ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Μητσοτάκης: Συμφωνία για γερμανικές επενδύσεις σε ενέργεια και πράσινη ανάπτυξη

km-merkel-diloseis

"Είμαι εδώ και για να αλλάξω συνολικά το πλαίσιο των ελληνο-γερμανικών σχέσεων" δήλωσε μεταξύ άλλων ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μετά τη συνάντησή του με την Καγκελάριο της Γερμανίας, Άνγκελα Μέρκελ.

"Δεν θέλω να συζητάμε μόνο για την αποπληρωμή του χρέους μας, για δημοσιονομικούς στόχους, αλλά να συζητάμε κυρίως για τις κοινές αναπτυξιακές μας προκλήσεις. Εξάλλου, όσο πιο ισχυρή είναι η ανάπτυξη στην Ελλάδα, τόσο πιο βιώσιμο είναι το ελληνικό χρέος" τόνισε ο Πρωθυπουργός ενώ αποκάλυψε ότι η χώρα μας και η Γερμανία ετοιμάζουν από κοινού ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα. "Θέλουμε να δώσουμε έμφαση στην πράσινη ανάπτυξη, στην προστασία του περιβάλλοντος. Και γι’ αυτό θέλουμε να δρομολογήσουμε και θα παρουσιάσουμε -ελπίζω μαζί με την Καγκελάριο- στις αρχές του χρόνου, ένα φιλόδοξο σχέδιο επενδύσεων γύρω από την “πράσινη οικονομία”, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τη διαχείριση των απορριμμάτων, την ηλεκτροκίνηση, παραγωγικές δραστηριότητες που είναι φιλικές προς το περιβάλλον", είπε.

Σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με τα επενδυτικά σχέδια και ειδικότερα για το αν υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, αλλά και για το ύψος των επενδύσεων και τον κόσμο που θα απασχολήσουν στην Ελλάδα, ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε τα εξής: "Έχουμε περιγράψει έναν οδικό άξονα οικονομικής συνεργασίας, ώστε να μπορέσουμε να προσελκύσουμε περισσότερες γερμανικές επενδύσεις σε έναν τομέα ο οποίος είναι κρίσιμος για την Πατρίδα μας. Όπως γνωρίζετε, η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού, βρίσκεται σε μια πολύ δύσκολη φάση και προχωρούμε σε δραστικές κινήσεις, προκειμένου να την εξυγιάνουμε. Αλλά και για να της δώσουμε τη δυνατότητα να αναπτυχθεί σε καινούργια πεδία, όπως οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Έναν τομέα, ο οποίος είναι πάρα πολύ δυναμικός και για τον οποίο γνωρίζω ότι υπάρχει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον στη Γερμανία. Θα μπορέσουμε, λοιπόν, στις αρχές του επόμενου έτους να κάνουμε ένα μεγάλο, ανοιχτό συνέδριο με την κοινή μας παρουσία, ώστε να παρουσιάσουμε αυτές τις ευκαιρίες. Είναι πάρα πολύ σημαντικό για μένα να αλλάξω το αφήγημα στη Γερμανία. Η Ελλάδα δεν αντιμετωπίζεται πια ως μια -εντός εισαγωγικών- “προβληματική” χώρα, αλλά ως μια χώρα η οποία βγαίνει από την κρίση και προσφέρει σημαντικές αναπτυξιακές ευκαιρίες σε γερμανικές επιχειρήσεις. Θέλω να επαναλάβω και να τονίσω αυτό οποίο ήδη γνωρίζετε: ότι υπάρχουν πολλές γερμανικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται ήδη στην Ελλάδα και που έχουν πρόθεση να επενδύσουν πολλά συμπληρωματικά κεφάλαια. Ελπίζουμε να μπορέσουμε να προσελκύσουμε και άλλες."