Nextdeal newsroom, 26/9/2011 - 12:09 facebook twitter linkedin Υπερχρεωμένα Νοικοκυριά Θεσσαλονίκης Nextdeal newsroom, 26/9/2011 facebook twitter linkedin Το οχτάμηνο του 2011 ήταν κυριολεκτικά «αφιερωμένο» στα υπερχρεωμένα νοικοκυριά όπως συμπεραίνεται από την ανακοίνωση του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών Θεσσαλονίκης, στην οποία αναφέρεται πως τα παράπονα, οι καταγγελίες, τα αιτήματα, για συμβουλές και οι διαμαρτυρίες εκτοξεύτηκαν στην πρώτη θέση του καταλόγου του. Το ΚΕ.Π.ΚΑ. το οποίο συνδράμει τα μέλη του στη διαδικασία ρύθμισης οφειλών υπερχρεωμένων καταναλωτών στα πλαίσια αυτής της δραστηριότητας αναφέρει πως: "Περισσότεροι, από 2.354 καταναλωτές ζήτησαν πληροφόρηση και συμβουλές από το ΚΕ.Π.ΚΑ. είτε τηλεφωνικά, είτε επισκεπτόμενοι τα γραφεία μας. Ακόμη περισσότεροι βρήκαν τις πληροφορίες αυτές στην ιστοσελίδα μας ή στους λογαριασμούς μας στο facebook και στο twitter. 316 καταναλωτές γράφτηκαν μέλη στο ΚΕ.Π.ΚΑ. Όλοι αυτοί παρέλαβαν ενημερωτικό υλικό και αιτήσεις για τις τράπεζες ώστε να ξεκινήσουν τη διαδικασία. 263 καταναλωτές κατέθεσαν τα δικαιολογητικά τους. 251 καταναλωτές συναντήθηκαν με τους ειδικούς του ΚΕ.Π.ΚΑ. και προετοιμάστηκαν οι προτάσεις προς τις τράπεζες. 230 φάκελοι απεστάλησαν προς τις τράπεζες. Πρέπει να επισημάνουμε ότι κάθε φάκελος αφορά ένα ή και περισσότερους καταναλωτές (οικογένεια) μία έως και 11 τράπεζες ένα έως και πενήντα χρηματοδοτικά προϊόντα. Αυτό σημαίνει ότι οι 230 φάκελοι που απεστάλησαν στις τράπεζες αντιστοιχούν σε 1168 σχέδια ρύθμισης οφειλών. Μεγάλη νίκη του ΚΕ.Π.ΚΑ. αποτελεί το χαράτσι της Χαλκιδικής. Οι πιέσεις μας έφεραν αποτέλεσμα. Από 1η Ιανουαρίου 2008 το χαράτσι καταργήθηκε. Εάν το ΚΕ.Π.ΚΑ. δεν αναλάμβανε δράση, 55.000 οικογένειες θα πλήρωναν κάθε χρόνο στο διηνεκές το παράνομο και αντισυνταγματικό χαράτσι. Το ποσό που «γλιτώνουν» οι καταναλωτές υπολογίζεται πάνω από 3.000.000 ευρώ το χρόνο. Συγχρόνως όσα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ακολούθησαν τις οδηγίες μας και κατέθεσαν ατομικές προσφυγές τις οποίες το ΚΕ.Π.ΚΑ. ετοίμαζε ανέξοδα για τα μέλη του, δικαιώνονται στα διοικητικά δικαστήρια και απαλλάσσονται και για τις χρεώσεις που αντιστοιχούν στα έτη 2000-2007. Επίσης, τον Ιανουάριο του 2011 το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε το χαράτσι ως μη ανταποδοτικό τέλος και την απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου Χαλκιδικής με την οποία αυτό επιβλήθηκε «ανίσχυρη». Στα 800 παράπονα-καταγγελίες για τις υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος, περιλαμβάνονται 552 παράπονα – καταγγελίες, για παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, 100 παράπονα – καταγγελίες για τη ΔΕΗ, 38 παράπονα – καταγγελίες για το φυσικό αέριο, 64 παράπονα – καταγγελίες για τις αστικές συγκοινωνίες, τις ταχυδρομικές υπηρεσίες και τις σιδηροδρομικές μεταφορές, 32 παράπονα – καταγγελίες για την Ε.Υ.Α.Θ και 14 για τους ιδιώτες-παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας. Μεγάλα προβλήματα αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές με τα ελαττωματικά προϊόντα και τις εγγυήσεις. Με βάση τη νομοθεσία ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στη διόρθωση, στην αντικατάσταση, στη μείωση τιμής και στην επιστροφή των χρημάτων του από τον πωλητή σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού προϊόντος. Δυστυχώς οι πωλητές δεν επιτρέπουν στον καταναλωτή να επιλέξει, αλλά του επιβάλλουν τη διόρθωση του προϊόντος. Επίσης δεν εφαρμόζουν τη νομοθεσία που προβλέπει ότι ελάττωμα που παρουσιάστηκε εντός 6 μηνών από την αγορά θεωρείται ότι προϋπήρχε. Έτσι τα παράπονα και οι καταγγελίες των καταναλωτών για ελαττωματικά προϊόντα ανήλθαν σε 622. Τα 544 παράπονα και καταγγελίες των καταναλωτών για τις τράπεζες αφορούν παράνομες και καταχρηστικές χρεώσεις που επιμένουν να επιβάλλουν τα υπερβολικά υψηλά επιτόκια της καταναλωτικής πίστης, την άρνησή τους να μειώσουν τα επιτόκιά τους σύμφωνα με τις μειώσεις των επιτοκίων Ε.Κ.Τ. και Euribor καθώς και τη νέα τους πρακτική να επιβάλλουν πρόστιμα σε όσους καθυστερούν να πληρώσουν δόσεις. Τα παράπονα - καταγγελίες των καταναλωτών για τις τουριστικές υπηρεσίες το β’ τετράμηνο του 2011 ανήλθαν σε 306. Τα παράπονα αφορούσαν κατά κύριο λόγο ξενοδοχεία και καταλύματα, αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρίες, ενοικιάσεις αυτοκινήτων, οργανωμένα ταξίδια, υπερβολικές χρεώσεις σε καφέ, ξαπλώστρες, ποτά, νερά, αναψυκτικά, παραβίαση Αγορανομικών Διατάξεων, καταπάτηση αιγιαλού, διαμαρτυρίες τουριστών για απεργίες ταξί, σούπερ μάρκετ, ακτοπλοϊκά κ.λπ. Τα 230 παράπονα και καταγγελίες, για τους ελεύθερους επαγγελματίες αφορούν αθέτηση υποχρεώσεων από μαραγκούς, ηλεκτρολόγους, υδραυλικούς, βαφείς, οδηγούς ΤΑΧΙ, καθαριστήρια, συνεργεία αυτοκινήτων κ.λπ. Οι καταναλωτές πρέπει να ζητούν αναλυτική προσφορά πριν αναθέσουν οποιαδήποτε εργασία κατασκευής ή συντήρησης. Επίσης πρέπει να ζητούν αποδείξεις για όλα τα χρήματα, που καταβάλλουν (προκαταβολές, τμηματικές πληρωμές, εξόφληση). Τα 172 παράπονα - καταγγελίες για τα ινστιτούτα – γυμναστήρια, αφορούσαν την άρνηση των εταιριών να εφαρμόσουν τη νομοθεσία για υπαναχώρηση ή/και ακύρωση προγραμμάτων. Οι 152 καταγγελίες-παράπονα για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές αφορούσαν τις συσκευές οζονοθεραπείας και τις συσκευές εξοικονόμησης ηλεκτρικού ρεύματος που αποδείχθηκαν μαϊμού προσφορά δώρων, για να αναγκαστεί ο καταναλωτής να αγοράσει άλλα προϊόντα, έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων σε προϊόντα που δεν ανταποκρίνονταν στα όσα είχαν υποσχεθεί οι πωλητές τους κ.λπ. Τα παράπονα – καταγγελίες για τις Δημόσιες Υπηρεσίες – ΟΤΑ ανέρχονται σε 138 και αφορούσαν κατά κύριο λόγο φορολογία, πολεοδομίες, ανακύκλωση κ.λπ. Οι 118 καταγγελίες-παράπονα για τα τρόφιμα αφορούσαν ξένα σώματα και ζωύφια σε τρόφιμα, μουχλιασμένα τρόφιμα, τρόφιμα με αλλοιωμένη γεύση, ληγμένα τρόφιμα κ.λπ. Τα 114 παράπονα - καταγγελίες για τις ασφαλιστικές εταιρίες αφορούσαν κυρίως μακροχρόνιες καθυστερήσεις και διαφορές για ποσά στην εξαγορά ασφαλιστήριων συμβολαίων, παράνομη παρακράτηση παλαιότητας αυτοκινήτου από αποζημιώσεις, άρνηση κάλυψης εξόδων για ζημίες στο σπίτι λόγω παλαιότητας. Οι 40 καταγγελίες-παράπονα για τα σούπερ μάρκετ αφορούσαν διαφορά τιμής από το ράφι στο ταμείο, ακατάλληλες συνθήκες υγιεινής, σπάσιμο συσκευασιών προσφοράς, χρέωση κανονικής τιμής για είδη σε προσφορά κ.λπ. Το σύνολο σχεδόν των καταγγελιών λύθηκε προς όφελος των Καταναλωτών μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ. στους προμηθευτές. Πρέπει να επισημάνουμε ότι το ΚΕ.Π.ΚΑ. είναι ίσως η μόνη Ένωση Καταναλωτών η οποία παρεμβαίνει στους προμηθευτές και διασφαλίζει τα δικαιώματα των Καταναλωτών. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο το γεγονός ότι προμηθευτές που παραβαίνουν τους κανόνες στις συναλλαγές τους με τους καταναλωτές, υποχρεώνονται να εφαρμόσουν στην πράξη το δικαίωμα για αποζημίωση των καταναλωτών μετά από την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ. Οι Καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 373.516,44 ευρώ. Αναλυτικά από: Χρέη που διαγράφηκαν σε υπερχρεωμένα νοικοκυριά με βάση αποφάσεις Ειρηνοδικείου: 230.449,24 ευρώ Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 77.319,12 ευρώ Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 17.422,82 ευρώ Αποζημιώσεις από ασφαλιστικές υπηρεσίες: 13.214,74 ευρώ Αντιλογισμούς χρεώσεων τραπεζών: 10.788,48 ευρώ Αντικατάσταση ελλατωματικών προϊόντων: 10.630,04 ευρώ Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων εκτός εμπορικού καταστήματος: 4.496,00 ευρώ Ενοίκια-κοινόχρηστα: 4.000,00 ευρώ Αποζημιώσεις από τουριστικές υπηρεσίες: 3.906,00 ευρώ Αποζημιώσεις από κακή εξυπηρέτηση από ελεύθερους επαγγελματίες: 950,00 ευρώ Επιστροφές προκαταβολών: 120,00 ευρώ Ακυρώσεις συμβάσεων από απόσταση: 120,00 ευρώ Αποζημιώσεις από παρόχους υπηρεσιών κοινωνικού ενδιαφέροντος: 100,00 ευρώ Η ποσοστιαία ανάλυση των παραπόνων – καταγγελιών είναι: Α/Α Κατηγορία Αριθμός Ποσοστό 1 Ρύθμιση χρεών υπερχρεωμένων νοικοκυριών 2.354 36,33 2 Υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος 800 12,35 Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών 552 NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. ΔΕΗ 114 Λοιπές υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος 64 Φυσικό Αέριο 38 ΕΥΑΘ 32 3 Ελαττωματικά προϊόντα-Εγγυήσεις 622 9,60 4 Λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες 544 8,40 5 Τουριστικές υπηρεσίες 306 4,72 6 Φόρος Β' κατοικίας 280 4,32 7 Κακή παροχή υπηρεσιών από ελεύθερους επαγγελματίες 230 3,55 8 Λοιπές καταγγελίες 182 2,81 9 Ινστιτούτα - Γυμναστήρια 172 2,65 10 Παραπλανητικές Εμπορικές Πρακτικές 152 2,35 11 Δημόσιες υπηρεσίες - Υπηρεσίες ΟΤΑ 138 2,13 12 Ακατάλληλα τρόφιμα 118 1,82 13 Ασφαλιστικές υπηρεσίες 114 1,76 14 Ενοίκια - Κοινόχρηστα 88 1,36 15 Πωλήσεις από απόσταση 80 1,23 16 Αυξήσεις τιμών 64 0,99 17 Νοθεία - Κλοπή καυσίμων 50 0,77 18 Προκαταβολές 50 0,77 19 Σούπερμάρκετ 40 0,62 20 Εκπτώσεις 30 0,46 21 Πωλήσεις εκτός εμπορικού καταστήματος 28 0,43 22 Εισπρακτικές Εταιρίες 22 0,34 23 Φάρμακα 16 0,25 *Για καταγγελίες ή περισσότερες πληροφορίες και για την εγγραφή των καταναλωτών ως μέλη του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο ΚΕ.Π.ΚΑ. στο τηλ. 2310-233333 ώρες 09:00 – 14:30. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Πλαγίως: περι αστακομακαρονάδα! Επανέρχομαι: Η εποχή της Νέας Αστακομακαρονάδας. (Όρος της Στήλης). Όπως μάθαμε από τις ειδήσεις και κάποια δημοσιογραφικά σχόλια, η πρώτη ερώτηση που... Πλαγίως, 16/09/2024 - 09:18 16/9/2024
Πλαγίως: Έλα πίσω πρόεδρε! Έλα πίσω Πρόεδρε (όχι εσυ , ο άλλος). Πλαγίως, 13/09/2024 - 09:39 13/9/2024