close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστικές Ειδήσεις
  • Ιδιωτική Ασφάλιση

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦAΛΙΣΗ

Επαγγελματίες & Καταναλωτές: Διασφάλιση μέσω Ασφάλισης Επαγγελματικής Ευθύνης
Γιώργος Κουτίνας
Γιώργος Κουτίνας, 29/3/2022 - 15:26
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Επαγγελματίες & Καταναλωτές: Διασφάλιση μέσω Ασφάλισης Επαγγελματικής Ευθύνης

Γιώργος Κουτίνας, 29/3/2022
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Ο τίτλος του συγκεκριμένου άρθρου σχετίζεται με τις έννοιες “Παροχή Υπηρεσιών” και “Προστασία Καταναλωτή”. Παράμετροι που συνδέουν τις έννοιες αυτές είναι:

  • Τα “επαγγελματικά προσόντα”, δηλαδή, η κατάλληλη επαγγελματική εκπαίδευση του παρέχοντος κάποια υπηρεσία έναντι αμοιβής
  • Η “πιστοποίηση”, δηλαδή, αναγνώριση επάρκειας σε ότι αφορά ελάχιστες αποδεκτές προϋποθέσεις για την άσκηση της αντίστοιχης δραστηριότητας του Επαγγελματία που παρέχει την υπηρεσία
  • Η “ποιότητα” της παρεχόμενης υπηρεσίας με την έννοια της ικανοποίησης έναντι κάποιου λογικού αποδεκτού κόστους και
  • Η “εγγύηση” σε ότι αφορά την ποιότητα και την αξιοπιστία της παρεχόμενης υπηρεσίας ώστε να ικανοποιείται πλήρως ο Καταναλωτής που πληρώνει.

Τα τυπικά “επαγγελματικά προσόντα” και η σχετική “πιστοποίηση” της ικανότητας κάποιου στο να παρέχει υπηρεσίες, αποτελούν φροντίδα της κάθε χώρας που “παράγει” τους αντίστοιχους επαγγελματίες και ελέγχει την επαγγελματική τους επάρκεια μέσω διαπιστευμένων Φορέων Πιστοποίησης.

Η “ποιότητα” της παρεχόμενης υπηρεσίας είναι κάτι το υποκειμενικό. Θεωρητικά, όλοι μπορούν να ισχυρίζονται πως την προσφέρουν. Επιπλέον, τη στιγμή που κάποιος “αγοράζει” υπηρεσία καταβάλλοντας το σχετικό τίμημα, μπορεί να λεχθεί πως αποδέχεται την αντίστοιχη ποιότητα της υπηρεσίας που του προσφέρεται.

Η “εγγύηση” όμως για την ποιότητα της υπηρεσίας σε βαθμό που να ικανοποιείται πλήρως ο Χρήστης - Καταναλωτής, δεν είναι προφανής και αυτό είναι το ζητούμενο. Δηλαδή, πρέπει να υπάρχει η κατάλληλη διασφάλιση πως θα μπορεί να αποζημιώνεται στην περίπτωση που υποστεί κάποια οικονομική απώλεια από μη ποιοτική υπηρεσία από την πλευρά του αντίστοιχου επαγγελματία.

Ασφάλιση Επαγγελματικής Ευθύνης

Σε μια σύγχρονη κοινωνία, η απαραίτητη “εγγύηση υπηρεσίας” έχει πρακτικό νόημα όταν συνοδεύεται μόνο από «ασφαλιστική κάλυψη», δηλαδή όταν προσφέρεται “a priori” από κάποιον αναγνωρισμένης αξιοπιστίας Τρίτο Φορέα (Ασφαλιστική Εταιρεία), που θα εγγυάται για τις όποιες ζημιογόνες οικονομικές συνέπειες από αμέλεια, λάθος ή παράλειψη του παρέχοντος την υπηρεσία. Δηλαδή, να καλύπτει την εκ του νόμου Επαγγελματική Ευθύνη του. Είναι κάτι που θα πρέπει απαραίτητα να θεσμοθετηθεί σύμφωνα με τα ισχύοντα ευρωπαϊκά πρότυπα, καθόσον είναι εύλογα τα παρακάτω ερωτήματα:

- Γιατί να μην υπάρχει και στη χώρα μας η δυνατότητα της αποζημίωσης μέσω της Ασφάλισης σε περίπτωση πραγματικά κακών υπηρεσιών που ζημιώνουν;
- Γιατί να αγνοούμε και συστηματικά να “προσπερνάμε” την αντίστοιχη καταξιωμένη πρακτική που εφαρμόζεται εδώ και αρκετά χρόνια διεθνώς;

Η έλλειψη εμπειρίας και ενδεχόμενα εμπιστοσύνης στην εγχώρια ασφαλιστική αγορά δεν θα πρέπει να αποτελεί άλλοθι. Ο θεσμός της Ασφάλισης είναι διεθνοποιημένος και μέσω του μηχανισμού των ασφαλιστικών συμβάσεων, μπορούν κάλλιστα να βρεθούν οικονομικές λύσεις. Αρκεί να αποφασιστεί πως θέλουμε πραγματικά τη συγκεκριμένη Ασφάλιση, αποσαφηνίζοντας κάποιες βασικές προϋποθέσεις και ελάχιστα όρια κάλυψης.

Εξυγίανση συστήματος παροχής υπηρεσιών

Είναι προφανές πως για να είναι σε θέση μια Ασφαλιστική Εταιρεία να εγγυηθεί για την οικονομική κάλυψη αξιώσεων αποζημίωσης από τις υπηρεσίες κάποιου επαγγελματία, θα πρέπει κατά κάποιο τρόπο να ελέγχει, “καλή τη πίστη”, τα εχέγγυα της επαγγελματικής “ποιότητάς” του (ακαδημαϊκά προσόντα, οργάνωση, εμπειρία κλπ). Με τον τρόπο αυτό εισάγεται έμμεσα ένας τυπικός αλλά εν μέρει ουσιαστικός έλεγχος αξιοπιστίας του εκάστοτε επαγγελματία που παρέχει υπηρεσίες στον Καταναλωτή (Φυσικό Πρόσωπο ή και Επιχείρηση). Σύμφωνα με τη διεθνή πρακτική, ο τυπικός έλεγχος γίνεται από την Ασφαλιστική Εταιρεία που θα αποζημιώνει. Με τον τρόπο αυτό, μακροπρόθεσμα, θα συμβάλλει στην εξυγίανση του συστήματος, αφού θα έχει κάθε λόγο να “τιμωρεί” (αύξηση ασφαλίστρων ή άρνηση κάλυψης) τον εκάστοτε ασφαλισμένο ανεξάρτητο Επαγγελματία / Φορέα Παροχής Υπηρεσιών, ανάλογα με το ύψος της ζημιάς που προκλήθηκε από εξ αμελείας λάθος ή παράλειψή του.

Σε μια ελεύθερη οικονομία, στη σημερινή εποχή της παγκοσμιοποίησης, του ελεύθερου ανταγωνισμού και της ανοιχτής πληροφόρησης (internet), δεν είναι κακό να αντιγράφουμε αυτούς στους οποίους κάποτε δώσαμε τα φώτα του πολιτισμού.


Ο Γιώργος Κουτίνας είναι Μηχανικός ΕΜΠ & ENSPM Γαλλίας, Εμπειρογνώμων Ασφαλίσεων,[email protected], www.gkoutinas.gr.
​​ 

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • προστασία καταναλωτών
  • καταναλωτές
  • επαγγελματίες
  • ασφάλιση επαγγελματικής ευθύνης
  • επαγγελματική ευθύνη

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Θεσμικές εξελίξεις στα δημόσια έργα - Ρυθμιστικός παράγων η Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης
    Γιώργος Κουτίνας, 9/3/2022

    Θεσμικές εξελίξεις στα δημόσια έργα - Ρυθμιστικός παράγων η Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης

  • Χιονοθύελλα & ευθύνες - Υπάρχει και η Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης!
    Γιώργος Κουτίνας, 26/1/2022

    Χιονοθύελλα & ευθύνες - Υπάρχει και η Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης!

  • Ποιότητα & ασφάλιση αστικής ευθύνης (ΙΙ) - Εργαλεία διασφάλισης Καταναλωτή / Κοινωνικού Συνόλου

    Ποιότητα & ασφάλιση αστικής ευθύνης (ΙΙ) - Εργαλεία διασφάλισης Καταναλωτή / Κοινωνικού Συνόλου

    Το παρόν άρθρο αποτελεί συνέχεια σχετικών άρθρων που δημοσιεύθηκαν με τον ίδιο τίτλο ΠΟΙΟΤΗΤΑ & ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ και με...
    Γιώργος Κουτίνας, 30/12/2021 - 08:35 30/12/2021
  • Ποιότητα & ασφάλιση αστικής ευθύνης (Ι) Διαχρονικής αξίας παράμετροι του σύγχρονου “επιχειρείν”

    Ποιότητα & ασφάλιση αστικής ευθύνης (Ι) Διαχρονικής αξίας παράμετροι του σύγχρονου “επιχειρείν”

    Το παρόν άρθρο αποτελεί συνέχεια σχετικού άρθρου που δημοσιεύθηκε με τον ίδιο τίτλο και υπότιτλο “Προσεγγίζοντας την ουσία της Ασφάλισης”...
    Γιώργος Κουτίνας, 22/12/2021 - 08:16 22/12/2021

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η Insurance Beat είναι ο νέος ρυθμός στην ασφάλιση!
12:19 Η Insurance Beat είναι ο νέος ρυθμός στην ασφάλιση!
  • 12:08 Η ELPEN βραβεύτηκε από το ΕΚΠΑ για τη στήριξη της στο τμήμα Φαρμακευτικής
  • 11:59 Τα μυστικά των φορολογικών δηλώσεων - Τι πρέπει να γνωρίζουν οι φορολογούμενοι
  • 11:53 H ΛΑΡΚΟ αλλάζει σελίδα - Ολοκληρώθηκε ο διεθνής ανοιχτός διαγωνισμός από το ΤΑΙΠΕΔ και την ΛΑΡΚΟ ΓΜΜΑΕ
  • 11:48 ΕΛΣΤΑΤ Δεκέμβριος: Κολλημένη στο 11,6% η ανεργία για ένα τρίμηνο
  • 11:45 Επιστροφή εισφορών ύψους 13,3 εκατ. ευρώ σε χιλιάδες επαγγελματίες
  • 11:42 ΕΡΓΑΝΗ: Ανοίγουν οι αιτήσεις αναστολής συμβάσεων εργασίας εργαζομένων στον κλάδο γουνοποιίας για τον Φεβρουάριο
  • 11:37 Παρατείνεται η ασφαλιστική ικανότητα για ένα χρόνο για ευάλωτες κοινωνικές ομάδες
  • 11:33 Δ. Μιχαηλίδου: Η κοινωνική πολιτική δεν αποτελεί φιλανθρωπία, αλλά υποχρέωση όλων μας
  • 11:01 Eurobank: Στις κορυφαίες τράπεζες παγκοσμίως για τις πρακτικές ESG
  • 10:33 Τι φέρνει η ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας για τις ασφαλιστικές εταιρείες στο NextDeal που κυκλοφορεί!
  • 10:15 Ημέρα κατά του Καρκίνου: Εξετάσεις σε προνομιακή τιμή από τον Όμιλο Affidea
  • 09:53 Πτώση για τις παγκόσμιες επενδύσεις VC για τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο
  • 09:45 ΙΑΣΩ Γενική Κλινική: Ρομποτική Ολική Αρθροπλαστική του Γόνατος
  • 09:41 Αραρίσκοντας Ηλίας Προβόπουλος: Ο Φώτης Γεωργακάς και η τέχνη του
  • 09:30 Συζητήστε με τους πελάτες σας για 5 ασφαλίσεις για την ανθρώπινη ζωή!
  • 09:11 Το κλειδί για την ανάπτυξη είναι η εκπαίδευση, ο εκσυγχρονισμός και η προσαρμογή!
  • 09:04 Συμπεριφορικά Οικονομικά – Σας θυμίζει κάτι;
  • 08:58 Ποιος είναι ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής που ασκεί την ασφαλιστική διαμεσολάβηση ως δευτερεύουσα δραστηριότητα;
  • 08:56 Βραχυκύκλωμα και ηλεκτρική κουβέρτα: Ποιες ζημιές αποζημιώνουν τα ασφαλιστήρια;
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 30/1 Μία ενδιαφέρουσα δικαστική απόφαση για την αποζημίωση από τροχαίο ατύχημα που ίσως αλλάζει τα δεδομένα
  2. 31/1 Αναπροσαρμόστηκαν οι εισφορές των ελευθέρων επαγγελματιών βάσει πληθωρισμού - Δείτε πώς διαμορφώνονται
  3. 30/1 Εν ολίγοις...Δευτεριάτικα αλλά πρωτεύοντα!
  4. 1/2 Νεκρός βρέθηκε ο δεύτερος πιλότος του F-4 Phantom
  5. 31/1 Αποκλειστικό: Τι είπε ο Robert Gauci στους εργαζόμενους της Εθνικής Ασφαλιστικής!
  6. 27/1 HOWDEN HELLAS: Νέα, στρατηγική συνέργεια με την TCI SPECIALTY
  7. 30/1 Γ. Περιστέρης: «Ιανουάριος 1984, ΗΠΑ, Στιβ Τζομπς, Macintosh PC και Never trust a computer you can’t lift»

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter

ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ COVID-19

ΚΛΕΙΣΕ
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube