close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
    • Europanext
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Οικονομία

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συνήγορος του Καταναλωτή: Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές κατά τις ηλεκτρονικές αγορές!
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
13/11/2020 - 10:16
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Συνήγορος του Καταναλωτή: Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές κατά τις ηλεκτρονικές αγορές!

Nextdeal newsroom, 13/11/2020
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Η Ανεξάρτητη Αρχή "Συνήγορος του Καταναλωτή”", μετά τα τελευταία μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας Covid 19 και ενόψει της αναμενόμενης στροφής των καταναλωτών προς τις συναλλαγές μέσω Διαδικτύου (ηλεκτρονικό εμπόριο), επανέρχεται και υπενθυμίζει ότι απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή κατά τις εξ αποστάσεως αγορές καταναλωτικών αγαθών.

Όπως τονίζει σε σχετική ανακοίνωση, υπάρχουν πολλά αξιόλογα και αξιόπιστα ηλεκτρονικά καταστήματα (e -shops), υπάρχουν όμως και καταστήματα που χρησιμοποιούν αθέμιτες εμπορικές πρακτικές. Έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο καταναλωτές να έχουν προκαταβάλει την αξία της παραγγελίας στα ηλεκτρονικά καταστήματα αλλά ούτε τα προϊόντα τους παραδίδονται ούτε επιστρέφονται τα χρηματικά ποσά που έχουν προεισπραχθεί.  Σε πάρα πολλές περιπτώσεις  έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο οι εν λόγω επιχειρήσεις  μετά τη συναλλαγή να διακόπτουν κάθε επικοινωνία με τους καταναλωτές  με αποτέλεσμα να μη μπορούν να λάβουν καμία πληροφόρηση σε σχέση με τις αγορές που έχουν κάνει  ή  σε σχέση με την επιστροφή των χρημάτων τους. 

Το 2018 οι αναφορές-υποθέσεις που αφορούσαν στο ηλεκτρονικό εμπόριο ανέρχονταν σε 814. Το 2019 έφθασαν τις 1396 ενώ το πρώτο δεκάμηνο του 2020 εκτοξεύτηκαν σε 2770.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, ανέδειξε τις ανωτέρω αθέμιτες και παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές, εξέδωσε συστάσεις προς τους προμηθευτές που παραβίασαν τη νομοθεσία για την προστασία του Καταναλωτή   και διαβίβασε  τις υποθέσεις αυτές  στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή για την επιβολή των προβλεπόμενων κυρώσεων. Παράλληλα, δεδομένης της αναγκαιότητας και της ποινικής διερεύνησης αυτών των υποθέσεων, προχώρησε στην ανακοίνωση ενδεχόμενων αξιόποινων πράξεων προς  τους αρμόδιους Εισαγγελείς Πρωτοδικών.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή συστήνει στους καταναλωτές για την καλύτερη προστασία τους ιδιαίτερα αυτή τη δύσκολη περίοδο:

  • Να προτιμούν την πραγματοποίηση αγορών από αξιόπιστα και γνωστά ηλεκτρονικά καταστήματα. Σημαντική ένδειξη αξιοπιστίας είναι η μακρόχρονη λειτουργία των καταστημάτων στην αγορά και η ύπαρξη φυσικής έδρας τους.
  • Να ελέγχουν πάντοτε τις βασικές πληροφορίες που παρέχονται για το ηλεκτρονικό κατάστημα από τον ιστότοπό του. Να αναζητούν την επωνυμία της εταιρείας και τα πλήρη στοιχεία επικοινωνίας, συμπεριλαμβανομένης ταχυδρομικής διεύθυνσης. Η ύπαρξη μόνο ηλεκτρονικής διεύθυνσης (e-mail) και κινητού τηλεφώνου δεν αρκεί και αποτελεί ένδειξη απάτης. 
  • Να εντοπίζουν στο διαδίκτυο τυχόν σχόλια, εμπειρίες ή συστάσεις άλλων καταναλωτών που έχουν ήδη συναλλαγεί με το κατάστημα. Αυτό γίνεται εύκολα, πληκτρολογώντας το όνομα της εταιρείας ή του ηλεκτρονικού καταστήματος σε μία μηχανή αναζήτησης. Να προσεγγίζουν τις συστάσεις με κριτικό μάτι, διότι μπορεί να είναι παραπλανητικές ή κατασκευασμένες.
  • Να ελέγχουν, οπωσδήποτε, πριν από την πληρωμή ότι ο ιστότοπος παρέχει ασφαλή σύνδεση για τη μετάδοση ευαίσθητων δεδομένων, όπως στοιχείων πιστωτικών καρτών. Να βεβαιώνονται ότι το σύμβολο ασφαλούς μετάδοσης δεδομένων εμφανίζεται στο πεδίο ''διεύθυνση του προγράμματος περιήγησης" - browser με τη μορφή HTTPS. Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζουν ότι το e-shop διαθέτει SSL (Secure Sockets Layer), δηλαδή πρωτόκολλο ασφαλούς μετάδοσης ευαίσθητων δεδομένων στο διαδίκτυο, ειδικά για αγορές με πιστωτικές-χρεωστικές κάρτες και paypal.
  • Τα αναγνωρισμένα ηλεκτρονικά καταστήματα διαθέτουν σήματα εμπιστοσύνης των ενώσεων ηλεκτρονικού εμπορίου και των οργανισμών που διαθέτουν πιστοποιητικά ασφαλείας και απορρήτου προσωπικών δεδομένων. Αυτό δείχνει ότι η εταιρεία είναι αξιόπιστη και τηρεί τους βασικούς κανόνες στις ηλεκτρονικές συναλλαγές, οπότε ο καταναλωτής μπορεί να αγοράσει από αυτήν με ασφάλεια.
  • Επισημαίνεται ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να λειτουργούν και ως χώροι διαφήμισης αλλά δεν είναι ηλεκτρονικά καταστήματα.
  • Να μην πείθονται από τις υπερβολικά δελεαστικές τιμές των προϊόντων σε σχέση με τον ανταγωνισμό ή, εν πάση περιπτώσει, αυτό να μην είναι το μοναδικό κριτήριο για την πραγματοποίηση των αγορών τους.
  • Να προτιμούν την πραγματοποίηση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα που διαθέτουν την αντικαταβολή ως εναλλακτικό τρόπο πληρωμής.
  • Επί σοβαρών ενδείξεων προβληματικής συναλλαγής, να προβαίνουν άμεσα σε αμφισβήτηση προς τα τραπεζικά τους ιδρύματα, εφόσον η εξόφληση των αγαθών έχει γίνει μέσω κάρτας (χρεωστικής ή πιστωτικής) και, αντίστοιχα, προς τους οργανισμούς διενέργειας ηλεκτρονικών πληρωμών (πχ. paypal). 
  • Θα πρέπει, τέλος, οι καταναλωτές να λαμβάνουν επιβεβαίωση της παραγγελίας, την οποία να φυλάσσουν μαζί με κάθε άλλο έγγραφο που σχετίζεται με αυτή. Αν χρειάζεται να επικοινωνήσουν με τον έμπορο, να προτιμούν το ηλεκτρονικό μήνυμα. Με αυτό τον τρόπο, σε περίπτωση προβλήματος, θα έχουν στη διάθεσή τους έμπρακτες αποδείξεις της επαφής-επικοινωνίας τους, καθώς και όλες τις λεπτομέρειες της συναλλαγής που έχουν συμφωνηθεί.
Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • Συνήγορος του Καταναλωτή
  • καταναλωτές
  • ηλεκτρονικές αγορές

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Eπιστολή Συνηγόρου του Καταναλωτή προς Άδωνι Γεωργιάδη για τις αναπροσαρμογές ασφαλίστρων στα συμβόλαια υγείας
    Nextdeal newsroom, 26/10/2020

    Eπιστολή Συνηγόρου του Καταναλωτή προς Άδωνι Γεωργιάδη για τις αναπροσαρμογές ασφαλίστρων στα συμβόλαια υγείας

  • Αδικαιολόγητες χρεώσεις από κλήσεις σε τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης ασφαλιστικής εταιρίας
    Nextdeal newsroom, 2/7/2020

    Αδικαιολόγητες χρεώσεις από κλήσεις σε τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης ασφαλιστικής εταιρίας

  • Γιατί ασφαλιστική εταιρία αρνήθηκε την καταβολή αποζημίωσης και τι αποφάσισε ο Συνήγορος του Καταναλωτή;

    Γιατί ασφαλιστική εταιρία αρνήθηκε την καταβολή αποζημίωσης και τι αποφάσισε ο Συνήγορος του Καταναλωτή;

    Ασφαλιστική εταιρεία αρνήθηκε την καταβολή αποζημίωσης, εμμένοντας στην αναγκαιότητα προσκόμισης εκ μέρους του ασφαλισμένου γραπτής δήλωσης από αστυνομική ή άλλη αρμόδια Αρχή...
    Nextdeal newsroom, 02/07/2020 - 11:45 2/7/2020
  • ΣτΚ: Επιτυχής διαμεσολάβηση για την αποζημίωση κληρονόμων δικαιούχου ασφαλισμένης σε ομαδικό ασφαλιστήριο συμβόλαιο

    ΣτΚ: Επιτυχής διαμεσολάβηση για την αποζημίωση κληρονόμων δικαιούχου ασφαλισμένης σε ομαδικό ασφαλιστήριο συμβόλαιο

    Νόμιμοι κληρονόμοι αποθανούσας δικαιούχου ασφαλίσματος δυνάμει ομαδικού ασφαλιστηρίου συμβολαίου προσέφυγαν στον Συνήγορο του Καταναλωτή, λόγω άρνησης της ασφαλιστικής εταιρείας να τους καταβάλει...
    Nextdeal newsroom, 02/07/2020 - 10:40 2/7/2020

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

DAÈS | Ανάλυση: Το τέλος της «Σιωπής» - Πώς η αγορά Liability αναδιατάσσεται μπροστά στον συστημικό κίνδυνο της Τεχνητής Νοημοσύνης
15:45 DAÈS | Ανάλυση: Το τέλος της «Σιωπής» - Πώς η αγορά Liability αναδιατάσσεται μπροστά στον συστημικό κίνδυνο της Τεχνητής Νοημοσύνης
  • 15:32 «AEGEAN Santa Crew»: Εθελοντές-εργαζόμενοι της AEGEAN έφεραν τα Χριστούγεννα στα σχολεία απομακρυσμένων περιοχών της Ελλάδας
  • 15:00 «Η νέα εποχή στην υποστήριξη των συνεργατών από το Contract Network»
  • 14:43 ΥΠΕΚΑ Νίκη Κεραμέως στη Βουλή: «Στόχος για το 2026, αύξηση μισθών και μείωση ανεργίας κάτω από το 8%»
  • 14:17 Υδρόγειος | Παύλος Κασκαρέλης: Στρατηγική Ανάπτυξης και Ανθρώπινο Όραμα για το μέλλον
  • 13:26 Η GENESIS Pharma ανέλαβε τη διάθεση θεραπείας για το κληρονομικό αγγειοοίδημα σε 14 χώρες
  • 13:10 ΕΑΕΕ: Επικαιροποίηση από την ΕΙΟΡΑ των χαρτοφυλακίων αναφοράς στο πλαίσιο υπολογισμού του VA
  • 13:00 Τρίτη διαδοχική πιστοποίηση B Corp για την Chiesi Hellas!
  • 12:10 Η Interamerican λέει ένα μεγάλο «ευχαριστώ» στην Ομάδα Βοηθείας μέσα από τη νέα της χριστουγεννιάτικη καμπάνια
  • 11:47 Spitogatos: Συνεργασία με την Allianz για άμεση πρόσβαση σε λύσεις ασφάλισης κατοικίας
  • 11:08 Πανελλαδική απεργία της ΑΔΕΔΥ την Τρίτη: Ποιοι θα συμμετάσχουν - Τι θα γίνει με τα ΜΜΜ
  • 10:48 Φ. Καραβίας (Eurobank): Ο ρόλος των τραπεζών είναι να δίνουν σωστά δάνεια στις επιχειρήσεις για την ανάπτυξη της οικονομίας και της χώρας
  • 10:14 Η ασφάλεια ζωής και υγείας είναι ανάγκη;
  • 09:57 Προϋπολογισμός 2026 - Ειρήνη Αγαπηδάκη: Αυξημένος ο προϋπολογισμός για την υγεία το 2026 με 600 εκ ευρώ επιπλέον
  • 09:53 Μάριος Θεμιστοκλέους: Η Ελλάδα θα αναλάβει πρωτοβουλία για την θέσπιση ενιαίου ευρωπαϊκού πλαισίου στη δωρεά σπέρματος και ωαρίων
  • 09:45 Δώστε Απλή Ασφάλιση στους πελάτες σας - Έχετε μεγάλο όφελος!
  • 09:40 Απεβίωσε ο Γιάννης Βάσσης
  • 09:30 Το «κενό» ΦΠΑ φέρνει παροχές 2,5 δισ., Καλά Χριστούγεννα στα…μπλόκα, προς νέο ρεκόρ κερδών οι εισηγμένες
  • 09:15 Σταθερά τα επιτόκια της ΕΚΤ όλο το 2026 - Τα οφέλη για την ελληνική αγορά
  • 09:05 Η δυναμική ανάπτυξη του bancassurance στο NextDeal που κυκλοφορεί σήμερα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 10/12 Σύλλογος Υπαλλήλων Εθνικής Ασφαλιστικής: «Σε ευχαριστούμε Σταύρο για την προσφορά σου»
  2. 9/12 Ηλεκτρονικά μέσω gov.gr η αναγγελία ζημιών αυτοκινήτων
  3. 10/12 Ο Γιάννης Σηφάκης νέος διευθυντής marketing και εταιρικής επικοινωνίας της Τειρεσίας
  4. 11/12 Η Insurance Beat επενδύει στην Τεχνητή Νοημοσύνη
  5. 9/12 Generali Hellas: Ολοκληρώθηκε η εξαγορά του Ομίλου της Ευρωκλινικής
  6. 9/12 Bancassurance, AI και πίεση στο αυτοκίνητο: Τα μηνύματα της νέας έκθεσης της KPMG για την ασφαλιστική αγορά
  7. 9/12 Χρήστος Μεγάλου: Δεν παρουσιάζεται συχνά η ευκαιρία να αποκτήσεις την κορυφαία ασφαλιστική εταιρεία στην εγχώρια αγορά

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube