close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστικές Ειδήσεις
  • Ιδιωτική Ασφάλιση

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦAΛΙΣΗ

Ποιοι είναι οι κίνδυνοι των ασφαλισμένων από επιχειρηματικές πρακτικές;
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
12/4/2022 - 07:13
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Ποιοι είναι οι κίνδυνοι των ασφαλισμένων από επιχειρηματικές πρακτικές;

Nextdeal newsroom, 12/4/2022
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Η ιδιωτική ασφάλιση είναι από τις λίγες επιχειρηματικές δραστηριότητες όπου ο καταναλωτής-ασφαλισμένος καταβάλλει το κόστος για την αγορά του προϊόντος (με τη μορφή ασφαλίστρου) και λαμβάνει ως αντάλλαγμα την υπόσχεση για μελλοντική παροχή/αποζημίωση στην περίπτωση έλευσης του ασφαλιζόμενου γεγονότος. Η υπόσχεση αυτή περιλαμβάνει την καταβολή ενός -σημαντικά υψηλότερου από το ασφάλιστρο- χρηματικού ποσού σε χρόνο μέλλοντα και άγνωστο, αλλά ταυτόχρονα εξαιρετικά κρίσιμο, όταν δηλαδή ο ασφαλισμένος θα έχει άμεση ανάγκη την αποζημίωση για να αντιμετωπίσει τις οικονομικές συνέπειες από την επέλευση του ασφαλισμένου κινδύνου.

Κομβικό στοιχείο σε αυτό το πλαίσιο είναι να απολαμβάνει ο καταναλωτής-ασφαλισμένος μια καλή σχέση κόστους-οφέλους, με την έννοια ότι το ασφαλιστικό προϊόν που του προσφέρεται είναι οικονομικά προσιτό και καλύπτει κατά το δυνατόν πληρέστερα τις ασφαλιστικές του ανάγκες. Αυτή η προστασία αποτελεί κεντρικό μέλημα του εποπτικού θεσμικού πλαισίου και επιτυγχάνεται με δύο τρόπους. Κατ’ αρχάς, με την ενίσχυση της φερεγγυότητας των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, ώστε να διασφαλιστεί κατά το μέγιστο δυνατόν ότι θα εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους και ότι οι καταναλωτές-ασφαλισμένοι θα λάβουν πράγματι τα υπεσχημένα. Και δεύτερον, με τη βελτίωση του επιπέδου ικανοποίησης των πελατών, και της εν γένει αξιοπιστίας της ασφαλιστικής αγοράς, από τη γενικότερη συμπεριφορά που επιδεικνύουν οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις προς τους ασφαλισμένους τους. Η φερεγγυότητα των ασφαλιστικών επιχειρήσεων διασφαλίζεται με τη συμμόρφωσή τους με τις διατάξεις της προληπτικής εποπτείας (πλαίσιο "Φερεγγυότητα ΙΙ"), η δε συμπεριφορά προς τον καταναλωτή με τις διατάξεις της νομοθεσίας αναφορικά με τις επιχειρηματικές πρακτικές (κυρίως με την Οδηγία (ΕΕ) 2016/97 σχετικά με τη διανομή των ασφαλιστικών προϊόντων).

Οι επιχειρηματικές πρακτικές των ασφαλιστικών επιχειρήσεων εκτείνονται πέρα από το αυστηρά καθορισμένο πλαίσιο της ασφαλιστικής σύμβασης και καταλαμβάνουν το χρονικό διάστημα πριν καν υπάρξει το ασφαλιστικό προϊόν μέχρι τη λήξη ισχύος της ασφαλιστικής σύμβασης. Οι βασικότερες περιοχές στις οποίες εδράζονται οι επιχειρηματικές πρακτικές που επηρεάζουν τους καταναλωτές-ασφαλισμένους είναι οι ακόλουθες:

- Το επιχειρηματικό μοντέλο της ασφαλιστικής επιχείρησης: Σχετίζεται με την πελατοκεντρική νοοτροπία και κουλτούρα η οποία διέπει όλη τη δομή, την ιεραρχία, την εσωτερική οργάνωση και τον τρόπο λειτουργίας μιας ασφαλιστικής εταιρίας.

- Η διαδικασία σχεδιασμού και ανάπτυξης των ασφαλιστικών προϊόντων: Σχετίζεται με την ικανότητα των ασφαλιστικών επιχειρήσεων να λαμβάνουν υπόψη τα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες, τους στόχους και τις επιδιώξεις (επενδυτικές, αποταμιευτικές και άλλες) των πελατών στους οποίους απευθύνουν τα προϊόντα τους. Η δοκιμή των προϊόντων πριν διατεθούν στην αγορά και η διαρκής παρακολούθηση αν τα προωθούμενα προϊόντα εξακολουθούν να υπηρετούν τους πελατοκεντρικούς τους στόχους βρίσκονται στον πυρήνα της διαδικασίας αυτής.

- Η τιμολόγηση των ασφαλιστικών προϊόντων: Σχετίζεται κυρίως με την εκτίμηση του κόστους για τον πελάτη, το οποίο θα πρέπει να είναι εύλογο και δίκαιο, ενώ διάφορες επιθετικές στρατηγικές (όπως η διάκριση μεταξύ ασφαλισμένων για λόγους που δεν συνδέονται με τον ασφαλιστικό τους κίνδυνο) θα πρέπει να είναι αποφευκτέες σε κάθε περίπτωση. Για την καλύτερη προστασία των ασφαλισμένων, οι χρεώσεις ασφαλίστρων θα πρέπει να είναι οι αναγκαίες και να είναι εξ αρχής γνωστές στον ασφαλισμένο. Επίσης, η επιδίωξη κερδοφορίας να μην παραγνωρίζει το γεγονός ότι ο πελάτης καταβάλλει κάποιο τίμημα, για το οποίο αναμένει μια ικανοποιητική ανταπόδοση,  ιδίως όταν έχει συνάψει μια μακροχρόνια σύμβαση. Η μεγάλη απόκλιση πραγματικών αποδόσεων ή παροχών ενός ασφαλιστικού προϊόντος από τις αναμενόμενες, σε βάθος χρόνου, απογοητεύει τον συνεπή ασφαλισμένο και κλονίζει ή βλάπτει την αξιοπιστία της ασφαλιστικής αγοράς.

- Η διαφήμιση των ασφαλιστικών προϊόντων: Για την καλύτερη προστασία των ασφαλισμένων, οι εν γένει προωθητικές ενέργειες θα πρέπει να είναι σαφείς και να αποφεύγονται οι γενικότητες και οι υπερβολές ως προς τις παρεχόμενες καλύψεις.

- Η πώληση των ασφαλιστικών προϊόντων: Η διανομή των ασφαλιστικών προϊόντων θα πρέπει οπωσδήποτε να διενεργείται από πρόσωπα άρτια καταρτισμένα και εμφορούμενα από επαγγελματισμό και ειλικρινή πρόθεση εξυπηρέτησης του πελάτη. Η παράδοση στον πελάτη εντύπων χωρίς να εξηγείται το περιεχόμενό τους δεν επαρκεί ώστε να κατανοήσει ο πελάτης τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα που συνεπάγεται για εκείνον η υπογραφή μιας αίτησης ασφάλισης. Πέρα από τις αυτονόητες υποχρεώσεις και την αυτοτελή ευθύνη των ίδιων των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις οφείλουν να εφαρμόζουν διαδικασίες επιλογής και αξιολόγησης συνεργατών που δεν εξαντλούνται σε παραγωγικά κριτήρια, να μεριμνούν για την εκπαίδευσή τους και να παρακολουθούν τη συμμόρφωση του δικτύου τους με τους ισχύοντες κανόνες επαγγελματικής δεοντολογίας και ενημέρωσης.

- Η διαχείριση των αποζημιώσεων: Η αποφυγή περιττής γραφειοκρατίας για τον ασφαλισμένο και η καταβολή της αποζημίωσης χωρίς άδικες και αδικαιολόγητες αρνήσεις ή καθυστερήσεις είναι απολύτως αναγκαίες και βρίσκονται στο επίκεντρο της βελτίωσης των επιχειρηματικών πρακτικών.

Όλες οι ανωτέρω περιοχές υπόκεινται σε συνεχή αξιολόγηση από τις εποπτικές αρχές, με σκοπό τον έγκαιρο εντοπισμό προβλημάτων που ενδέχεται να δημιουργήσουν κινδύνους για τα συμφέροντα των υφιστάμενων ή μελλοντικών ασφαλισμένων, καθώς και προκειμένου να περιοριστεί κατά το δυνατόν η πιθανότητα εμφάνισης συναφών προβλημάτων στο μέλλον. Στο ίδιο πνεύμα, αναμένονται και νέες νομοθετικές πρωτοβουλίες σε επίπεδο ΕΕ στον τομέα των βασιζόμενων σε ασφάλιση επενδυτικών προϊόντων, οι οποίες θα αποσαφηνίσουν και θα απλοποιήσουν πολλές από τις υφιστάμενες υποχρεώσεις των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, έτσι ώστε να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην ενιαία ευρωπαϊκή ασφαλιστική αγορά.

 

Από την Έκθεση του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος για το έτος 2021 (δείτε εδώ).

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • έκθεση
  • Γιάννης Στουρνάρας
  • διοικητής
  • Τράπεζα της Ελλάδος
  • ΤτΕ
  • ασφαλιστικές επιχειρήσεις
  • ασφαλιστικές εταιρίες
  • κίνδυνοι
  • Ασφαλισμένοι
  • πελάτες
  • καταναλωτές
  • επιχειρηματικές πρακτικές

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Ποιος ο ρόλος της ιδιωτικής ασφάλισης στην προστασία από φυσικές καταστροφές;
    Nextdeal newsroom, 11/4/2022

    Ποιος ο ρόλος της ιδιωτικής ασφάλισης στην προστασία από φυσικές καταστροφές;

  • Αυξήθηκε το μερίδιο των ΕΠΥ στον κλάδο αυτοκινήτου!
    Nextdeal newsroom, 8/4/2022

    Αυξήθηκε το μερίδιο των ΕΠΥ στον κλάδο αυτοκινήτου!

  • ΤτΕ: Εξαγορές, unit-linked και επιτόκια φέρνουν αλλαγές στην ελληνική ασφαλιστική αγορά

    ΤτΕ: Εξαγορές, unit-linked και επιτόκια φέρνουν αλλαγές στην ελληνική ασφαλιστική αγορά

    Η ελληνική ασφαλιστική αγορά το 2021 χαρακτηρίστηκε από σημαντικές προσαρμογές που αφορούν την περαιτέρω συγκέντρωση του κλάδου μέσω εξαγορών και...
    Nextdeal newsroom, 07/04/2022 - 13:48 7/4/2022
  • Στουρνάρας: Πληθωρισμός 5,2% και ανάπτυξη 3,8% για φέτος

    Στουρνάρας: Πληθωρισμός 5,2% και ανάπτυξη 3,8% για φέτος

    "Η ελληνική οικονομία επιδεικνύει αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα, ευελιξία και δυναμική, παρά την αβεβαιότητα εξαιτίας των εξάρσεων της πανδημίας, αλλά και των...
    Nextdeal newsroom, 07/04/2022 - 13:34 7/4/2022

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Βιβλιοπαρουσίαση: Ο Γεώργιος Ξενουδάκης της Ένωσης και της Παιδείας
16:17 Βιβλιοπαρουσίαση: Ο Γεώργιος Ξενουδάκης της Ένωσης και της Παιδείας
  • 15:50 Ύστατο Χαίρε στον Τάκη Δρακάτο!
  • 15:17 Ολοκληρώθηκε η Συγχώνευση των Ασφαλιστικών Εταιρειών ERB Cyprialife με Hellenic Life και ERB Asfalistiki με Παγκυπριακή Ασφαλιστική
  • 14:48 Η Εθνική Ασφαλιστική βραβεύτηκε στα Content Marketing Awards 2025
  • 14:20 Υδρόγειος Ασφαλιστική: Together 4 a Better World - Ψηφίζουμε για καλό!
  • 13:45 H Συμφωνία Εκεχειρίας στη Γάζα και οι υπαρκτές δυσκολίες για την επόμενη μέρα
  • 13:03 Συνεργασίες, συμπράξεις και κοινοπραξίες των επιχειρήσεων Κύπρου και Ελλάδας
  • 12:30 500 συμμετέχοντες και 65 ομιλητές έδωσαν δυνατό «παρών» στο AI Conference της KPMG
  • 11:43 Προειδοποιητική…βολή της ΑΑΔΕ σε ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων - Πόσοι είναι
  • 11:40 Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας 2025: «Ψυχική Υγεία σε Ανθρωπιστικές Κρίσεις»
  • 11:00 Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»;
  • 10:25 ΕΑΕΕ προς ξενοδόχους: Έρχεται σχέδιο για τις επιχειρήσεις που δεν βρίσκουν κάλυψη - Η εμπειρία του Ομίλου Μήτση από τις φωτιές στη Ρόδο
  • 09:40 ΕΑΕΕ: +17,2% τα ασφαλιστήρια πληρωμάτων πλοίων το 2024
  • 09:06 Τελικός γύρος διαβουλεύσεων της ΥΠΕΚΑ Ν. Κεραμέως με τους εκπροσώπους των Εθνικών Κοινωνικών Εταίρων για την ενίσχυση των συλλογικών διαπραγματεύσεων
  • 09:02 Πως βλέπει η ΕΛΣΤΑΤ, η οποία καταρτίζει τον ετήσιο δείκτη αναπροσαρμογής ασφαλίστρων υγείας, τα μεγέθη των ασφαλιστικών επιχειρήσεων της Ελλάδας;
  • 08:55 ΕΑΣΕ-Υπουργείο Οικονομικών: Συνάντηση για ενίσχυση της συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα
  • 08:45 Η διεθνής φουάρ “Platforms Project” για δεύτερη χρονιά στο Καπνεργοστάσιο
  • 14:43 Ριζική αναθεώρηση του ΕΣΥ ζητούν οι ειδικοί - Στο επίκεντρο η έλλειψη προσωπικού και η τηλεϊατρική
  • 13:49 ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκαν 7% τα ασφάλιστρα υγείας τον Σεπτέμβριο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι
  • 13:32 CrediaBank: Μνημόνιο Συνεργασίας για Βιώσιμη Επιχειρηματική Ανάπτυξη με Περιφέρεια & Επιμελητήρια Δυτικής Μακεδονίας
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 8/10 Το νέο βιβλίο του Ευριπίδη Στυλιανίδη και η παρουσίαση με υψηλούς προσκεκλημένους
  2. 8/10 Groupama Ασφαλιστική: «Μένουμε Ελλάδα» – Η νέα εποχή με επένδυση σε ανθρώπους, καινοτομία και βιώσιμη ανάπτυξη
  3. 7/10 Allianz Ελλάδος: Εκλογή νέου διοικητικού συμβουλίου και συγκρότηση εκτελεστικής επιτροπής
  4. 9/10 Η αξιοπρέπεια του Αλέξανδρου Σαρρηγεωργίου
  5. 6/10 Πώς η απογοήτευση του πωλητή μετατρέπεται σε δράση επιτυχίας του στόχου
  6. 9/10 Ολοκληρώθηκε η συμφωνία PureHealth-CVC για το 60% της Hellenic Healthcare Group
  7. 9/10 Έφυγε από την ζωή ο Τάκης Δρακάτος

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube