Nextdeal newsroom, 10/5/2016 - 12:55 facebook twitter linkedin Το πάχος δεν είναι μοιραίο: Ώρα για δράση στην Ευρώπη! Nextdeal newsroom, 10/5/2016 facebook twitter linkedin Διαβάστε αναλυτικά το άρθρο του ΚΕ.Π.ΚΑ: Φωτογραφίες νόστιμων υγιεινών τροφίμων έχουν εισβάλλει, στις οθόνες μας Όμως, τι συμβαίνει στις κουζίνες μας; Ας ελέγξουμε τη δική μας. Στοίχημα ότι μοιάζει με αυτή τη φωτογραφία. Επεξεργασμένα τρόφιμα έχουν εισβάλλει, στις κουζίνες μας, γιατί κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη. Όμως, ευκολία δε σημαίνει και υγεία. Δεν είναι μυστικό ότι όσο πιο επεξεργασμένο είναι ένα τρόφιμο, τόσο πιο ανθυγιεινό γίνεται. Τι μπορούμε ώστε να κάνουμε, ώστε τα υγιεινά τρόφιμα να γίνουν «της μόδας», στην κουζίνα μας; Οι λύσεις περιλαμβάνουν αυστηρή αναδιατύπωση, εξίσωση προώθηση, ξεκάθαρη πληροφόρηση. Ας τα δούμε, μαζί, ένα ένα. Το υγιεινό μπορεί να είναι και νόστιμοΓνωρίζουμε ότι τα περισσότερα μούσλι, που νομίζουμε υγιεινά, αποτελούνται, από περίπου 50% ζάχαρη; Και γιατί αυτό; Η βιομηχανία έχει δικαίωμα να προσθέτει όση ζάχαρη θέλει. Τα τελευταία χρόνια οι περισσότεροι κολοσσοί τροφίμων έχουν δεσμευτεί να μειώσουν τη ζάχαρη και το αλάτι στα προϊόντα τους. Παρόλη όμως, την πρόοδο, που σημειώθηκε, κάποιες Ενώσεις Καταναλωτών, μέλη της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ενώσεων Καταναλωτών (BEUC) εξακολουθούν να βρίσκουν υπερβολικά υψηλές ποσότητες ζάχαρης και αλατιού, στα τρόφιμα, που καταναλώνουμε, καθημερινά. Οι γευστικές μας προτιμήσεις μπορούν να προσαρμοστούν, με το χρόνο. Εάν η βιομηχανία τροφίμων αρχίσει να χρησιμοποιεί, σταδιακά, λιγότερο αλάτι και να κατασκευάζει, π.χ. πίτσες με λαχανικά (κολοκυθάκια και μελιτζάνες), ο κίνδυνος για καρδιοπάθειες θα υποχωρήσει. Είναι ώρα να γίνει η υγιεινή διατροφή διασκέδασηΤα φθηνά, επεξεργασμένα τρόφιμα πρέπει να αποτελούν την εξαίρεση και όχι τον κανόνα. Την τελευταία φορά, που βρισκόμασταν, στο σταθμό των τρένων και θέλαμε να φάμε κάτι, είχαμε κάποια υγιεινή επιλογή, στο κυλικείο, ή στον αυτόματο πωλητή; Ή βρήκαμε μόνο σοκολάτες, σόδες και σάντουϊτς με σάλτσες και μαγιονέζες; Η κατάσταση, στα σούπερ μάρκετ, δεν είναι καλύτερη. Τα ράφια, μπροστά στα ταμεία, όπου περνάμε τον περισσότερο χρόνο, όταν ψωνίζουμε, γιατί περιμένουμε, στην ουρά, για να πληρώσουμε, ξεχυλίζουν από πρόχειρα φαγητά, που περιέχουν τόνους ζάχαρη, ή αλάτι. Το ίδιο συμβαίνει και στον ψηφιακό κόσμο, ο οποίος εκθέτει τα παιδιά, σε χιλιάδες διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων, βάζοντάς τα, σε κίνδυνο να εθιστούν, στο γρήγορο, πρόχειρο και ανθυγιεινό φαγητό. Τα σούπερ μάρκετ πρέπει να αποσύρουν τα «σκουπιδοτρόφιμα», από τα ράδια, μπροστά στα ταμεία. Απαιτείται, επίσης, πανευρωπαϊκή νομοθεσία, για να προστατεύσει, τα βλαστάρια μας, από τις διαφημίσεις τροφίμων, με χαμηλή διατροφική αξία. Η σήμανση πρέπει να είναι έγκυρη και ξεκάθαρηΗ σήμανση των τροφίμων δεν πρέπει να παρουσιάζει τα τρόφιμα πιο υγιεινά, από ό,τι είναι, στην πραγματικότητα. Πρέπει να μας βοηθάει να κάνουμε, πραγματικά, υγιεινές επιλογές. Ακόμα και σήμερα, βρίσκουμε ισχυρισμούς υγείας, όπως «Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα», «δυναμώνει τα κόκκαλα», πάνω σε τρόφιμα, που περιέχουν τόνους ζάχαρη, αλάτι και λιπαρά. Το πρόβλημα είναι ότι οι περισσότεροι, από εμάς, εμπιστευόμαστε αυτούς τους ισχυρισμούς και αγοράζουμε τα συγκεκριμένα τρόφιμα. Η πληροφόρηση, που δίνει η σήμανση των τροφίμων, πρέπει, εκτός από έγκυρη, να είναι και ξεκάθαρη. Οι άνθρωποι κατανοούμε τα χρώματα καλύτερα, από τα σχήματα. Η διατροφική σήμανση αποτελεί το κλειδί, για να αναγνωρίσουν οι καταναλωτές, με μια ματιά, τα τρόφιμα, που περιέχουν πολύ ζάχαρη, πολύ αλάτι, ή πολλά κορεσμένα λιπαρά. Στο κάτω-κάτω της γραφής, το να είμαστε καταναλωτές δεν πρέπει να σημαίνει ότι κάνουμε μια εργασία πλήρους απασχόλησης. Ένα εγερτήριο κάλεσμαΗ Ολλανδική Προεδρία της Ε.Ε. περιέλαβε τα υγιεινότερα τρόφιμα, στους μεγαλύτερους αγώνες της. Είναι η ώρα, πλέον, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι Εθνικές Κυβερνήσεις να ασχοληθούν, σοβαρά, με τη διατροφική πολιτική. Οι εθελοντικοί κώδικες δεν οδηγούν, στα αποτελέσματα, που είναι απαραίτητα. Συγκεκριμένοι στόχοι μείωσης της ζάχαρης και του αλατιού πρέπει να γίνουν υποχρεωτικοί. Πρέπει, επίσης, να δούμε τη διατροφή μας και μέσα από το οικονομικό πρίσμα. Η επένδυση, στην υγιεινή διατροφή, είναι αποδοτική, σώζει ζωές και διαφυλάσσει την οικονομική ευρωστία των συστημάτων υγείας. Είμαστε, άραγε, καταδικασμένοι να γίνουμε η γενιά του “XXL”; Σίγουρα ΟΧΙ. Απλά, χρειάζεται πολιτική βούληση και μάλιστα χρειάζεται τώρα. Πλοηγηθείτε στην εξειδικευμένη ιστοσελίδα, που δημιούργησε η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών (BEUC) σε συνεργασία με το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτή (ΚΕ.Π.ΚΑ.), για να μάθετε όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τη διατροφή σας! Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 19/4/2024 Μαθητές από το Χαλκιόπουλο Αιτωλοακαρνανίας στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής Δήμου Αρταίων!
Πλαγίως: Περί βάπτισης Παρακαλώ να σημειώσετε ότι, όπως διάβασα και κατά δήλωσή του, όταν βαπτίστηκε ο νέος και αναμφισβήτητος πρόεδρος, στο νερό σχηματίστηκε σταυρός από το... Πλαγίως, 18/04/2024 - 09:08 18/4/2024
Η AEGEAN επενδύει σε 4 νέα Airbus A321neo με σημαντικά μεγαλύτερη εμβέλεια και νέα ειδικά διαμορφωμένη καμπίνα επιβατών! Η AEGEAN ανακοινώνει τη στρατηγική της απόφαση να επενδύσει σε, αρχικά, τέσσερα (4) αεροσκάφη μιας «ειδικά διαμορφωμένης», αναβαθμισμένης, έκδοσης των... Nextdeal newsroom, 17/04/2024 - 14:29 17/4/2024