close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστικές Ειδήσεις
  • Ιδιωτική Ασφάλιση

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦAΛΙΣΗ

Συνήγορος του Καταναλωτή: Τα παράπονα των καταναλωτών από τις ασφαλιστικές εταιρίες το 2020!
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
2/9/2021 - 12:25
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Συνήγορος του Καταναλωτή: Τα παράπονα των καταναλωτών από τις ασφαλιστικές εταιρίες το 2020!

Nextdeal newsroom, 2/9/2021
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Στον Πρόεδρο της Βουλής κ. Κωνσταντίνο Τασούλα υπεβλήθη σήμερα η Ετήσια Έκθεση του Συνηγόρου του Καταναλωτή για το έτος 2020, από τον επικεφαλής της Ανεξάρτητης Αρχής κ. Λευτέρη Ζαγορίτη.

Κατά την παράδοση, ο κ. Ζαγορίτης προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
«Το 2020 ήταν αναμφισβήτητα μία χρονιά πρωτόγνωρη κατά τη διάρκεια της οποίας το κράτος, η αγορά και οι καταναλωτές δοκιμάστηκαν από την πανδημία του ιού COVID-19 και υποχρεώθηκαν σε μία βίαιη προσαρμογή στη νέα και εξαιρετικά δύσκολη πραγματικότητα.
Σε μία περίοδο, όπου περιορίστηκαν σημαντικά οι φυσικές συναλλαγές και θα έπρεπε να υπάρχει αντίστοιχη μείωση των αναφορών προς τον Συνήγορο του Καταναλωτή, παρατηρήθηκε, αύξηση κατά 14,1% σε σχέση με το 2019, δεδομένου ότι ανέβηκαν κατακόρυφα οι υποθέσεις που αφορούσαν το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Υπήρξαν επιτήδειοι που, εκμεταλλευόμενοι την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, επιχείρησαν -και, σε ορισμένες περιπτώσεις, κατάφεραν- να εξαπατήσουν τους καταναλωτές, εισπράττοντας μεγάλα χρηματικά ποσά για προϊόντα που ποτέ δεν παρέδωσαν. Το φαινόμενο αντιμετωπίστηκε αποτελεσματικά με την ενημέρωση των καταναλωτών, την επιβολή των οικονομικών κυρώσεων στους παραβάτες και την παραπομπή τους στη Δικαιοσύνη.
Η αύξηση των υποθέσεων οφείλεται ακόμη στο γεγονός ότι, λόγω COVID-19, επλήγησαν σε μεγάλο βαθμό οι κλάδοι των αερομεταφορών και του τουρισμού από τις μαζικές ματαιώσεις ταξιδιών και τις ακυρώσεις τουριστικών πακέτων».

Ο Πρόεδρος της Βουλής ευχαρίστησε τον Συνήγορο του Καταναλωτή για την εμπεριστατωμένη ενημέρωση και του είπε ότι θα διαβιβάσει άμεσα την Έκθεση στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής προκειμένου να ενημερωθούν για όλα τα στοιχεία και οι βουλευτές.

Σύμφωνα με την Έκθεση, ηλεκτρονικές επικοινωνίες και ταχυδρομικές υπηρεσίες, καταναλωτικά αγαθά, καθώς και οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες (πιστωτικά ιδρύματα και ασφαλιστικές εταιρείες) είναι, διαχρονικά, οι κλάδοι της αγοράς που συγκεντρώνουν τις περισσότερες αναφορές στον Συνήγορο του Καταναλωτή. Σχετικά μεγάλος αριθμός αναφορών υποβάλλονται από καταναλωτές και για τον κλάδο των γενικών υπηρεσιών (υπηρεσίες υποστήριξης, προσωπικής μέριμνας, επισκευής μεταφορικών μέσων, καθαρισμού, κ.λπ.). 

Η πλειονότητα των αναφορών σχετίζονται:

  • Κατά 36,6% με οικονομικής φύσης διαφορές (εσφαλμένοι λογαριασμοί, αδικαιολόγητες ή αδιαφανείς τιμολογήσεις, αθέμιτες διαδικασίες είσπραξης χρεών, μονομερείς αλλαγές στον συνήθη τρόπο χρέωσης).
  • Κατά 32% με την παράδοση/παροχή των αγαθών (αγαθά που δεν παραδίδονται καθόλου ή παραδίδονται στον καταναλωτή μερικώς ή και με μεγάλες καθυστερήσεις).
  • Κατά 16,6% με την ποιότητα των αγαθών (ελαττωματικά αγαθά, αγαθά με έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων ή που δεν ανταποκρίνονται στην παραγγελία του καταναλωτή).
  • Κατά 13,1% με θέματα κατάρτισης και εκτέλεσης συμβάσεων (πλημμελής ή ελλιπής προσυμβατική ενημέρωση, μη τήρηση του ορθού συμβατικού τύπου, μονομερής τροποποίηση συμβατικών όρων, προβλήματα στην άσκηση του δικαιώματος υπαναχώρησης, ζητήματα διακοπής/καταγγελίας συμβάσεων).
  • Κατά 5,7% με αθέμιτες εμπορικές πρακτικές (παραπλανητικές διαφημίσεις, επιθετική πώληση αγαθών, πρακτικές εξαπάτησης των καταναλωτών, ανεπιθύμητα αγαθά).
  • Κατά 4,5% με ζητήματα πλημμελούς τήρησης εγγυήσεων (εμπορικής/νόμιμης).

Ειδικότερα, στο Χρηματοπιστωτικό κλάδο, από τις 1.658 αναφορές καταναλωτών που έγιναν το 2020, οι 459 αφορούσαν υπηρεσίες ασφάλισης, οι 1.179 αφορούσαν τραπεζικές υπηρεσίες και οι υπόλοιπες 20 αφορούσαν επενδύσεις, συντάξεις και κινητές αξίες.

Όσο αφορά τις Υπηρεσίες Ασφάλισης, το 39,2% των αναφορών που υποβλήθηκαν στο Συνήγορο του Καταναλωτή το 2020 συγκέντρωσαν οι ασφαλίσεις ζωής, το 35,3% οι ασφαλίσεις υγείας και ατυχημάτων, το 24,4% οι ασφαλίσεις κατοικίας και ιδιοκτησίας, το 1,1% οι ασφαλίσεις ταξιδιών ενώ δεν υπήρχαν αναφορές στις ασφαλίσεις μεταφορών.

Δείτε εδώ ολόκληρη την Ετήσια Έκθεση της Ανεξάρτητης Αρχής «Συνήγορος του Καταναλωτή» για τα πεπραγμένα του 2020.

 

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • Συνήγορος του Καταναλωτή
  • ετήσια έκθεση
  • Κωνσταντίνος Τασούλας
  • Λευτέρης Ζαγορίτης
  • παράπονα
  • αναφορές
  • καταναλωτές
  • ασφαλιστικές εταιρίες

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Ασφαλιστική αρνήθηκε κάλυψη νοσηλείας - Επιτυχής διαμεσολάβηση του Συνηγόρου του Καταναλωτή
    Nextdeal newsroom, 9/7/2021

    Ασφαλιστική αρνήθηκε κάλυψη νοσηλείας - Επιτυχής διαμεσολάβηση του Συνηγόρου του Καταναλωτή

  • Τι αναφέρει Έγγραφη Σύσταση του Συνηγόρου του Καταναλωτή προς ασφαλιστική εταιρία
    Nextdeal newsroom, 13/5/2021

    Τι αναφέρει Έγγραφη Σύσταση του Συνηγόρου του Καταναλωτή προς ασφαλιστική εταιρία

  • Συνήγορος του Καταναλωτή: Μεγάλη αύξηση των αναφορών το 2019 - Ποιο το ποσοστό για τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες;

    Συνήγορος του Καταναλωτή: Μεγάλη αύξηση των αναφορών το 2019 - Ποιο το ποσοστό για τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες;

    Ο Συνήγορος του Καταναλωτή, κ. Λευτέρης Ζαγορίτης, η Αναπληρώτρια Συνήγορος, κα Βασιλική Μπώλου και ο Βοηθός Συνήγορος κ. Ευθύμιος Τσίγκας,...
    Nextdeal newsroom, 19/03/2021 - 16:22 19/3/2021
  • Προστασία καταναλωτών κατά τις ηλεκτρονικές αγορές της "Black Friday 2020"

    Προστασία καταναλωτών κατά τις ηλεκτρονικές αγορές της "Black Friday 2020"

    Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, η ημέρα της “Black Friday” θα διεξαχθεί αποκλειστικά και μόνο στα ηλεκτρονικά καταστήματα. Το γεγονός...
    Nextdeal newsroom, 27/11/2020 - 08:25 27/11/2020

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σπύρος Καπράλος: H ρωσο-ουκρανική σύγκρουση κρύβει εκπλήξεις - Μακρύς ο δρόμος για την ειρήνη
13:29 Σπύρος Καπράλος: H ρωσο-ουκρανική σύγκρουση κρύβει εκπλήξεις - Μακρύς ο δρόμος για την ειρήνη
  • 13:00 Την μελωδία της επιτυχίας «παίζει» αυτη την ώρα η «ορχήστρα» της ΝΝ Hellas
  • 12:53 Κυβέρνηση: Αναβάλλεται ο τελικός ΠΑΟ-Ολυμπιακός της Τετάρτης - Ακόμα και οριστική διακοπή του πρωταθλήματος αν δεν βρεθεί λύση
  • 12:43 Forscope: Το τέλος υποστήριξης των Windows 10 αλλάζει τα δεδομένα στην ασφάλεια - Η εναλλακτική λύση
  • 11:55 Elina Papaspyropoulou: Bringing Insurance Closer to Everyone
  • 11:50 Ελίνα Παπασπυροπούλου (ΕΑΕΕ): Φέρνοντας την ασφάλιση πιο κοντά σε όλους
  • 11:46 Κυρανάκης - Νέος ΚΟΚ: Τον Ιούλιο 380 κάμερες στους δρόμους (video)
  • 11:31 Allianz: Οι γεωπολιτικές εντάσεις αυξάνουν τους κινδύνους για τον παγκόσμιο ναυτιλιακό κλάδο
  • 11:27 Interamerican: Πώς θα ασφαλίζει τα αυτοκίνητα από φυσικές καταστροφές
  • 11:16 Alexandros Sarrigeorgiou: Insurance as a Pillar of Resilience: Τοwards a Protected Society and a Sustainable Economy
  • 11:11 Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου (Πρόεδρος ΕΑΕΕ): Η ασφάλιση ως πυλώνας ανθεκτικότητας: Για μια κοινωνία προστατευμένη και μια οικονομία βιώσιμη
  • 11:04 Eurobank | Επενδύει στρατηγικά στην Κρήτη & ενισχύει τον διάλογο με την επιχειρηματική κοινότητα
  • 10:46 Αναστάσιος Κασκαρέλης (Υδρόγειος Ασφαλιστική): Η ένταξή μας στον Όμιλο Reale δεν αλλάζει το DNA μας, το ενισχύει
  • 10:23 Alpha Bank: O Σύλλογος Προσωπικού χαιρετίζει την αύξηση συμμετοχής της UniCredit - Ψήφος εμπιστοσύνης στην τράπεζα
  • 10:02 Ο Κυριάκος Πιερρακάκης στην Υπουργική Διάσκεψη του ΟΟΣΑ στο Παρίσι
  • 09:52 Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής Σε ισχύ από σήμερα - Εξαιρείται ο κλάδος διακίνησης φαρμάκων και ιατροτεχνολογικών προϊόντων
  • 09:42 Σε ισχύ από το φθινόπωρο ο Νέος ΚΟΚ: Αυστηρότερες ποινές με φυλάκιση έως 19 ετών
  • 09:32 Η εορτή της Πεντηκοστής: Το γεγονός και ο συμβολισμός
  • 09:16 Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Συνέχεια για τα ΓΕΛ, σήμερα, Δευτέρα, με μαθήματα Προσανατολισμού
  • 09:11 Σε ισχύ από χτες 1η Ιουνίου η υποχρεωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών σε οχήματα και επιχειρήσεις: Τι λέει ο νόμος για επιπτώσεις και πρόστιμα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 30/5 Το πάρτι των αλλαγών ξεκίνησε με την Generali πρωταγωνίστρια!
  2. 28/5 Ασφαλιστικό Συνέδριο Ύδρας: Τρεις CEO της ασφαλιστικής αγοράς αποκαλύπτουν τις θέσεις τους για την ασφάλιση υγείας, αυτοκινήτων και περιουσίας (video)
  3. 29/5 Υποχρεωτική ασφάλιση για φυσικές καταστροφές από 1η Ιουνίου σε επιχειρήσεις - αυτοκίνητα: Τι ισχύει, πού προβλέπονται πρόστιμα
  4. 26/5 Ο Ιωάννης ΚοτζαΑϊβάζογλου στην Howden Hellas, αναλαμβάνοντας καθήκοντα Senior Corporate Executive
  5. 30/5 Ιδιωτική ασφάλιση υγείας: Τελικά, αξίζει ή όχι;
  6. 29/5 ΕΑΕΕ: Στο -11,3% η παραγωγή ασφαλίστρων ζωής στο α' τρίμηνο
  7. 29/5 Σήμερα γιορτάζουμε την Ανάληψη του Χριστού

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube