Nextdeal newsroom, 7/5/2025 - 09:40 facebook twitter linkedin Ψηφιακό πελατολόγιο: Αντιδρούν οι επαγγελματίες του αυτοκινήτου - Ζητούν παράταση Nextdeal newsroom, 7/5/2025 facebook twitter linkedin Την διαμαρτυρία χιλιάδων επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο κλάδο του αυτοκινήτου έχει προκαλέσει το μέτρο υποχρεωτικής τήρησης ψηφιακού πελατολογίου. Εταιρίες ενοικίασης, πλυντήρια, συνεργεία κλπ. καλούνται να ακολουθήσουν μία πολύ πιο αυστηρή τήρηση καταγραφής συναλλαγών και πελατών η οποία προκαλεί, όπως υποστηρίζουν, μεγάλες δυσκολίες στην καθημερινή τους λειτουργία Για τον λόγο αυτό έχουν ζητήσει παράταση της προθεσμίας εφαρμογής του μέτρου ή ακόμα και την απόσυρση του μέχρι να υπάρξει καλύτερη τεχνική προετοιμασία. Από την πλευρά τους, το Υπουργείο Οικονομικών και η ΑΑΔΕ ξεκαθαρίζουν πως το ψηφιακό πελατολόγιο θα εφαρμοστεί κανονικά από την 1η Ιουλίου 2025. Αρχικά, θα αφορά συγκεκριμένες επιχειρήσεις του κλάδου του αυτοκινήτου – ενώ από το φθινόπωρο σχεδιάζεται να επεκταθεί και σε άλλους επαγγελματικούς τομείς όπου παρατηρείται έντονη φοροδιαφυγή, όπως επιχειρήσεις που σχετίζονται με κοινωνικές εκδηλώσεις (γάμους, βαπτίσεις κ.ά.). Τι προβλέπει η εφαρμογή του μέτρου Οι επαγγελματίες που θα πρέπει να τηρούν υποχρεωτικά ψηφιακό πελατολόγιο είναι: Συνεργεία επισκευής και συντήρησης αυτοκινήτων Φανοποιεία Καταστήματα που τοποθετούν συστήματα ήχου, συναγερμούς και άλλον εξοπλισμό σε οχήματα Πλυντήρια και χώροι στάθμευσης οχημάτων Εταιρείες που νοικιάζουν αυτοκίνητα, μηχανές, τρίκυκλα, επαγγελματικά οχήματα ή και γεωργικά μηχανήματα Ο επαγγελματίας, με τη βοήθεια μιας εφαρμογής, θα σκανάρει την πινακίδα κυκλοφορίας του οχήματος όταν αυτό εισέρχεται στην επιχείρηση. Όταν ολοκληρωθεί η παροχή της υπηρεσίας, θα καταγράφεται και η έκδοση του παραστατικού (απόδειξη ή τιμολόγιο). Όλες αυτές οι πληροφορίες θα διαβιβάζονται σε πραγματικό χρόνο στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ. Έτσι, ο ελεγκτικός μηχανισμός θα μπορεί να παρακολουθεί πόσοι πελάτες εξυπηρετούνται, να συγκρίνει τα στοιχεία με τις αποδείξεις που έχουν δηλωθεί στο myDATA και – σε περίπτωση που διαπιστώνονται αποκλίσεις – να διενεργεί στοχευμένους ελέγχους. Για κάθε περίπτωση που διαπιστώνεται καθυστέρηση ή παράλειψη στην υποβολή των στοιχείων, θα επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 100 ευρώ ανά παράβαση. Ποιοι εξαιρούνται Ορισμένες δραστηριότητες δεν θα υποχρεούνται να τηρούν ψηφιακό πελατολόγιο. Αυτές είναι: Εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing) Επιχειρήσεις αυτοεξυπηρέτησης, αν εκδίδεται αυτόματα το παραστατικό Εργασίες προετοιμασίας για την παράδοση καινούργιων αυτοκινήτων (π.χ. καθάρισμα, γυάλισμα) Εκμισθώσεις θέσεων σε περιφραγμένα οικόπεδα, χωρίς παρεχόμενες υπηρεσίες Επισκευές εξαρτημάτων που φτάνουν στην επιχείρηση ξεχωριστά (όχι μαζί με το όχημα) Πάρκινγκ για χρήση αποκλειστικά από πελάτες επιχείρησης Υπηρεσίες κινητού συνεργείου ή επιτόπιες επισκευές στον δρόμο Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 14/8/2025 Ο πιο επικίνδυνος «συνεπιβάτης» του καλοκαιριού δεν είναι η κούραση. Είναι το μυαλό.
Γιώργος Μούζος, 11/8/2025 Ξέρετε τι είναι το «φαινόμενο του ελέφαντα»; Οι πελάτες σας το αγνοούν και κινδυνεύουν και στις διακοπές τους!
Οι πελάτες σας οδηγούν με μαγιό και σαγιονάρες; Εσείς τι κάνατε ως ασφαλιστές; Από την οδήγηση με σαγιονάρες μέχρι την αφυδάτωση, το καλοκαίρι κρύβει παγίδες που οι πελάτες σας αγνοούν. Πώς θα τους... Γιώργος Μούζος, 07/08/2025 - 08:53 7/8/2025
Ο «ασφαλιστικός» κίνδυνος της ανακύκλωσης αέρα στα οχήματα! Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλιστές; Η παρατεταμένη χρήση του συστήματος ανακύκλωσης αέρα μπορεί να δημιουργήσει συνθήκες επικίνδυνες για τη ζωή των επιβατών, επηρεάζοντας σοβαρά την... Γιώργος Μούζος, 04/08/2025 - 08:55 4/8/2025