Nextdeal newsroom, 9/10/2020 - 12:04 facebook twitter linkedin Τι προτείνουν οι ασφαλιστές για την ενδυνάμωση των καταναλωτών στο νέο περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί; Nextdeal newsroom, 9/10/2020 facebook twitter linkedin Η Insurance Europe απαντώντας σε διαβούλευση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τη «Νέα ατζέντα καταναλωτών» (δείτε εδώ), αναφέρει τα εξής: Η ενδυνάμωση των καταναλωτών σωστά βρίσκεται στον πυρήνα της νομοθεσίας της ΕΕ. Ο ασφαλιστικός κλάδος υποστηρίζει σθεναρά έναν υψηλής ποιότητας ευρωπαϊκό ασφαλιστικό κανονισμό που θα προστατεύει τους καταναλωτές και θα τους επιτρέπει να συμμετέχουν με εμπιστοσύνη στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες σε έναν ταχέως εξελισσόμενο κόσμο. Ως εκ τούτου, η ασφαλιστική βιομηχανία χαιρετίζει τους στόχους της «Νέας ατζέντας καταναλωτών», η οποία αποσκοπεί στην επικαιροποίηση της πολιτικής της ΕΕ για τους καταναλωτές σε συνάρτηση με την αυξημένη ψηφιοποίηση και τα αυξανόμενης σημασίας περιβαλλοντικά ζητήματα, προστατεύοντας παράλληλα τους ευάλωτους καταναλωτές στη νέα οικονομική πραγματικότητα που δημιουργήθηκε από την πανδημία. Το έγγραφο της Insurance Europe υποβάλλει προτάσεις σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο η Επιτροπή μπορεί να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις σε τρεις τομείς για την επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων για τους καταναλωτές: Ενίσχυση της προστασίας και της ενδυνάμωσης των καταναλωτών - Για να μπορούν οι καταναλωτές να εμπλέκονται με εμπιστοσύνη στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, πρέπει να υπάρχει ένα σαφές και σταθερό κανονιστικό πλαίσιο. Ο αντίκτυπος των νέων νομοθετικών προτάσεων στους καταναλωτές πρέπει να αξιολογηθεί προσεκτικά. Για παράδειγμα, οι δοκιμές των καταναλωτών μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη ενημερωτικών φυλλαδίων που θα είναι κατανοητά, προσβάσιμα και θα ανταποκρίνονται στον σκοπό τους. Η ψηφιοποίηση προσφέρει νέες ευκαιρίες - Οι καταναλωτές αγκαλιάζουν την ψηφιακή καινοτομία στην ασφάλιση, ιδίως όταν καθιστά τις αλληλεπιδράσεις τους πιο βολικές και βελτιώνει την επικοινωνία. Η κρίση που προκάλεσε η πανδημία κατέδειξε επίσης τη σημασία της ψηφιακής επικοινωνίας για την επιχειρηματική συνέχεια και αύξησε τις προσδοκίες των καταναλωτών όσο αφορά την πραγματοποίηση συναλλαγών χωρίς χαρτιά. Τώρα, περισσότερο από ποτέ, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές και ασφαλιστές χρειάζονται ένα κανονιστικό πλαίσιο που να ανταποκρίνεται ση νέα πραγματικότητα και να είναι φιλικό προς την ψηφιακή τεχνολογία. Ενίσχυση του ρόλου των καταναλωτών στην πράσινη μετάβαση - Οι καταναλωτές χρειάζονται σαφείς και ουσιαστικές πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες ESG (περιβάλλον, κοινωνία και διακυβέρνηση) ώστε να υποστηρίξουν πλήρως την πράσινη μετάβαση. Είναι επομένως σημαντικό το νέο νομοθετικό πλαίσιο της ΕΕ για τις γνωστοποιήσεις προϊόντων ESG να βασίζεται σε σαφείς, συνεπείς και εφαρμόσιμους ορισμούς και απαιτήσεις. Διαβάστε εδώ τo έγγραφο. Σημειώνεται ότι στις 30/6/2020 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε μια ανοικτή δημόσια διαβούλευση σε ολόκληρη την ΕΕ σχετικά με τη νέα ευρωπαϊκή πολιτική για τους καταναλωτές για την επόμενη περίοδο, την αποκαλούμενη «Νέα ατζέντα καταναλωτών». NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Η νέα ατζέντα θα καθορίσει τις κύριες προτεραιότητες της πολιτικής καταναλωτών στην ΕΕ για τα επόμενα χρόνια και στοχεύει στην ενημέρωση της πολιτικής της ΕΕ για τους καταναλωτές σε βασικούς τομείς όπως η αντιμετώπιση των νέων προκλήσεων που συνεπάγεται η ψηφιοποίηση, η αυξανόμενη σημασία των περιβαλλοντικών θεμάτων, η αυξημένη ανάγκη διεθνούς συνεργασίας, το ζήτημα της ορθής επιβολής των δικαιωμάτων των καταναλωτών και η προστασία των ευάλωτων καταναλωτών. Επίσης θα λάβει υπόψη τον αντίκτυπο στους καταναλωτές από την πανδημία του κοροναϊού. Η ανοιχτή δημόσια διαβούλευση, η οποία έλειξε στις 6 Οκτωβρίου, περιελάμβανε ερωτήσεις για τη συνολική στρατηγική πολιτικής για τους καταναλωτές, και ειδικά για τους εξής τομείς: (α) Ενδυνάμωση των καταναλωτών για την πράσινη μετάβαση: Η ενίσχυση της θέσης των καταναλωτών στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης θα έχει ως στόχους την αναβάθμιση της συμμετοχής των καταναλωτών στην πράσινη μετάβαση μέσω της εξασφάλισης αξιόπιστων πληροφοριών για τα προϊόντα, καθώς και την ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών έναντι εμπορικών πρακτικών όπως η προβολή ψευδοπράσινης ταυτότητας και η πρόωρη απαρχαίωση προϊόντων (δείτε εδώ). (β) Αναθεώρηση της οδηγίας 2008/48 για τις συμβάσεις καταναλωτικής πίστης: Η αναθεώρηση της οδηγίας καταναλωτικής πίστης (2008/48/ΕΚ) ακολουθεί την πρόσφατη αξιολόγησή της, στην οποία επισημάνθηκαν διάφορες προκλήσεις που θέτουν προσκόμματα στη λειτουργία της οδηγίας, ιδίως σε σχέση με το πεδίο εφαρμογής της, την παροχή πληροφοριών και την αξιολόγηση της πιστοληπτικής ικανότητας. Η αναθεώρηση θα λαμβάνει υπόψη τον αντίκτυπο της COVID-19 στην αγορά πιστώσεων και στους καταναλωτές, συμπεριλαμβανομένων των ευάλωτων (δείτε εδώ). (γ) Αναθεώρηση της γενικής οδηγίας 2001/95 για την ασφάλεια των προϊόντων: Η αναθεώρηση της οδηγίας για τη γενική ασφάλεια των προϊόντων (2001/95/ΕΚ) αποσκοπεί στην επικαιροποίηση της οδηγίας ώστε να ανταποκρίνεται στις προκλήσεις που θέτουν οι νέες τεχνολογίες και οι διαδικτυακές πωλήσεις. Η πρωτοβουλία θα επιδιώκει να διασφαλίσει την ασφάλεια των μη εδώδιμων καταναλωτικών προϊόντων, να επιτύχει καλύτερη επιβολή της νομοθεσίας και να καθιερώσει αποδοτικότερη εποπτεία της αγοράς (δείτε εδώ). Από αυτήν την δημόσια διαβούλευση η Επιτροπή επεδίωξε να συγκεντρώσει απόψεις από ένα ευρύ φάσμα ενδιαφερομένων, μεταξύ άλλων, τις απόψεις καταναλωτών (συμπεριλαμβανομένων των ευάλωτων καταναλωτών), οργανώσεων καταναλωτών, καθώς και τις απόψεις δημόσιων αρχών, συμπεριλαμβανομένων των αρχών που συμμετέχουν άμεσα στη διαμόρφωση και την εφαρμογή/επιβολή των πολιτικών για τους καταναλωτές και των αρχών που είναι αρμόδιες για τον ανταγωνισμό, την προστασία των δεδομένων, την ψηφιοποίηση και το περιβάλλον. Αναζήτησε τις γνώμες παρόχων πιστώσεων, μεσιτών πιστώσεων και διαχειριστών μητρώων πιστώσεων· κλαδικών ενώσεων, επιχειρήσεων που παράγουν και πωλούν καταναλωτικά προϊόντα (αγαθά και υπηρεσίες), διανομέων και εισαγωγέων, καθώς και επιχειρήσεων του τομέα των επισκευών· μεγάλων διαδικτυακών πλατφορμών και άλλων διαδικτυακών ενδιαμέσων. Απευθύνθηκε σε επαγγελματικές ενώσεις, οργανισμούς τυποποίησης, διαχειριστές συστημάτων πιστοποίησης και σήμανσης, οργανώσεις ατόμων με αναπηρία και ατόμων μεγαλύτερης ηλικίας, διεθνείς ομόλογους οργανισμούς (αρχές για την ασφάλεια των προϊόντων σε χώρες εκτός ΕΕ/ΕΟΧ)· ΜΚΟ, ερευνητές και πανεπιστημιακούς, ομάδες εμπειρογνωμόνων της Επιτροπής, στα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και των άλλων θεσμικών οργάνων της ΕΕ, καθώς και στα εθνικά κοινοβούλια. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σκοπεύει να υιοθετήσει τη νέα ατζέντα έως το τέλος του 2020. Επιπλέον, θα διοργανωθούν περαιτέρω δράσεις διαβούλευσης, στις οποίες οι οικείοι ενδιαφερόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να εκφράσουν τις απόψεις τους τόσο σχετικά με την άμεση αντίδραση των κρατών μελών και της Επιτροπής στον αντίκτυπο της COVID-19 στα δικαιώματα των καταναλωτών όσο και σχετικά με τις μακροπρόθεσμες πρωτοβουλίες για την ανάκαμψη μετά την κρίση. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 7/10/2020 Η ασφαλιστική βιομηχανία καλωσορίζει τη θέσπιση ενός Ευρωπαϊκού Πρότυπου Πράσινου Ομολόγου
Nextdeal newsroom, 7/10/2020 Insurance Europe: Ανησυχία για απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου που αφορά τις διεθνείς διαβιβάσεις δεδομένων
Xavier Larnaudie-Eiffel: Το ΡΕΡΡ θα συμπληρώσει τα εθνικά συνταξιοδοτικά προγράμματα Γράφει ο Xavier Larnaudie-Eiffel, προέδρος της Επιτροπής Προσωπικής Ασφάλισης της Insurance Europe και αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της CNP Assurances, Γαλλία Ενώ ο πλήρης αντίκτυπος... Nextdeal newsroom, 06/10/2020 - 11:19 6/10/2020
Την εξαίρεσή τους από την Οδηγία για την Ασφάλεια Δικτύων και Πληροφοριών ζητούν οι ασφαλιστές! Η Insurance Europe απαντώντας σε διαβούλευση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με την αναθεώρηση της Οδηγίας για την Ασφάλεια Δικτύων και... Nextdeal newsroom, 06/10/2020 - 10:49 6/10/2020