εξακολουθούσε να είναι ασφαλισμένο, ένα μήνα μετά τη λήξη του συμβολαίου (ακόμη και χωρίς πληρωμή του ασφαλίστρου) σήμερα σε περίπτωση μη πληρωμής του ασφαλίστρου, max. την τελευταία ημέρα του συμβολαίου, την επομένη το όχημα είναι ανασφάλιστο, γιαυτό πρέπει να μεριμνήσει για τη σύναψη νέας ή την ανανέωση της παλαιάς σύμβασης ασφάλισης. Ερώτ. 388 Αρχικά, εφόσον ο οδηγός Β δεν έφερε άδεια οδήγησης, θα υπάρξουν ευθύνες από πλευράς της Τροχαίας (πινακίδες, άδεια αυτοκινήτου, πρόστιμο κλπ). Ο Α θα αποζημιωθεί από την ασφαλιστική επιχείρηση του Β, η οποία όμως θα στραφεί στη συνέχεια εναντίον του Β ή/και του Π. Ερώτ. 389 Σε περίπτωση νέου οδηγού, δηλαδή με νέα άδεια μικρότερη του έτους, ή με μικρότερη ηλικία (συνήθως μικρότερη των 21) πάντα υπάρχει επασφάλιστρο (συνήθως 20% για την μία περίπτωση, έως και 40% σε περίπτωση που συνυπάρχουν και οι δύο περιπτώσεις). Ερώτ. 390 Η δήλωση ατυχήματος και η αίτηση αποζημίωσης είναι δύο διαφορετικά έντυπα και υποβάλλονται για δύο διαφορετικούς λόγους. Η δήλωση ατυχήματος θα υποβληθεί σε κάθε περίπτωση, όταν υπάρχει ένα ατύχημα, με τα στοιχεία του ατυχήματος, τα στοιχεία των εμπλεκομένων του υπαίτιου και του παθόντος κλπ, για να ενημερωθεί η Εταιρεία για το συμβάν. Η αίτηση αποζημίωσης υποβάλλεται, για να κινηθεί η διαδικασία, (έλεγχος των στοιχείων από τους εκτιμητές και πραγματογνώμονες), σε περίπτωση που υπάρχει μικτή ασφάλιση, ή υπαίτιος είναι ο άλλος οδηγός, ή λειτουργήσει ο φιλικός διακανονισμός και για να μην εξαρτάται το δικαίωμα αποζημίωσης του τρίτου ζημιωθέντος από τα αν θα υποβάλει ή όχι ο υπαίτιος οδηγός δήλωση τροχαίου ατυχήματος (Ερώτ. 399). Για τις Ερώτ. 393, 394, 395, αναφερθήκαμε σε προηγούμενο, σχετικό με το Επικουρικό, άρθρο μας. Ερώτ. 403 Είναι γεγονός ότι, όταν σε αίτημα αποζημίωσης ατυχήματος, δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία, μάρτυρες, αποδεικτικά της τροχαίας, υπάρχει ιστορικό πολλών ατυχημάτων στο παρελθόν από το ίδιο, ή έχουμε αποδοχή πολύ μικρότερης αποζημίωσης από το αρχικό αίτημα, όλα αυτά θεωρούνται ενδείξεις ασφαλιστικής απάτης, από την Εταιρεία. Ερώτ. 438 Η Οδική Βοήθεια θα παραλάβει το όχημα από τον τόπο του ατυχήματος ή της βλάβης και θα το μεταφέρει στο επιθυμητό σημείο προορισμού του Πελάτη. Επιτρέπεται μόνο μία διαδρομή για το όχημα και το ίδιο και για τους επιβάτες, σε ένα σημείο όπου θα έχουν πρόσβαση σε μεταφορικά μέσα και όχι τον καθένα σε διαφορετικά σημεία. Κανονικά μόνο τον οδηγό πρέπει να μεταφέρουν και όχι όλους τους επιβάτες. Ερώτ. 440 ‘Επρεπε να είχε προβλέψει την κάλυψη στο αρχικό συμβόλαιο. Εφόσον δεν υπάρχει η αντίστοιχη κάλυψη, μπορεί να χρησιμοποιήσει όποια Οδική Βοήθεια επιθυμεί, ακόμη και την Οδική της Εταιρείας, αλλά επί πληρωμή. Ερώτ. 441 Οι περισσότερες Εταιρείες Οδικής Βοήθειας επεκτείνονται οι ίδιες και στο εξωτερικό, ιδίως στην Ευρώπη, ή συνεργάζονται με κάποιες άλλες. Δύνανται να καλύψουν την μεταφορά, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις χρεώνουν τα έξοδα parking, έως ότου βρεθεί το ανάλογο όχημα μεταφοράς. Ερώτ. 442 Σε περίπτωση κάλυψης κλοπής αυτοκινήτου και ο κλέφτης αφαιρέσει κάποια μέρη του οχήματος, καλύπτονται μόνο τα μέρη τα οποία είναι απαραίτητα για την κίνηση και κυκλοφορία του αυτοκινήτου και θεωρείται Μερική Κλοπή (Ερώτ. 462). Π.χ. το τιμόνι και τα καθίσματα. Ερώτ. 323, 324, 326 Με τον Φιλικό Διακανονισμό ή αλλιώς Σύστημα Άμεσης Πληρωμής (Σ.Α.Π.) ο μη υπαίτιος ζημιωθείς σε ένα τροχαίο, θα αποζημιωθεί από τη δική του ασφαλιστική επιχείρηση, με την προϋπόθεση ότι τα εμπλεκόμενα πρόσωπα δεν διαφωνούν ως προς το ποιος ευθύνεται. Δηλαδή θα υπάρξει θετική δήλωση του υπαιτίου (Ερώτ. 324). Οι δύο εταιρείες των εμπλεκομένων πρέπει να είναι μέλη του συστήματος άμεσης πληρωμής (Ερώτ. 326). Σε περίπτωση δε που οι σωματικές βλάβες μη υπαίτιου οδηγού ή/και συνεπιβαινόντων, από το ίδιο ατύχημα ξεπερνούν το συνολικό ποσό των 30.000 €, δεν ενεργοποιείται το σύστημα του φιλικού διακανονισμού. (Ερώτ. 323), αλλά ο διακανονισμός γίνεται απευθείας με την Εταιρεία του υπαίτιου. Ερώτ. 325 Με την υποχρεωτική ασφάλιση αστικής ευθύνης από χερσαία αυτοκίνητα οχήματα καλύπτεται η αστική ευθύνη του ιδιοκτήτη και κατόχου του οχήματος, καθώς και του οδηγού τη συγκεκριμένη στιγμή του ατυχήματος, με την προϋπόθεση ότι υπάρχουν οι απαραίτητες νομικές και τυπικές προϋποθέσεις (ηλικία, άδεια οδήγησης). Καλό είναι το όνομα του δεύτερου οδηγού να αναγράφεται στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο. …. Σύντομα η συνέχεια …την ετοιμάζουμε για εσάς! Εσείς πάντως συνεχίστε την μελέτη- Στόχος σας η Επιτυχία Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Κώστας Ακριβόπουλος, 09/10/2024 - 10:08 Ξεπερνώντας τους τέσσερις ειδικούς λόγους για τους οποίους οι άνθρωποι δεν αγοράζουν ασφάλειες!
Κώστας Ακριβόπουλος, 08/10/2024 - 09:43 Τι έχετε να πείτε για τα αποτελέσματα των εξετάσεων πιστοποίησης; - Ποσοστό αποτυχίας 53%!
Το θέλεις πολύ; Tότε κάνε κάτι, αν θέλεις αξιοπρέπεια και καλό εισόδημα! Γράφει ο Κώστας Ακριβόπουλος, Σύμβουλος Εκπαίδευσης, Training, Mentoring, Coaching (ILU, FA, MNGM, SOCIOL, PSYCHOL, NLP, MRKTG, AML, Feng Shui, GESTALT,... Κώστας Ακριβόπουλος, 04/10/2024 - 09:48
Εσείς χρησιμοποιείτε τα social media για να προσεγγίσετε νέες ομάδες υποψήφιων; Γράφει ο Κώστας Ακριβόπουλος, Σύμβουλος Εκπαίδευσης, Training, Mentoring, Coaching (ILU, FA, MNGM, SOCIOL, PSYCHOL, NLP, MRKTG, AML, Feng Shui, GESTALT,... Κώστας Ακριβόπουλος, 03/10/2024 - 13:23
Τα Προσωπικά Δεδομένα, ο General Data Protection Regulation ή GDPR, o Κανονισμός (ΕΕ) 2016/679 και ο Ν.4624/2019 Γράφει ο Κώστας Ακριβόπουλος, Σύμβουλος Εκπαίδευσης, Training, Mentoring, Coaching (ILU, FA, MNGM, SOCIOL, PSYCHOL, NLP, MRKTG, AML, Feng Shui, GESTALT,... Κώστας Ακριβόπουλος, 30/09/2024 - 09:41
Ποιο προϊόν, σου ανοίγει τον δρόμο προς την επιτυχία; ΜHΝYΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤOP ΤΟΥ MDRT Τι μαθαίνουμε από τους top; 1η άποψη Ο Michael Haggerty, από το Fredericton, New Brunswick, Καναδά, είναι... Κώστας Ακριβόπουλος, 26/09/2024 - 09:25
Ο Κλάδος Ομαδικών Ασφαλίσεων! Γράφει ο Κώστας Ακριβόπουλος, Σύμβουλος Εκπαίδευσης , Training, Mentoring, Coaching (ILU, FA, MNGM, SOCIOL, PSYCHOL, NLP, MRKTG, AML, Feng Shui,... Κώστας Ακριβόπουλος, 23/09/2024 - 09:38
Οι Νόμοι της Έλξης και το «Veni, vidi, vici»! Γράφει ο Κώστας Ακριβόπουλος, Σύμβουλος Εκπαίδευσης, Training, Mentoring, Coaching (ILU, FA, MNGM, SOCIOL, PSYCHOL, NLP, MRKTG, AML, Feng Shui, GESTALT,... Κώστας Ακριβόπουλος, 20/09/2024 - 09:32