close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Κοινωνία

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ο κ. Κουτίνας για την απελευθέρωση των Μεταφορών
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
19/7/2011 - 13:36
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Ο κ. Κουτίνας για την απελευθέρωση των Μεταφορών

Nextdeal newsroom, 19/7/2011
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Την άποψή του επί του θέματος του www.nextdeal.gr "Υπ. Μεταφορών και ΕΑΕΕ: Στον αέρα η νομοθεσία"   καταθέτει ο Εμπειρογνώμων Ασφαλίσεων κ. Γιώργος Κουτίνας με το ακόλουθο σχόλιο του όπου αναφέρεται ότι:


Κύριοι,

Είναι αναμφισβήτητα ενδιαφέρουσα η αναφορά του www.nextdeal.gr στο άρθρο 13 του ν.3887/2010 που απελευθερώνει τις οδικές μεταφορές και είναι εύστοχες οι παρατηρήσεις των καταξιωμένων επαγγελματιών κ Νότη Βαγιακάκου, Προέδρου της Επιτροπής Μεταφορών και Σκαφών της ΕΑΕΕ  και κ. Γιάννη Σιαμά, Προέδρου της Πανελληνίας Ένωσης Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς - ΠΕΕΔ. Συμφωνώ με το όλο θετικό πνεύμα γύρω από τη συγκεκριμένη εξέλιξη. Ωστόσο, κρίνω σκόπιμο να διαφωνήσω κάθετα με το γενικό χαρακτηρισμό "ασαφές με πολλά κενά", τουλάχιστον σε σχέση με το θέμα που μας ενδιαφέρει την ασφαλιστική αγορά, τους επαγγελματίες που εμπλέκονται στο χώρο των μεταφορών αλλά και ευρύτερα τους Καταναλωτές και Επιχειρήσεις που κάνουν χρήση των συγκεκριμένων υπηρεσιών.

Κύριοι, ένας γενικός νόμος, όπως αυτός "για την απελευθέρωση των μεταφορών", πέρα από τις γενικές αρχές που πρέπει να εκφράζει, δεν μπορεί και μπαίνει σε λεπτομέρειες για ένα θεσμικό αντικείμενο όπως είναι η "ασφάλιση κινδύνων και ευθυνών στον κλάδο των μεταφορών"! Κλάδος, που είναι τόσο ξεκάθαρος στην πράξη. Που αποτελεί ίσως την πεμπτουσία της ιδιωτικής ασφάλισης και διέπεται από τυποποιημένους και διεθνώς καταξιωμένους κανόνες εφαρμογής.


Το συγκεκριμένο άρθρο 13 του νόμου 3887/2010 περί απελευθέρωσης οδικών μεταφορών, προβλέπει πως η εξασφάλιση του "Φορτωτή" (Ιδιώτη ή Επιχείρησης κατόχου του εμπορεύματος) μπορεί να είναι, είτε από την καθαρή περιουσία της μεταφορικής επιχείρησης, είτε με «πλήρη ασφαλιστική κάλυψη των αντίστοιχων κινδύνων». Τίποτα παραπάνω δεν χρειάζεται! Η διάταξη αυτή αρκεί από μόνη της. Από κει και πέρα ισχύει ο Νόμος της Αγοράς και μάλιστα της ευρύτερης (διεθνοποιημένης) αγοράς στην οποία μοιραία εντάσσεται τόσο ο Κλάδος των Μεταφορών όσο και αυτός των Ασφαλίσεων.

Στο δημοσίευμα του www.nextdeal.gr, αναφέρεται πως δεν προκύπτει η υποχρεωτικότητα της Ασφάλισης στις Μεταφορές. Ας είμαστε ρεαλιστές. Και βέβαια προκύπτει εύλογα η "υποχρεωτικότητα της ασφάλισης" και είναι αυτό που υπαγορεύεται από την κοινή πρακτική - επιχειρηματική λογική της Αγοράς. Τι θα έπρεπε δηλαδή να λέει ο Νόμος πως "υποχρεούται ο ... τάδε, να ασφαλίζει έτσι και αλλοιώς το τάδε και με τις ακόλουθες προϋποθέσεις και ακόλουθες ελάχιστες εξαιρέσεις...;".  Ναι, αλλά αν ρητά αναφέρεται κάτι τέτοιο, θα πρέπει να λέει και ένα σωρό άλλες λεπτομέρειες που όλο και κάτι θα λείπει. Επιπλέον, θα πρέπει να λέει και ποιός θα είναι ο μηχανισμός "εφαρμογής" της εκ του νόμου υποχρέωσης καθώς και ποιές θα είναι οι συνέπειες για όσους δεν θα εφαρμόζουν το νόμο.

Όλοι γνωρίζουμε πως στην πράξη το όλο Σύστημα πάσχει σοβαρά και πως "στην Ελλάδα οι νόμοι υπάρχουν για να καταστρατηγούνται"! Κατά συνέπεια, μάλλον δεν μας τιμά το να επιμένουμε σε παρωχημένες πρακτικές που δεν εξυπηρετούν το δίκαιο και την πρόοδο ...

Το ζητούμενο είναι η διασφάλιση του Καταναλωτή, της εύρυθμης λειτοπυργίας της αγοράς και του ευρύτερου ανταγωνισμού. Το νέο θεσμικό μέτρο προβλέπει διασφάλιση από την ευθύνη του Μεταφορέα με "καθαρή (λέει πολλά η λέξη αυτή) περιουσία" ή με "πλήρη (λέει επίσης πολλά η λέξη αυτή) ασφαλιστική κάλυψη". Ας δώσει η ίδια η αγορά το νόημα στις λέξεις "κλειδιά" που σοφάμνημονεύει ο Νομοθέτης.

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

Αν υπάρχουν σήμερα Μεταφορείς - Διαμεταφορείς οι οποίοι βασιζόμενοι σε τραπεζικές καταθέσεις τους, σε επιταγές που μπορούν να εκδίδουν ή σε τυχόν άμεσα ρευστοποιήσιμα περιουσιακά στοιχεία (μετοχές, κλπ), μπορούν να εγγυώνται και αντίστοιχα να πείθουν στους Πελάτες τους για εγγύηση επαρκούς αποζημίωσής τους όταν ζημιώνονται από υπαιτιότητά τους, τότε ο Νόμος είναι απόλυτα σαφής. Η Αγορά εφαρμόζει την ανάλογη λύση που την εξυπηρετεί καλύτερα. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τους δικούς της κανόνες, που ενίοτε μπορεί να είναι αμείλικτοι, τιμωρεί - βγάζει εκτός τους παραβάτες.

Αντίστοιχα, όταν οι Μεταφορείς - Διαμεταφορείς και οι Επιχειρήσεις ή Καταναλωτές που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες τους, βρίσκουν πως μια άρτια και αξιόπιστη ασφαλιστική κάλυψη, που σε αντικειμενικά κρινόμενη κοστίζει ελάχιστα σε σχέση με τις αξίες που εγγυάται, καλύπτει τη συγκεκριμένη ανάγκη (όπως γίνεται σε όλο τον πολιτισμένο - αναπτυγμένο κόσμο), τότε και πάλι ο Νόμος είναι σαφής και η Αγορά ικανοποιημένη.

Τη στιγμή που η Πολιτεία έδωσε το στίγμα περνώντας με εύστοχο λιτό τρόπο το σχετικό μήνυμα, ο ρόλος της "Επιτροπής Μεταφορών και Σκαφών της ΕΑΕΕ" δεν πρέπει να είναι στο να προγραμματίζει και να κάνει επαφές με το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών και με τα συναρμόδια Υπουργεία προκειμένου να τους διδάξει πως πρέπει δια νόμου, να γίνονται ορθολογικά οι ασφαλίσεις μεταφορών στη χώρα μας.

Το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των μεταφορών ανοίγει σημαντικό κεφάλαιο με ενδιαφέρουσα επιχειρηματική ύλη για τον κλάδο των ασφαλίσεων, που η ασφαλιστική αγορά θα πρέπει να αξιοποιήσει.

Ας μου επιτραπεί η καλοπροαίρετη παρατήρηση: Ο ρόλος της Επιτροπής θα πρέπει να είναι η επί του θέματος ενημέρωση της αγοράς και η καθιέρωση κανόνων δεοντολογίας. Η ενέργειά της ίσως θα ήταν καλύτερα να αναλίσκεται σε καθιέρωση προτύπων κανόνων και στην ενημέρωση των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών στα ήδη υπάρχοντα διεθνή ασφαλιστικά πρότυπα που διέπουν το συγκεκριμένο κλάδο.

Από την πλευρά τους οι επίσης άμεσα ενδιαφερόμενοι Μεταφορείς - Διαμεταφορείς, Ενώσεις ή Ομοσπονδίες Μεταφορέων - Διαμεταφορέων κλπ, θα πρέπει να κατανοήσουν πως η Ασφάλιση της όποιας αστικής ευθύνης τους, είναι καθόλα αξιόπιστο επιχειρηματικό "εργαλείο". Χωρίς να κοστίζει ακριβά τους κατοχυρώνει από έγνοιες και προβλήματα που θα μπορούσαν να τους ζημιώσουν σημαντικά. Θα πρέπει να αναζητούν αξιόπιστους Ασφαλιστικούς Συμβούλους απαιτώντας άρτιες ασφαλιστικές καλύψεις με σωστά ασφαλιστήρια και όχι ασφαλιστήρια - "χαρτιά" απλά με φτηνότερα ασφάλιστρα.  Κάτι που ζητείται και εφαρμόζεται συστηματικά, αναγκαστικά θα είναι σε λογικό κόστος (κανόνας της αγοράς).

Κύριοι, είναι ανάγκη να δούμε τα πράγματα και τις σύγχρονες εξελίξεις με ώριμο κριτικό πνεύμα, πέρα από τις αγκυλώσεις και τις ανορθογραφίες του παρελθόντος. Είναι κρίμα, ακόμα και σήμερα που ως κράτος και λαός βιώνουμε πρωτόγνωρη οικονομική κρίση, να επιμένουμε σε πρακτικές που έχουν δείξει πως δεν βοηθάνε στην πρόοδο της αγοράς και στην ανάπτυξη της χώρας. Δεν χρειάζεται να επιμένουμε σε "τέλειους" νόμους  που όμως αφήνουν κενά (γιατί έτσι θέλουν κάποιοι) ή περιθώρια στους επιτήδειους για καταστρατήγησή τους.

Δεν είναι φρόνιμο να τα περιμένουμε όλα από το αδύναμο Κράτος ή να τα φορτώνουμε όλα στην αρρωστημένη, ταλαιπωρημένη, κακομεταχειρισμένη αλλά και υπέρ-καλομεταχειρισμένη ευάλωτη Δημόσια Διοίκηση.


Είναι καιρός να δούμε την πραγματικότητα και ως σύγχρονος έξυπνος λαός που είμαστε, έξυπνα να πράξουμε. "Οι καιροί ου μενετοί"! 

Με εκτίμηση,

Γιώργος Κουτίνας
Εμπειρογνώμων Ασφαλίσεων

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Η Ελλάδα εκτοξεύεται – Πέντε ελληνικοί δορυφόροι στο διάστημα
    Nextdeal newsroom, 28/11/2025

    Η Ελλάδα εκτοξεύεται – Πέντε ελληνικοί δορυφόροι στο διάστημα

  • Πλαγίως: Ο Σύντροφος Πρόεδρος
    Πλαγίως, 27/11/2025

    Πλαγίως: Ο Σύντροφος Πρόεδρος

  • Πλαγίως: ΤΟ βιβλίο

    Πλαγίως: ΤΟ βιβλίο

    Μας διάβασε ό,τι θεωρεί σημαντικό. Από σήμερα, κάποιοι θα του διαβάζουν αυτά που εκείνοι θεωρούν σημαντικά. Απ´ ό,τι συγκράτησα: Η ουσία: Το παιδί δεν...
    Πλαγίως, 25/11/2025 - 11:14 25/11/2025
  • ΓΣΕΕ: 25η Νοέμβρη - Παγκόσμια ημέρα για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών

    ΓΣΕΕ: 25η Νοέμβρη - Παγκόσμια ημέρα για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών

    Τα συνδικάτα δίπλα στα θύματα έμφυλης βίας και παρενόχλησης με ειδικές δράσεις ενίσχυσης της παρέμβασης των σωματείων και το «βιαιόμετρο» ως πρόσθετο εργαλείο...
    Nextdeal newsroom, 25/11/2025 - 10:25 25/11/2025

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Το 2026 η Mercedes-Benz γιορτάζει 140 χρόνια από τη γέννηση του πρώτου αυτοκινήτου και τιμά την ιστορία της με μία μοναδική προσφορά!
08:40 Το 2026 η Mercedes-Benz γιορτάζει 140 χρόνια από τη γέννηση του πρώτου αυτοκινήτου και τιμά την ιστορία της με μία μοναδική προσφορά!
  • 16:10 Ευρωπαϊκή Επιτροπή προς Ν. Κεραμέως: Η Ελλάδα, έμπνευση για την υπόλοιπη Ευρώπη - Διθυραμβική η υποδοχή της ιστορικής Κοινωνικής Συμφωνίας για τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας
  • 15:08 Επιστροφή ενοικίου: Από σήμερα τροποποιητικές δηλώσεις χωρίς πρόστιμο
  • 13:16 Υδρόγειος Ασφαλιστική: Νέο τεύχος του περιοδικού VOICE - Ydrogios Digital Academy: Γίνε μέρος του αύριο της ασφάλισης
  • 13:05 Anytime Business - Για κάθε στιγμή που η επιχείρησή σας χρειάζεται σιγουριά
  • 13:01 Το μεγάλο δίλημμα των Ουκρανών: Ρεαλισμός ή υπεράσπιση της εδαφικής ακεραιότητας με κάθε τίμημα;
  • 12:02 Audi Q5: Η premium εμπειρία γίνεται ακόμη πιο προσιτή με όφελος €3.000 έως τις 31 Δεκεμβρίου
  • 11:43 Η καινοτομία κινητήριος μοχλός στην αειφόρο ανάπτυξη - Συμμετοχή της Boehringer Ingelheim Ελλάς στο 1ο Ελληνογερμανικό Sustainability Forum
  • 11:11 Μιλώντας για τη λειτουργία της κανονιστικής συμμόρφωσης σε Ασφαλιστική Επιχείρηση κατά τον μετριασμό του Conduct Risk
  • 11:01 Συνάντηση της Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης με τον πρόεδρο του Τ.Ε.Α.Υ.Φ.Ε
  • 10:54 Υποτροφίες & υποστήριξη Eρευνητικών Έργων από την ΑΜΚΕ ΚΛΕΩΝ ΤΣΕΤΗΣ εις μνήμην της Γαρυφαλλιάς Ψαρράκου
  • 10:39 Ένα Ταξίδι Έμπνευσης και Εξέλιξης: Οι Συνεργάτες της Generali στην Κίνα
  • 10:14 Ειρήνη Αγαπηδάκη: Θεαματικά τα πρώτα αποτελέσματα της Εθνικής Δράσης κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας
  • 10:04 Πως η Interasco βοήθησε κοπέλα με νευραλγία;
  • 10:00 Καλό Δεκέμβριο από τον «φιλόσοφο» του Τυμφρηστού
  • 09:57 Generali: Στα Καλάβρυτα με το Εταιρικό Υβριδικό Δίκτυο Συνεργατών
  • 09:38 Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα
  • 09:30 Το ελληνικό «success story» στο…Λονδίνο και τα funds των 30 τρισ. δολ, η εκτίμηση των ευρωπαίων στον Πιερρακάκη, η ευκαιρία των τραπεζών στις ασφάλειες και οι προσδοκίες για year end rally
  • 09:25 Ένα δέντρο έπεσε πάνω στο αυτοκίνητό σας! Πως θα αποζημιωθείτε γρήγορα;
  • 09:21 Την υποψηφιότητά του για την Προεδρία του Eurogroup κατέθεσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 29/11 Ο Χρήστος Μεγάλου στέλνει μήνυμα εμπιστοσύνης: «Το δίκτυο της Εθνικής Ασφαλιστικής είναι η καρδιά της νέας εποχής»
  2. 26/11 Ο Νίκος Χαλκιόπουλος νέος Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΥΝΑΜΙΣ ΑΕΓΑ
  3. 27/11 Η Τράπεζα Πειραιώς ολοκλήρωσε την εξαγορά της Εθνικής Ασφαλιστικής
  4. 28/11 Εάν δεν έχετε καλύψει το Στόχο σας, τι μπορείτε να κάνετε έως το τέλος της χρονιάς για να πετύχετε!
  5. 25/11 Ο Πωλητής φίλος ή φιλικός με τον πελάτη;
  6. 26/11 ΤτΕ: Στατιστικά στοιχεία Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων - γ΄ τρίμηνο 2025
  7. 28/11 Χρήστος Μεγάλου: Οι εργαζόμενοι της Εθνικής Ασφαλιστικής θα απολαμβάνουν όλα τα προνόμια των υπαλλήλων του Ομίλου Πειραιώς

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube