Λάμπρος Καραγεώργος, 16/1/2019 - 10:47 facebook twitter linkedin Δημήτρης Ζορμπάς: Γιατί πρέπει να μπει φρένο στην πτώση των ασφαλίστρων αυτοκινήτου! Λάμπρος Καραγεώργος, 16/1/2019 facebook twitter linkedin Το 2019 θα είναι χρονιά αύξησης των ασφαλίστρων στο κλάδο αστικής ευθύνης οχημάτων, διαφορετικά ο κλάδος θα καταστεί και πάλι προβληματικός για την ασφαλιστική αγορά, με τα φαντάσματα των ανακλήσεων των αδειών λειτουργίας των εταιρειών να επανέρχονται στην επικαιρότητα. Η προειδοποίηση αυτή ανήκει στον κ. Δημήτρη Ζορμπά, πρόεδρο της Επιτροπής Αυτοκινήτων της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος και διευθύνοντα σύμβουλο της Συνεταιριστικής Ασφαλιστικής. Ο κ. Ζορμπάς, με αφορμή τη δημοσιοποίηση της «Στατιστικής Επετηρίδας έτους 2017» της ασφάλισης αυτοκινήτου, κάνει μία αναλυτική περιγραφή της πορείας που ακολούθησε τα τελευταία χρόνια ο κλάδος αστικής ευθύνης αυτοκινήτων και περιγράφει τις προκλήσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν οι ασφαλιστικές εταιρείες. Πολύ καλός γνώστης της κατάστασης του κλάδου ασφάλισης αυτοκινήτου, ο κ. Ζορμπάς προειδοποιεί ότι οι «γραφές», τα στατιστικά δηλαδή του κλάδου, δείχνουν ότι η αύξηση στα ασφάλιστρα είναι πλέον μία ανάγκη, για να αποφευχθούν αρνητικές εξελίξεις το άμεσο μέλλον. «O κλάδος αστικής ευθύνης αυτοκίνητων παραμένει ένας από τους κλάδους με το μεγαλύτερο μέγεθος στην ελληνική ασφαλιστική βιομηχανία. Τα τελευταία χρόνια όμως έχει υποστεί μείωση 43% στα πραγματοποιηθέντα ασφάλιστρα, από 1.343 εκατ. το 2010 σε 724 εκατ. το 2017 με ανάλογη μείωση στο μέσο ασφάλιστρο (42%)», εξηγεί στο Nextdeal ο κ. Ζορμπάς και προσθέτει ότι «ο αριθμός των ζημιών που ήταν 378.000, το 2010 έβαινε μειούμενος μέχρι το 2015 που ήταν 274.000, λόγω της οικονομικής κρίσης. Όμως από το 2016 άρχισε να αυξάνεται και το 2017 ο αριθμός τους έφτασε τις 309.900. Αναλογική εξέλιξη είχε και η συχνότητα ζημιών. Από το 7,5% το 2010 έπεσε στο 6,50% το 2015, όποτε άρχισε να αυξάνεται και πάλι και έφτασε το 2017 στο 6,6%». «Το ποσοστό ζημιάς ήταν το 2017 για το ίδιο το έτος (το 2017), στο 62,8%. Παρατηρούμε, όμως», αποκαλύπτει o κ. Ζορμπάς, «μια μεγάλη αποδέσμευση αποθεματικών από τα αποθέματα ζημιών παλαιών χρήσεων. Υπολογίζονται στα 550 εκατ. για το διάστημα 2014-2017. Όσο και αν είναι αυτό δικαιολογημένο, πιστεύω ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί. Ό,τι λίπος υπήρχε, τέλειωσε. Έπρεπε να έχει αρχίσει η θετική αναπροσαρμογή των ασφαλίστρων από το 2016-2017. Αυτό δεν έγινε ούτε το 2018, λόγω της εισόδου στην ασφάλιση 450.000 οχημάτων από τα ανασφάλιστα». Για τον πρόεδρο της Επιτροπής Αυτοκινήτων της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, «δεν υπάρχουν πλέον περιθώρια, ούτε άλλη αύξηση αριθμού οχημάτων αναμένεται ούτε μπορεί να μειώνεται το μέγεθος των ζημιών με τη μείωση αποθεματικών (ήδη μέτοχοι πολλών εταιρειών ελληνικών και άλλων χωρών είναι προβληματισμένοι), ούτε μεγάλη μείωση κόστους και προμηθειών μπορεί να γίνει. Συνεπώς κρίνω ότι η αγορά πρέπει άμεσα να αρχίσει τις αναπροσαρμογές στα τιμολόγια». Βέβαια το πώς θα γίνει η αύξηση και πόση θα είναι εξαρτάται από πολλούς παράγοντες που λαμβάνονται υπόψη στην τιμολόγηση, όπως είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά των οχημάτων, τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά και τα προσωπικά χαρακτηριστικά των οδηγών. Επίσης πρέπει να σημειωθεί ότι, παρά το υψηλό για τα ευρωπαϊκά δεδομένα ποσοστό προμηθειών (24% μέσος όρος, έναντι 8-10%) σε απόλυτα μεγέθη, το εισόδημα των διαμεσολαβούντων μειώθηκε μεταξύ 2010-2017 κατά 43%. Όσο για το πού θα κινηθεί μία αύξηση των ασφαλίστρων, ο κ. Ζορμπάς δεν κρατά κλειστά τα χαρτιά του: «Η αναγκαία αναπροσαρμογή με βάση τα έξοδα και την υφιστάμενη προμήθεια πρέπει να είναι κατά την εκτίμησή μου 8-12%» αναφέρει στο Nextdeal. Ο κ. Ζορμπάς καταλήγει επισημαίνοντας στο Nextdeal: «Ο καταστροφικός ανταγωνισμός δεν μπορεί να συνεχιστεί. Ούτε μπορεί με υπέρογκα κοστοβόρους επικουρικούς-εγγυητικούς μηχανισμούς να καλύπτουμε επαγγελματικές ή άλλου είδους ανεπάρκειες. Ο καταναλωτής είναι αρκετά ενημερωμένος και προβληματισμένος από τις συνεχείς ανακλήσεις λειτουργίας ή αντιπροσώπευσης. Από τα 6,2 εκατ. ασφαλισμένους στο τέλος του 2018, μόνο ένα πλήθος 200.000 δίνει βάρος στην “εύκολη και δελεαστική” τιμολόγηση. Η μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών στηρίζει τις σωστές φερέγγυες και καλές στην εξυπηρέτηση εταιρείες». * Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Nextdeal Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Λάμπρος Καραγεώργος, 11/08/2025 - 16:23 Τι κινδύνους εντοπίζει η Επιτροπή Ανταγωνισμού στον καθορισμό ενός δείκτη υγείας για τα ασφαλιστικά προγράμματα
Λάμπρος Καραγεώργος, 01/08/2025 - 15:50 Τροχαία ατυχήματα: Πάνω από 185 εκατ. ευρώ αποζημιώσεις για σωματικές βλάβες έδωσαν οι ασφαλιστικές (κλάδος αυτοκινήτων)
Όμιλος Ιατρικού Αθηνών: Νέες συνεργασίες και νέα προϊόντα με τον ασφαλιστικό κλάδο Στο ποσό των €269.845 χιλ., έναντι ποσού €258.363 χιλ. το 2023, ανήλθε το 2024 σε ενοποιημένη βάση, ο κύκλος εργασιών... Λάμπρος Καραγεώργος, 28/07/2025 - 10:12
Υγεία: Οι συμβάσεις με ασφαλιστικές εταιρείες εξασφαλίζουν μια «υγιή» ρευστότητα Θετικό πρόσημο στον κύκλο εργασιών αλλά μείωση καθαρών κερδών για το 2024 κατέγραψε η «Διαγνωστικόν και Θεραπευτικόν Κέντρον Αθηνών “ΥΓΕΙΑ” Μονοπρόσωπη... Λάμπρος Καραγεώργος, 25/07/2025 - 09:19
Θετικά αποτελέσματα το 2024 για το Metropolitan Hospital και τα οφέλη από τις ασφαλιστικές εταιρείες Θετικά οικονομικά αποτελέσματα κατέγραψε για τη χρήση του 2024 η ΠΕΡΣΕΥΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ Μ.Α.Ε., που ελέγχει το νοσοκομείο Metropolitan Hospital. Σύμφωνα με τα... Λάμπρος Καραγεώργος, 24/07/2025 - 15:35
Η Interamerican βάση επέκτασης της Achmea στην Ανατολική και Κεντρική Ευρώπη Με σταθερά και μεθοδικά βήματα, η Interamerican αναδεικνύεται σε βασικό πυλώνα της στρατηγικής επέκτασης του Ολλανδικού ασφαλιστικού ομίλου Achmea στην... Λάμπρος Καραγεώργος, 22/07/2025 - 12:00
Η Τράπεζα της Ελλάδος, ο Αποστολόπουλος και οι ασφαλιστικές Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Nextdeal (Τεύχος 563) που κυκλοφορεί σε ηλεκτρονική μορφή - Στήλη "Θέσεις" Η Τράπεζα της Ελλάδος πολύ πρόσφατα (Έκθεση... Λάμπρος Καραγεώργος, 17/07/2025 - 10:40
Ασφάλιση υγείας: Οι εταιρείες εκπέμπουν SOS Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Nextdeal (Τεύχος 563) που κυκλοφορεί Φωτογραφία: Ο κ. Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου και ο κ. Βασίλης Αποστολόπουλος Σε κίνδυνο η... Λάμπρος Καραγεώργος, 16/07/2025 - 16:30