Nextdeal newsroom, 6/9/2017 - 07:33 facebook twitter linkedin Το Solvency II εμποδίζει επενδύσεις σε ακίνητα δισεκατομμυρίων ευρώ Nextdeal newsroom, 6/9/2017 facebook twitter linkedin Οι ευρωπαϊκές εταιρίες ακινήτων πιέζουν τις ρυθμιστικές αρχές να χαλαρώσουν τους κανόνες που περιορίζουν τις επενδύσεις των ασφαλιστικών σε ακίνητα, μια μεταρρύθμιση που θα προκαλούσε μαζικές νέες ροές κεφαλαίων, αναφέρεται σε δημοσίευμα των Financial Times. Η ανάγκη για προσέλκυση περισσότερων επιχειρήσεων από ορισμένους από τους μεγαλύτερους θεσμικούς επενδυτές της περιοχής έρχεται σε μια εποχή που οι αποτιμήσεις σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές ακινήτων κυμαίνονται ήδη σε επίπεδα ρεκόρ. Ο δείκτης που παρακολουθεί τις μεγαλύτερες εισηγμένες εταιρίες ακινήτων της περιοχής έχει συνδυασμένη κεφαλαιοποίηση αγοράς περίπου 247 δισ. ευρώ, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Δημόσιων Ακινήτων (European Public Real Estate Association - EPRA). Σύμφωνα με την EPRA, αναφέρει το δημοσίευμα, η αξία του δείκτη θα μπορούσε να διπλασιαστεί έως το ποσό των 500 δισ. ευρώ εάν οι κανονισμοί που διέπουν τους ασφαλιστικούς οργανισμούς, γνωστοί ως Solvency II, ήταν πιο χαλαροί. Σύμφωνα με το Solvency II, οι ασφαλιστικές καλούνται να κρατήσουν κεφάλαια για να προφυλαχθούν από πιθανές ζημίες από τις επενδύσεις τους σε ακίνητα, μετοχές και ομόλογα. Η EPRA, ασκεί πιέσεις στην EIOPA, να μειώσει το συντελεστή στάθμισης των εισηγμένων επενδύσεων σε ακίνητα από το 39%, στο 25%, ώστε να ευθυγραμμιστεί με το κατώτατο όριο που θέτουν οι ασφαλιστικές εταιρίες στις άμεσες επενδύσεις σε ακίνητα. "Ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια για τους Ευρωπαίους ασφαλιστές που επενδύουν σε εισηγμένες εταιρίες ακινήτων είναι οι αυστηροί συντελεστές στάθμισης που επιβάλει το Solvency II", δήλωσε ο Dominique Moerenhout, διευθύνων σύμβουλος της EPRA ενώ πρόσθεσε ότι η EPRA "υπέβαλε αίτηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να μειώσει αυτό το βάρος από τη βιομηχανία". Όπως τονίζεται στο δημοσίευμα, η EPRA, απευθύνθηκε στον ασφαλιστικό ρυθμιστή, ο οποίος επαναξιολογεί τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το Solvency ΙΙ, υποστηρίζοντας ότι μακροπρόθεσμα δεν υπάρχει διαφορά στους κινδύνους μεταξύ εισηγμένων ή μη εισηγμένων επενδύσεων σε ακίνητα. "Ο ασφαλιστικός κλάδος δυσκολεύεται να καλύψει τις υποχρεώσεις του λόγω του χαμηλού περιθωρίου κέρδους στις αγορές ομολόγων και αναζητά νέες επενδυτικές ευκαιρίες. Εάν μειωθεί η επιβάρυνση από το Solvency II, θα μπορούσε να έχει πολύ θετικό αντίκτυπο στις ασφαλιστικές", δήλωσε ο Stefan Krausch, επικεφαλής της διαχείρισης χαρτοφυλακίων ακινήτων στην MEAG, που αποτελεί βραχίονα της Munich Re. Η Inrev, η ευρωπαϊκή ένωση που εκπροσωπεί τους επενδυτές σε μη εισηγμένα ακίνητα, ασκεί επίσης πιέσεις για χαλάρωση των κανόνων. Το δημοσίευμα αναφέρει ότι η Inrev ζητά να μειωθεί ο συντελεστής στάθμισης κεφαλαίου για τα μη εισηγμένα ακίνητα από 25% σε μόλις 12%, υποστηρίζοντας ότι οι κανόνες του Solvency II βασίστηκαν σε στοιχεία που υπερεκτίμησαν τις πιθανές πτώσεις τιμών. Η Inrev υποστηρίζει ότι θα ήταν καταλληλότερη μια στάθμιση κεφαλαίου τη τάξης του 15%, η οποία θα μπορούσε να μειωθεί περαιτέρω κατά τρεις επιπλέον ποσοστιαίες μονάδες εάν αποκλειστεί το Ηνωμένο Βασίλειο, δεδομένου του μεγέθους και της μεταβλητότητας της αγοράς ακινήτων του Λονδίνου. "Δεν προσπαθούμε να παίξουμε σκληρά", δήλωσε ο Jeff Rupp, διευθυντής δημόσιων υποθέσεων στην Inrev. "Οι τρέχουσες πληροφορίες είναι πολύ ακριβέστερες από τα αρχικά δεδομένα." Ο ασφαλιστικός ρυθμιστής δήλωσε ότι έλαβε υπόψη ανεξάρτητες συμβουλές ώστε να διαμορφώσει ενημερωμένες πολιτικές και νόμους στην ΕΕ. "Ο διάλογος με τα ενδιαφερόμενα μέρη αποτελεί ένα σημαντικό στοιχείο για την ανάπτυξη των συμβουλών. Η απόφαση σχετικά με τις τελικές συμβουλές λαμβάνεται από το συμβούλιο εποπτικών αρχών της EIOPA", ανέφερε. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 19/4/2024 Στη διάσκεψη #EUTeens4Green, η νεολαία θέτει τις βάσεις για μια συμπεριληπτική πράσινη μετάβαση!
Nextdeal newsroom, 19/4/2024 Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσιεύει μια εργαλειοθήκη για τη στήριξη της κοινωνικής στέγασης στα κράτη μέλη!
Οι ασφαλιστές, οι πλοιοκτήτες και η κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης! Ο πλοιοκτήτης και διαχειριστής του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Dali - η Grace Ocean Pte με έδρα τη Σιγκαπούρη και η... Nextdeal newsroom, 04/04/2024 - 11:26 4/4/2024
Ασφαλιστικές αποζημιώσεις ρεκόρ θα καταβληθούν από την καταστροφή της γέφυρας της Βαλτιμόρης! Τα ρεκόρ φαίνεται ότι θα σπάσουν όσον αφορά τις πληρωμές των ασφαλιστικών αποζημιώσεων για τη ναυτιλία μετά τη σύγκρουση πλοίων... Nextdeal newsroom, 28/03/2024 - 15:07 28/3/2024