Άρης Μπερζοβίτης, 3/9/2020 - 12:54 facebook twitter linkedin Οι 25 μαθητές ανά τάξη ανεβάζουν το δείκτη μετάδοσης κατά 50% υποστηρίζει το ΑΠΘ Άρης Μπερζοβίτης, 3/9/2020 facebook twitter linkedin Στις τάξεις με 25 μαθητές ο δείκτης βασικών επαφών μια από τις συνιστώσες του βασικού αριθμού αναπαραγωγής (δείκτης μετάδοσης του κορονοϊού) αυξάνεται κατά 50%, σε σχέση με τάξεις 15 μαθητών, ενώ σε τάξεις με 22 μαθητές, ο δείκτης μετάδοσης περιορίζεται στο 20%. Αυτό δείχνουν τα «στοχαστικά» μοντέλα που επεξεργάζεται η ομάδα του Εργαστηρίου Περιβαλλοντικής Μηχανικής (EnVeLab) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με επικεφαλής τον καθηγητή χημικών μηχανικών Δημοσθένη Σαρηγιάννη. Ειδικότερα, «στοχαστικά» μοντέλα για τις τάξεις όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων μελετούν οι ερευνητές του Εργαστηρίου Περιβαλλοντικής Μηχανικής του Τμήματος με επικεφαλής το Δημοσθένη Σαρηγιάννη. Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα σε σύγκριση με μία τάξη των 15 μαθητών που σύμφωνα με τους ειδικούς είναι το προτιμότερο όριο για την τήρηση της κοινωνικής απόστασης, η τάξη των 22 παιδιών (50% περισσότερα παιδιά) θα παρουσιάσει αύξηση των βασικών επαφών -ενός από τους δείκτες που προβλέπουν τη μετάδοση- κατά 20%, ενώ σε μια τάξη με 25 μαθητές (67% περισσότερα παιδιά) ο δείκτης αυτός εμφανίζει αύξηση 50%. Επίσης μικρότερη πιθανότητα μετάδοσης σε επίπεδο κοινότητας εκτιμάται, όταν τα αδέλφια βρίσκονται στην ίδια σχολική αίθουσα. Όπως εξηγεί ο κ. Σαρηγιάννης τα μοντέλα που χρησιμοποιούν στο εργαστήριο, έχουν ήδη εφαρμοστεί και «δουλεύουν» σε χώρες του εξωτερικού, όπως ο Καναδάς, προσομοιώνοντας την πραγματική συμπεριφορά των παιδιών με στοχαστικό τρόπο. Τα στοχαστικά μοντέλα στηρίζονται στις πιθανές αλληλεπιδράσεις των ανθρώπων μεταξύ τους (agent-based models). «Με τον τρόπο αυτό προσπαθούμε να μοντελοποιήσουμε την αλληλεπίδραση των ατόμων έτσι ώστε να προσομοιώνει την πραγματική συμπεριφορά όχι μόνο σε ατομικό επίπεδο, αλλά σε επίπεδο μιας ομάδας ανθρώπων, όπως είναι μια σχολική τάξη». Απαιτείται γρηγορότερη διεξαγωγή τεστ και εξαγωγή αποτελεσμάτων Ένας άλλος κρίσιμος παράγοντας για την αντιμετώπιση της πανδημίας είναι ο μεγάλος αριθμός τεστ ανίχνευσης του SARS-CoV-2 και ο όσο το δυνατόν μικρός χρόνος που απαιτείται για την ανάλυση των δειγμάτων. Όσο μεγαλώνει ο αριθμός δειγμάτων τόσο γίνονται πιο μεγάλες οι απαιτήσεις σε επιστημονική/τεχνική υποδομή για να γίνουν οι αναλύσεις γρήγορα. Πανεπιστημιακά και ερευνητικά εργαστήρια της χώρας διαθέτουν την κατάλληλη υποδομή και το εξειδικευμένο έμψυχο δυναμικό για τη διεξαγωγή τεστ. Σύμφωνα με τον καθηγητή Δημοσθένη Σαρηγιάννη τα πανεπιστημιακά εργαστήρια θα μπορούσαν να συμβάλλουν στη μείωση του χρόνου που απαιτείται για την εξαγωγή αποτελεσμάτων των τεστ Covid 19 λειτουργώντας επικουρικά στα εργαστήρια αναφοράς του ΕΟΔΥ. Έτσι οι αρχές θα έχουν ταχύτερο χρόνο αντίδρασης και λήψης μέτρων προκειμένου να μειώσουν τη μεταδοτικότητα του ιού. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Άρης Μπερζοβίτης, 24/8/2020 Προειδοποίηση του ΑΠΘ: 700 κρούσματα την ημέρα από το Νοέμβριο, αν δεν ανακοπεί τώρα η πορεία του κορονοϊού!
Ασφαλής η χρήση της μάσκας στα παιδιά για τα σχολεία υποστηρίζει ο καθηγητής Παιδιατρικής Ανδρέας Κωνσταντόπουλος, πρόεδρος της Παιδιατρικής Εταιρείας! «Η μάσκα προστατεύει από τη μετάδοση της COVID-19 και άλλων ιογενών λοιμώξεων. Η χρήση μάσκας είναι απολύτως ασφαλής, εύκολος ο... Άρης Μπερζοβίτης, 24/08/2020 - 10:58 24/8/2020
25 απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα για την έναρξη της νέας σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς Aπαντήσεις σε καίρια ερωτήματα για την έναρξη της νέας σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς δημοσίευσε το Υπουργείο Παιδείας. Διαβάστε αναλυτικά: Πότε θα... Nextdeal newsroom, 27/08/2020 - 14:52 27/8/2020