Nextdeal newsroom, 14/11/2016 - 14:15 facebook twitter linkedin Τι έκαναν οι Κύπριοι ασφαλιστές για την οδική ασφάλεια - Το nextdeal.gr ενημερώνει! Nextdeal newsroom, 14/11/2016 facebook twitter linkedin Τον εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας περιλαμβανομένης και της εισαγωγής νέων ειδών ποινών που δεν στοχεύουν απλώς στην τιμωρία των παραβατών, αλλά περισσότερο στην πρόληψη των δυστυχημάτων εισηγείται έρευνα του Τμήματος Νομικής του Πανεπιστημίου Κύπρου. Η έρευνα, η οποία παρουσιάστηκε σε Διάσκεψη Τύπου, διεξήχθηκε με πρωτοβουλία του Υπουργείου Δικαιοσύνης και Δημοσιάς Τάξεως και με χρηματοδότηση του Σύνδεσμου Ασφαλιστικών Εταιρειών Κύπρου (ΣΑΕΚ), την Κοινοπραξία Ασφαλιστών και το Ταμείο Ασφαλιστών. Σύμφωνα με την πανεπιστημιακή έρευνα, η οποία έχει διενεργηθεί από το Τμήμα Νομικής του Πανεπιστημίου Κύπρου, υπό την εποπτεία και καθοδήγηση του καθηγητή Δρα Ανδρέα Καπαρδή, ο συνολικός αριθμός δυστυχημάτων την περίοδο 2011-2015 ανέρχεται στις 6.562 και ο αριθμός των εμπλεκομένων σε αυτά στις 6.351. Ο μέσος ετήσιος αριθμός απωλειών είναι 54 νεκροί, 473 σοβαρά τραυματιών και 743 ελαφρά τραυματισμένων. Η έρευνα αυτή έχει καταλήξει στο συμπέρασμα ότι οι τροχαίες συγκρούσεις στη Κύπρο μπορούν να μειωθούν σημαντικά και να σωθούν ζωές αν: (α) η αστυνομία και τα δικαστήρια έχουν στην διάθεση τους περισσότερα και αυστηρότερα εργαλεία (β) διαφοροποιηθεί η επιτρεπτή ταχύτητα, και οι βαθμοί ποινής και το ύψος των εξώδικων προστίμων (γ) αστυνομεύονται εντατικά και στοχευμένα περιοχές και οδικά δίχτυα υψηλού κινδύνου και (δ) τα πιο πάνω γίνουν σε συνδυασμό με την εφαρμογή μίας εθνικής στρατηγικής για την εμπέδωση της οδικής συνείδησης. Στην εισαγωγή της, η Γενική Διευθύντρια του ΣΑΕΚ κα Στέφη Δράκου, ανάφερε ότι ο ΣΑΕΚ, η Αστυνομία, η Κοινοπραξία Ασφαλιστών και το Ταμείο Ασφαλιστών με πολλή προθυμία στήριξαν τη διεξαγωγή αυτής της έρευνας, της οποίας η ιδέα ανήκει στον Υπουργό Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως. Ένας από τους στόχους της έρευνας, είπε η κα Δράκου, ήταν η επιστημονική διερεύνηση της αποτελεσματικότητας των υφιστάμενων στη νομοθεσία μας ποινών για την πρόληψη ή καταστολή των δυστυχημάτων. Από τα συμπεράσματα, πρόσθεσε, προκύπτει μεταξύ άλλων και η ανάγκη για εκσυγχρονισμό της σχετικής νομοθεσίας περιλαμβανομένης και της εισαγωγής νέων ειδών ποινών που δεν στοχεύουν απλώς στην τιμωρία των παραβατών, αλλά περισσότερο στην πρόληψη των δυστυχημάτων. Όπως π.χ. η παραπομπή παρανομούντων οδηγών σε υποχρεωτική παρακολούθηση πρόσθετων μαθημάτων οδήγησης για επενεξέταση της ικανότητας τους στην οδήγηση. Επίσης, η κα Δράκου είπε ότι η αξιόλογη αυτή μελέτη πρέπει να αξιοποιηθεί, γιατί περιέχει πολύ σημαντικά στοιχεία για τα αίτια των τροχαίων δυστυχημάτων, αλλά και σημαντικές εισηγήσεις για την αντιμετώπιση αυτής της ανεπιθύμητης κατάστασης. Από την πλευρά του, ο Υπουργός Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξης κ. Ιωνάς Νικολάου ανάφερε ότι η εισήγηση για διεξαγωγή της συγκεκριμένης έρευνας εντάσσεται στα πλαίσια της στρατηγικής του Υπουργείου για εξεύρεση αποτελεσματικότερων τρόπων μείωσης των τροχαίων συγκρούσεων, καθώς πρόκειται για ένα ζήτημα με σοβαρές κοινωνικές προεκτάσεις, το οποίο είναι φανερό ότι χρειάζεται νέα πολιτική προσέγγιση, με πιο στοχευμένα και πιο αποτελεσματικά μέτρα για να αντιμετωπιστεί. Τα συμπεράσματα αυτής της μελέτης, είπε ο κ. Νικολάου, θα πρέπει να απασχολήσουν τα αρμόδια Υπουργεία, τη νομοθετική εξουσία και τους βουλευτές, τη δικαστική εξουσία και τους δικαστές που δικάζουν αυτού του είδους τις υποθέσεις, καθώς και την ίδια την κοινωνία και ειδικότερα τους οδηγούς. Στη συνέχεια, ο Υπουργός Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως ανέφερε ότι το Υπουργείο του στα πλαίσια της νέας στρατηγικής προωθεί ήδη, • τη δημιουργία Σχολής Επιμόρφωσης Παραβατών Οδηγών, • την εφαρμογή νέας επικοινωνιακής στρατηγικής σε θέματα οδικής ασφάλειας με στόχο την διαφώτιση, ενημέρωση, εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση του κοινού και κυρίως των νέων οδηγών,• τη σύσταση Επιστημονικού Κέντρου Οδικής Ασφάλειας το οποίο θα αξιολογεί και παρακολουθεί τις μεταβλητές με βάση στατιστικά στοιχεία που θα τηρεί η Αστυνομία και• την αύξηση της αστυνόμευσης με τη χρήση οχημάτων εν κινήσει και την εγκατάσταση του συστήματος φωτοεπισήμανσης. Εν κατακλείδι, ο Υπουργός επεσήμανε ότι οι τροχαίες παραβάσεις δεν αντιμετωπίζονται επαρκώς με τα υφιστάμενα μέτρα που λαμβάνονται, αλλά χρειάζονται περισσότερα εργαλεία για να συμμορφωθούν οι ασυνείδητοι οδηγοί. Γι’ αυτό, πρόσθεσε, πρόθεση του Υπουργείου Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως είναι να θέσει σε δημόσιο διάλογο τα συμπεράσματα της μελέτης και με την συνεργασία όλων των άλλων φορέων και θεσμικών οργάνων να αξιοποιήσει ακόμη περισσότερο τις προτεινόμενες εισηγήσεις. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 19/4/2024 Στη διάσκεψη #EUTeens4Green, η νεολαία θέτει τις βάσεις για μια συμπεριληπτική πράσινη μετάβαση!
Nextdeal newsroom, 19/4/2024 Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσιεύει μια εργαλειοθήκη για τη στήριξη της κοινωνικής στέγασης στα κράτη μέλη!
Οι ασφαλιστές, οι πλοιοκτήτες και η κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης! Ο πλοιοκτήτης και διαχειριστής του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Dali - η Grace Ocean Pte με έδρα τη Σιγκαπούρη και η... Nextdeal newsroom, 04/04/2024 - 11:26 4/4/2024
Ασφαλιστικές αποζημιώσεις ρεκόρ θα καταβληθούν από την καταστροφή της γέφυρας της Βαλτιμόρης! Τα ρεκόρ φαίνεται ότι θα σπάσουν όσον αφορά τις πληρωμές των ασφαλιστικών αποζημιώσεων για τη ναυτιλία μετά τη σύγκρουση πλοίων... Nextdeal newsroom, 28/03/2024 - 15:07 28/3/2024