close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Οικονομία

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Deloitte: Οι πιέσεις στις τιμές ωθούν τις επιχειρήσεις να αναζητήσουν εναλλακτικές στρατηγικές για κερδοφορία
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
26/3/2025 - 12:26
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Deloitte: Οι πιέσεις στις τιμές ωθούν τις επιχειρήσεις να αναζητήσουν εναλλακτικές στρατηγικές για κερδοφορία

Nextdeal newsroom, 26/3/2025
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Η Deloitte δημοσίευσε τη μελέτη «2025 Consumer Products Industry Outlook», στην οποία αναδεικνύονται οι βασικές τάσεις που θα διαμορφώσουν τον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών το 2025, ενώ παρουσιάζονται οι στρατηγικές που μπορούν να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία του.

Οι μεταβολές στο καταναλωτικό περιβάλλον απαιτούν νέες στρατηγικές από τις επιχειρήσεις του κλάδου. Οι πληθωριστικές πιέσεις και η μείωση της αγοραστικής δύναμης έχουν καταστήσει σαφές ότι η μέχρι τώρα στρατηγική της αύξησης των τιμών δεν αποτελεί πλέον βιώσιμη λύση. Οι επιχειρήσεις καλούνται να αναπροσαρμόσουν το λειτουργικό τους μοντέλο, επενδύοντας σε πιο αποδοτικές και καινοτόμες λύσεις.

Γιατί οι αυξήσεις τιμών δεν αποτελούν πλέον βιώσιμη λύση

Από το 2021, οι αυξήσεις τιμών αποτέλεσαν τη βασική στρατηγική των εταιρειών καταναλωτικών προϊόντων για να αντισταθμίσουν το αυξανόμενο κόστος, καθώς η πανδημία και οι διαταραχές στις αλυσίδες εφοδιασμού ενέτειναν τις πιέσεις. Παρά τις συνεχείς ανατιμήσεις, η ζήτηση παρέμεινε ανθεκτική, καθώς πολλά καταναλωτικά αγαθά—ιδιαίτερα τα βασικά—παρουσίασαν ανελαστική ζήτηση. Ωστόσο, οι αυξήσεις τιμών δεν αντανακλούσαν μόνο την κάλυψη του κόστους, αλλά στήριξαν τόσο την ανάπτυξη, όσο και την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων στον κλάδο.

Το 2024, όμως, οι συνθήκες άρχισαν να αλλάζουν. Οι καταναλωτές, πιεσμένοι από τον υψηλό πληθωρισμό και την οικονομική αβεβαιότητα, έγιναν πιο επιφυλακτικοί απέναντι στις νέες ανατιμήσεις. Παρόλο που ο πληθωρισμός εμφάνισε τάσεις αποκλιμάκωσης, οι τιμές διατηρήθηκαν σε υψηλά επίπεδα, περιορίζοντας την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών. Η ζήτηση, που αρχικά έδειχνε ανθεκτικότητα, σταδιακά υποχώρησε, με τους καταναλωτές να αναζητούν πιο προσιτές εναλλακτικές ή να περιορίζουν τις αγορές τους σε απολύτως απαραίτητα προϊόντα.

Το 2025, η πίεση στις καταναλωτικές δαπάνες γίνεται πλέον αδιαμφισβήτητη, και τα στελέχη του κλάδου αναγνωρίζουν ότι η στρατηγική των συνεχών ανατιμήσεων δεν μπορεί πλέον να αποτελεί τη μοναδική λύση. Σε αυτό το νέο περιβάλλον, οι πιο επιτυχημένες εταιρείες δεν επενδύουν αποκλειστικά στις αυξήσεις τιμών, αλλά ακολουθούν μια πιο πολυδιάστατη προσέγγιση. Όπως καταγράφει η μελέτη της Deloitte, που βασίζεται σε δεδομένα που προέρχονται από 100 κορυφαίες εταιρείες (βάσει εσόδων) καταναλωτικών προϊόντων παγκοσμίως, καθώς και σε στελέχη του κλάδου, οι ισχυρότερες εταιρείες διαφοροποιούν τη στρατηγική τους, δίνοντας έμφαση στη βελτιστοποίηση του χαρτοφυλακίου προϊόντων, στην ενίσχυση της ζήτησης και σε στοχευμένες επενδύσεις, όπως η ψηφιοποίηση και η αυτοματοποίηση.

Αναλυτικά, οι νέες στρατηγικές για το 2025, βάσει της μελέτης, συνοψίζονται ως εξής:

  1. Χαρτοφυλάκιο Προϊόντων

Οι ηγέτες του κλάδου θεωρούν τη διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου τους και τη στρατηγική διαχείριση των προϊόντων ως καθοριστικούς παράγοντες για την επιτυχία τους.

  • Καινοτομία Προϊόντων
  • Επένδυση στην καινοτομία, αναπτύσσοντας νέα προϊόντα που ανταποκρίνονται στις εξελισσόμενες ανάγκες των καταναλωτών.
  • Διαχείριση Χαρτοφυλακίου
  • Αναδιάρθρωση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων ή απόσυρση προϊόντων χαμηλής απόδοσης προϊόντα χαμηλής απόδοσης.
  • Εξέταση στρατηγικών εξαγορών και συγχωνεύσεων, επενδύοντας σε επιχειρήσεις που προσθέτουν αξία στο χαρτοφυλάκιό τους.

 

  1. Ενίσχυση της Ζήτησης
    Η αύξηση της ζήτησης δεν θα προκύψει αποκλειστικά από την άνοδο των διαφημιστικών δαπανών, αλλά απαιτεί μια πιο στοχευμένη και στρατηγική προσέγγιση.
  • Αύξηση και Ανακατεύθυνση των Δαπανών Μάρκετινγκ
  • Επαναπροσδιορίζουν τις στρατηγικές τους στον τομέα του μάρκετινγκ και των εμπορικών επενδύσεων.
  • Ακριβής Ανάλυση Δεδομένων
  • Αναπτύσσουν πιο εξατομικευμένες ψηφιακές καμπάνιες, προσαρμόζοντας τα προωθητικά μηνύματά τους σε συγκεκριμένο κοινό.
  • Στρατηγική Συσκευασίας και Τιμολόγησης (Price-Pack Architecture)
  • Βελτιώνουν τη μέθοδο τιμολόγησης ώστε να προσελκύσουν νέους καταναλωτές και να διατηρήσουν τους ήδη υπάρχοντες.

 

  1. Επένδυση στην Ψηφιοποίηση και την Αυτοματοποίηση
    Οι εταιρείες επενδύουν στην παραγωγικότητα και τη μείωση κόστους μέσω απλοποίησης, ψηφιοποίησης και αυτοματοποίησης.
  • Απλοποίηση
  • Απλοποιούν τις εσωτερικές τους διαδικασίες για να μειώσουν τα λειτουργικά κόστη και να βελτιώσουν την επιχειρησιακή τους ευελιξία.
  • Ψηφιοποίηση
  • Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι κρίσιμος για την ανταγωνιστικότητα, με επενδύσεις σε έξυπνες τεχνολογίες και νέες δεξιότητες.
  • Αυτοματοποίηση & Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ)
  • Οι εταιρείες αυξάνουν τις επενδύσεις τους στην ΤΝ, με στόχο τη βελτίωση της αποδοτικότητας και της παραγωγικότητας, καθώς αναμένουν υψηλότερη απόδοση στους τομείς του μάρκετινγκ και των πωλήσεων.
  • Το GenAI αποτελεί βασικό πεδίο επενδύσεων, με τις επιχειρήσεις να αναμένουν σημαντική απόδοση, ιδιαίτερα σε λειτουργίες του back office.

Ο Θωμάς Λεβέντης, Partner, Consumer Industry Leader της Deloitte Ελλάδος δήλωσε σχετικά: «Το 2025 αναμένεται να είναι μια χρονιά γεμάτη προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις του κλάδου. Η επιτυχημένη ανάπτυξη δεν θα προέλθει μόνο από τις αυξήσεις τιμών, αλλά από τη δημιουργία αξίας για τους καταναλωτές μέσω τεχνολογίας και αποδοτικής διαχείρισης πόρων. Σε αυτό το δυναμικό περιβάλλον, η βιώσιμη ανάπτυξη απαιτεί στρατηγική σκέψη, καινοτομία και στοχευμένες επενδύσεις στη ψηφιοποίηση, την ενίσχυση της ζήτησης και τη βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας».

Για την πλήρη έρευνα της Deloitte, πατήστε εδώ

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • Deloitte
  • μελέτη
  • 2025 Consumer Products Industry Outlook
  • πιέσεις στις τιμές
  • επιχειρήσεις
  • εναλλακτικές στρατηγικές
  • κερδοφορία
  • οικονομία

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Αυξημένο δανεισμό και πρόωρη αποπληρωμή χρέους προβλέπει η δανειακή στρατηγική του Δημοσίου για το 2026
    Γιώργος Καλούμενος, 21/11/2025

    Αυξημένο δανεισμό και πρόωρη αποπληρωμή χρέους προβλέπει η δανειακή στρατηγική του Δημοσίου για το 2026

  • Προεκλογικός…κουμπαράς, «σβήνουν» το 2040 και 2041, το στοίχημα των επενδύσεων, στήριγμα Καραμανλή στους Κινέζους, ρεκόρ επιδόσεων από την Crediabank
    Εποπτεύων Χ., 21/11/2025

    Προεκλογικός…κουμπαράς, «σβήνουν» το 2040 και 2041, το στοίχημα των επενδύσεων, στήριγμα Καραμανλή στους Κινέζους, ρεκόρ επιδόσεων από την Crediabank

  • Προϋπολογισμός 2026: Μεγαλύτερη προτεραιότητα η Υγεία είπε ο Κυρ. Πιερρακάκης - Παρεμβάσεις και στα Νοσοκομεία

    Προϋπολογισμός 2026: Μεγαλύτερη προτεραιότητα η Υγεία είπε ο Κυρ. Πιερρακάκης - Παρεμβάσεις και στα Νοσοκομεία

    Ιδιαίτερη αναφορά στον τομέα της Υγείας έκαναν ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας  και Οικονομικών Κυρ. Πιερρακάκης και ο υφυπουργός Θάνος Πετραλιάς...
    Γιώργος Καλούμενος, 20/11/2025 - 15:20 20/11/2025
  • Το «κυνήγι» επενδυτών στην Ασία, η κόντρα ΗΠΑ-Κίνας για τον Πειραιά, οι υψηλές…τάσεις της ΔΕΗ, νέα «ψήφος» στην Metlen και τα υψηλά κέρδη της Motor Oil

    Το «κυνήγι» επενδυτών στην Ασία, η κόντρα ΗΠΑ-Κίνας για τον Πειραιά, οι υψηλές…τάσεις της ΔΕΗ, νέα «ψήφος» στην Metlen και τα υψηλά κέρδη της Motor Oil

    Μητσοτάκης- Σιγκαπούρη: Στα τέλη Ιανουαρίου του 2023 πολλοί αναρωτήθηκαν τι κάνει ο Μητσοτάκης στην Ιαπωνία (ήταν η πρώτη επίσκεψη μετά από...
    Εποπτεύων Χ., 20/11/2025 - 09:13 20/11/2025

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Έρευνα ΕΑΕΕ για τις ασφαλίσεις Γενικής Αστικής Ευθύνης και Επαγγελματικών Ευθυνών το 2024
13:00 Έρευνα ΕΑΕΕ για τις ασφαλίσεις Γενικής Αστικής Ευθύνης και Επαγγελματικών Ευθυνών το 2024
  • 12:45 Τα Χανιά γιορτάζουν τα Εισόδια της Θεοτόκου, η ιστορία της Τριμάρτυρης
  • 12:40 Από τη διάγνωση στη θεραπεία - ολοκληρωμένη φροντίδα καρδιάς στην Κεντρική Ελλάδα: Επιτυχημένη Επιστημονική Εκδήλωση για την Καρδιά από το ΙΑΣΩ Θεσσαλίας
  • 12:10 Στόχοι πρωταγωνιστών και στόχοι επιβίωσης στην Ελλάδα το 2025!
  • 12:00 Το Stanford Club of Greece ανοίγει τον δημόσιο διάλογο για τον Διαβήτη Τύπου 1 με την εκδήλωση “Who’s That Type 1?”
  • 11:32 Ιατρικό Κέντρο Αθηνών: Νέες εξελίξεις στην καρδιοχειρουργική στο 1ο Εθνικό Συνέδριο Ενδοσκοπικής & Ρομποτικής Καρδιοχειρουργικής
  • 11:20 ΕΟΠΥΥ: Επικαιροποιημένος κατάλογος φαρμάκων που απαιτούν έγκριση από το Σύστημα Ηλεκτρονικής Προέγκρισης
  • 11:05 Εσύ ξέρεις πώς αποζημιώνεσαι όταν υπάρχει συνυπαιτιότητα σε τροχαίο ατύχημα;
  • 10:56 Επίτιμη πρόεδρος του Propeller Club Πειραιά η Κίμπερλι Γκιλφόιλ
  • 10:52 Πλαγίως: Ξέρεις ποιος είμαι εγώ;
  • 10:33 Αυξημένο δανεισμό και πρόωρη αποπληρωμή χρέους προβλέπει η δανειακή στρατηγική του Δημοσίου για το 2026
  • 10:16 Έγκριση προκήρυξης 276 θέσεων ιατρών κλάδου Ε.Σ.Υ.
  • 09:35 Πιθανές εξαιρέσεις στην Αστική Ευθύνη Αυτοκινήτων, που συνήθως μπορούν να καλυφθούν με το ανάλογο επασφάλιστρο!
  • 09:26 Έκδοση ομολόγου υψηλής εξοφλητικής προτεραιότητας ύψους €500εκατ. με επιτόκιο 3,375% από την Εθνική Τράπεζα
  • 09:21 Καταιγίδες, πλημμύρες και παθητική ανάληψη κινδύνου - Ενημερώστε τους!
  • 09:15 Hoolie Pet Insurance: Αλλάζει τους κανόνες στην ασφάλιση κατοικιδίων στην Ελλάδα!
  • 09:09 Προεκλογικός…κουμπαράς, «σβήνουν» το 2040 και 2041, το στοίχημα των επενδύσεων, στήριγμα Καραμανλή στους Κινέζους, ρεκόρ επιδόσεων από την Crediabank
  • 09:00 CrediaBank: Νέα ρεκόρ επιδόσεων στο εννεάμηνο 2025
  • 08:55 Νέος κανονισμός κυκλοφορίας και στάθμευσης για τα πατίνια στον δήμο Αθηναίων
  • 08:45 North Evia Pass 2025: Συνολικά υποβλήθηκαν 81.651 αιτήσεις
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 20/11 Σε ποιους νομούς γίνονται οι περισσότερες ζημιές στον κλάδο αυτοκινήτου
  2. 18/11 ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική: Head of Marketing & Product Development αναλαμβάνει ο κ. Αλέξανδρος Βουρδόλης
  3. 17/11 Η νέα εποχή της Εθνικής Ασφαλιστικής
  4. 17/11 Ναυπακτία: Έφυγε από τη ζωή ο διακεκριμένος γυναικολόγος Νίκος Παπανικολάου
  5. 18/11 Πώς μπορεί να διαφέρει ο πωλητής σύμβουλος από τους άλλους!
  6. 19/11 ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια;
  7. 17/11 Ποιοί σταθμοί του Μετρό κλείνουν σήμερα

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube