close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Τράπεζες

ΤΡAΠΕΖΕΣ

Εθνική Τράπεζα: Με νέα ρεκόρ το 2025, ο ελληνικός τουρισμός αναζητά στρατηγική ανταπόκρισης στις νέες προκλήσεις
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
20/5/2025 - 13:47
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Εθνική Τράπεζα: Με νέα ρεκόρ το 2025, ο ελληνικός τουρισμός αναζητά στρατηγική ανταπόκρισης στις νέες προκλήσεις

Nextdeal newsroom, 20/5/2025
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Σε πείσμα των καιρών, ανοδική εκτιμάται η τροχιά του ελληνικού τουρισμού το 2025. Ωστόσο, μετά από μια δεκαετία αλματώδους ανόδου, το διακύβευμα έχει πλέον μετατοπιστεί από τα ρεκόρ στη βιωσιμότητα του αναπτυξιακού προτύπου.  Σε αυτό το πλαίσιο, το νέο τεύχος της σειράς μελετών «Τάσεις του επιχειρείν» της Διεύθυνσης Οικονομικής Ανάλυσης της Εθνικής Τράπεζας, εστιάζει στις δύο βασικές παραμέτρους του στρατηγικού σχεδιασμού για τον τουρισμό: (i) το στοίχημα των μακρινών αγορών, όπου τα πρώτα σημάδια δείχνουν να κερδίζεται, και (ii) το στοίχημα των εναλλακτικών προορισμών, που απαιτεί δυναμική στρατηγική στα πρότυπα των ώριμων προορισμών.

Συγκεκριμένα, ο ελληνικός τουρισμός αναμένεται να παραμείνει σε ανοδική τροχιά το 2025, με τις εκτιμήσεις να συγκλίνουν σε αύξηση αφίξεων της τάξης του 3%-5%, συμβαδίζοντας με την παγκόσμια τάση. Σε αυτή την εκτίμηση συνηγορούν i) οι δείκτες αεροπορικής κίνησης (+10% στις αφίξεις 1ου τετράμηνου και +4% στις προγραμματισμένες θέσεις Μαΐου-Οκτωβρίου) και ii) οι προσδοκίες των ξενοδοχείων (+5% άνοδο αφίξεων το 2025 εκτιμούν οι ΜμΕ του κλάδου βάσει έρευνας της ΕΤΕ). Σημειώνεται ωστόσο, ότι αυτές οι προσδοκίες συνοδεύονται από υψηλή αβεβαιότητα, καθώς οι διεθνείς γεωπολιτικές και οικονομικές εξελίξεις επηρεάζουν έντονα τη διάθεση για ταξιδιωτικές δαπάνες. Ενδεικτικά, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στις κύριες ευρωπαϊκές αγορές είναι 5 μονάδες χαμηλότερα του μακροπρόθεσμου μέσου όρου.

Καθώς ο ελληνικός τουρισμός έχει κάνει άλματα ανόδου την περίοδο 2013-2024 (αφίξεις: +63%), το ενδιαφέρον έχει μετατοπιστεί από τα ρεκόρ στο αναπτυξιακό πρότυπο. Έτσι, στη συνέχεια της ανάλυσης μας εστιάζουμε στους άξονες (i) των αγορών και (ii) των προορισμών, καθώς είναι οι δύο κρίσιμες παράμετροι πάνω στις οποίες θα ορισθεί και θα βασισθεί ο σχεδιασμός μιας βιώσιμης αναπτυξιακής στρατηγικής.

Όσον αφορά τις προελεύσεις, οι «μακρινές» αγορές θα αποτελέσουν σημαντικό τμήμα της μεσοπρόθεσμης δυναμικής του κλάδου, συνεισφέροντας το ½ της ανόδου του παγκόσμιου τουρισμού την επόμενη 10ετία (όπως έχουμε ήδη αναδείξει στην προηγούμενη μελέτη μας Τουρισμός: 1ο τρίμηνο 2025). Σε αυτό το πλαίσιο, η προσέλκυση long-haul τουριστών θα επιτρέψει στην Ελλάδα τη μετάβαση σε ένα νέο μοντέλο τουρισμού με μικρότερη εποχικότητα και υψηλότερη μέση δαπάνη. Πρώτα σημάδια προς αυτή την κατεύθυνση εμφανίζουν οι επιδόσεις του χειμώνα, με την αγορά των ΗΠΑ να κερδίζει μερίδιο (σε 7% από 6% το 2024) και παράλληλα να παρουσιάζει δύο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά:

  • Ξεχωρίζει μεταξύ των υπολοίπων «παραδοσιακών» ευρωπαϊκών αγορών του ελληνικού τουρισμού για το καλύτερο προφίλ εποχικότητας, αφού το ½ των τουριστών φθάνει στη χώρα μας εκτός της περιόδου Ιούλιος-Σεπτέμβριος (έναντι ⅓ για τις άλλες χώρες).
  • Διακρίνεται για τη διπλάσια δαπάνη ανά άφιξη σε σχέση με τις άλλες αγορές, η οποία μάλιστα αυξήθηκε κατά 19% το χειμώνα του 2025 (ετησίως σε πραγματικούς όρους) αντισταθμίζοντας σε μεγάλο βαθμό την πτώση 5% στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές (Γαλλία, Γερμανία και ΗΒ).

Επιπλέον, θετικά στην προοπτική των μακρινών αγορών λειτουργεί η ενίσχυση των απευθείας αεροπορικών συνδέσεων με τις αγορές των ΗΠΑ (φθάνοντας τις περίπου 100 πτήσεις/εβδομάδα το καλοκαίρι 2025, σχεδόν διπλάσιες έναντι προ-πανδημίας) και της Κίνας (φθάνοντας τις περίπου 12 πτήσεις/εβδομάδα το καλοκαίρι 2025, σχεδόν τριπλάσιες έναντι προ-πανδημίας).

Εξετάζοντας το επίπεδο ανταπόκρισης των προορισμών στις τρέχουσες προκλήσεις και αξιοποιώντας τα ευρήματα της τακτικής μας έρευνας στα ελληνικά ξενοδοχεία, αναδεικνύεται ότι οι «ώριμες» τουριστικά περιοχές – Αιγαίο (Κρήτη, Κυκλάδες, Δωδεκάνησα κ.λ.π.) και Χαλκιδική – ακολουθούν μια αποτελεσματική και συνεκτική στρατηγική με διπλή στόχευση: (i) την ανταγωνιστικότητα και (ii) την προσαρμογή στις νέες τάσεις. Συγκεκριμένα, άνω των ⅔ αυτών έχει υλοποιήσει επενδύσεις κατά την προηγούμενη τριετία – με έμφαση στη μεγέθυνση (αυτόνομη ή μέσω συνεργασιών). Παράλληλα, έχουν προσαρμόσει σε μεγάλο βαθμό το σύνολο της στρατηγικής τους στα νέα δεδομένα της παγκόσμιας ζήτησης, με ποσοστά της τάξης του ½ να προχωρούν σε σχετικές πρωτοβουλίες ψηφιοποίησης, ενεργειακής αναβάθμισης και ανάδειξης τοπικών εμπειριών και προϊόντων.

Ωστόσο, τα ξενοδοχεία στις υπόλοιπες περιοχές της χώρας αποδεικνύονται λιγότερο «κινητικά» στο σύνολο των παραπάνω παραμέτρων, με τη δυναμικότητά τους να είναι περίπου στο ⅓ αυτής των ώριμων όσον αφορά τις στρατηγικές μεγέθυνσης και περίπου στο ½ όσον αφορά τις στρατηγικές προσαρμογής στις νέες προτιμήσεις των ταξιδιωτών.

Καθώς οι αναδυόμενες παγκόσμιες τάσεις «ταιριάζουν» με το «νέο και εναλλακτικό» που μπορούν να προσφέρουν οι λιγότερο γνωστοί ελληνικοί προορισμοί, η υιοθέτηση μιας πιο αναπτυξιακής και στοχευμένης στρατηγικής (στα πρότυπα των ώριμων περιοχών) θα τους επιτρέψει να δρέψουν σημαντικά οφέλη από το νέο τουριστικό κύμα και παράλληλα θα επέτρεπε στην χώρα να επιτύχει πιο ισόρροπη ανάπτυξη.

Η μελέτη μπορεί να ανευρεθεί στην ιστοσελίδα του Ομίλου της Εθνικής Τράπεζας, στην ενότητα Οικονομικές Μελέτες και Αναλύσεις (Κατηγορία Ελληνική Επιχειρηματικότητα)

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • Εθνική Τράπεζα
  • νέα ρεκόρ
  • 2025
  • ελληνικός τουρισμός
  • νέες προκλήσεις

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Εθνική Τράπεζα: Ανανέωση της στρατηγικής συνεργασίας με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων
    Nextdeal newsroom, 7/5/2025

    Εθνική Τράπεζα: Ανανέωση της στρατηγικής συνεργασίας με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων

  • Η Εθνική Τράπεζα δεν βιάζεται για εξαγορές
    Χρήστος Κίτσιος, 28/3/2025

    Η Εθνική Τράπεζα δεν βιάζεται για εξαγορές

  • Η United Fiber εξασφαλίζει νέα χρηματοδότηση από Eurobank, Εθνική Τράπεζα και Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0»

    Η United Fiber εξασφαλίζει νέα χρηματοδότηση από Eurobank, Εθνική Τράπεζα και Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0»

    United Fiber, θυγατρική της United Group στην οποία ανήκει και η Nova, ολοκλήρωσε τη σύναψη σύμβασης χρηματοδότησης συνολικού ύψους €95...
    Nextdeal newsroom, 20/02/2025 - 10:27 20/2/2025
  • Η United Fiber εξασφαλίζει νέα χρηματοδότηση από Eurobank, Εθνική Τράπεζα και Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0»

    Η United Fiber εξασφαλίζει νέα χρηματοδότηση από Eurobank, Εθνική Τράπεζα και Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0»

    United Fiber, θυγατρική της United Group στην οποία ανήκει και η Nova, ολοκλήρωσε τη σύναψη σύμβασης χρηματοδότησης συνολικού ύψους €95...
    Nextdeal newsroom, 20/02/2025 - 10:27 20/2/2025

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η Carglass® συμμετείχε δυναμικά στον 17ο Αγώνα Greece Race for the Cure®
15:38 Η Carglass® συμμετείχε δυναμικά στον 17ο Αγώνα Greece Race for the Cure®
  • 14:49 Κ. Πιερρακάκης: «Η αναβάθμιση από τον R&I ενισχύει τη θέση της Ελλάδας στις διεθνείς αγορές»
  • 13:35 Η ΒΟC εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων Μ.Ε.Π.Ε. υπέγραψε τριετή συμφωνία συνεργασίας με τη ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική για την υιοθέτηση λογισμικού BPM
  • 13:30 Δεκτό το αίτημα του Πάνου Ρούτσι για τοξικολογικές εξετάσεις
  • 12:23 Παραιτήθηκε από βουλευτής ο Αλέξης Τσίπρας (βίντεο)
  • 11:42 Η KPMG επενδύει στο μέλλον μέσω του προγράμματος Children Excellence Awards
  • 11:35 H Εθνική Ασφαλιστική Επίσημος Χορηγός του 17ου Greece Race for the Cure
  • 11:24 Πώς η απογοήτευση του πωλητή μετατρέπεται σε δράση επιτυχίας του στόχου
  • 11:10 Ανασφάλιστες πάνω από 60.000 επιχειρήσεις
  • 11:00 Αγγελική Μουρατίδου: Δυναμική με νέο σχέδιο και ισχυρή ηγεσία η Euroins Ελλάδος
  • 10:43 ΕΑΕΕ: Ενημέρωση για αποφάσεις ΑΑΔΕ
  • 10:26 Το μέτωπο στην Ουκρανία ως ένα μη ελεγχόμενο εκκρεμές
  • 10:16 Ο «χάρτης» των ψηφιακών νομάδων που ζουν στην Ελλάδα - Ποιες ασφαλιστικές καλύψεις πρέπει να έχουν
  • 10:05 Το Offsite Meeting της Interasco στο Λιτόχωρο Πιερίας
  • 10:00 Υπουργείο Υγείας: Ξεκινάει ο εμβολιασμός κατά της εποχικής γρίπης - Ποιές ομάδες προηγούνται
  • 09:52 Υπάρχουν Ασφαλιστές ζωής σήμερα;
  • 09:45 Διεθνές Sales & Strategy Meeting της ARAG SE στην Μαδρίτη
  • 09:40 Ο «χάρτης» των πληρωμών από e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ για την περίοδο 6 Οκτωβρίου έως 10 Οκτωβρίου - Σε ποιούς θα κατατεθούν 64.500.000 ευρώ
  • 09:33 Κατατέθηκε στη Βουλή το νέο εργασιακό νομοσχέδιο με ενσωματωμένες προτάσεις των εθνικών κοινωνικών εταίρων
  • 09:25 Κωπηλατούμε δυνατά, αλλά η βάρκα είναι δεμένη στην προβλήτα!
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 3/10 Στη Χαλκιδική οι κορυφαίοι συνεργάτες της Δύναμις Ασφαλιστικής
  2. 2/10 Η Κοινή Υπουργική Απόφαση για τον Δείκτη Υγείας
  3. 30/9 Κώστας Καραμανλής: Να βάλουμε τη SYNDEA σε κάθε σπίτι
  4. 3/10 Κοινωνικό leasing αυτοκινήτου: Έρχεται με 100 ευρώ το μήνα - Ενδιαφέρει τον ασφαλιστικό κλάδο
  5. 3/10 Τα υπερ και τα κατά του νέου δείκτη υγείας - Μια πρώτη προσέγγιση
  6. 6/10 Πώς η απογοήτευση του πωλητή μετατρέπεται σε δράση επιτυχίας του στόχου
  7. 30/9 Εγκαίνια στο ασφαλιστικό γραφείο Brocare Insurance - Κουτουλέα στη Μάνη με παρουσία εκπροσώπων ασφαλιστικών εταιρειών, πελατών και συνεργατών

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube